Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 741019

Topicstarter
Ik ben aan het rondkijken voor een leuke systeemcamera die een tijdje meegaat en waarmee ik voornamelijk foto's mee kan maken op vakantie en van mijzelf voor social media en dergelijke.

Daarbij is na het lezen van veel reviews mijn oog gevallen op de Sony A6000, doordat je veel waar krijgt voor je geld. Ik wil namelijk niet te veel besteden (€600-€700). Het is een geweldige camera op veel punten, zoals voornamelijk het fotograferen. Maar ik mis toch wel een aantal functies die je niet hebt, omdat het al een wat ouder model is.

Daarom is mijn oog ook gevallen op de EOS M6. Waarom?
-180 graden kantelbaar scherm voor selfies en opnamen
-koppeling met smartphone om op afstand te fotograferen
-evf is optioneel, maar dit is tegelijkertijd ook zijn nadeel door de prijs (€279)
-touchscreen (wat de sony a6000 niet heeft)

Alleen als je naar de prijs kijkt dan is het €600 t.o.v. €900 (met lens). De vraag is of deze extra opties van de EOS M6 het ook waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 21:34

M-ThijZ

Riding on Rails

Heb je deze vergelijking al gelezen? reviews: De beste camera rond de duizend euro, met of zonder spiegel

Ik heb zelf de a6000 en ben hier bijzonder tevreden over. Ik heb hem voor een mooie prijs tweedehands gekocht inclusief kitlens en tas. Misschien voor jou ook een optie?

> 180 graden kantelbaar scherm voor selfies en opnamen

Voor selfies heb ik mijn telefoon, geen 24 megapixel voor nodig.

> koppeling met smartphone om op afstand te fotograferen

Dit kan de a6000 ook. Gebruikt om foto's vanaf statief van onszelf op vakantie te maken.

> evf is optioneel, maar dit is tegelijkertijd ook zijn nadeel door de prijs (€279)

Zou ik niet zonder kunnen. Bijna alle foto's schiet ik door de EVF.

> touchscreen (wat de sony a6000 niet heeft)

Mis ik zelf niet op de a6000. Gebruik zelf met name de viewfinder, touchscreen is dan toch niet te gebruiken. Wanneer je de smartphone als remote gebruikt kun je in de app trouwens wel scherpstellen door te tappen op de preview.

Ik heb er zo'n €500 aan uitgegeven, en dat was 1,5 jaar geleden, tweedehands. Zou ik nu nieuw kopen, maak ik misschien wel een andere afweging, dat is heel persoonlijk. Kijk ook alvast naar de objectieven die je op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

M-ThijZ schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:05:
Heb je deze vergelijking al gelezen? reviews: De beste camera rond de duizend euro, met of zonder spiegel

Ik heb zelf de a6000 en ben hier bijzonder tevreden over. Ik heb hem voor een mooie prijs tweedehands gekocht inclusief kitlens en tas. Misschien voor jou ook een optie?

> 180 graden kantelbaar scherm voor selfies en opnamen

Voor selfies heb ik mijn telefoon, geen 24 megapixel voor nodig.

> koppeling met smartphone om op afstand te fotograferen

Dit kan de a6000 ook. Gebruikt om foto's vanaf statief van onszelf op vakantie te maken.

> evf is optioneel, maar dit is tegelijkertijd ook zijn nadeel door de prijs (€279)

Zou ik niet zonder kunnen. Bijna alle foto's schiet ik door de EVF.

> touchscreen (wat de sony a6000 niet heeft)

Mis ik zelf niet op de a6000. Gebruik zelf met name de viewfinder, touchscreen is dan toch niet te gebruiken. Wanneer je de smartphone als remote gebruikt kun je in de app trouwens wel scherpstellen door te tappen op de preview.

Ik heb er zo'n €500 aan uitgegeven, en dat was 1,5 jaar geleden, tweedehands. Zou ik nu nieuw kopen, maak ik misschien wel een andere afweging, dat is heel persoonlijk. Kijk ook alvast naar de objectieven die je op het oog hebt.
Ik ben het helemaal met je eens! :)
ik heb zelf ook een tweedehandse A6000 gekocht 1,5 jaar geleden en nog steeds super tevreden!
voor het geld vnd ik het een top aankoop. :*)

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:09

Garyu

WW

A6000 is gewoon een prima camera - en de EVF is inderdaad goed.

Let alleen op dat het kopen van een tweede of derde lens je een rib uit je lijf gaat kosten, bij Canon is het lensaanbod een stuk breder en betaalbaarder. De camera is gewoon top, maar let dus op met welke soort lenzen je eventueel op het oog hebt buiten de (acceptabele) kitlens.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjihttam
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 16:58
Zag op de website van de fotograaf Ken Rockwell een review van de M6. Hij is nogal positief over de M6 maar in de introductie staat.

"The EOS M6 is nice and I prefer its JPG color rendition over Sony, but to be perfectly honest, for half the price the Sony A6000 is a better camera overall, with much faster autofocus and a built-in EVF."

Ken's meningen zijn nogal omstreden :+ maar misschien kun je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ruim een jaar met de A6000 geschoten en erg veel plezier van gehad, ik gebruik hem nog steeds als backup en verken camera i.c.m. de 50mm voor portretten, 10-18 voor landschappen en 16-70 voor iets meer bereik.

Voor selfies, heb je simpelweg een selfiestick nodig i.c.m. je mobiel.

De 2de handsprijs ligt tegenwoordig rond de 400,- dus dat is een mooie prijs zodat je er nog een lens of wat extra accesoires voor kan aanschaffen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1