[iPhone] Als vermist opgegeven iPhone geerfd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:45
Beste tweakers, als eerste mijn excuses mocht dit toch ergens anders geplaatst moeten worden (zat te twijfelen tussen hier en general chat).

Graag zou ik jullie om hulp/advies willen vragen om de volgende (naar mijn mening) unieke situatie. Een maand of twee geleden is mijn oma overleden en heeft een iPhone 7 Plus nagelaten aan haar dochter (mijn moeder). De iPhone is enkele dagen na het overlijden bij mijn moeder bezorgd en uiteraard konden we hier niet in, aangezien we de code niet wisten. We hebben de telefoon gereset, maar kwamen er al snel achter dat de telefoon eerst unlocked moet worden met het vorige account, voordat je 'm opnieuw kunt instellen.

We hebben vervolgens contact opgenomen met Apple en het hele verhaal uitgelegd. Pas als we een aankoopbewijs konden overhandigen i.c.m. de overlijdensakte, konden zij de telefoon vrijgeven. Dat hebben we dan ook gedaan, maar Apple kreeg het niet voor elkaar de telefoon vrij te geven. Wat blijkt: Een dag na het overlijden van mijn oma, is de telefoon als 'verloren' opgegeven via 'Zoek mijn iPhone'. Om die reden kan Apple in dit geval schijnbaar niks voor ons betekenen en kwamen zij tot de conclusie dat we de telefoon uiteindelijk maar weg moeten gooien, tenzij de telefoon wordt vrijgegeven door de beste man die 'm als verloren opgegeven heeft.

We hebben degene een brief gestuurd, met het verzoek de telefoon binnen 2 weken vrij te geven, maar heeft zoals verwacht hier niet op gereageerd.

We hebben dit verhaal ook bij de politie neergelegd, maar ook zij vinden het een lastig verhaal (dat ze nog niet eerder hebben gehoord). Het is niet echt diefstal, maar ik zie het meer als een soort 'hijack'. Misschien dat de vergelijking opgaat met de auto die eveneens is geërfd. Stel dat we wel de auto hadden gekregen, maar de beste man wel zelf de autosleutels hield...

Heeft iemand advies/een idee wat ik hier mee zou kunnen doen?

Rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:53
Wie is die beste man dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Heeft iemand advies/een idee wat ik hier mee zou kunnen doen?"

Oplossing zoeken met die vent. Verder kan niemand je helpen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Inderdaad dat! De beste man had dus blijkbaar toegang tot het apple id om hem zo in de verloren modus te zetten. Dit kan diegene dan (zonder het toestel in handen te hebben) ook weer ongedaan maken via icloud.com. Moet hij daar inloggen met het apple id en dan de iphone uit het account verwijderen.

Je kunt hem dit toesturen:

https://support.apple.com...le=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
Bedankt voor de reacties.

De 'beste man' is de (ex?)-partner van mijn oma, waar niet mee te praten is. Heeft inmiddels een aantal vervelende dingen gedaan, waar dit er 1 van is.

@SuBBaSS, dus bedankt voor de link, maar helaas is hij degene die die stappen moet volgen, wat hij niet wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 09:44

WCA

Je autovergelijking klopt inderdaad, heb je toegang tot het emailadres van je oma? of kun je die krijgen? Of zou je misschien haar 'geheime vragen' proberen te kunnen raden? Dan kan je toegang tot het icloud account proberen te krijgen, en op die manier kan je misschien de iphone unlocken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:38
Apple heeft qua veiligheid een goed waterdicht systeem opgezet. Ze komen mijn iPhone niet, echter voor dit soort grens gevallen kun je nog weleens tussen wal en schip raken.

Wat ik wel bijzonder aan het verhaal vind is dat deze man precies één dag na overlijden deze actie heeft ingezet. Het is niet een 1/2/3 handeling, je kunt daarin wel spreken van een bewuste handeling om iemand te schade. Ik zou daarom is contact opnemen met een juridisch loket/ rechtsbijstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

robmor13 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:15:
Bedankt voor de reacties.

De 'beste man' is de (ex?)-partner van mijn oma, waar niet mee te praten is. Heeft inmiddels een aantal vervelende dingen gedaan, waar dit er 1 van is.

@SuBBaSS, dus bedankt voor de link, maar helaas is hij degene die die stappen moet volgen, wat hij niet wil.
Bah, da's wel heel vervelend en maakt het er niet makkelijk op.
Kan me voorstellen dat je dit niet op een conlfict uit wilt laten draaien.. Toch zal dat de enige oplossing zijn (als hij blijft weigeren mee te werken).
Punt is hier (en dat ligt natuurlijk aan hoe het ingesteld is): stel dat ze gebruik maakten van een gedeeld apple id, dan is dat officieel al niet eens ok (hoewel apple daar niet op "handhaaft").
Mocht ze een eigen apple id hebben gehad en hij toegang tot die gegevens dan maakt dit hem niet meteen de eigenaar/accounthouder. In die zin is er mi. wel sprake van diefstal (in ieder geval van de identiteit "het apple id" van je oma).

Hoe dan ook een lastige situatie en de vraag is of het het je waard is.
Kans is groot dat je de juridische weg moet bewandelen....
Of inderdaad proberen zelf toegang tot het account te krijgen, hopend dat je de antwoorden op beveiligingsvragen kunt beantwoorden (en dat de ex van je oma die ondertussen niet ook gewijzigd heeft, iets wat me niet ondenkbaar lijkt gezien de stappen die hij nu genomen heeft).
Overigens is dat ook verre van legaal. Apple zal je daarmee niet gaan helpen, maar dat weet je ongetwijfeld al.
Met apple id's doen ze (terecht) heel moeilijk als de accounthouder niet aan de lijn te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
Is het ontvreemden van een erfenis niet strafbaar? Want daar lijkt dit op in digitale zin.
Zoek juridisch advies.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 14-06-2017 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:38
Je geeft aan dat je apple al benadert.

Wat je mogelijk nog kan doen zijn de volgende documenten overhandigen aan Apple.

- Toestel was eigendom van jullie Oma
- Aangifte tegen de man
- Notaris of dergelijke waar jullie de rechthebbende erfgenamen van het toestel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
GreNade schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:22:
Je autovergelijking klopt inderdaad, heb je toegang tot het emailadres van je oma? of kun je die krijgen? Of zou je misschien haar 'geheime vragen' proberen te kunnen raden? Dan kan je toegang tot het icloud account proberen te krijgen, en op die manier kan je misschien de iphone unlocken.
Helaas hebben we geen enkele login gegevens van emailadressen e.d. En als ik het goed heb had ze zijn account op die telefoon.
Dashlane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:23:
... Wat ik wel bijzonder aan het verhaal vind is dat deze man precies één dag na overlijden deze actie heeft ingezet. Het is niet een 1/2/3 handeling, je kunt daarin wel spreken van een bewuste handeling om iemand te schade. Ik zou daarom is contact opnemen met een juridisch loket/ rechtsbijstand.
We staan helaas niet heel gek te kijken van deze actie van 'm. Ik heb mijn moeder inmiddels je advies doorgegeven om inderdaad ook even te schakelen met rechtsbijstand (zelf nog niet aan gedacht!)
SuBBaSS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Bah, da's wel heel vervelend en maakt het er niet makkelijk op.
Kan me voorstellen dat je dit niet op een conlfict uit wilt laten draaien.. Toch zal dat de enige oplossing zijn (als hij blijft weigeren mee te werken).
Punt is hier (en dat ligt natuurlijk aan hoe het ingesteld is): stel dat ze gebruik maakten van een gedeeld apple id, dan is dat officieel al niet eens ok (hoewel apple daar niet op "handhaaft").
Mocht ze een eigen apple id hebben gehad en hij toegang tot die gegevens dan maakt dit hem niet meteen de eigenaar/accounthouder. In die zin is er mi. wel sprake van diefstal (in ieder geval van de identiteit "het apple id" van je oma).

...

Hoe dan ook een lastige situatie en de vraag is of het het je waard is.
Morgen is er een gesprek gepland met de politie om hier nog eens doorheen te lopen. Ze zien het inmiddels als 'verduistering'. Mocht dit niks opleveren, denk ik ook dat we er verder weinig mee gaan doen. Het kost heel veel tijd (en waarschijnlijk lopen we vroeg of laat toch tegen een muur). Een conflict aangaan zal waarschijnlijk ook heel weinig opleveren.
Dashlane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:33:
Je geeft aan dat je apple al benadert.

Wat je mogelijk nog kan doen zijn de volgende documenten overhandigen aan Apple.

- Toestel was eigendom van jullie Oma
- Aangifte tegen de man
- Notaris of dergelijke waar jullie de rechthebbende erfgenamen van het toestel zijn.
Morgen is er een gesprek met de politie gepland om te kijken wat mogelijke vervolgstappen zijn. Maar ondanks dat mijn moeder erfgename is, de overlijdensakte, de telefoon en het aankoopbewijs heeft... lijkt het toch enorm lastig te zijn hier iets mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

robmor13 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:08:
[...]

Helaas hebben we geen enkele login gegevens van emailadressen e.d. En als ik het goed heb had ze zijn account op die telefoon.

[...]

We staan helaas niet heel gek te kijken van deze actie van 'm. Ik heb mijn moeder inmiddels je advies doorgegeven om inderdaad ook even te schakelen met rechtsbijstand (zelf nog niet aan gedacht!)

[...]

Morgen is er een gesprek gepland met de politie om hier nog eens doorheen te lopen. Ze zien het inmiddels als 'verduistering'. Mocht dit niks opleveren, denk ik ook dat we er verder weinig mee gaan doen. Het kost heel veel tijd (en waarschijnlijk lopen we vroeg of laat toch tegen een muur). Een conflict aangaan zal waarschijnlijk ook heel weinig opleveren.

[...]

Morgen is er een gesprek met de politie gepland om te kijken wat mogelijke vervolgstappen zijn. Maar ondanks dat mijn moeder erfgename is, de overlijdensakte, de telefoon en het aankoopbewijs heeft... lijkt het toch enorm lastig te zijn hier iets mee te doen.
Als dat traject alsnog genomen gaat worden, dan is het misschien goed om even uit te zoeken of er iets met identiteitsfraude te doen is. Dat is het gebruiken van andermans Apple id in wezen. Juridisch heeft Apple dat zelf goed afgetimmert, het is bijv. niet mogelijk om iemand anders te machtigen oid. De accounthouder moet altijd aanwezig zijn om op z'n minst toestemming te geven.
Kan wel zijn dat je oma er toestemming voor gegeven heeft en precieze haken en ogen weet ik niet.
Feit is wel dat je oma er niet bij was toen hij (dmv. van toegang tot het apple id) het apparaat onklaar gemaakt heeft. Aangezien je moeder alle verdere eigendomsbewijzen heeft (aankoopfactuur is essentieel) valt daar weinig op af te dingen.
Weet niet of de overdracht op schrift staat, bijv. in een testament?

Tot slot: weten jullie waarom het hem precies te doen is? Wil hij het toestel voor zichzelf houden of is hij gewoon aan het "narren"? Hij kan er zelf ook niets mee op deze manier dus dat lijkt vrij zinloos.
In het laatste geval (en sowieso!) succes en sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Behoorlijke kak situatie, maar toch blij te zien dat Apple beveiliging bloedserieus neemt.

Ik hoop dat je er met politie/advocaat uitkomt en je het toestel alsnog kan unlocken. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Is er ook bekend van welke bankrekening de iPhone is betaald? Lijkt me ook best belangrijk.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
SuBBaSS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Als dat traject alsnog genomen gaat worden, dan is het misschien goed om even uit te zoeken of er iets met identiteitsfraude te doen is. Dat is het gebruiken van andermans Apple id in wezen. Juridisch heeft Apple dat zelf goed afgetimmert, het is bijv. niet mogelijk om iemand anders te machtigen oid. De accounthouder moet altijd aanwezig zijn om op z'n minst toestemming te geven.
Kan wel zijn dat je oma er toestemming voor gegeven heeft en precieze haken en ogen weet ik niet.
Feit is wel dat je oma er niet bij was toen hij (dmv. van toegang tot het apple id) het apparaat onklaar gemaakt heeft. Aangezien je moeder alle verdere eigendomsbewijzen heeft (aankoopfactuur is essentieel) valt daar weinig op af te dingen.
Weet niet of de overdracht op schrift staat, bijv. in een testament?

Tot slot: weten jullie waarom het hem precies te doen is? Wil hij het toestel voor zichzelf houden of is hij gewoon aan het "narren"? Hij kan er zelf ook niets mee op deze manier dus dat lijkt vrij zinloos.
In het laatste geval (en sowieso!) succes en sterkte.
We gaan er morgen met de politie verder induiken. Hopelijk helpt dat een stap vooruit (puur om de telefoon unlocked te krijgen).

We hebben het idee dat dit puur een poging is om te pesten, want zelf kan ie er ook niks mee inderdaad. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
SwooX schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:34:
Is er ook bekend van welke bankrekening de iPhone is betaald? Lijkt me ook best belangrijk.
Ja we hebben het afschriftenboekje van de rekening ook gekregen (geen mobiel bankieren, alles netjes op papier :) ) En daar hebben we toen gevonden wanneer en waar de telefoon is gekocht. Op die manier konden we een kopie van het aankoopbewijs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
--- The soap continues ---

Inmiddels is er weer een tijd verstreken en wilde ik bij deze een kleine update geven, en om het gemakkelijk te houden:
- X = de partner van mijn oma
- O = mijn (overleden) oma
- 'de familie' = onze familie (mijn moeders kant)

Detail: Mijn oma en de heer X hadden tot haar dood ruim 10 jaar een relatie.

We hebben de zaak neergelegd bij de politie en zij hebben contact opgenomen met de heer X die als enige de iPhone kan unlocken. Lang verhaal kort, hier enkele passages uit de brief die we terug hebben ontvangen (via de politie) van de woordvoerder voor de heer X:

"Een iPhone is gekoppeld aan een Apple-id. De persoon op wiens naam een iphone, via de Apple-id staat, is de juridische eigenaar van de telefoon. U kunt dit vergelijken met: 'Een auto is van die persoon die op het kentekenbewijs staat'".

"Voor de heer X is een telefoon een gebruiksvoorwerp waarmee je kunt bellen. Daarom heeft hij de telefoon aan de erfgename gegeven. Daarbij niet beseft dat aan die telefoon een juridische digitale identiteit is gekoppeld."

"Wijlen mevr. O heeft deze telefoon aan haar partner, de heer X gegeven. Apple staat family-sharing toe binnen een familie (max 6 personen). Mevr O was niet met de heer X getrouwd, noch hadden zij een samenlevingscontract. Dus als mevr O legaal gebruik wil maken van allerlei digitale goederen die wij voor onszelf, de kinderen en opa (X) kochten, moest zij dat doen op een iPhone die op naam van een van ons gezin staat. Mevr O wenste wel graag gebruik te maken van allerlei boeken, films en muziek, maar betalen ho maar. Op deze iPhone stond 'family sharing' ingesteld, dat betekent dat ik, als family organiser toegestaan heb dat via mijn creditcard allerlei zaken gekocht en gedownload kunnen worden.
Ik ben dus juridisch verantwoordelijk voor allerlei aankopen, die met deze telefoon in de Appstore worden gedaan. Niet mevr O en niet mr X en al helemaal niet jullie familie. Dit maakt mij de tweede eigenaar, tezamen met meneer X.”

“Ik heb tot nu toe geen aangifte gedaan van diefstal en poging tot creditcard- en identiteitsfraude, omdat ik door het blokkeren van de telefoon voorkomen heb, dat dit kan gebeuren. Ook ben ik uitgegaan van het feit, dat de familie waarschijnlijk te goeder trouw heeft gehandeld. Als ik echter deze telefoon los koppel van mijn account, zal ik bij mijn bank melding moeten maken, dat mijn creditcard gecompromitteerd is geworden en dan zal ik ook aangifte moeten doen bij de politie van poging tot creditcard- en identiteitsfraude en poging tot diefstal van digitale goederen ter waarde van minimaal 25.000 euro. Dit was het advies die de juridische afdeling van onze BV voorstelde. Want door het loskoppelen ben ik de controle kwijt over deze iPhone. Doordat ik deze iPhone op tijd heb weten te blokkeren, heb ik voorkomen, dat de familie meerdere strafbare feiten gingen plegen.”

Ik vind het persoonlijk behoorlijk onzinnig wat hier boven aangegeven wordt, maar hoor graag wat jullie er van denken. Vooral het gegeven dat wanneer je een account op een iPhone zet, jij vervolgens de eigenaar bent... Ik denk dat ik een iPhone-handeltje ga beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 18:43

BCC

Het lijkt me niet zo complex? Hij was bang dat jullie apps gingen kopen op zijn creditcard via de iPhone of bestaande gekochte apps gingen gebruiken. De hele telefoon blokkeren is misschien wel een extreme, maar een logische actie van zijn kant als hij daar bang voor is. Ik snap best dat niet iedereen de finesses van het Apple ecosysteem kent. Ik zou hem gewoon verkopen voor onderdelen en je "verlies" nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 17-07-2017 16:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Als degene waar de creditcard gegevens van in de telefoon staat deze onder toezicht van jou nou eens unlockt en dan uitlogd op de telefoon zelf en deze reset dan is de kans dat je nog gebruik kunt maken van de gegevens en apps nul komma nul. Dan hoeft hij niet bang te zijn voor misbruik van aankopen op zijn credicard en jullie hebben een bruikbare telefoon die je aan een nieuw of bestaand accound kunt koppelen. Misschien dat dit een mogelijkeheid is als alle partijen mee willen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:40
BCC schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:42:
Het lijkt me niet zo complex? Hij was bang dat jullie apps gingen kopen op zijn creditcard via de iPhone of bestaande gekochte apps gingen gebruiken. De hele telefoon blokkeren is misschien wel een extreme, maar een logische actie van zijn kant als hij daar bang voor is. Ik snap best dat niet iedereen de finesses van het Apple ecosysteem kent. Ik zou hem gewoon verkopen voor onderdelen en je "verlies" nemen.
Welnee, als hij nu inlogt op de telefoon en deze vrijgeeft, kan niemand meer bij de creditcardgegevens. Het is een leuk bedacht verhaaltje, als je er weinig van snapt. Maar je prikt er zo doorheen als je weet hoe het werkt.

Meneer geeft impliciet eigenlijk ook de oplossing: gewoon de telefoon opnieuw wissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

rb0wag schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:13:
Als degene waar de creditcard gegevens van in de telefoon staat deze onder toezicht van jou nou eens unlockt en dan uitlogd op de telefoon zelf en deze reset dan is de kans dat je nog gebruik kunt maken van de gegevens en apps nul komma nul. Dan hoeft hij niet bang te zijn voor misbruik van aankopen op zijn credicard en jullie hebben een bruikbare telefoon die je aan een nieuw of bestaand accound kunt koppelen. Misschien dat dit een mogelijkeheid is als alle partijen mee willen werken.
Maar je hebt het hier over een (bejaarde) oude man met x kennis van digitale verbintenissen. Hoe zuur het ook klinkt, uit dat oogpunt (ik heb mijn wijlen opa nog wel eens 35x per dag email uitgelegd) kan ik het wel begrijpen.

Is het het gevecht waard, voor een iphone? ik kan het me werkelijk niet voorstellen. Is gemoedsrust van jezelf, dan wel een oude man, niet meer waard?

Weg met dat ding. Ik zou die kopzorgen voor nog geen 5000eu willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
"Als ik echter deze telefoon los koppel van mijn account, zal ik bij mijn bank melding moeten maken, dat mijn creditcard gecompromitteerd is geworden en dan zal ik ook aangifte moeten doen bij de politie van poging tot creditcard- en identiteitsfraude en poging tot diefstal van digitale goederen ter waarde van minimaal 25.000 euro. "

Mega bullshit verhaal dat op geen enkele wijze standhoudt. Meneer moet de iPhone voor jullie unlocken en vervolgens wissen; dan zijn ook alle CC gegevens eruit en heeft de bank er geen reet mee te maken. En dat fraude en 25.000 euro verhaal is al helemaal een bizar onzin verhaal. Doet ie dat niet dan lijkt het me dat hij zich mogelijk schuldig maakt aan verduistering. Misschien moet ie daar eens juridisch advies over inwinnen...

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 19-07-2017 00:21 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmor13
Bedankt voor alle reacties!

Inmiddels hebben we er voor gekozen om de telefoon te verkopen (voor losse onderdelen). Zoals o.a. door WhatsappHack aangegeven is het een behoorlijk bullshit verhaal, waar je makkelijk doorheen prikt.Met een advocaat e.d. zouden we hier zeker iets mee kunnen... echter is het ons dat qua tijd en geld niet waard.

Laatste info die ik hier wil achterlaten, nadat ik nog eens met Apple heb gebeld:
De bewering dat zij de juridische eigenaar zijn van de telefoon omdat hun Apple ID erop staat, is volkomen onterecht, geeft de senior advisor van Apple aan. Het aankoopsbewijs (welke we hebben) en in dit geval de akte van overlijden + erfrecht is de overtreffende trap van het Apple ID.

De enige maar hieraan: Vanwege het feit dat iemand wel nog toegang heeft tot de telefoon (via zoek mijn iPhone), maakt het dat Apple helaas niks kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Dat verhaal van Apple klopt trouwens wel - dat is ook de reden dat je een iPhone met Find my iPhone niet eens mag aanbieden voor reparatie: https://support.apple.com/nl-nl/HT201365

Het is wel grote onzin dat je dit niet vrij simpel kan uitzetten (in dit geval kan Mr X het uitzetten, en zelfs de iPhone remote gewoon leeg maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
robmor13 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:43:
Bedankt voor alle reacties!

Inmiddels hebben we er voor gekozen om de telefoon te verkopen (voor losse onderdelen). Zoals o.a. door WhatsappHack aangegeven is het een behoorlijk bullshit verhaal, waar je makkelijk doorheen prikt.Met een advocaat e.d. zouden we hier zeker iets mee kunnen... echter is het ons dat qua tijd en geld niet waard.

Laatste info die ik hier wil achterlaten, nadat ik nog eens met Apple heb gebeld:
De bewering dat zij de juridische eigenaar zijn van de telefoon omdat hun Apple ID erop staat, is volkomen onterecht, geeft de senior advisor van Apple aan. Het aankoopsbewijs (welke we hebben) en in dit geval de akte van overlijden + erfrecht is de overtreffende trap van het Apple ID.

De enige maar hieraan: Vanwege het feit dat iemand wel nog toegang heeft tot de telefoon (via zoek mijn iPhone), maakt het dat Apple helaas niks kan doen.
Is je door de Senior niet uitgelegd dat je ook via Apple in dit soort gevallen het eigendom van het Apple ID kan overnemen? Dan had je beide gehad :)
Alleen komen daar notariele documenten aan te pas, met alle bijkomende kosten natuurlijk... wellicht wel meer dan de iPhone waard is.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De iPhone voor onderdelen leverde dat nog wat op?

🌞🍃

Pagina: 1