Asus laptop naar Samsung HT-TZ222 voor 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09-2024
Hallo,

Ik loop tegen het volgende probleem aan met mijn laptop en 5.1 samsung setje
Geluidset: pricewatch: Samsung HT-TZ222
Laptop: pricewatch: Asus N56VZ-S4035V

Mijn HT-TZ222 beschikt over een digital audio ingang. Mijn laptop heeft helaas geen digitale output.
Op dit moment is mijn laptop via een jack-rood/wit kabeltje verbonden aan mijn pc. Dit levert natuurlijk niet het gewenste surround effect op.

Is er een mogelijkheid (<€50) om mijn laptop digitaal geluid uit te laten zenden? en word het dan ook beter?
Of zijn er nog andere mogelijkheden om gemakkelijk en goedkoop het geluid te bevorderen?

Groeten

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:04
http://www.ebay.com/itm/U...Optical-I-O-/311367271837

http://www.ebay.com/itm/1...t%3D2%26sd%3D361334198357

Pas wel op dat er drivers bij zitten van jouw OS, die laatste houdt op bij Vista zo te zien ... Maar even zoeken op eBay gaat je helpen denk ik!

Zoiets?

[ Voor 73% gewijzigd door Houtenklaas op 14-06-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
Houtenklaas schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:04:
http://www.ebay.com/itm/U...Optical-I-O-/311367271837

http://www.ebay.com/itm/1...t%3D2%26sd%3D361334198357

Pas wel op dat er drivers bij zitten van jouw OS, die laatste houdt op bij Vista zo te zien ... Maar even zoeken op eBay gaat je helpen denk ik!

Zoiets?
Bedankt voor de reactie houtenklaas.
Die adapters zit ik ook naar te kijken maar dan met digital out. Deze hebben SPDIF hier ben ik niet me bekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:04
In principe *bijna* hetzelfde, de één is echter over koper, de ander over "glas" wat meestal plastic is overigens. Die over koper zijn voor een paar dollar te koop, daar kan je je geen buil aan vallen. Maar nogmaals: let op de drivers die erbij zitten, de goedkopere zijn vaak gemaakt voor OS'sen één of 2 generaties terug en werken dan niet met W10 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
Houtenklaas,

Ik draai mijn laptop nog steeds op windows 7 puur uit principe kwestie.
De link die jij stuurde van het kastje van 21,- zou goed moeten zijn en moeten werken op mijn pc.

Dus als ik het goed begrijp past de optical kabel die ik nu vanuit mijn televisie box naar mijn tv heb, ook achterin dat ebay kastje?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Snorro Loco schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:01:
Dit levert natuurlijk niet het gewenste surround effect op.
Wat is "het gewenste surround effect"? Als je 5.1 wilt met films dan zal de geluidskaart de ingebakken audio track door moeten kunnen zetten om het bitstream bij de Samsung te krijgen. Wil je 5.1 in games dan komt er toch meer bij kijken, iets met DTS Connect of Dolby Digital Live!.

In de specs van de Asus staat dat er een "1 x SPIDIF speaker out" aanwezig is. Weet je zeker dat je 3,5mm jack geen Flex Jack is die analoog en digitaal uit kan sturen? Dan hoef je alleen een verloopje te halen om digitaal aan te sluiten. Punt van 5.1 in games of met films blijft overigens wel staan.

Tevens verhuizing naar AUD aangezien dit niets met MSH te maken heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
FeaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:14:
[...]
Wat is "het gewenste surround effect"? Als je 5.1
Ik kijk voornamelijk series en films op netflix en piraterij. Ik zou dus graag het optimale surround effect eruit willen halen. Op dit moment heb ik het idee dat het surround niet werkt zoals het zou moeten. Lijkt alsof het verkeerd gefilterd word m.b.t achtergrond geluiden etc.
FeaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:14:
[...]
Weet je zeker dat je 3,5mm jack geen Flex Jack is die analoog en digitaal uit kan sturen?
Hoe kan ik dat testen/achterhalen/opzoeken?

Het programma dat mijn audio uitstuurt is tevens Realtek HD audio configuratie. Hier zit wel een optie bij van digitaal maar die poort is dus niet aanwezig.
Pagina: 1