Situatie:
In prima werkend netwerk na updaten en toevoegen van 2 WIN10 pc's krijgt en geeft 1 pc geen verbinding in het netwerk. Alles ziet elkaar en alles kan delen maar de probleempc niet,
Netwerk, alles dezelfde workgroup naam:
Router Mynet900
- WIN10 PC
- WIN7 PC
- randapparatuur
en via SRW2008 switch
- WIN10 PC
- WIN7 PC (probleem pc)
- WSP3 W10 (wifi maar LAN werkt ook prima)
Na updaten naar de laatste WIN10 versies kreeg ik verbindingsproblemen met de probleempc.
Is mijn normale werkstation. Kan geen verbinding maken met andere pc's.
Werkgroep naam is overal hetzelfde, thuisgroep is ook zelfde.
In de map thuisgroep zien ze elkaar allemaal, inclusief de bibliotheek mappen.
Ook op de probleempc
Als ik op een willekeurige PC inlog kan ik alle andere pc's benaderen behalve de probleempc.
Mappen en bestanden lezen en schrijven gaat prima.
Ik heb hiervoor de complete schijven gedeeld, alles op iedereen en lezen/schijven.
In de net werk delen opties ook alles open gezet.
Alle pc's draaien op een lokaal admin account zonder wachtwoorden.
Vanaf de probleempc zie ik alle pc's in thuisgroep en in het netwerk maar kan niet verbinden.
Ik krijg een geen toegang melding of een scherm om gebruikersnaam en paswoord in te voeren.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
- Nieuwe thuisgroep aangemaakt, alles uit de groep, alles uit en een voor in opgestart in een nieuwe thuisgroep.
- Rechten op te delen mappen staan op iedereen en lezen schrijven
- Homegroup en Peer networking services draaien
- Alles opnieuw opstaren, een voor een
- Map machinekeys gecontroleerd op machtigingen
- alle pc's hebben een lokaal administrator account, everyone heeft lees en schrijfrechten
Blijkbaar heeft de probleempc op de een of andere manier te weinig of de verkeerde machtigingen?
Het rare is dat aan de probleempc niets veranderd is. En toch kan ik met deze pc de anderen niet meer benaderen.
Gevoelsmatig is nu de beste optie (denk ik) mijn werkpc ook op W10 te zetten maar dat zou ik graag nog even uit willen stellen..
Graag jullie advies!
In prima werkend netwerk na updaten en toevoegen van 2 WIN10 pc's krijgt en geeft 1 pc geen verbinding in het netwerk. Alles ziet elkaar en alles kan delen maar de probleempc niet,
Netwerk, alles dezelfde workgroup naam:
Router Mynet900
- WIN10 PC
- WIN7 PC
- randapparatuur
en via SRW2008 switch
- WIN10 PC
- WIN7 PC (probleem pc)
- WSP3 W10 (wifi maar LAN werkt ook prima)
Na updaten naar de laatste WIN10 versies kreeg ik verbindingsproblemen met de probleempc.
Is mijn normale werkstation. Kan geen verbinding maken met andere pc's.
Werkgroep naam is overal hetzelfde, thuisgroep is ook zelfde.
In de map thuisgroep zien ze elkaar allemaal, inclusief de bibliotheek mappen.
Ook op de probleempc
Als ik op een willekeurige PC inlog kan ik alle andere pc's benaderen behalve de probleempc.
Mappen en bestanden lezen en schrijven gaat prima.
Ik heb hiervoor de complete schijven gedeeld, alles op iedereen en lezen/schijven.
In de net werk delen opties ook alles open gezet.
Alle pc's draaien op een lokaal admin account zonder wachtwoorden.
Vanaf de probleempc zie ik alle pc's in thuisgroep en in het netwerk maar kan niet verbinden.
Ik krijg een geen toegang melding of een scherm om gebruikersnaam en paswoord in te voeren.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
- Nieuwe thuisgroep aangemaakt, alles uit de groep, alles uit en een voor in opgestart in een nieuwe thuisgroep.
- Rechten op te delen mappen staan op iedereen en lezen schrijven
- Homegroup en Peer networking services draaien
- Alles opnieuw opstaren, een voor een
- Map machinekeys gecontroleerd op machtigingen
- alle pc's hebben een lokaal administrator account, everyone heeft lees en schrijfrechten
Blijkbaar heeft de probleempc op de een of andere manier te weinig of de verkeerde machtigingen?
Het rare is dat aan de probleempc niets veranderd is. En toch kan ik met deze pc de anderen niet meer benaderen.
Gevoelsmatig is nu de beste optie (denk ik) mijn werkpc ook op W10 te zetten maar dat zou ik graag nog even uit willen stellen..
Graag jullie advies!
[ Voor 5% gewijzigd door IJzerboot op 15-06-2017 11:30 ]