min. Systeem vereisten voor daemons?

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Ik heb op het moment een pentium 120 staan met zo'n 16 MB RAM en een 1,2 gig schijf, daarop draait [edit]SuSE 7.0[/edit], kernel 2.2.16 als ISDN gateway, mailserver etc. (dhcpd, sendmail met pop3/imap, named voor interne dns/caching, ipchains en webmin voor controle)
Ik heb ook nog een andere bak staan, een pentium II 350 64 RAM (wordt meer) en waarschijnlijk een 30 gig schijf. Deze wou ik als 2e server gebruiken, en eventueel workstation, met Debian draaiende.

Welke services kan ik het beste waar draaien?
Want ik gebruik Sendmail i.c.m. IMAP/webmail voor me mail, wat dus op de server staat, lijkt mij dat die dan beter op de 350 kan, en bijv. de 120 als gateway houden.

Any suggestions?

Compromises are for the weak

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Alles op je p120 laten staan. Dan heb je dat andere systeempje om mee te rotzooien. Dat trekt die heus wel.

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Installeer je p120 als router/firewall en je p350 als mail/web/imap etc. server. Dit zou een leuke combi zijn, maar ik denk dat je ook net zo goed alles op die p120 kan laten draaien, prik daar desnoods nog een klein beetje geheugen bij en klaar is Kees. Draai hier ongeveer alle door jou genoemde services op een p75/64MB.

Ik kan hier nog aan toevoegen dat de enige service die de cpu en geheugen echt belast, de virusscanner is. Bij mails met grote, gezipte attachments treden er nog wel eens time-outs op (bij verzenden vanaf Outlook E.).

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik draaide ongeveer hetzelfde op een 486-100Mhz.. ook geen probleem... ding was ook nog fileserver en het enige probleem daarmee was dat de harddisk I/O niet al te snel was..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney