• stevenjs
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-09 09:52
Ik zoek een?
Nieuwe telefoon ter vervanging van mijn huidige Nexus 5. Deze telefoon blijft continu op de meest verschillende momenten opnieuw opstarten, waardoor hij praktisch onbruikbaar is geworden.
Deze telefoon beviel me uitstekend, en deed alles verder nog perfect. Enige (en vrij grote nadeel) vond ik de beperkte opslagruimte van 16GB.

Wat is je budget?
Doel is om maximaal €400,- uit te geven, eventueel iets te verhogen als de opties dan echt beter worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks: Standaard dingen als bellen, sms, mobiel internet, nieuws checken, appen.
Regelmatig: foto's maken, spelletje spelen, muziek luisteren
Af en toe: video (netflix, youtube) bekijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
- lenovo P2: Lijkt veelbelovend, maar ben nog niet overtuigd van de software. De vinger-afdruk knop beviel me ook niet in gebruik toen ik hem laatst in mijn hand had.
- Moto G plus
- Moto Z Play, op basis van de specificaties lijkt deze niet veel te verschillen van de moto G plus, alleen het scherm?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben opzoek naar de ideale smartphone voor mij.
Dus ben benieuwd naar welke opties ik heb, en wat jullie aanraden.
vind het zelf moeilijk om op basis van een specificatie lijstje een telefoon bij te vinden.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:10
Lenovo P2 is een heel mooi toestel, echt een Giga accu dus daar moet je zeker 1.5-2 dagen minimaal mee kunnen doen (afhankelijk van hoe je hem gebruikt). Camera is dan wel een enorme min punt die is gewoon slecht.
Review > reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur

Voor de Moto G5 plus. Prima processortje, genoeg RAM. Vermoedelijk een wat beter update beleid. Camera is oké.
Review > reviews: Motorola Moto G5 Plus: de naam Moto G meer dan waardig

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Je zou naar de nieuwe Nokia 6 kunnen kijken, standaard 32 GB, en in Arte Black Edition met 64 GB opslag. Verder ook stock Android en prima in je budget.

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-11 16:24
Ik ben van de Nexus 5 naar de Moto X Play en dan naar de Moto G5 Plus gegaan. Ik heb ook de Z play in mijn handen gehad. Als je geen moto mods gaat gebruiken zou ik voor de Moto G5 Plus gaan, heeft 2 dagen batterij en een betere camera dan de Z Play. En de P2 zal waarschijnlijk minder updates krijgen dan de Moto phones, dus die zou ik overslaan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GtrCraft schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:30:
En de P2 zal waarschijnlijk minder updates krijgen dan de Moto phones, dus die zou ik overslaan.
Hoe kom je hierbij? De Moto phones en de P2 zijn beide van Lenovo en sinds het van Lenovo is is het updatebeleid op de Moto telefoons waardeloos geworden.

• GtrCraft
rens-br schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:33:
[...]

Hoe kom je hierbij? De Moto phones en de P2 zijn beide van Lenovo en sinds het van Lenovo is is het updatebeleid op de Moto telefoons waardeloos geworden.
De nougat update van de P2 is zeg maar gerust waardeloos. Meer bugs er bij gekomen dan opgelost. Het update beleid van Lenovo's eigen telefoons is nog veel minder dan die van Motorola. En Motorola komt weer op zichzelf te staan. Daar komt nog bij dat ze 7.1.1 aan het uitrollen zijn.

• rens-br

rens-br

GtrCraft schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:36:
De nougat update van de P2 is zeg maar gerust waardeloos. Meer bugs er bij gekomen dan opgelost.
Als ik het topic moet geloven valt dat allemaal wel mee.
En Motorola komt weer op zichzelf te staan.
Heb je hier een bron voor?

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 15-06-2017 11:40 ]

• GtrCraft
rens-br schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Als ik het topic moet geloven valt dat allemaal wel mee.

[...]

Heb je hier een bron voor?
http://www.droid-life.com...-embracing-name-motorola/

In de android dev scene denken ze daar anders over. Maar ieder zijn eigen mening

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:01
De lg g6?
Is nu rond de 400 euro te krijgen

• rens-br

rens-br

GtrCraft schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:41:
http://www.droid-life.com...-embracing-name-motorola/

In de android dev scene denken ze daar anders over. Maar ieder zijn eigen mening
Inderdaad ieder zijn mening. Ik lees overigens in dat artikel niet dat Motorola op zichzelf komt te staan. Ze stappen gewoon alleen van de naamwijziging af.

• stevenjs
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-09 09:52
bedankt voor alle reacties tot nu toe.

De nokia6 klinkt ook interresant: wel jammer dat deze pas vanaf juli te verkrijgen lijkt te zijn.
De LG G6 klinkt ook goed. Zal binnenkort deze eens proberen ergens in mijn handen te houden (ben benieuwd hoe dit formaat mij gaat bevallen): als ik in de pricewatch kijk zie ik de lg g6 nergens onder de €550. Weet je zo waar is deze rond de ca. 400 euro te verkrijgen is?

De moto G plus (2015) heb ik nu denk ik wel een voorkeur voor, maar wellicht dat de lg g6 hierin nog verandering kan brengen, of evt. andere suggesties.

• koudeheld
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2019
Ik weet niet of je per se op Android wilt blijven, maar anders is de iPhone SE 32 GB ook nog een optie. Staat nu in de pricewatch voor zo'n 360 euro.

Ten opzichte van de toestellen die je zelf hebt gevonden is de camera erg goed, de batterijduur prima, en is ie ook heel rap. Bovendien ben je de komende jaren verzekerd van updates. Het scherm is wel van mindere kwaliteit al merk je daar in de praktijk niet heel veel van.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een tweedehands Oneplus 3T scoren?

Sneller dan al je andere opties, en nu voor rond de 350 te vinden in V&A.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 15:48
Aggressor schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:42:
De lg g6?
Is nu rond de 400 euro te krijgen
Waar?:)

• Aggressor
https://www.eglobalcentra...free-unlocked-silver.html

Staat ook in het g6 levertijden topic
Voor andere kleuren moet je even zoeken op de site

[ Voor 50% gewijzigd door Aggressor op 16-06-2017 17:01 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Xiaomi Mi6.. 64GB, 6GB ram, laatste snapdragon processor. Directe concurrentie met de S8: 370 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 16-06-2017 17:01 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Aggressor
LED-Maniak schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:00:
Xiaomi Mi6.. 64GB, 6GB ram, laatste snapdragon processor. Directe concurrentie met de S8: 370 euro.
Let op. Met deze telefoon mis je band 20 800mhz voor de 4g frequentie

• LED-Maniak
Aggressor schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Let op. Met deze telefoon mis je band 20 800mhz voor de 4g frequentie
..Wat totaal geen probleem hoeft te zijn gezien er ook nog band 3 en band 7 is(die voor stedelijk gebruik sowieso de voorkeur hebben bij providers). Met mijn Mi4 heb ik nog nooit de nadelen ondervonden van het niet hebben van band 20 op 4G.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 15:48
LED-Maniak schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:06:
[...]

..Wat totaal geen probleem hoeft te zijn gezien er ook nog band 3 en band 7 is(die voor stedelijk gebruik sowieso de voorkeur hebben bij providers). Met mijn Mi4 heb ik nog nooit de nadelen ondervonden van het niet hebben van band 20 op 4G.
Mss een domme vraag, maar wat als je op vakantie gaat naar het buitenland?

• LED-Maniak
mirod schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Mss een domme vraag, maar wat als je op vakantie gaat naar het buitenland?
Dat is maar net naar welk land/regio je op vakantie gaat en welke provider je neemt.

Deze banden ondersteunt hij:
1800, 1900, 2100, 2300, 2500, 2600, 850, 900 MHz

In steden zal dit nooit problemen hoeven geven(daar worden de bovenste banden gebruikt). Op platteland in bijvoorbeeld de vs draait dacht ik verizon op ~700MHz wat dus niet werkt. Sowieso werkt het in Azie en overgrote deel in europa.

In de Mi6/Xiaomi topics zijn er vast mensen die je de ervaring voor specifieke landen kunnen vertellen.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 16-06-2017 17:36 ]

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
De Honor8, of de nieuwe Honor 9? De Honor 8 staat ook al een tijdje in mijn shortlist om mijn Nexus 5 te vervangen. Zelf ben ik pas van plan om eind dit jaar de Nexus op pensioen te sturen, maar laat maar weten wat het uiteindelijk geworden is.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Aggressor
LED-Maniak schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:06:
[...]

Als je niet in een grote stad woont kan het wel problemen opleveren. Voor ongeveer hetzelfde geld zou ik liever voor de lg g6 gaan.

5.7 inch , kleine bezels...
Goede camera.
En alle banden die je nodig hebt

• Denman87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-08 22:59
HONOR 8 !!!! top toestel, top specs.. na update 7.0 ook super batterij! gave functies extra met de vingerscan knop achterop.... leica camera's en top design.... een absolute GO!
Pagina: 1