Goedenavond allemaal,
Hierbij heb ik een vraag met betrekking tot een processor.
Zelf wil ik graag mijn systeem upgraden, hiervoor moet ik een nieuw moederbord + nieuwe processor nodig.
Maar bij mij ligt nu heel erg het probleem dat ik niet kan kiezen tussen de verschillende processoren.
Zelf ben ik een gamer en hou ik van een zoon hoog mogelijke kwaliteit met een goede performance. De prijs van de processor maakt mij niet echt uit zolang het maar onder de 400 euro blijft.
Zelf speel ik veel Black Desert online, waarbij ik een filmpje zag dat meerdere core's minder framedrops veroorzaken, maar hogere klokfrequentie hogere FPS.
Persoonlijk twijfel ik nu dus heel erg tussen de AMD Ryzen uitvoering of de intel i7-7700k.
Op dit moment bezit ik:
Intel i7-2600 uitvoering met een msi 970 gtx video kaart.
Doordat ik een oud moederbord heb kan ik niet meer dan 8gb werkgeheugen (ddr3).
Ben dus ook van plan 16gb werkgeheugen (3200mhz) te halen.
Mijn vraag is dus welke processor zouden jullie adviseren en waarom?
AMD ryzen 1600(x) 1700(x) of intel core i7-7700k
Hierbij heb ik een vraag met betrekking tot een processor.
Zelf wil ik graag mijn systeem upgraden, hiervoor moet ik een nieuw moederbord + nieuwe processor nodig.
Maar bij mij ligt nu heel erg het probleem dat ik niet kan kiezen tussen de verschillende processoren.
Zelf ben ik een gamer en hou ik van een zoon hoog mogelijke kwaliteit met een goede performance. De prijs van de processor maakt mij niet echt uit zolang het maar onder de 400 euro blijft.
Zelf speel ik veel Black Desert online, waarbij ik een filmpje zag dat meerdere core's minder framedrops veroorzaken, maar hogere klokfrequentie hogere FPS.
Persoonlijk twijfel ik nu dus heel erg tussen de AMD Ryzen uitvoering of de intel i7-7700k.
Op dit moment bezit ik:
Intel i7-2600 uitvoering met een msi 970 gtx video kaart.
Doordat ik een oud moederbord heb kan ik niet meer dan 8gb werkgeheugen (ddr3).
Ben dus ook van plan 16gb werkgeheugen (3200mhz) te halen.
Mijn vraag is dus welke processor zouden jullie adviseren en waarom?
AMD ryzen 1600(x) 1700(x) of intel core i7-7700k