Trafo 1A naar 0.6A aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:24
Graag jullie hulp als electronica experts. Ik heb een PoE camera (802.3af) met een PoE injector.
Helaas kon ik niet achterhalen welke voeding deze precies nodig had dus ik heb een 1A trafo gekocht op Aliexpress.

Nu blijkt dat de camera het niet doet, maar wel met een 0.6A trafo (van een ander apparaat). Hoe kan ik deze trafo aanpassen zodat hij nog maar 0.6A levert?

Afbeeldingslocatie: https://whhvkq-am3pap001.files.1drv.com/y4mFi9CMWst6ErZ0yMn8VDUMGxBzTDrHHAlnE8uIgTjMrHGnxFI3ivzdOYo0Ur4gsto6YefGAk-37yspe49ERVBETsVTURu-Gxge1Ilnxt0lTLt0VhzOX2v0i1gpZ7OFsmZ1VEnbLpIiwMl_UYwzvzAdvO0DGvPoH1FvZS9Odz0jL3r982wxH_WmStxx3vxOzJYz8biHFWiHMQNEImleDeD-w?width=660&height=389&cropmode=none

Klopt het dat een 130kOhm weerstand voldoende zou zijn, en kan ik deze op plek R6 solderen?

Ben zelf wel handig maar niet helemaal electronisch onderlegt. Heb een hele set metaal film weerstanden in huis.

Ben benieuwd naar jullie ideeen! _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een hogere stroomsterkte aanbiedien dan nodig zou geen verschil mogen maken in wel/niet functioneren. Zijn de spanningen wel gelijk tussen de 2 voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 01-10 11:50
Je hebt niet het aantal volt gecontroleerd?
Je mag blij zijn dat je camera het dan nog doet :p

Het aantal ampère is niet erg als dit hoger is. Het apparaat bepaald hoeveel ampère deze trekt. De adapter moet dit kunnen leveren. Dus een adapter van 1A 12v kan max 1 ampère leveren bij 12volt. 0,5A kan hij dus ook gewoon leveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 18:29
Bij een vervangende voeding moet je 3 dingen controleren:
- DC of AC (wisselspanning of gelijkspanning), moet gelijk zijn.
- Spanning (aantal volts), moet gelijk zijn
- Stroom: moet gelijk of hoger zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit is weer een typisch geval van een verkeerde conclusie trekken en daarop voortborduren, zoals anderen ook aangeven.

Mijn tip: koop nooit voedingen uit dubieuze bron. Dit is inclusief aliexpress.

[ Voor 25% gewijzigd door Flake op 15-06-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:57

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Inderdaad zoals anderen zeggen maakt een te grote voeding (meer A Dan nodig) niet uit. Wel de spanning, AC/DC, en de aansluiting (waar zit de + en waar zit de -); die moeten allemaal hetzelfde zijn.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
FunFair schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:56:
Je hebt niet het aantal volt gecontroleerd?
Je mag blij zijn dat je camera het dan nog doet :p

Het aantal ampère is niet erg als dit hoger is. Het apparaat bepaald hoeveel ampère deze trekt. De adapter moet dit kunnen leveren. Dus een adapter van 1A 12v kan max 1 ampère leveren bij 12volt. 0,5A kan hij dus ook gewoon leveren.
Dat dacht ik ook al vandaar dat ik 1A heb genomen. De trafo output is 12V.

Volgens de specs van de leverancier:

Voeding
DC12V PoE (802.3af) (Klasse 0)
Stroomverbruik
< 9.75 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Dubieuze specs:
P = U x I = 12V * 1A = 12W (dit is niet <9,75 :) )

Verder zou het met niet verbazen als die 0,6A voeding in werkelijkheid meer levert dan de 1A Chinese. Misschien moet je eens meten wat voor spanning je overhoudt bij beide voedingen met de camera aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Flake schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:59:
Dit is weer een typisch geval van een verkeerde conclusie trekken en daarop voortborduren, zoals anderen ook aangeven.

Mijn tip: koop nooit voedingen uit dubieuze bron. Dit is inclusief aliexpress.
Hmmppfff, heb de trafo eens aan de multimeter gehangen. Er komt geen eens 12V uit. Spanning springt continu heen en weer. Wat een rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 01-10 11:50
rvanpruissen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:32:
Dubieuze specs:
P = U x I = 12V * 1A = 12W (dit is niet <9,75 :) )

Verder zou het met niet verbazen als die 0,6A voeding in werkelijkheid meer levert dan de 1A Chinese. Misschien moet je eens meten wat voor spanning je overhoudt bij beide voedingen met de camera aangesloten.
specs van het apparaat vraagt 9,75 watt.. adapter kan max 12 watt leveren.
Vaevictis_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:33:
[...]
Hmmppfff, heb de trafo eens aan de multimeter gehangen. Er komt geen eens 12V uit. Spanning springt continu heen en weer. Wat een rommel.
Dat klinkt logischer. Dispute aanmaken op aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
FunFair schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:38:
Dat klinkt logischer. Dispute aanmaken op aliexpress.
Nee man. Pleur weg dat ding. Maak er geen tijd meer aan vies.
https://www.conrad.nl/nl/...1500-ma-18-w-1434011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
jeroen3 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:41:
[...]

https://www.conrad.nl/nl/...1500-ma-18-w-1434011.html
Het is wel een Goobay, dat klinkt ook niet echt veel belovend. Enfin, het ziet er wel degelijk uit. Thanks, ga deze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Vaevictis_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Het is wel een Goobay, dat klinkt ook niet echt veel belovend. Enfin, het ziet er wel degelijk uit. Thanks, ga deze bestellen.
Zou ik niet doen, deze 'regelbare' voedingkjes leveren ook zelden precies 12V als je hem op 12 Volt zet.
Bovendien met die 'handige' wisselstekkertje moet je heel erg uitkijken, vaak kan je de + en - wisselen door de stekker om te draaien. Veel apparaten zijn intern wel beveiligd tegen omgekeerde spanning, maar niet alle.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
Als je weet welke stekker je nodig hebt kun je ook een fixed variant kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:50

dragonhaertt

@_'.'

Vaevictis_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:33:
Vergeet niet dat het meten van een transformator output niet representatief is als er geen belasting aan hangt, zeker bij simpele goedkope systemen. Probeer hem eens te meten met een weerstand als load en dan kijken of het voltage wel stabiel is.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
dragonhaertt schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Vergeet niet dat het meten van een transformator output niet representatief is als er geen belasting aan hangt, zeker bij simpele goedkope systemen. Probeer hem eens te meten met een weerstand als load en dan kijken of het voltage wel stabiel is.
Dat kan, maar het feit dat de camera niet werkt zegt toch al genoeg? Heb inmiddels een 12V DC 1A trafo besteld (dus niet regelbaar) in NL.

Iedereen bedankt voor de replies! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:50

dragonhaertt

@_'.'

Vaevictis_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Dat kan, maar het feit dat de camera niet werkt zegt toch al genoeg? Heb inmiddels een 12V DC 1A trafo besteld (dus niet regelbaar) in NL.

Iedereen bedankt voor de replies! 8)
Het zal zeker niet een degelijke lader zijn, maar misschien levert hij wel netjes 12V maar kan hij veel minder stroom dan spec leveren. Op zijn minst interessant om uit te proberen ;) Ik ben natuurlijk wel een tweaker

Wil vooral even aangeven dat een no-load meting voor accu's en voltage regulators nooit een representatieve meting is als je niet weet wat de interne weerstand of het op circuit voltage is.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor de duidelijkheid, met een voeding bepaalt de verbruiker de stroom, niet de voeding. Al heb je een 20A voeding, de verbruiker zal dat deel vragen wat hij nodig heeft.

Je weet wel dat de camera of de injector 12v nodig heeft?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
Dat zou niet mogen uitmaken.

Wat wel uitmaakt is of het DC (gelijkspanning) of PDC is. (Pulse)
Ik neem aan dat het prima werkt op de A1 trafo die een volledige diode brug heeft (DC)
i.p.v een pulse zoals de andere adopter waarmee het niet werkt

In dat geval kan je de half wave bridge verbouwen tot fullwave. Maar of dat het waard is...
Ik zou gewoon de 1A gebruiken. Immers de voeding KAN 1A leveren maar het is een vraag/aanbod situatie.
Als de schakeling niet meer verbruikt dan bijv 0.6A zit je dus dik binnen de maximum wat de adapter kan leveren. Wat eigenlijk best wenselijk is, componenten van de transformator lopen wat minder warm

Pulse aka PDC zie je vaak bij adapters voor laptops en andere apparaten die een eigen accu hebben

> Klopt het dat een 130kOhm weerstand voldoende zou zijn, en kan ik deze op plek R6 solderen?
Enkel als je onnodig energie wilt verbranden / mini kacheltje wilt.

[ Voor 42% gewijzigd door osmosis op 15-06-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een echte injector is ook niet zo duur:
https://www.ipcameracente...ml#product_specifications

[ Voor 58% gewijzigd door Mr_gadget op 15-06-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Volgens mij is de PoE 24V passive. Niet 802.3af, dat is 48V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:58
Ehm.. hoe denk je die 48V te krijgen met een 12V trafo? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
heggico schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:32:
Niet. De specs koppen ook niet, kan geen 802.3af PoE zijn als het 12V is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
heggico schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:32:
ja, bv een boost converter: Wikipedia: Boost converter

[ Voor 17% gewijzigd door PetervdM op 15-06-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:58
Onzin.. koop dan een 48V voeding.

Ik doelde erop dat 802.3af 48V PoE specifieerd en de topic starter had een 12V voeding. Blijkbaar houd de camera zich gewoon niet aan de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
heggico schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:01:
[...]

Onzin.. koop dan een 48V voeding.

Ik doelde erop dat 802.3af 48V PoE specifieerd en de topic starter had een 12V voeding. Blijkbaar houd de camera zich gewoon niet aan de specs.
Als ik aanneem dat TS de voeding op de injector aansluit, dan is het goed mogelijk dat de injector een DCDC converter aan boord heeft om de vereiste PoE spanning te maken.
Of is het een passieve injector? TS zegt 802.3af wat betreft de camera maar of dat ook voor de injector geldt?
Of sluit TS de voeding direct aan op de camera?

TS kan ook een switch met PoE kopen zoals de pricewatch: Netgear GS308P, heb je geen injector meer nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Voordat we van alles speculeren is het gewoon een goed plan om eerst uit te zoeken wat de originele voeding was. Misschien moet TS met het merk/type camera/injector komen zodat we verder kunnen zoeken en mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is het nou echt nodig om over zoiets eenvoudigs zo moeilijk te doen?
TS is zelf geen technicus, dat mag duidelijk zijn, dus begrijpelijk dat hij hier advies vraagt. Maar vervolgens regent het bijna van adviezen die er van alles bijhalen. In z'n startbericht geeft hij echter al aan dat een voeding van een ander apparaat het prima doet. Welnu, wat is er dan eenvoudiger dan op zoek te gaan naar een voeding met die eigenschappen of eventueel eentje die een beetje meer vermogen heeft. Dat betekent zelfde spanning (TS vermeldde later 12V), beetje meer stroom.
Daarnaast blijven er maar twee simpele vragen over, absoluut niet meer:
AC of DC en ingeval van DC de plus en min op de goede plaats. Meestal is dat de plus binnen en de min aan de buitenkant van de stekker, maar heel soms schijnt dat naar verluidt net andersom te zijn. Hoewel ik dat geloof ik nog nooit ben tegengekomen. Maar goed, wie ben ik, het zou bet kunnen zijn dat dit nou net zo eente is? Maar het is eenvoudig te zien, want vrijwel altijd staat dit met een afbeelding op het etiket aangegeven.

Maar samen met het feit dat een andere adapter het prima doet zou het toch buitengewoon simpel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Mee eens dat er meest idiote adviezen zoals een boost converter van 12 naar 48v worden gegeven maar zoals ik hiervoor aangaf is het beter om uit te zoeken wat de juiste voeding zou moeten zijn

TS praat alleen over de benodigde 0.6A en gaat er van uit dat omdat een andere 0.6A voeding wel werkt die 0.6A leading is. Welke spanning die andere voeding heeft is niet vermeld en dan blijft het de vraag of het dan de juiste spanning is. Op een verkeerde spanning kan een apparaat prima werken maar zal op een langere duur schadelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Wat voor camera is het?

Ik gok dat dat ding op zowel 12V kan (via een normale DC jack) als 802.3af (=48V)

Dat is vrij gangbaar. 12V 802.3af bestaat niet. Dan zou het passive POE zijn, maar dan had het ook geen 802.3af als naampje gehad.

En wat de voedingen betreft: Het meeste is al gezegd. Gebruik geen chinese meuk. Er zijn uitzonderingen, maar gemiddeld genomen is spul op 220V uit china nu niet echt iets wat je in je huis wilt.

Al helemaal niet voor een bewakingscamera. Die heb je juist aan als je er niet bent - En dan wil je geen meuk. Zou beetje jammer zijn als het laatste beeldje een beginnende brand in je eigen woning is...

[ Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 16-06-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
memphis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:16:
Voordat we van alles speculeren is het gewoon een goed plan om eerst uit te zoeken wat de originele voeding was. Misschien moet TS met het merk/type camera/injector komen zodat we verder kunnen zoeken en mee denken.
Er is geen orginele voeding, het is een PoE camera zonder bijgeleverde voeding. De specs van 12V DC, en PoE 802.3af komen van de datasheet van Dahua.

Heb inmiddels een 12V, 1A Goobay trafo gekocht 12.50 euro. Werkt prima.

Bedankt voor jullie hulp! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 16-06-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

memphis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:06:
Voor de duidelijkheid, met een voeding bepaalt de verbruiker de stroom, niet de voeding. Al heb je een 20A voeding, de verbruiker zal dat deel vragen wat hij nodig heeft.

Je weet wel dat de camera of de injector 12v nodig heeft?
offtopic:
Kleine kanttekening hierbij. Met de opkomst van ledverlichting zijn er ook "led-voedingen" te koop. Hierbij is het wel degelijk mogelijk dat de voeding als stroombron fungeert. Dan is de uitgangsstroom fixed, bijvoorbeeld 350 mA. De uitgangsspanning is dan variabel binnen een bepaald bereik. In het geval van TS is dit uiteraard niet van toepassing, maar ik heb al een paar leken gehad die per ongeluk een stroombron hadden gekocht waar ze dit niet nodig hadden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:24:
[...]

offtopic:
Kleine kanttekening hierbij. Met de opkomst van ledverlichting zijn er ook "led-voedingen" te koop. Hierbij is het wel degelijk mogelijk dat de voeding als stroombron fungeert. Dan is de uitgangsstroom fixed, bijvoorbeeld 350 mA. De uitgangsspanning is dan variabel binnen een bepaald bereik. In het geval van TS is dit uiteraard niet van toepassing, maar ik heb al een paar leken gehad die per ongeluk een stroombron hadden gekocht waar ze dit niet nodig hadden.
Een kanttekening welke totaal overbodig is omdat er maar heel weinig zaken met stroombronnen werken, LED verlichting is idd het meest bekende. Apparaten zoals camara's werken met een spenningsbron en zo te lezen heeft een andere 12v voeding het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

jeroen3 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:41:
[...]
Lever maar meteen je Nederlandse paspoort in! })
Een dispute bij Aliexpress is een behoorlijk gestroomlijnd proces, dus moet je wel een heel dik salaris hebben voordat de opportuniteitskosten voor een refund-dispute in je nadeel uitvalt. En niet geschoten is altijd mis. Wie het kleine niet eert, etc....

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Pagina: 1