Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Mijn vraag,

Beste tweakers, ik hoop dat jullie kunnen helpen met dit probleem.

Ik heb een zelfbouw NAS welke door middel van SMB de bestanden aanbied aan een windows client. De verbinding is aangemaakt door middel van de functie map Network drive en gebruikt andere credentials dan mijn Windows inlog.
Nu verplaats ik mijn laptop regelmatig en verbindt dan met andere wifi-netwerken. Hier is dan natuurlijk de share niet te bereiken.

Als ik weer verbindt met mijn thuisnetwerk dan raak ik ook de connectie kwijt met de share. Klik ik dan op de share dan vraagt Windows om credentials en komt de verbinding weer tot stand.
Hoe zorg ik ervoor dat windows automatisch die verbinding weer tot stand brengt zonder dat ik wordt gevraagd om credentials? De credentials zijn wel opgeslagen in de credential storage van Windows.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Laptop is: Windows 10 version 1703
NAS:FreeBSD 11 met samba 4.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de windowslogboeken gecheckt maar daarin staan geen warnings of errors die hieraan gerelateerd zijn. Ook de samba en syslog van de NAS gecheckt maar ook daar geen foutmeldingen.
De wachtwoorden staan keurig opgeslagen in de credential storage van Windows. Ook is de connectie aangemaakt met de optie reconnect at sign-in