Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, later ook VR. Daarnaast wat 2D en 3D graphics werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, keyboard heb ik allemaal al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1. Liefst stil en compact.
2. Ik heb dit mobo gekozen als goedkoopste optie voor een 1151 socket én wlan (ik heb geen bekabelde optie thuis).
3. Ik heb een stervende 1.5TB WD schijf, waarvan ik de data wil redden; vandaar de 2x2TB schijven (een voor RAW, de ander voor recovery).
4. Redelijke levertijden op de onderdelen (want zie punt 3). Ik heb nu een lijst die ik bij twee shops kan indienen zonder lange levertijden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1. Een compatibility-check zou heel fijn zijn
.
2. Is dit een goede keuze voor een stille en compacte kast? Het moet wel een strak ontwerp zijn; zonder window of leds bv.
3. Een mobo zonder wlan met een aparte interne (pci?) kaart is wellicht een alternatief; want ik lees in de reviews dat de wlan module nogal wiebelig is. Liefst geen usb wlan.
4. Om een beetje futureproof te zijn voor VR heb ik voor de 1070 gekozen, maar ik vind het prijsverschil met een 1060 wel erg groot om eerlijk te zijn. Ik heb nog geen VR bril dus ik zou ook kunnen wachten op een volgende generatie en voorlopig nog even op de intel graphics draaien. Wat vinden jullie?
Alvast bedankt!
Voornamelijk gamen, later ook VR. Daarnaast wat 2D en 3D graphics werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, keyboard heb ik allemaal al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1. Liefst stil en compact.
2. Ik heb dit mobo gekozen als goedkoopste optie voor een 1151 socket én wlan (ik heb geen bekabelde optie thuis).
3. Ik heb een stervende 1.5TB WD schijf, waarvan ik de data wil redden; vandaar de 2x2TB schijven (een voor RAW, de ander voor recovery).
4. Redelijke levertijden op de onderdelen (want zie punt 3). Ik heb nu een lijst die ik bij twee shops kan indienen zonder lange levertijden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1. Een compatibility-check zou heel fijn zijn
2. Is dit een goede keuze voor een stille en compacte kast? Het moet wel een strak ontwerp zijn; zonder window of leds bv.
3. Een mobo zonder wlan met een aparte interne (pci?) kaart is wellicht een alternatief; want ik lees in de reviews dat de wlan module nogal wiebelig is. Liefst geen usb wlan.
4. Om een beetje futureproof te zijn voor VR heb ik voor de 1070 gekozen, maar ik vind het prijsverschil met een 1060 wel erg groot om eerlijk te zijn. Ik heb nog geen VR bril dus ik zou ook kunnen wachten op een volgende generatie en voorlopig nog even op de intel graphics draaien. Wat vinden jullie?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 178,90 | € 178,90 |
| 1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 417,- | € 417,- |
| 2 | Seagate Barracuda, 2TB | € 69,35 | € 138,70 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 115,49 | € 115,49 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 232,- | € 232,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.283,04 | |
Alvast bedankt!