Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben aan het overwegen een leuk digitaal fotolijstje te kopen. Als we geld investeren in een fototoestel, willen we ook van het resultaat genieten. Ik zoek in de richting van 9" - 10", en als we dan in de pricewatch kijken (categorie: Digitale fotolijsten, dan hebben we het over een resolutie die ik echt te beperkt vind. Amazon heeft wel wat meer, maar ook niks indrukwekkends.

Oftewel:

Ik zoek een?
Tablet, OS maakt me niet heel veel uit, zal sowieso wel lukken, maar ik denk dat Android het makkelijkste is. Ergens tussen de 9" en 10", met full-HD of betere resolutie.

Wat is je budget?
Laten we zeggen dat €200 wel de max is. Tweedehands is prima zolang de voorkant nog maar zo goed als nieuw is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie bovenaan. Vanwege de use case heb ik een paar eisen en een paar nice to haves. Ik weet dat ik met wat hobby'en ook rond die eisen kan werken, en dat is plan B, maar plan A is gewoon dat het er netjes uit ziet door iets te kopen wat werkt voor mij.

De primaire eis, waardoor bijna alles afvalt, is dat hij horizontaal in een dock gezet kan worden. Een dock wat ook energie levert (anders moet er een stekkertje aan de zijkant uitsteken. Het kan wel met een haaks stekkertje, maar het is gewoon niet ideaal).

Gezien het voor foto's is, is 4:3 het ideale, maar 16:10 ook nog wel acceptabel. 16:9 is toch eigenlijk het net niet. Bij voorkeur dus een symmetrisch ontwerp wat geen hardware knoppen heeft die gemaakt zijn om in portrait stand te gebruiken.

Voor de rest zijn de specs die ik nodig heb niks bijzonders. Uiteraard moet er een fatsoenlijk IPS scherm op zitten, maar afleesbaarheid in de zon is niet relevant.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit wordt vooral een lijst wat het net niet wordt.

Alles wat ik nodig heb, 3G is nogal overkill, maar de resolutie is te beperkt: V&A aangeboden: HP ElitePad 900 64GB 3G Bundel Zwart

De Nexus 7 (product: Asus Nexus 7 (2013) heeft een goede resolutie, en er bestaat een dock voor waar hij netjes horizontaal in past. Maar te klein.

De Nexus 10 (V&A aangeboden: Samsung Nexus 10 32GB - Emmen of Den Haag heeft de resolutie, het formaat, en een docking connector op exact de juiste plaats! Alles wat ik wil. Als die faalhazen daadwerkelijk ooit een docking station erbij hadden uitgebracht. Enige wat ik heb kunnen vinden is een particulier die een zelf ontworpen station een tijdje via Amazon heeft verkocht, maar die zijn er ook niet meer.

Ook een pricewatch: Acer Iconia Tab A500 64GB Zilver bijvoorbeeld heeft een dock, maar mist de resolutie. En de nieuwere versie heeft enkel aan de zijkant zijn USB poort, dus gaat nooit in een landscape dock passen.

Oftewel: Iemand met ideeën/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:15
Oude iPad 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die hebben zo te zien een belabberde resolutie (1024 x 768).

Het is wel wat om te bekijken. Eén of iOS software heeft die ik nodig heb (vast wel). En twee in het algemeen de iPads. Ik had ze uiteraard al bekeken, maar alle docks die ik zag waren of verticaal, of nogal apart (die je in de muur moet schroeven enzo). Maar iig sommige iPads hebben dus ook een docking connector voor horizontaal gebruik.

Edit: Zeker dat een iPad landscape een docking connector heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 14-06-2017 23:20 ]