Mijn idee is om zelf een nieuwe PC te gaan bouwen. Dit is mijn eerste build en ik heb al het een en ander samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor games/programmeren. Denk bij het programmeren aan C#/VB/C++, daarnaast worden ook simulatie programma's gedraaid in combinatie met grote software pakketten.
Kort: Vooral CPU/RAM intensief gebruik, voor games dan ook wat intensiever GPU gebruik.
De bedoeling is dat dit gebruikt wordt bij een 1080p, games hoeven niet op ultra te draaien, maar ik verwacht toch wel meer als medium settings te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen dat voor alle onderdelen (Exclusief scherm/muis/toetsenbord/geluid) de build maximaal 1100/1200 euro mag kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor (snel/krachtig), keuze is hierbij vooral gevallen op Intel I7-7700k / Intel I7-6700k (Een van deze twee is eigenlijk bijna een MUST).
Graag zou ik een systeem hebben dat ook niet teveel herrie maakt wat betreft fans, deze eis is niet echt heel belangrijk maar zou fijn zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: Intel
Videochip merk: Nvidia
Ga je overklokken?
Ik ga zeer waarschijnlijk overklokken ja. Houd het op een JA.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand een build bijgevoegd die ik recentelijk bij elkaar heb verzonnen na veel zoek en leer werk.
Ik wil graag weten:
- Wat jullie algemene mening is?
- Zijn er componenten die vervangen kunnen worden voor een zelfde kwaliteit/prijs of een betere kwaliteit/prijs?
- Is de voeding van 450W die ik heb uitgezocht genoeg? Ik had het idee van wel, maar ik ben er niet heel zeker van.
Dit is mijn allereerste build dus alle uitleg/tips/adviezen zijn welkom!
Onderstaande build heb ik na wat lang zoeken al samengesteld:
Alvast bedankt voor de tijd en moeite!!
-groteSteen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor games/programmeren. Denk bij het programmeren aan C#/VB/C++, daarnaast worden ook simulatie programma's gedraaid in combinatie met grote software pakketten.
Kort: Vooral CPU/RAM intensief gebruik, voor games dan ook wat intensiever GPU gebruik.
De bedoeling is dat dit gebruikt wordt bij een 1080p, games hoeven niet op ultra te draaien, maar ik verwacht toch wel meer als medium settings te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen dat voor alle onderdelen (Exclusief scherm/muis/toetsenbord/geluid) de build maximaal 1100/1200 euro mag kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor (snel/krachtig), keuze is hierbij vooral gevallen op Intel I7-7700k / Intel I7-6700k (Een van deze twee is eigenlijk bijna een MUST).
Graag zou ik een systeem hebben dat ook niet teveel herrie maakt wat betreft fans, deze eis is niet echt heel belangrijk maar zou fijn zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: Intel
Videochip merk: Nvidia
Ga je overklokken?
Ik ga zeer waarschijnlijk overklokken ja. Houd het op een JA.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand een build bijgevoegd die ik recentelijk bij elkaar heb verzonnen na veel zoek en leer werk.
Ik wil graag weten:
- Wat jullie algemene mening is?
- Zijn er componenten die vervangen kunnen worden voor een zelfde kwaliteit/prijs of een betere kwaliteit/prijs?
- Is de voeding van 450W die ik heb uitgezocht genoeg? Ik had het idee van wel, maar ik ben er niet heel zeker van.
Dit is mijn allereerste build dus alle uitleg/tips/adviezen zijn welkom!
Onderstaande build heb ik na wat lang zoeken al samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 348,85 | € 348,85 |
| 1 | Asus ROG Strix Z270E Gaming | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Aerocool XPredator X1 Evil Black Edition | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Cryorig H7 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 121,- | € 121,- |
| 1 | be quiet! System Power B8 450W | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,50 | € 93,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.090,75 | |
Alvast bedankt voor de tijd en moeite!!