Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat moet ik verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

• iSTEEF_
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09-2024
Mijn vraag:

Sinds kort heb ik een game pc samen laten stellen voor een leuk bedrag.
Maar met 2 spellen die ik speel, niet al te groten spellen heb ik behoorlijk last van lag/haperende bewegingen.

Met RuneScape; Als ik de ghrapics settings op Ultra zet, krijg ik om de 20 a 30 seconden een soort lag, waar bij als ik m'n beeld draai of als mijn character aan het lopen is het heel hapert, wat duurt voor 5 a 10 seconden.

Met 7 Days to Die; Moet ik mijn ghrapics settings op medium zetten anders lag die echt onwijs. Vooral met het draaien van je beeld merk je dat die er onwijs lang over doet.

Op dit moment heb ik dit in mijn computer zitten:
Behuizing: Corsair Carbide 200R
Processor: Intel Core i5 7600K Kaby Lake (4x 3800 MHz) Quad Core
Processor-Koeler: Scythe Byakko
Moederbord: ASUS B150 PRO GAMING AURA ACTIE
Geheugen[RAM]: 16GB DDR4 2133Mhz (Corsair 16 GB)
Hardeschijf 1: 250GB Solid State Drive (Samsung 850 EVO)
Hardeschijf 2: 2000GB (2TB) Harde Schijf (Toshiba of Seagate 7200RPM)
Videokaart: NVIDIA GTX 1050 TI (Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB Compact)
Geluidskaart: Onboard audio 7.1
Netwerk: Gigabit LAN (100/1000Mbit) aansluiting
Drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: Corsair VS Series VS650

Is er iets wat ik absoluut niet had moeten kopen, waardoor die deze problemen geeft?

En ook elke keer als ik mijn pc opnieuw heb op gestart geeft die dit bericht: http://nl.tinypic.com/r/etw22p/9

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten,
Steven.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:20

br00ky

Moderator Harde Waren
offtopic:
Dit is een erg slecht gebalanceerde pc. Waar heb je je dat laten aansmeren?

Verder, drivers up to date? Games up to date? Welke resolutie hebben we het over?

• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:22
Hoi Steven,

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Drivers van Intel en de NVIDIA drivers zijn geüpdatet? Heb je bijvoorbeeld de foutcode + esrv.exe al eens gegoogled? http://deshack.net/window...xc0000142-and-0xc0000005/ en https://answers.microsoft...f0-408c-b5ce-d0816d246235

Waarschijnlijk je Intel drivers die je moet updaten, weet je wel zeker dat je de games speelt op de NVIDIA grafische kaart en niet op de videochip van je processor?

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11

Squats

Wereldreizende tweaker

Het klinkt eigenlijk meer als een internetprobleem dan hardwarematig (of je moet in browser spelen, of kan dat tegenwoordig niet meer bij runescape?) Als je internet onstabiel is krijg je kuren van characters die ineens verspringen van locatie ipv te lopen etc.

Bericht ontvangen uit China

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:10
Zover ik weet vragen die spellen bijna niets van de pc, de 1050Ti is geen krachtpatser maar moet voldoende zijn. Ik neem aan dat je op 1080p speelt? Lijkt mij eerder in de software of internetverbinding te zitten dan in de hardware. Draai je er nog dingen langs?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 12:57

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Speel je via Wifi of bedraad?

Make music, not war

• iSTEEF_
Via de kabel

• iSTEEF_
Squats schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:34:
Het klinkt eigenlijk meer als een internetprobleem dan hardwarematig (of je moet in browser spelen, of kan dat tegenwoordig niet meer bij runescape?) Als je internet onstabiel is krijg je kuren van characters die ineens verspringen van locatie ipv te lopen etc.
Nee ik speel altijd via de client, maar er gebeurt ook regelmatig dat mijn beeld freezed. en wanneer ik de client dan minimaliseer en daarna weer groot maak mijn beeld zwart blijft.. :?

• iSTEEF_
TheBrut3 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:07:
Zover ik weet vragen die spellen bijna niets van de pc, de 1050Ti is geen krachtpatser maar moet voldoende zijn. Ik neem aan dat je op 1080p speelt? Lijkt mij eerder in de software of internetverbinding te zitten dan in de hardware. Draai je er nog dingen langs?
Ja ik speel op 1080p. Nee ben eigenlijk gewoon een simpele gamer die maar 1 ding tegelijk doet.

• iSTEEF_
Neehoor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:24:
Hoi Steven,

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Drivers van Intel en de NVIDIA drivers zijn geüpdatet? Heb je bijvoorbeeld de foutcode + esrv.exe al eens gegoogled? http://deshack.net/window...xc0000142-and-0xc0000005/ en https://answers.microsoft...f0-408c-b5ce-d0816d246235

Waarschijnlijk je Intel drivers die je moet updaten, weet je wel zeker dat je de games speelt op de NVIDIA grafische kaart en niet op de videochip van je processor?
Ik heb niet kunnen vinden hoe ik kan zie hoe ik me spellen op de NVIDIA kaart laat spelen. Ik heb een cd van NVIDIA mee gekregen en die er in gedaan en uit eindelijk krijg ik dit bericht; http://nl.tinypic.com/r/2vsi4wk/9

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

TheBrut3 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:07:
Onderschat RuneScape zeker niet. Hoewel de graphics eenvoudig zijn als het al jaren een in Java geschreven resource hog. Sinds het 3D is geworden (al 12 jaar ofzo) is het al relatief zwaar geweest ten opzichte van de visuele kwaliteit. Hetzelfde zie je een beetje bij Minecraft.

Kan best zijn dat je videokaart wat te licht is.

Hoe heb je de instellingen staan in je client?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
iSTEEF_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb niet kunnen vinden hoe ik kan zie hoe ik me spellen op de NVIDIA kaart laat spelen. Ik heb een cd van NVIDIA mee gekregen en die er in gedaan en uit eindelijk krijg ik dit bericht; http://nl.tinypic.com/r/2vsi4wk/9
Eventjes naar de Nvidia website en daar de correcte driver downloaden

• iSTEEF_
MsG schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:31:
[...]

Onderschat RuneScape zeker niet. Hoewel de graphics eenvoudig zijn als het al jaren een in Java geschreven resource hog. Sinds het 3D is geworden (al 12 jaar ofzo) is het al relatief zwaar geweest ten opzichte van de visuele kwaliteit. Hetzelfde zie je een beetje bij Minecraft.

Kan best zijn dat je videokaart wat te licht is.

Hoe heb je de instellingen staan in je client?
http://nl.tinypic.com/r/2u60obc/9

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat als je de volgende instellingen eens omlaag gooit:
- Anisotropic Filtering
- Anti Aliasing Quality

Speel eens met de verdere instellingen. Blijkbaar werkt het spel wel soepel als je hem niet op ultra hebt?

Monitor ook eens je temperatuur en je processor-gebruik als je het aan het spelen bent, dan heb je wat meer inzichten wat de bottleneck kan zijn op dat soort momenten.

Maar gezien je bij beide games verschil merkt als je het visueel mooier zet, lijkt het me dat je videokaart wat te licht is voor je gebruik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• iSTEEF_
MsG schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:01:
Wat als je de volgende instellingen eens omlaag gooit:
- Anisotropic Filtering
- Anti Aliasing Quality

Speel eens met de verdere instellingen. Blijkbaar werkt het spel wel soepel als je hem niet op ultra hebt?

Monitor ook eens je temperatuur en je processor-gebruik als je het aan het spelen bent, dan heb je wat meer inzichten wat de bottleneck kan zijn op dat soort momenten.

Maar gezien je bij beide games verschil merkt als je het visueel mooier zet, lijkt het me dat je videokaart wat te licht is voor je gebruik.
Helaas heeft het niets geholpen. Het haperen blijft zelfs op medium kwaliteit :?
In iedere geval bedankt!
Waarschijnlijk is mijn videokaart te licht?

[ Voor 3% gewijzigd door iSTEEF_ op 15-06-2017 16:16 ]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

iSTEEF_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Helaas heeft het niets geholpen. In iedere geval bedankt!
Waarschijnlijk is mijn videokaart te licht?
Als ik de opstelling zo bekijk lijkt je videokaart wel de bottleneck van het system, alhoewel je dat kunt omzeilen door je settings zo laag mogelijk te zetten en kijken of het dan opgelost is. Wellicht spiked je internet ook een keer in de 30 seconde en heb je toch daar last van.

Ik zou het volgende doen:

Videokaart:

Hou het resource gebruik bij met een programma, hikt die tegen de max aan dan heb je je probleem gevonden.

Internet:

Probeer eens een commandprompt op te starten en voer het volgende commando in:

ping -t google.nl

Als je deze 2 min hebt laten lopen zou je bij elke "lag" spike een ping moeten zien die een stuk hoger uit valt dan de rest van de pings.

• iSTEEF_
Lawwie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Als ik de opstelling zo bekijk lijkt je videokaart wel de bottleneck van het system, alhoewel je dat kunt omzeilen door je settings zo laag mogelijk te zetten en kijken of het dan opgelost is. Wellicht spiked je internet ook een keer in de 30 seconde en heb je toch daar last van.

Ik zou het volgende doen:

Videokaart:

Hou het resource gebruik bij met een programma, hikt die tegen de max aan dan heb je je probleem gevonden.

Internet:

Probeer eens een commandprompt op te starten en voer het volgende commando in:

ping -t google.nl

Als je deze 2 min hebt laten lopen zou je bij elke "lag" spike een ping moeten zien die een stuk hoger uit valt dan de rest van de pings.
Waar kan ik het resource gebruik vinden?
Met de "lagg/haperende bewegingen" valt mijn ping niet een stuk hoger uit

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je zou bijvoorbeeld Afterburner van MSI downloaden, tooltje om je resource gebruik van de videokaart in te zien.

https://www.msi.com/page/afterburner

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:56

prein2

Monument verduurzamen is leuk

eerst eens zorgen dat die drivers goed geinstalleerd worden. want dat is nu dus niet het geval gegeven je screenshot.

• iSTEEF_
http://nl.tinypic.com/r/1e1krp/9

Is het mijn videokaart?

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
iSTEEF_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Eerst en vooral zorgen dat je effectief je NVidia kaart aan het gebruiken bent. Op welke connector heb je je scherm aangesloten? Op het moederbord of op je video kaart?

De aansluitingen van het moederbord zijn verticaal georiënteerd. De aansluiting van add-on cards (zoals je NVidia GPU) zijn horizontaal georiënteerd.

Als voorbeeld even een afbeelding van een generiek systeem:
Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/3514/SUPPORTED.jpg

Als het juist is aangesloten, kan je naar de site van Nvidia gaan om drivers te downloaden.
Linkje: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Daar selecteer je je videokaart, klik je op search -> download -> agree and download.
Daarna gewoon installeren en kijken of alles loopt zoals verwacht.

• iSTEEF_
fluffy1 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:29:
[...]

Eerst en vooral zorgen dat je effectief je NVidia kaart aan het gebruiken bent. Op welke connector heb je je scherm aangesloten? Op het moederbord of op je video kaart?

De aansluitingen van het moederbord zijn verticaal georiënteerd. De aansluiting van add-on cards (zoals je NVidia GPU) zijn horizontaal georiënteerd.

Als voorbeeld even een afbeelding van een generiek systeem:
[afbeelding]

Als het juist is aangesloten, kan je naar de site van Nvidia gaan om drivers te downloaden.
Linkje: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Daar selecteer je je videokaart, klik je op search -> download -> agree and download.
Daarna gewoon installeren en kijken of alles loopt zoals verwacht.
Mijn scherm is goed aan gesloten. Ik heb de Nvidia driver gedownload, maar heb nog steeds dezelfde problemen

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Wat ik een beetje mis. Je hebt het hier over lag, maar lag is wat anders dan een lage framerate. Dus is het echt lag wat je hebt of een lage framerate/haperingen? Die PC zou beide games prima moeten kunnen draaien met hogere grafische instellingen. Ergens gaat er dus iets niet goed, maar mijn gok is dat het niet aan de hardware ligt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• iSTEEF_
Bedankt, @SomerenV ! Dankzij hem is het probleem 99% opgelost.
Andere bedankt voor het reageren!

Cheers! d:)b

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:42
@iSTEEF_
Wat was de oplossing dan? Misschien ook makkelijk om te weten voor mogelijk andere gebruikers die hetzelfde probleem tegen komen.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37

UltiemePCNerd

Banaan.

iSTEEF_ schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:03:
Bedankt, @SomerenV ! Dankzij hem is het probleem 99% opgelost.
Andere bedankt voor het reageren!

Cheers! d:)b
Extra tip: vervang die voeding voordat je je PC erdoor moet vervangen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe kan een uiteenzetting over lag versus low fps nou ineens de oplossing zijn :-P, hoop dus dat je de stappen die je hebt genomen om het probleem te verhelpen nog even beschrijft. Dat helpt iedereen ook weer.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Het beeldscherm zit nu 100% zeker op de juiste connector, en in de bios stond blijkbaar de iGPU geselecteerd in plaats van de PCI-e. Dus dat is ook aangepast. En dat was de oplossing voor het probleem. Het viel me al op dat de GPU in MSI Afterburner op een enorm lage clockspeed draaide, dus gokte ik erop dat de iGPU alsnog gebruikt werd. Maar dat was 't dus.

Normaal zou de bios automatisch over moeten gaan op PCI-e maar dat was dus niet gebeurd om wat voor reden dan ook. Het was ook geen lag maar echt een lage framerate/haperingen. @UltiemePCNerd De voeding is hier niet het issue en 650 watt is meer dan voldoende voor dit systeem.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37

UltiemePCNerd

Banaan.

SomerenV schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:20:
Het beeldscherm zit nu 100% zeker op de juiste connector, en in de bios stond blijkbaar de iGPU geselecteerd in plaats van de PCI-e. Dus dat is ook aangepast. En dat was de oplossing voor het probleem. Het viel me al op dat de GPU in MSI Afterburner op een enorm lage clockspeed draaide, dus gokte ik erop dat de iGPU alsnog gebruikt werd. Maar dat was 't dus.

Normaal zou de bios automatisch over moeten gaan op PCI-e maar dat was dus niet gebeurd om wat voor reden dan ook. Het was ook geen lag maar echt een lage framerate/haperingen. @UltiemePCNerd De voeding is hier niet het issue en 650 watt is meer dan voldoende voor dit systeem.
Gaat meer om de kwaliteit ;)

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Kwaliteit is goed genoeg voor deze build. Het is geen top of the line voeding, maar goed genoeg voor zijn hardware. Sowieso is een kapotte voeding vaak gewoon pech hebben. Ik heb bijvoorbeeld ook geen super goede voeding in m'n systeem hangen maar dat gaat zelfs na 5 jaar ofzo nog altijd prima, en da's met iets minder ademruimte. Als je echt krachtige componenten neemt dan zou een kwalitatieve voeding een beter idee zijn, om problemen te minimaliseren.

[ Voor 30% gewijzigd door SomerenV op 16-06-2017 09:31 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Precies, snap die fixatie op voeding vervangen ook niet. Als hier op Tweakers je speakersetje kraakt door een kabelbreuk is tegenwoordig ook al het advies 'koop een andere voeding' bij wijze van. Een voeding doet het vaak wel of niet, pas als je uitvalsverschijnselen krijgt of bij hardware die op het randje zit qua watt zou ik me op voedingen richten.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

MsG schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:30:
Precies, snap die fixatie op voeding vervangen ook niet. Als hier op Tweakers je speakersetje kraakt door een kabelbreuk is tegenwoordig ook al het advies 'koop een andere voeding' bij wijze van. Een voeding doet het vaak wel of niet, pas als je uitvalsverschijnselen krijgt of bij hardware die op het randje zit qua watt zou ik me op voedingen richten.
Nee, da's een beetje onzin. Eerst kun je beter een vergulde kabel halen :+ Nee maar zonder gekheid, ik kijk eigenlijk altijd naar prijs/kwaliteit/features die ik nodig heb. Als een moederbordje van 50 euro voldoet aan die eisen dan vind ik 't prima. Altijd zo te werk gegaan, nooit problemen gehad.

Pagina: 1