Pc dmv software thin client maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmaan212
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
Hallo Iedereen,

Ik hoop dat ik dit plaatst onder de juiste topic. Kan verder mijn vraag ook niet zo snel vinden.

De uitdaging:
Volwaardige PC omzetten naar een Thin client met citrix. Bij aanzetten pc automatisch inlog scherm van citrix tonen.

Voorwaarden:
* Autostart naar Citrix toe. ( Dmv bepaalde handeling kan je wel inloggen in windows zelf )
* Het geïnstalleerde Windows 7 moet er op blijven staan.
* Geïnstalleerde programma's moeten er op blijven staan.
* Bepaalde programma's moeten beschikbaar komen onder citrix. Programma's die zijn geïnstalleerd onder windows ( Koppeling Windows Citrix )
* Huidige hardware mag niet worden aangetast.
* Extra software mag natuurlijk op pc worden geïnstalleerd om bovenstaande werkend te krijgen.

Reden:
Op onze zaak wordt gebruik gemaakt van IGels thin clients naar citrix. Echter is er 1 pc waar software op staat die alleen voor die pc wordt gebruikt en verder dus nooit.
Het zal te veel kosten met zich meebrengen en ook veel tijd om dit programma onder citrix te brengen. Wij weten niet eens of het wel eens lukt wegens de compliciteit en de leeftijd. Vanwege veiligheid willen wij dat iedereen via citrix gaat werken, maar dit is een boosdoener.

Nu heb ik in het verleden bij een bedrijf gewerkt die een soort systeem actief had staan. Zij noemden deze Fat thin client. Dit waren HP 7800/7900 systemen met daarop Windows XP. Zij hadden naar mijn idee software op deze pc staan waardoor dit mogelijk was. Welke dit is weet ik niet.

Nu de vraag: Is er een oplossing mogelijk voor ons die aan onze voorwaarden kan voldoen. Betaalde of onbetaalde programma's.

Alvast dank voor de informatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Ik denk dat je eens moet kijken of KIOSK Mode iets is.

Dit is zeg maar een modus waarin je als beheerder opgeeft wat wel en niet mag en de standaard gebruiker mag niks wijzigingen erin.

https://www.howtogeek.com...ode-with-assigned-access/
https://docs.microsoft.co...-device-for-anyone-to-use

Varianten hierop: http://searchenterprisede...com/definition/kiosk-mode

Het is ook afhankelijk van welke versie van Windows je gebruikt. Als je Windows XP/Vista gebruikt dan kan je kijken naar Windows SteadyState, draai je Windows 7 en hoger dan kan je beter kijken naar artikelen zoals hierboven.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al gekeken om de hele PC met Windows 7 in 1x P2V te doen en dan aan te bieden als published desktop?

Neemt niet weg dat er eigenlijk met de leverancier van die "complete software" gesproken moet gaan worden; anders blijft dit een hoofdpijndossier en zit je in 2023 nog steeds met een Windows 7 bak waar amper nog updates/beheer op gevoerd kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof