Ik ben aan het rondkijken voor een leuke systeemcamera die een tijdje meegaat en waarmee ik voornamelijk foto's mee kan maken op vakantie en van mijzelf voor social media en dergelijke.
Daarbij is na het lezen van veel reviews mijn oog gevallen op de Sony A6000, doordat je veel waar krijgt voor je geld. Ik wil namelijk niet te veel besteden (€600-€700). Het is een geweldige camera op veel punten, zoals voornamelijk het fotograferen. Maar ik mis toch wel een aantal functies die je niet hebt, omdat het al een wat ouder model is.
Daarom is mijn oog ook gevallen op de EOS M6. Waarom?
-180 graden kantelbaar scherm voor selfies en opnamen
-koppeling met smartphone om op afstand te fotograferen
-evf is optioneel, maar dit is tegelijkertijd ook zijn nadeel door de prijs (€279)
-touchscreen (wat de sony a6000 niet heeft)
Alleen als je naar de prijs kijkt dan is het €600 t.o.v. €900 (met lens). De vraag is of deze extra opties van de EOS M6 het ook waard is.
Daarbij is na het lezen van veel reviews mijn oog gevallen op de Sony A6000, doordat je veel waar krijgt voor je geld. Ik wil namelijk niet te veel besteden (€600-€700). Het is een geweldige camera op veel punten, zoals voornamelijk het fotograferen. Maar ik mis toch wel een aantal functies die je niet hebt, omdat het al een wat ouder model is.
Daarom is mijn oog ook gevallen op de EOS M6. Waarom?
-180 graden kantelbaar scherm voor selfies en opnamen
-koppeling met smartphone om op afstand te fotograferen
-evf is optioneel, maar dit is tegelijkertijd ook zijn nadeel door de prijs (€279)
-touchscreen (wat de sony a6000 niet heeft)
Alleen als je naar de prijs kijkt dan is het €600 t.o.v. €900 (met lens). De vraag is of deze extra opties van de EOS M6 het ook waard is.