[iMac late 2013 (14.1)] Wat voor SSD voor videobewerken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik wil mijn i-mac upgraden. Er zit nu een 1TB HDD in die ik wil vervangen voor een SSD of het bijplaatsen van een SSD PCIe blade (is dit überhaupt mogelijk). Ik wil de mac vooral gebruiken voor videobewerking, materiaal erop, bewerken, renderen en dumpen op een externe schijf.. Wat adviseren jullie mij als betrouwbaar snel en niet al te duur? Moet ik vooral voor ruimte (dus ook 1TB gaan of is 525GB, bijvoorbeeld de crucial MX300 ook al genoeg?) De schijf is nu nagenoeg leeg, alles bewaar ik extern...

Snappen jullie het nog?

Ik hoop op juist advies..

*knip*

Vraag en aanbod van diensten kan via de FP: http://tweakers.net/aanbod.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 18-06-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zit wel vast aan een SATA SSD. Een PCIe versie kan je niet achteraf inbouwen omdat die poort niet op het moederbord is gesoldeerd op de harde schijf modellen.

Wat grootte betreft ligt het aan het soort videobewerking dat je wil doen. Voor 4K video is dat model niet geschikt, dus dat scheelt al in de benodigdheden (of je moet voor 10 minuten video rustig 45-60 minuten willen wachten op de export...). Welk formaat had je in gedachten? 1080p30? 1080p60? minder? meer? Zijn de bestanden die je bewerkt al voorzien van compressie? Etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is duidelijk voor wat betreft de PCIe versie! Thanks! die was toch al onbetaalbaar :)
Mijn camera kan 4K aan, maar aangezien ik voornamelijk voor online platformen produceer is Full HD 1080P50 het maximale wat ik de komende tijd zal gebruiken. De bestanden komen van een Panasonic HC-X1000e. Ik breid mijn geheugen sowieso uit naar de maximale 16GB. Tot nog toe kreeg ik het allemaal voor elkaar op mijn MBPro uit late 2011 (met SSD en 8GB geheugen) maar deze harde werker begint oud te worden :) Zijn logic board heeft de bekende USB problemen... Dus met pensioen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:34:
aangezien ik voornamelijk voor online platformen produceer is Full HD 1080P50 het maximale wat ik de komende tijd zal gebruiken.
Doet YT niet al 60 fps op 1080 tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:44
Ik heb de titel van je topic aangepast naar "[iMac late 2013 (14.1)] Wat voor SSD?" :). Let op de correcte schrijfwijze i.v.m. de search. Daarnaast is het ook handig om het probleem kort samen te vatten in je titel :)

[ Voor 43% gewijzigd door Hoedje op 18-06-2017 17:40 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:27
ik heb nog ssd's liggen voor in het pci slot, voornamelijk 128GB maar dan kunnen we wel een fusion drive ervan maken is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Edit. Mijn fout.

[ Voor 95% gewijzigd door Qunix op 08-06-2020 09:58 ]

Pagina: 1