Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Netwerk] 1 pc krijgt en geeft geen verbinding in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 23:42
Situatie:
In prima werkend netwerk na updaten en toevoegen van 2 WIN10 pc's krijgt en geeft 1 pc geen verbinding in het netwerk. Alles ziet elkaar en alles kan delen maar de probleempc niet,

Netwerk, alles dezelfde workgroup naam:
Router Mynet900
- WIN10 PC
- WIN7 PC
- randapparatuur

en via SRW2008 switch
- WIN10 PC
- WIN7 PC (probleem pc)
- WSP3 W10 (wifi maar LAN werkt ook prima)

Na updaten naar de laatste WIN10 versies kreeg ik verbindingsproblemen met de probleempc.
Is mijn normale werkstation. Kan geen verbinding maken met andere pc's.
Werkgroep naam is overal hetzelfde, thuisgroep is ook zelfde.
In de map thuisgroep zien ze elkaar allemaal, inclusief de bibliotheek mappen.
Ook op de probleempc

Als ik op een willekeurige PC inlog kan ik alle andere pc's benaderen behalve de probleempc.
Mappen en bestanden lezen en schrijven gaat prima.
Ik heb hiervoor de complete schijven gedeeld, alles op iedereen en lezen/schijven.
In de net werk delen opties ook alles open gezet.
Alle pc's draaien op een lokaal admin account zonder wachtwoorden.

Vanaf de probleempc zie ik alle pc's in thuisgroep en in het netwerk maar kan niet verbinden.
Ik krijg een geen toegang melding of een scherm om gebruikersnaam en paswoord in te voeren.

Wat heb ik allemaal al gedaan?
- Nieuwe thuisgroep aangemaakt, alles uit de groep, alles uit en een voor in opgestart in een nieuwe thuisgroep.
- Rechten op te delen mappen staan op iedereen en lezen schrijven
- Homegroup en Peer networking services draaien
- Alles opnieuw opstaren, een voor een
- Map machinekeys gecontroleerd op machtigingen
- alle pc's hebben een lokaal administrator account, everyone heeft lees en schrijfrechten

Blijkbaar heeft de probleempc op de een of andere manier te weinig of de verkeerde machtigingen?

Het rare is dat aan de probleempc niets veranderd is. En toch kan ik met deze pc de anderen niet meer benaderen.
Gevoelsmatig is nu de beste optie (denk ik) mijn werkpc ook op W10 te zetten maar dat zou ik graag nog even uit willen stellen..

Graag jullie advies!

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerboot op 15-06-2017 11:30 ]

• IJzerboot
Opgelost

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Post even hoe; dat scheelt als andere mensen hetzelfde issue hebben, jouw topic vinden en geen uitleg terugvinden ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• IJzerboot
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:43:
[...]
Post even hoe; dat scheelt als andere mensen hetzelfde issue hebben, jouw topic vinden en geen uitleg terugvinden ;)
Haha! Ja enige frustratie over de geringe reacties was wel aanwezig :+
Dankje Max3400. >:)
Het was erg veel (nacht) werk om de oplossing te vinden en alles werkend te krijgen.
Maar veel zoeken en veel proberen heeft de oplossing gebracht.

Mijn oplossing:
Allereerst heeft mijn router een rare invloed. Een WD my net 900 (vanwege de destijds bijzondere 8 LAN Gb poorten) die moeite heeft met onderlinge netwerkverbindingen tussen pc's om enige reden. Sommige verbindingen worden om de een of andere reden niet goed gemaakt tenzij de router en de pc's gerestart worden?? Ik ga deze dan ook vervangen voor een bedrijfsmatiger exemplaar. Wordt een ander topic.

Ik heb alle pc's uitgezet en alle pc's verwijderd uit de thuisgroep.
Router ook uit en alles wat in het netwerk verbonden was.
Ook alle gedeelde mappen en schijven verwijderd, om alles opnieuw in te kunnen stellen.

Daarna router en de pc die het laatst werkende thuisnetwerk beheerde (WIN7) aangezet en nieuw thuisnetwerk aangemaakt. Daarna 1 voor 1 elke pc aangezet en lid gemaakt.
Tussendoor steeds gereset en getest maar pas na een paar resets van de router herkende ze elkaar. Thuisnetwerk werkte toen dusdanig dat de pc's elkaar zagen maar er was nog geen toegang tot mappen. Wel vanaf WIN10 pc's maar niet vanaf mijn WIN7 werkpc. Voor de duidelijkheid: WIN7 en WIN10 pc's. Het probleem zat uiteindelijk vooral in mijn WIN7 werkpc. Deze is onderdeel geweest van een domein via een server, ik vermoede dat dat wat veroorzaakt heeft.

Daarna op elke pc de te delen mappen en schijven geselecteerd. Mappen werken dan wel, schijven of partities nog steeds niet en sowieso nog niet op de WIN7 pc. Via een WIN10 pc kon ik op een gegeven moment alles benaderen maar niet via mijn werkpc WIN7.

Uiteindelijk op elke pc bij de te delen schijven/partities via eigenschappen/beveiliging (dus niet tabblad delen/machtigingen!) alle rechten toegekend voor Everyone(WIN7) of Iedereen(W10) en toen had ik overal op alle gedeelde zaken toegang.

Er was nog wel een router reset nodig tussendoor maar nu werkt het zoals gewenst.