Toon posts:

GA-78LMT-USB3 kapot, vervangen met zelfde type of andere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil dus een nieuw moederbord kopen en heb al rondgekeken in de Pricewatch. Ik heb een AM3+ socket dus zal ik ook een moederbord moeten kopen die de AM3+ socket ondersteund. Het nadeel hiervan is dat het dus een geheugentype DDR3 zal worden...

Is het misschien niet beter om precies dezelfde moederbord te kopen(€50)? Of is het waard om een andere moederbord(€80-€90) te kopen met DDR3 geheugen en AM3+ sockets terwijl DDR4 en AM4 sockets al uit zijn.

Is een moederbord met DDR3 en AM3+ wel futureproof? :?

Dit heb ik nu :
Processor: AMD FX-6100 Black Edition
Videokaart: Club3D Radeon HD7850 1Gb RoyalKing
Behuizing: Cooler Master Elite 310 RC-310-OKN1-GP
Voeding : Cooler Master GX-Lite 600
RAM : Corsair CMV4GX3M2A1333C9
Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3 (rev. 4.1)
Hard disk: Hitachi Deskstar 7K1000.C. 500GB | 0F10381
DVD : LG GH24NS90 Zwart

Overigens ben ik niet van plan om een nieuwe processor te halen op dit moment. 8)7

Deze moederborden had ik in gedachten:
pricewatch: Gigabyte GA-970-GAMING
pricewatch: Gigabyte GA-990X-Gaming SLI
pricewatch: Asus M5A78L-M PLUS/USB3
pricewatch: MSI 970 Gaming

of dezelfde:
pricewatch: Gigabyte GA-78LMT-USB3

EDIT:
Hoe kan ik zien of de voeding op het moederbord past?

Dank u wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 20:52 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:37:
[...]

Is een moederbord met DDR3 en AM3+ wel futureproof? :?
Nou, dat...
Overigens ben ik niet van plan om een nieuwe processor te halen op dit moment. 8)7 [...]
Oh. Wat heeft die vraag dan voor zin? ;)

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmh AM4 met DDR4 is uit en jij vraagt of AM3+met DDR3 futurue proof is?

Maar euhm AM3+ is toch DDR3 dus wat is je punt, koop een ander (2dehands of nieuw) mobo en gaan met die banaan.

Als je geen windows wilt herinstalleren zou ik hetzelfde mobo kopen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:44:
Mmmh AM4 met DDR4 is uit en jij vraagt of AM3+met DDR3 futurue proof is?

Maar euhm AM3+ is toch DDR3 dus wat is je punt, koop een ander (2dehands of nieuw) mobo en gaan met die banaan.

Als je geen windows wilt herinstalleren zou ik hetzelfde mobo kopen.
Als ik een ander mobo koop, moet ik dan perse windows opnieuw installeren?
Deze video laat zien hoe het kan zonder windows opnieuw te installeren : YouTube: Change Motherboard Without Fresh Install of Windows

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:44:
[...]
Nou, dat...

[...]

Oh. Wat heeft die vraag dan voor zin? ;)
Nou stel ik wil een nieuwe processor over een paar jaar :D
Straks zijn er geen "Goede" processors met een AM3+ socket

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:48:
[...]

Als ik een ander mobo koop, moet ik dan perse windows opnieuw installeren?
Deze video laat zien hoe het kan zonder windows opnieuw te installeren : YouTube: Change Motherboard Without Fresh Install of Windows
Ik quote vanaf 0:16: "Now, this is not the ideal way of doing things, but [...]" :+
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Nou stel ik wil een nieuwe processor over een paar jaar :D
Over een paar jaar? Nope.

Verder: Edit je bericht in plaats van twee achter elkaar te posten. Dat laatste is hier (op GoT) niet gewenst, omdat je zo onnodig je topic weer naar boven kickt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-02 14:46
Daar zul je inderdaad tegenaan lopen, omdat er voor zover ik weet geen "goede", versta "Ryzen" CPU's worden gebouwd op AM3+

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:49:
Die zijn er nu eigenlijk al niet, dat zal over een paar jaar niet anders zijn. Wil je een nieuwere lijn processor gebruiken zit je vast aan een nieuw moederbord. Daarom zou ik nu niet al teveel investeren in je huidige platform, de suggestie van anderen mbt een 2e hands moederbord is dus wel een goede.

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Ik quote vanaf 0:16: "Now, this is not the ideal way of doing things, but [...]" :+

[...]

Verder: Edit je bericht in plaats van twee achter elkaar te posten. Dat laatste is hier (op GoT) niet gewenst, omdat je zo onnodig je topic weer naar boven kickt. :)
hmm ja heheh , trouwens .. levert het geen problemen op als mijn HDD sata 300 is en het MOBO sata 600?
Bijvoorbeeld dat die niet herkent wordt.

maar eigenlijk wordt er nu gezegd dat het niet waard is om 80 euro uit te geven aan een MOBO en beter de 50 euro mobo neem (dezelfde dus) ?

Verwijderd

Heb je de huidige setup zelf gebouwd?

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:57:
[...]

hmm ja heheh , trouwens .. levert het geen problemen op als mijn HDD sata 300 is en het MOBO sata 600?
Bijvoorbeeld dat die niet herkent wordt.
Dat is wel een heel eenvoudige Google-vraag, hè? [google=sata-300 op sata-600 poort]
maar eigenlijk wordt er nu gezegd dat het niet waard is om 80 euro uit te geven aan een MOBO en beter de 50 euro mobo neem (dezelfde dus) ?
Nee, men zegt dat je beter 2e-hands kunt kijken :) Maar als je graag nieuw wilt en je huidige moederbord voldoet aan je eisen, dan zou je die kunnen nemen, ja.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:00:
Heb je de huidige setup zelf gebouwd?
Bijna, je had zeg maar een aantal keuzes die ik kon selecteren, bijvoorbeeld een keuze uit 3 processors etc etc, de PC is wel ingebouwd door een bedrijf en niet door mij.

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:52:
[...]

[...]

Hmm dan denk ik dat het beter is om nu dezelfde moederbord te kopen, eigenlijk wou ik ook meer RAM geheugen (8GB ipv 4GB). is het het waard om nu ook de RAM(DDR3) te kopen of dan te wachten totdat ik een nieuwe moederbord koop die DDR4 aankan?

Wanneer de moederbord aan komt, moet ik gewoon mijn oude eruit halen, nieuwe erinstoppen, alles connecten en gewoon starten toch? De rest gebeurt vanzelf?
Modbreak:Aub niet onnodig twee keer achter elkaar posten. Je kunt prima twee citaten in een enkele reply verwerken (zie de 'Quote'-knop naast iedere reactie).

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 15-06-2017 00:21 ]

• Room42
  • Niet online
Wat begreep je hier niet aan?
Hmm dan denk ik dat het beter is om nu dezelfde moederbord te kopen, eigenlijk wou ik ook meer RAM geheugen (8GB ipv 4GB). is het het waard om nu ook de RAM(DDR3) te kopen of dan te wachten totdat ik een nieuwe moederbord koop die DDR4 aankan?
Zelfde verhaal. Dat is vast wel 2e-hands op de kop te tikken en anders moet jij zelf bepalen of je het waard vindt. Als jij nog 2 jaar met deze computer wilt doen, dan is dat nu misschien een relatief kleine investering. Denk jij over 3 maanden een nieuwe computer te kopen, zou ik nog even met 4GB doorwerken. Check ook of je echt profijt hebt van 8GB of dat je eigenlijk prima met 4GB vooruit kunt. Dat kan alleen jij zelf controleren (in de task manager of performance monitor).
Wanneer de moederbord aan komt, moet ik gewoon mijn oude eruit halen, nieuwe erinstoppen, alles connecten en gewoon starten toch? De rest gebeurt vanzelf?
Als het goed is gebeurt er niks bijzonders (hij start gewoon). Anders heb je niet hetzelfde bord :) Wel zou ik direct even de bios-versie controleren en zo nodig updaten.

Maak wel even een backup/clone van je harddisk! Bij voorkeur voordat Windows gestart is (dus bijvoorbeeld met CloneZilla of andere Linux/Windows PE (Preinstallation Environment) disk clone tool.

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:45:
[...]
Wat begreep je hier niet aan?
[...]

Ik heb niet vaak topics gedaan, dus nog niet aan gewend. Zal er voortaan proberen aan te denken.

[...]
Zelfde verhaal. Dat is vast wel 2e-hands op de kop te tikken en anders moet jij zelf bepalen of je het waard vindt. Als jij nog 2 jaar met deze computer wilt doen, dan is dat nu misschien een relatief kleine investering. Denk jij over 3 maanden een nieuwe computer te kopen, zou ik nog even met 4GB doorwerken. Check ook of je echt profijt hebt van 8GB of dat je eigenlijk prima met 4GB vooruit kunt. Dat kan alleen jij zelf controleren (in de task manager of performance monitor).

[...]
Als het goed is gebeurt er niks bijzonders (hij start gewoon). Anders heb je niet hetzelfde bord :) Wel zou ik direct even de bios-versie controleren en zo nodig updaten.

Maak wel even een backup/clone van je harddisk! Bij voorkeur voordat Windows gestart is (dus bijvoorbeeld met CloneZilla of andere Linux/Windows PE (Preinstallation Environment) disk clone tool.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Mooie topicstart, maar op verkeerde plek EN MET HINDERLIJK GESCHREEUW IN JE TITEL.

Ik pas titel aan en verplaats:

Titelfix "Moederbord kapot, DEZELFDE halen of een NIEUWE?" -> "GA-78LMT-USB3 kapot, vervangen met zelfde type of andere?"

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 00:23:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Mooie topicstart, maar op verkeerde plek EN MET HINDERLIJK GESCHREEUW IN JE TITEL.

Ik pas titel aan en verplaats:

Titelfix "Moederbord kapot, DEZELFDE halen of een NIEUWE?" -> "GA-78LMT-USB3 kapot, vervangen met zelfde type of andere?"

Move PMG -> CAA
Oh okay , Ik zie het nu en zal erop letten in een volgende post :)
Pagina: 1