Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-02 20:53
Hallo,

Ik heb gisteren het oplaadpunt van mijn iPhone 6 laten vervangen, omdat de telefoon niet meer oplaadde.
Het opladen gaat nu weer erg goed, echter ik merk dat het toestel tijdens het gebruik veel warmer wordt dan hiervoor. Ook lijkt de batterij sneller leeg te lopen.

Zijn dit logische gevolgen of is dit toevallig?
Heeft iemand hier nog tips voor?

Thanks,
Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:22
Dirkie10 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:22:
Zijn dit logische gevolgen of is dit toevallig?
Heeft iemand hier nog tips voor?

Thanks,
Dick
Waar heb je het laten doen? Bij een lokale telefoonturk? Of gewoon bij Apple? ;)

In dat eerste geval kun je weinig doen behalve terug gaan. Volgende keer dan gewoon bij Apple laten repareren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk slechte namaak onderdelen gebruikt of kortsluiting bij het vervangen van de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
johnkeates schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:25:
Waarschijnlijk slechte namaak onderdelen gebruikt of kortsluiting bij het vervangen van de onderdelen.
Maar als hij kortsluiting geeft, doet hij het dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dirkie10 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Maar als hij kortsluiting geeft, doet hij het dan nog wel?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
En hoe kan ik checken of het inderdaad kortsluiting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
En blijft hij het dan ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dirkie10 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:44:
En hoe kan ik checken of het inderdaad kortsluiting is?
Ik denk niet dat je dat kan. Daar heb je gereedschap, apparatuur en kennis voor nodig die de meeste mensen niet bezitten.
Dirkie10 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:51:
[...]

En blijft hij het dan ook doen?
Misschien

Als je wil weten of het een goed idee is om er mee door te gaan en of je er wat aan moet doen: nee, het is geen goed idee om er mee door te gaan, en ja, je moet er wat aan doen.

[ Voor 63% gewijzigd door johnkeates op 14-06-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
johnkeates schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Ik denk niet dat je dat kan. Daar heb je gereedschap, apparatuur en kennis voor nodig die de meeste mensen niet bezitten.

[...]

Misschien

Als je wil weten of het een goed idee is om er mee door te gaan en of je er wat aan moet doen: nee, het is geen goed idee om er mee door te gaan, en ja, je moet er wat aan doen.
Dus dan ben ik eigenlijk gewoon de pineut?! ;-)
Volgende keer dus eerst wat beter informeren..... Of wat zou ik er nu nog aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dirkie10 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Dus dan ben ik eigenlijk gewoon de pineut?! ;-)
Volgende keer dus eerst wat beter informeren..... Of wat zou ik er nu nog aan kunnen doen?
Als de reparatie "on-officieel" is gedaan, dan is dat je enige optie. Apple zal hem niet aan willen nemen.
Ben trouwens even benieuwd: heb je toevallig een niet-apple lader gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
SuBBaSS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Als de reparatie "on-officieel" is gedaan, dan is dat je enige optie. Apple zal hem niet aan willen nemen.
Ben trouwens even benieuwd: heb je toevallig een niet-apple lader gebruikt?
Ik zou het je niet durven zeggen, volgens mij heb ik inderdaad alleen maar echte opladers, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
@Dirkie10 Zoals al eerder gevraagd is, maar nog niet heel concreet op is geantwoord. Heb je hem bij de plaatselijke telefoonboer laten repareren of bij de applestore? Mocht het bij de Apple store zijn kan je gewoon terug en zullen ze de reparatie waarschijnlijk kosteloos doen. Niet elke telefoonboer is zo coulant, maar ook daar kan je het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dirkie10 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Ik zou het je niet durven zeggen, volgens mij heb ik inderdaad alleen maar echte opladers, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Maakt in dit geval ook niet zoveel uit denk ik (ervan uitgaande dat hij "op de hoek" gerepareerd is). Dan gaat Apple z'n handen er niet aan branden.
Mocht je bijv. nog wel garantie hebben dan zou deze vraag zeker weten langsgekomen zijn vanuit Apple. Er is nogal wat rotzooi te krijgen wat dat aangaat en sommige opladers kunnen (het voedingsscircuit van -) iPhones slopen waardoor je dit soort issues krijgt.
Da's echt alleen maar op component-niveau te repareren, dus losse onderdelen van het binnenwerk. Zijn maar weinigen die dat doen.

Maar aangezien je dit na reparatie ervaart is dat dus je eerste aanspreekpunt. Weet niet of diegene garantie gaf maar het is vrij normaal om bijv. 3 maanden garantie op de reparatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Apple wil zoiets wel repareren wanneer die al eerder door de winkel op de hoek is gerepareerd, alleen niet onder garantie.

[ Voor 34% gewijzigd door WCA op 14-06-2017 16:24 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
Bedankt voor alle reacties!!
Het was inderdaad gedaan door een reparateur op de hoek. :-(
Ben gisteren inderdaad teruggegaan naar hem en hij heeft het onderdeel kosteloos vervangen.
Heb afgesproken het vandaag weer te gaan ervaren of het beter gaat.

Voor nu zal ik het topic sluiten!
Nogmaals dank!
Pagina: 1