Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topicstarter
Mijn vraag
Van iemand een HTC One A9 in handen gekregen om naar te kijken of ik er wat mee kan. Na de OTA update is deze in een bootloop terecht gekomen. De telefoon is helemaal officieel en S-On. Bootloader is locked en in Android zijn de Dev options nooit aangezet. Is deze telefoon nog te redden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Naast de HTC One A9 zelf weinig software. Fastboot en HTC Sync staan op mijn PC.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan in de recovery/download/bootloader komen. Factory reset en cache wissen al meerdere keren gedaan. Zowel voor als na een flash. Op het XDA-forum al de RUU ROM 2.17.401.2 gedownload en geprobeerd. Dit via de RUU.exe en download modus als 2PQ9IMG. Geen foutmelding en doorloopt het hele proces. Naar mijn beste weten (ben niet meer zo thuis in HTC-procedures) gaat alles goed.
Daarna nog steeds de bootloop, die eerst nog wel eens een klein beetje verder kwam, maar nu na ongeveer 15 seconden weer herstart.

Wie heeft nog een idee om te proberen of is deze telefoon gewoon stuk?

[ Voor 3% gewijzigd door Ex Nunc op 15-06-2017 11:17 ]

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topicstarter
Niemand ook maar een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Even een extra wipe doen in de bootloader?
Moet de telefoon gelocked blijven? Wellicht dat unlocken wat meer mogelijkheden bied, en je kan dan op z'n minst checken of het toestel wel wil starten met een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topicstarter
Kaalus schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:41:
Even een extra wipe doen in de bootloader?
Moet de telefoon gelocked blijven? Wellicht dat unlocken wat meer mogelijkheden bied, en je kan dan op z'n minst checken of het toestel wel wil starten met een custom ROM.
In de bootloader is geen optie om wat voor wipe dan ook maar uit te voeren, dus ik weet even niet waar je het over hebt.
De telefoon hoeft niet meer gelocked te blijven, want van garantie is toch geen sprake meer. HTC is sowieso niet de meest schappelijke in dit soort zaken. Unlocken moet alleen via de bootloader. Die is gelocked en kan via een tool van HTC wel unlocked worden, maar daarvoor moet ik eerst in 'Android Developers options' inschakelen. Gezien ik daar niet kom, is dat pad niet mogelijk. Daarmee dus ook geen Twrp of custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ex Nunc schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:38:
De telefoon hoeft niet meer gelocked te blijven, want van garantie is toch geen sprake meer.
Waarom is van garantie geen sprake meer? Is het toestel fysiek beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:45:
[...]

Waarom is van garantie geen sprake meer? Is het toestel fysiek beschadigd?
Er is geen bon aanwezig en dat is kennelijk een deal breaker voor HTC. Dat terwijl het toestel nog geen 2 jaren oud kan zijn. Is niet mijn keuze om daar niet op door te gaan, maar opsturen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ex Nunc schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:50:
Er is geen bon aanwezig en dat is kennelijk een deal breaker voor HTC. Dat terwijl het toestel nog geen 2 jaren oud kan zijn. Is niet mijn keuze om daar niet op door te gaan, maar opsturen is geen optie.
Dat is helaas wel jammer. HTC is niet de enige die daar moeilijk over doet overigens. Ik ken eigenlijk geen een winkel waarbij je zonder bon terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat heeeeeel soms nog wel eens wilt helpen is om niet de meest recente firmware te flashen maar een wat oudere. Je hebt het over een bootloop na een OTA update dus wellicht word de bug dan "ongedaan" gemaakt door deze wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topicstarter
Wat garantie betreft wordt het zonder bon lastig. Niet mijn idee en zelf heb ik mijn administratie wel op orde. Alleen was de chathulp ook ronduit grof door in het midden van de chat gewoon af te sluiten. Ook doorverwezen naar HTCdev waar ik niets mee kan, want dat is alleen voor USA HTC's.
Mrjraider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:19:
Wat heeeeeel soms nog wel eens wilt helpen is om niet de meest recente firmware te flashen maar een wat oudere. Je hebt het over een bootloop na een OTA update dus wellicht word de bug dan "ongedaan" gemaakt door deze wijze?
Bedankt voor de tip, maar dat werkt ook niet. Dit heb ik geprobeerd, met een onofficiële (2.16) maar dan krijg ik een error. Het was een OTA naar Nougat. Daar is er maar 1 (officiële) van en terug naar MM is geblokkeerd doordat de hele telefoon in originele staat is. HTC laat niet toe dat je stappen terug neemt, dan moet de boot loader unlocked zijn |:(. Die unlock staat gewoon op de site van HTC, maar daar kan ik niets mee.

Ik heb ook al zitten klooien met een USA RUU.exe en dan de ROM in de tijdelijke bestanden te vervangen voor een andere. Zelfs met aangepaste versienummers via 'info.bin' lukt het niet. Waar loopt dit op vast, weet iemand dat? Vast een onderdeel wat een signed gedeelte is.

Ik moet dus ergens dat zien te omzeilen. Het frustrerende is dat de telefoon verder prima werkt. Dan zou er toch een manier moeten zijn, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
https://forum.xda-develop...mallow-downgrade-t3579950

Die al geprobeerd?

Wel belachelijk dat een toestel niet te downgraden is na een verpeste OTA??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topicstarter
Mrjraider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:45:
https://forum.xda-develop...mallow-downgrade-t3579950

Die al geprobeerd?

Wel belachelijk dat een toestel niet te downgraden is na een verpeste OTA??
Interessant leesvoer, maar als ik het goed begrijp heb ik daar de emulator in Adroid voor nodig, met root. Of een custom recovery zoals Twrp. Beide zijn niet mogelijk op dit moment.

Zou het kunnen zijn dat er hardwarematig wat fout gaat? Ik dacht zelf dat de /system partitie misschien het begeeft, maar een flash lukt wel gewoon. Ook geeft HTC Sync aan dat er een telefoon aan hangt met 2.17.401.2 software in download mode. Alleen Adroid-versie en Sense-versie blijven leeg staan.

Pagina: 1