SSH-client

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Ik zit hier op me werk achter een firewall, die alleen poort 80 doorlaat, zo kan ik bv. wel ICQ'en, maar niet M$N'en,. Is er een SSH-client waarmee ik via de firewall kan inloggen op me thuis machine, zodat ik die bak kan controleren? Of moet ik denken aan webbased oplossing?

Ik heb nl. wel toegang tot de firewall, van daaruit kan ik wel telnetten ofzow (zij het heel sloom), maar er zit geen ssh-client op en die kan ik er niet op zetten (!sgop Cobalt)

Compromises are for the weak

• Whizzer
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

:? :? :? Is het omdat het vrijdag is dat ik het niet snap????
Op vrijdag 06 juli 2001 13:12 schreef Tha_Butcha het volgende:
Ik zit hier op me werk achter een firewall, die alleen poort 80 doorlaat, zo kan ik bv. wel ICQ'en, maar niet M$N'en.
Hij laat alleen poort 80 door en je kan wel ICQ'en??? Dat vind ik knap... erg knap...
Is er een SSH-client waarmee ik via de firewall kan inloggen op me thuis machine, zodat ik die bak kan controleren? Of moet ik denken aan webbased oplossing?
Oke, hier heb ik het vrijdagmiddaggevoel bij...

Verklaar je nader...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit hier op me werk achter een firewall, die alleen poort 80 doorlaat
Als je alleen via poort 80 uit het netwerk kan komen zijn je mogelijkheden wat beperkt.

Je zou op je thuiscomputer een SSH server op poort 80 kunnen draaien en dan met een SSH client (PuTTY bijvoorbeeld) een SSH verbinding op poort 80 opzetten.

Dat betekent natuurlijk wel dat je eventuele webserver die je thuis hebt draaien niet meer werkt.
Ik heb nl. wel toegang tot de firewall
Is het niet handiger om poort 22 dan ook open te zetten?!?

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 15-04 11:50
Okay, misschien beetje vaag uitgelegd, maar ICQ draai ik gewoon door te zeggen dat ie over HTTP moet gaan, bij ICQ firewalls dus gewoon HTTPS proxy poort 80 opgeven.

Damn da's waar ook, de opstelling is:

internet---router/firewall--proxy---netwerk

en ik kan op alle bakken, incl. root-acces, en die router-firewall is een of andere hardwarematige bak, die proxy niet, een cobalt kreng, die alleen poort 53, 80 en 21 doorstuurt.

ik kan dus wel als ik telnet naar die proxy pingen en telnetten naar buiten, maar dus niet ssh-en, omdat er geen ssh-client opstaat/kan.

Compromises are for the weak

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en ik kan op alle bakken, incl. root-acces, en die router-firewall is een of andere hardwarematige bak, die proxy niet, een cobalt kreng, die alleen poort 53, 80 en 21 doorstuurt.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het er niet veel duidelijker op worden. Door alle komma's is het een beetje lastig om te begrijpen wat je nu bedoelt.

Wat zorgt er nu voor dat je alleen maar 21, 53 en 80 kan gebruiken?

Bedoel je het "cobalt kreng"? Het is me nog steeds niet duidelijk of dat nu je router of je proxy is. Het enige wat ik zo snel kon vinden was de Sun Cobalt Cube. Als ik de website bekijk zit daar een firewall in en zou je die min of meer compleet moeten kunnen instellen. Aangezien dat ding is bedoelt om door nietswetende piepeltjes gebruikt te worden om het bedrijf op internet aan te sluiten zou het me niet verbazen als dan alleen poort 21, 53 en 80 aangezet zijn. Voor de meeste mensen is "Internet" immers alleen maar browsen op het net.

Weet je zeker dat je niet nog een extra poort ergens open kan zetten?

Verwijderd

Ik las ergens dat je met httpport wel een aantal dingen door de firewall heen kon doen zoals bv icq( niet echt nuttig aangezien het al werkt)maar ook irc en misschien wel meer dingen die je leuk vindt.

Verwijderd

zoek eens op mindterm met google..

is een javabased client..
kun je eventueel in een webbrowser openen..
of downloaden..(wel java installeren)
die hebben dus een client met een instelbare proxy mogelijkheid(poort,password)
dus als jij kan internetten en je hebt passwd beveiliging enz voor je buiten bent
kun je met dit ding naar huis..
lekker mijn webserver zo geinstalleerd..
Pagina: 1