Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is mijn eerste post en weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb geloof ik aantal cpu problemen maar weet niet waar het aan ligt. Ik speel Warhammer total war op ultra settings. Ik heb de volgende hardware:

nvidia geforce 1070
i7-3770K CPU
And 8Gb ram

Ik heb mijn Cpu ventilator vervangen en heb nu een goede temperatuur maar heb lage fps wanneer ik grote battles speel. Wat vreemd is, is dat ik lage fps heb maar de Cpu enkel 56% van de capaciteit gebruikt met een max temperatuur van 60c.
Is er iets wat ik over het hoofd zie, ligt het aan iets anders? heb ik meer werkgeheugen nodig, 12gb wellicht?

Ik waardeer alle hulp/advies dat ik kan krijgen.

Alle reacties

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Hoe zit het met de belasting van de videokaart? Vaak is dat de bottleneck, je CPU is het in ieder geval niet en 8GB zal ook wel lukken.

Op welke resolutie speel je en wat zijn concreet "lage fps"? Noem gewoon de getallen, wat je hebt en wat je verwacht, daar hebben ze hier wat aan.

[ Voor 3% gewijzigd door noguru op 14-06-2017 18:33 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waar staat AA op? 8x is wat veel van het goede probeer 2x

En verder niet onbelangrijk: wat is je resolutie
en, welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
@noguru @Reepje Eerst bedankt voor de antwoorden.

Wanneer ik last heb van lage Fps schommelt de videokaart tussen 30 en 40 %

Lage fps schommelt tussen de 10fps en 17fps ik verwacht fps tussen 50 en 70 maar niet lager als 30.

De AA staat op FXAA en ik draai het op windows 10.
Resolutie heb ik op 1080p getest

Verwijderd

Alle stuurprogramma's up to date?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:57

Dark

who tweaked the light?

Is het spel soms meer afhankelijk van single core performance dan dat het alle cores gebruikt? Is een core constant 100% belast? In dat geval zou overclocken misschien wat kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd @Dark bedankt voor reageren,

Zo ver ik weet is alles up to date. Aan welke stuur programma zat je te denken?

Ik heb het nog niet per core gemeten, maar de gemiddelde core% is op zijn hoogst 67% geweest. Misschien is het idd een idee om alle core opzich zelf te testen

Verwijderd

Topicstarter
De hoogste core is 74% ik zit nog steeds niet tegen de 100% aan
Pagina: 1