Aankoopadvies 27" Dell Monitor

Pagina: 1
Acties:

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:31
Ik heb eigenlijk een hele korte vraag.

Ik twijfel al geruimte tijd tussen 2 monitoren van Dell.

de U2717D en de UP2716D.

Wat is nu de betere monitor. Aangezien ik aan fotobewerking doe (hobby) zou misschien de UP2716D het meest voor de hand liggen (gezien de 100% Adobe sRGB).

De U2717D is qua kleuren misschien iets minder maar ook een stuk goedkoper. Zou ik dit verschil echt merken?

Er zit een prijsverschil tussen beide schermen van ongeveer 170/180 euro.

En als laatste vraag, ga ik er wel op vooruit....(ongeacht welk bovenstaand scherm ik kies). Ik het nu een Samsung Syncmaster T240 die 24 inch is....
(dit laatste vraag ik omdat ik beide schermen niet in het echt kan zien dus puur op specs en plaatjes moet afgaan).

Ik heb mijn vraag hier vooral gepost voor mensen die verstand hebben van dit soort monitoren, en misschien dat er wat ervaringsdeskundigen tussen zitten die deze schermen kennen....
Het lastige van Dell schermen vind ik dat je ze bijna nergens werkend kan zien.

[ Voor 14% gewijzigd door martin484 op 14-06-2017 14:33 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-02 12:55
De T240 is zo oud (heb ik ook bijna 10 jaar gehad denk ik) dat je er zeker op vooruit gaat...

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

T240 is een V-Tech Bart Smit kinder LCDtje vergeleken met die twee Dells: Een upgrade maak je sowieso wel.

Hoe relevant is Adobe RGB though? Online heb je er weinig aan. Ga je op dergelijk niveau werken en (pro) printen?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Dat is inderdaad de relevantste vraag. Gaat dit om professioneel werk en wordt dit geprint. Ik post toch maar even aangezien ik de linkjes al had opgezocht.

Testresultaten: https://nl.hardware.info/...oren-vergelijkingstabel-8

Review van de UP2716D: https://nl.hardware.info/...voor-fotografen-conclusie

De uniformiteit van de UP2716D is wel echt om je vingers bij af te likken. Verder zie ik er weinig dingen echt uitspringen.

• martin484
Foritain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:22:
T240 is een V-Tech Bart Smit kinder LCDtje vergeleken met die twee Dells: Een upgrade maak je sowieso wel.

Hoe relevant is Adobe RGB though? Online heb je er weinig aan. Ga je op dergelijk niveau werken en (pro) printen?
Haha bedankt voor de reactie, een V-Tech Bart smit Kinder Lcdtje ;-) Mooi gezegd :-)

Ja, niet heel erg relevant omdat ik (nog) niet ga (pro) printen. Of eigenlijk beter gezegd, ik zal vast wel eens wat printen maar zeker niet op pro niveau. Dus Misschien dat ik hem daarom niet nodig heb.
Maar als het scherm echt beter is dan de U2717D dan wil ik die meerprijs er wel voor neerleggen. Ik wil het nu gewoon goed doen.

Mocht er in deze prijsklasse nog betere schermen zijn dan ik de 2 die ik nu heb uitgezocht dan houd ik me graag aanbevolen :-)

• martin484
lactaxative schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:29:
Dat is inderdaad de relevantste vraag. Gaat dit om professioneel werk en wordt dit geprint. Ik post toch maar even aangezien ik de linkjes al had opgezocht.

Testresultaten: https://nl.hardware.info/...oren-vergelijkingstabel-8

Review van de UP2716D: https://nl.hardware.info/...voor-fotografen-conclusie

De uniformiteit van de UP2716D is wel echt om je vingers bij af te likken. Verder zie ik er weinig dingen echt uitspringen.
Nee, niet professioneel en geen print werk.

Dan houd je dus eigenlijk alleen de vraag over, welk scherm is er ook echt beter want dan wil ik die meerprijs wel neerleggen.

Bedankt voor de testresultaten, ik ga deze vanavond even goed bekijken. Ik heb dit net even vlug gedaan en dan lijkt de U2716D op papier er beter uit te komen maar dat kan ik ook mis hebben.

Mocht je nog een beter scherm weten in deze prijsklasse....dan houd ik me zeker aanbevolen.

[ Voor 9% gewijzigd door martin484 op 15-06-2017 16:10 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

U2716D lijkt mij echt geen miskoop. Ik heb ook naar dat scherm gekeken voor de foto's, maar omdat een groot deel van het werk profiteert van meer werkruimte is de keuze uiteindelijk gevallen op een 34" 3440x1440p scherm. Ook voor fotografie kan je daar goede capabele IPS (sRGB) panelen vinden die hetzelfde kosten of soms nog wat minder. Jouw afweging tussen wat extra kwaliteit (tot zover relevant) of extra werkruimte.
Pagina: 1