Is Corsair oké?

Pagina: 1
Acties:

• BouBoupou
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
Hoi,

Ik vroeg mij iets af. Ik heb gehoord dat de voedingen van Corsair een wat mindere kwaliteit hebben en dat de voedingen niet erg lang mee gaan. Ook zou het zo zijn dat ze hun voedingen gewoon inkopen en het label van 'Corsair' er op plakken. Is dit waar en zo ja welk merk doet dit dan niet? Of zijn Corsair PSU's gewoon prima voedingen?

Ik weet niet of het van toepassing is, maar de voeding die ik ga kopen gaat in een gaming-setup. 550w

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:55
Laat zien welke corsair voedingen je bedoeld en lees de reviews.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• BouBoupou
Ik heb het niet echt over een specifieke voeding van Corsair. Gewoon in het algemeen eerder.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je ook bewijs/goede bron want mensen roepen zoveel op het internet.

39

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Aangezien de meeste merken waaronder Corsair voedingen inderdaad opkopen en er een sticker over plakken, is er in het algemeen niets te zeggen. Corsair voedingen varieren tussen zooi die je nooit moet kopen en de top. Dit geldt voor het merendeel van de merken. Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 33 voor voedingsadvies.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Bij Corsair is de prijs/kwaliteit verhouding voor voedingen over het algemeen goed.

• BouBoupou
Fietsbel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:12:
Heb je ook bewijs/goede bron want mensen roepen zoveel op het internet.
Nee. Ik heb het van een vriend gehoord. Zoiets is moeilijk te bewijzen

• BouBoupou
lactaxative schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:13:
Aangezien de meeste merken waaronder Corsair voedingen inderdaad opkopen en er een sticker over plakken, is er in het algemeen niets te zeggen. Corsair voedingen varieren tussen zooi die je nooit moet kopen en de top. Dit geldt voor het merendeel van de merken. Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 33 voor voedingsadvies.
Verschilt dat dan per serie? Ik was van plan om een RM550X te kopen

• Daniel.
Vroeger gebruikte ze goedkope condensatoren. Dat probleem is volgens mij inmiddels opgelost.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afaik was dat zo met de niet modulaire CX series. De RM, HX en in het hogere segment de AX series staan er allemaal om bekend zeer stabiele en betrouwbare voedingen te zijn.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35

D4NG3R

kiwi

:)

BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Hoe is dit moeilijk te bewijzen? Neem meerdere reviews van hun voedingen door, desnoods allemaal en trek daar een conclusie uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BouBoupou
D4NG3R schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Hoe is dit moeilijk te bewijzen? Neem meerdere reviews van hun voedingen door, desnoods allemaal en trek daar een conclusie uit.
Dat is dan nog geen bewijs. Slechts een zelf getrokken conclusie gebaseerd op conclusies van anderen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Dat is dan nog geen bewijs.
Sorry maar hoe is dat geen bewijs? Alle fatsoenlijke reviewsites komen later terug op producten indien het blijkt dat deze op termijn problemen hebben.

Je eigen conclusie trekken gebaseerd op feiten is afaik gewoon bewijs.
het bewijs zelfst.naamw.
Uitspraak: [bə'wɛis]
Verbuigingen: be|wijzen (meerv.)

1) feit of redenering waaruit blijkt dat iets waar of juist is

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2017 13:39 ]

• Daniel.
[...]

Dat is dan nog geen bewijs.
Hoe wil je het anders bewijzen. Alles is toch gebaseerd op ervaringen van anderen.

Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Dus waaruit blijkt dat hetgeen hij zegt de waarheid is?

39

• BouBoupou
D4NG3R schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:37:
[...]

Sorry maar hoe is dat geen bewijs? Alle fatsoenlijke reviewsites komen later terug op producten indien het blijkt dat deze op termijn problemen hebben.

Je eigen conclusie trekken gebaseerd op feiten is afaik gewoon bewijs.

[...]
Jamaar je bewijst het niet op feiten. Je trekt je conclusie gebaseerd op wat andere vermoeden.

• BouBoupou
Fietsbel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:41:
[...]

Dus waaruit blijkt dat hetgeen hij zegt de waarheid is?
Niet, daarom dacht ik het even te verifiëren. Ik geloof hem ook niet meteen op z'n woord ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:41:
[...]

Jamaar je bewijst het niet op feiten.
Dan zou ik snel eens zoeken naar betere bronnen, want een goede review [van een voeding] is gebaseerd op gemeten feiten.

Hoeveel aansluitingen zijn er > X
Hoe is de ripple op de 12V lijn(en) > Y
Welke condensatoren worden er gebruikt > Z
etc etc.
Je trekt je conclusie gebaseerd op wat andere vermoeden.
Je trekt een conclusie op feiten die anderen onderzocht hebben, ofwel; bewijs.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2017 13:45 ]

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Zelf geen goede ervaringen met corsair PSU's. Onder full load kreeg ik problemen dat de PSU er mee stopte(dit was met de 650 en 750 watt versies). Inmiddels met dezelfde setup een EVGA voeding van 750watt genomen, en sindsdien geen problemen meer mee gehad.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:43:
[...]

Niet, daarom dacht ik het even te verifiëren. Ik geloof hem ook niet meteen op z'n woord ;)
Je krijgt antwoord op je vraag met redelijk duidelijke argumenten en vervolgens ontkracht je het weer. Corsair is één van de grootste bedrijven wat betreft computer onderdelen op internet zijn duizenden zo niet miljoenen topics te vinden over Corsair, misschien moet je die eens lezen.

• BouBoupou
D4NG3R schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:43:
[...]

Dan zou ik snel eens zoeken naar betere bronnen, want een goede review [van een voeding] is gebaseerd op gemeten feiten.

Hoeveel aansluitingen zijn er > X
Hoe is de ripple op de 12V lijn(en) > Y
Welke condensatoren worden er gebruikt > Z
etc etc.

[...]

Je trekt een conclusie op feiten die anderen gesteld hebben, ofwel; bewijs.
Oh wacht. Ik denk dat jij het hebt over de kwaliteit, die je kan meten en ik over het stickers plakken. 8)7

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Corsair heeft goede en slechte voedingen gemaakt. Een goede review laat prima zien wat goed is en wat minder goed is. Kijk maar eens naar reviews van Guru3d of Hardocp. Meer dan genoeg bewijs wat duidelijk aangeeft of een voeding wel of niet goed is.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Neus

www.zenaconsult.com

TS: mensen willen je helpen. Lijkt erop dat je daar kennelijk geen behoefte aan hebt. Zoek het dan lekker zelf uit en vertrouw op die ene vriend van je, die weet het blijkbaar beter.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• BouBoupou
NO_Excuses schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Je krijgt antwoord op je vraag met redelijk duidelijke argumenten en vervolgens ontkracht je het weer. Corsair is één van de grootste bedrijven wat betreft computer onderdelen op internet zijn duizenden zo niet miljoenen topics te vinden over Corsair, misschien moet je die eens lezen.
Ik ontkracht het helemaal niet. Ik wil het gewoon zeker weten of wat die vriend van me zei, waar is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Oh wacht. Ik denk dat jij het hebt over de kwaliteit, die je kan meten en ik over het stickers plakken. 8)7
Als Corsair (zoals vrijwel elke fabrikant) OEM voedingen doorverkoopt onder hun eigen naam verandert dit nog steeds niks aan de resultaten van een review en daarmee de kwaliteit van Corsair.

De TS eindigt met de samenvattende vraag 'Of zijn Corsair PSU's gewoon prima voedingen?' en die beantwoord ik.
BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Ik ontkracht het helemaal niet. Ik wil het gewoon zeker weten of wat die vriend van me zei, waar is.
Dan doe je onderzoek naar bronnen die zijn uitspraak ondersteunen, bestaan die niet dan onderzoek je de producten zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2017 13:50 ]

• BouBoupou
D4NG3R schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Als Corsair (zoals vrijwel elke fabrikant) OEM voedingen doorverkoopt onder hun eigen naam verandert dit nog steeds niks aan de resultaten van een review en daarmee de kwaliteit van Corsair.

De TS eindigt met de samenvattende vraag 'Of zijn Corsair PSU's gewoon prima voedingen?' en die beantwoord ik.

[...]

Dan doe je onderzoek naar bronnen die zijn uitspraak ondersteunen, bestaan die niet dan onderzoek je de producten zelf.
Daar heb je indd een punt, dat het de kwaliteit niet beinvloed.

Hoe kan ik de producten zelf onderzoeken dan? Gewoon kopen?

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:06
Kopen, testapparatuur van een aantal honderden euros en vervolgens veelvuldig testen op ripple, rendement, effectief vermogen op 3.3V, 5V, 12V en noem maar op. Het blijft elektronica en die kun je gewoon testen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:52:
Hoe kan ik de producten zelf onderzoeken dan? Gewoon kopen?
Gegevens verzamelen en analyseren. Kort door de bocht komt dat inderdaad neer op het bemachtigen (al dan niet kopen) van de producten en deze testen.

Om de discussie even over een andere boeg te gooien: Mensen zijn er gek op om alles wat negatief is direct te uiten, en dan het liefst gebaseerd op hun eigen mening zonder (feitelijke) onderbouwing. Er zweven genoeg verhalen over het internet over bijna elk merk, en toch word de meesten daarvan nooit gedeeld met bronnen.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2017 13:57 ]

• BouBoupou
PilatuS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:46:
Corsair heeft goede en slechte voedingen gemaakt. Een goede review laat prima zien wat goed is en wat minder goed is. Kijk maar eens naar reviews van Guru3d of Hardocp. Meer dan genoeg bewijs wat duidelijk aangeeft of een voeding wel of niet goed is.
Je krijgt er indd een goede indicatie door of het goede of slechte voedingen zijn. Ik bedoel alleen dat als je het echt keihard wilt bewijzen, je het zelf zou moeten ervaren.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:56:
[...]
Ik bedoel alleen dat als je het echt keihard wilt bewijzen, je het zelf zou moeten ervaren.
Nee.

Bronnen (onderzoeken/reviews/andere op feiten gebaseerde observaties) vergelijken is essentieel om tot een goed beeld te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2017 13:59 ]

• BouBoupou
shadvet schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:55:
Kopen, testapparatuur van een aantal honderden euros en vervolgens veelvuldig testen op ripple, rendement, effectief vermogen op 3.3V, 5V, 12V en noem maar op. Het blijft elektronica en die kun je gewoon testen.
Lijkt mij een beetje te duur voor mij :-( misschien niet realistisch om te doen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:56:
[...]
Ik bedoel alleen dat als je het echt keihard wilt bewijzen, je het zelf zou moeten ervaren.
Nee, zeker niet. Dat bij jou 1 voeding kapot gaat zegt niets. Al is het de beste voeding ooit gemaakt, alles kan kapot. Dat er iets kapot gaat zegt niets over de kwaliteit.

• BouBoupou
PilatuS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:58:
[...]

Nee, zeker niet. Dat bij jou 1 voeding kapot gaat zegt niets. Al is het de beste voeding ooit gemaakt, alles kan kapot. Dat er iets kapot gaat zegt niets over de kwaliteit.
Klopt, maar je begrijpt wat ik PROBEER te zeggen hoop ik. Ik bedoel dat als je écht iets wilt bewijzen, je een hypothese en testgroepen etc nodig hebt. Dat is vrij lastig en misschien niet realistisch. Het landde alleen niet zo goed

• BouBoupou
D4NG3R schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:55:
[...]

Gegevens verzamelen en analyseren. Kort door de bocht komt dat inderdaad neer op het bemachtigen (al dan niet kopen) van de producten en deze testen.

Om de discussie even over een andere boeg te gooien: Mensen zijn er gek op om alles wat negatief is direct te uiten, en dan het liefst gebaseerd op hun eigen mening zonder (feitelijke) onderbouwing. Er zweven genoeg verhalen over het internet over bijna elk merk, en toch word de meesten daarvan nooit gedeeld met bronnen.
Oke, duidelijk. Dan denk ik dat ik het gewoon houd bij de RM550X. Thanks! :)

• BouBoupou
Reaver schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:45:
Zelf geen goede ervaringen met corsair PSU's. Onder full load kreeg ik problemen dat de PSU er mee stopte(dit was met de 650 en 750 watt versies). Inmiddels met dezelfde setup een EVGA voeding van 750watt genomen, en sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Oke goed om te weten! Van welke serie waren die PSU's? Weet je dat nog misschien?

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:16:
[...]

Oke goed om te weten! Van welke serie waren die PSU's? Weet je dat nog misschien?
Uhm die 750 watt was de Corsair CX750M die 650 watt kan ik niet meer achterhalen.

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Not sure if troll or being serious :/

• BouBoupou
RifatSahin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:37:
Hoe bedoel je?

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-01 14:42
Je hebt een aparte manier van communiceren op een forum. Mensen proberen je hier te helpen, maar je kraakt eigenlijk gelijk de antwoorden af.

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Je hebt een aparte manier van communiceren op een forum. Mensen proberen je hier te helpen, maar je kraakt eigenlijk gelijk de antwoorden af.
Men probeert je te helpen maar je blijft terugkeren naar die ene vriend. Dan vraag je het hem.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Dat is dan nog geen bewijs. Slechts een zelf getrokken conclusie gebaseerd op conclusies van anderen.
En wat je zelf doet is een aanname van een vriend over Corsair voedingen hier neerplempen met 0 argumenten, terwijl je alle antwoorden wegwuift. Op deze manier heeft dit topic geen bestaansrecht, dit gaat namelijk nergens op uitdraaien; behalve een zinloze discussie zonder einde.

Lees het voedingen topic even door: Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Ga jezelf inlezen op goede sites, lees objectieve reviews en ga begrijpen hoe voedingen werken, wat goede voeding componenten zijn en ga je dan eens afvragen of Corsair goede, danwel slechte, voedingen levert.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-02 13:49
BouBoupou schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Verschilt dat dan per serie? Ik was van plan om een RM550X te kopen
Ja, kwaliteit van de voeding verschilt per serie. De RMX serie is een kwalitatief goede serie en de RM550X is een uitstekende voeding.

• BouBoupou
RifatSahin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:37:
joeri681 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
[...]

RifatSahin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:03:
[...]

[...]

Men probeert je te helpen maar je blijft terugkeren naar die ene vriend. Dan vraag je het hem.
stin00 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:19:
[...]

En wat je zelf doet is een aanname van een vriend over Corsair voedingen hier neerplempen met 0 argumenten, terwijl je alle antwoorden wegwuift. Op deze manier heeft dit topic geen bestaansrecht, dit gaat namelijk nergens op uitdraaien; behalve een zinloze discussie zonder einde.

Lees het voedingen topic even door: Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Ga jezelf inlezen op goede sites, lees objectieve reviews en ga begrijpen hoe voedingen werken, wat goede voeding componenten zijn en ga je dan eens afvragen of Corsair goede, danwel slechte, voedingen levert.
Sorry als dit zo overkomt. Dat is echt niet mijn bedoeling. Voor mijn gevoel wuif ik nuttige antwoorden niet weg. Ik probeer alleen te achterhalen of wat ik heb gehoord waar is. De argumenten die ik niet heb, wilde ik graag van jullie krijgen. Daarom vroeg ik het. Nogmaals sorry.

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 22:32
[...]

[...]

Deze twee uitspraken zijn eigenlijk al voldoende toch? Je vriend zegt dat ze minder zijn van kwaliteit en minder lang meegaan.Daarnaast noem je zijn uitspraak al geen bewijs.
Hier op het internet (en Tweakers in het bijzonder) worden veelvuldig tests gedaan door individu's. Wanneer een voeding door meer dan 10 keer getest is en er steeds een soortgelijk resultaat komt, kan je erop vertrouwen dat een voeding goed is. Er zal altijd iemand zijn die andere ervaringen heeft met een voeding. Maar dat is hetzelfde als iemand die vindt dat een BMW ruk is, terwijl er duizenden rondrijden.

Tip van Jip? Als je een topic opent als deze, moet je wel open staan voor de reacties. Anders heeft het geen zin.

PS: Ik ben zelf heel blij met mijn BitFenix Whisper voeding. Maar heb nooit een Corsair gehad. ;)

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Pagina: 1