Aankoop Isolatie panelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:18
Beste,

ik heb een vraagje.

Ik heb maandag via het internet isolatiepanelen besteld bij budgetisolatie.nl. Deze zouden normaal donderdag geleverd worden.

Nu zou ik deze vandaag willen annuleren aangezien we een andere oplossing hebben gevonden. Ik dacht dit kon onder het recht Wet op kopen van afstand. Nu blijkt dat de transport dienst deze vandaag al wou leveren. Dus ik ben in snelheid gepakt.

Nu willen ze mij een deel van de transportkost doorrekenen die er eigenlijk nooit zou mogen geweest zijn. Ook is er nooit sprake geweest van transportkosten in de offerte die we kregen?

Wat doe ik best in dit geval?

Mvg

Sam

ps: dit gaat over een levering naar België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waar, als in het land van de webshop, is het besteld ?

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 14-06-2017 11:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
ik heb deze besteld vanuit België, webshop is een Nederlandse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
quovadis25 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:40:
Beste,

ik heb een vraagje.

Ik heb maandag via het internet isolatiepanelen besteld bij budgetisolatie.nl. Deze zouden normaal donderdag geleverd worden.

Nu zou ik deze vandaag willen annuleren aangezien we een andere oplossing hebben gevonden. Ik dacht dit kon onder het recht Wet op kopen van afstand. Nu blijkt dat de transport dienst deze vandaag al wou leveren. Dus ik ben in snelheid gepakt.

Nu willen ze mij een deel van de transportkost doorrekenen die er eigenlijk nooit zou mogen geweest zijn. Ook is er nooit sprake geweest van transportkosten in de offerte die we kregen?

Wat doe ik best in dit geval?

Mvg

Sam

ps: dit gaat over een levering naar België
betalen! nogal flauw om proberen eronderuit te komen en dan ook nog een topic hiervoor openen..
Nu wil je het bedrijf met kosten opzadelen, met een reden die geen annulering rechtvaardigt. een deel van de kosten vind ik nog soepel trouwens.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Powrskin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:48:
[...]

betalen! nogal flauw om proberen eronderuit te komen en dan ook nog een topic hiervoor openen..
Nu wil je het bedrijf met kosten opzadelen, met een reden die geen annulering rechtvaardigt. een deel van de kosten vind ik nog soepel trouwens.
dus ik laat het beter leveren om dan kosteloos terug te sturen? lijkt mij nog meer kosten voor hen...

edit:

dus ik kan hier geen gebruik van maken

Artikel 14 Consumentenkoop
1. Bij bestellingen die telefonisch/via internet bij Budgetisolatie.nl worden gedaan hebben consumenten een wettelijk recht op een bedenktermijn. Budgetisolatie.nl hanteert de wettelijke termijn van zeven (7) werkdagen voor deze groep consumenten. De bedenktijd gaat in op de dag dat het product is afgeleverd.
2. Binnen voornoemde periode van zeven (7) werkdagen hebben consumenten de mogelijkheid om de door hen bestelde producten kosteloos te retourneren na ontvangst. Binnen de wettelijke termijnen zal Budgetisolatie.nl alsdan het aankoopbedrag terugstorten.
3. Het recht op bedenktijd/retour aankoopbedrag geldt niet voor producten die reeds in gebruik zijn genomen.
4. Het recht op bedenktijd/retour aankoopbedrag geldt niet voor materiaal welke op verzoek van Opdrachtgever op maat wordt gemaakt of besteld.
5. Voor recht op teruggave van het aankoopbedrag dient het product onbeschadigd en in de originele verpakking te worden retourgezonden aan het adres zoals vermeld op de website. Vooraf dient Opdrachtgever hierover telefonisch contact te leggen met Budgetisolatie.nl.
6. Het voorgaande en de bepalingen betreffende Wet Kopen op Afstand hebben uitsluitend betrekking op consumenten. Indien een bepaling in het overige deel van deze Voorwaarden ten aanzien van een consument strijdig is met dit artikel, prevaleert ten aanzien van de consument dit gunstigere artikel.

Het is toch niet onlogisch dat ik wil weten wat mijn rechten zijn..

[ Voor 62% gewijzigd door quovadis25 op 14-06-2017 11:54 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:19
quovadis25 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:50:
[...]

dus ik laat het beter leveren om dan kosteloos terug te sturen? lijkt mij nog meer kosten voor hen...

edit:

dus ik kan hier geen gebruik van maken

Artikel 14 Consumentenkoop
1. Bij bestellingen die telefonisch/via internet bij Budgetisolatie.nl worden gedaan hebben consumenten een wettelijk recht op een bedenktermijn. Budgetisolatie.nl hanteert de wettelijke termijn van zeven (7) werkdagen voor deze groep consumenten. De bedenktijd gaat in op de dag dat het product is afgeleverd.
2. Binnen voornoemde periode van zeven (7) werkdagen hebben consumenten de mogelijkheid om de door hen bestelde producten kosteloos te retourneren na ontvangst. Binnen de wettelijke termijnen zal Budgetisolatie.nl alsdan het aankoopbedrag terugstorten.
3. Het recht op bedenktijd/retour aankoopbedrag geldt niet voor producten die reeds in gebruik zijn genomen.
4. Het recht op bedenktijd/retour aankoopbedrag geldt niet voor materiaal welke op verzoek van Opdrachtgever op maat wordt gemaakt of besteld.
5. Voor recht op teruggave van het aankoopbedrag dient het product onbeschadigd en in de originele verpakking te worden retourgezonden aan het adres zoals vermeld op de website. Vooraf dient Opdrachtgever hierover telefonisch contact te leggen met Budgetisolatie.nl.
6. Het voorgaande en de bepalingen betreffende Wet Kopen op Afstand hebben uitsluitend betrekking op consumenten. Indien een bepaling in het overige deel van deze Voorwaarden ten aanzien van een consument strijdig is met dit artikel, prevaleert ten aanzien van de consument dit gunstigere artikel.

Het is toch niet onlogisch dat ik wil weten wat mijn rechten zijn..
Officieel krijg je je volledige bedrag terug. Maar wat staat er in de algemene voorwaarde over terug sturen. Genoeg bedrijven hebben een gratis retour adres. En mogen achteraf de normale tarief kosten in rekening brengen.(standaard Pakketpost is dat 6,95). Dus grote kans dat ze achter af alsnog de kosten in rekening brengen voor transport. En dat is mogelijk meer als een deel van de kosten.

Blijkt dat je ze kostenloos mag terug sturen onder de WKOA. En tussentijds anuleren mag/kan en gelden de normale WKOA regels. En moet je dus ook op een zelfde manier kenbaar maken.

/edit misschien een foto maken van de offerte? En om hoeveel zou het gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 14-06-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Topic mag gesloten worden.

We gaan gewoon 50/50 doen (gaat over 250€ verzendingskosten in totaal).

Toch bedankt voor de snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
Consuwijzer zegt:

De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten

Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd. Hebt u bezorgkosten of andere kosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop. U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de verkoper u hierover heeft geïnformeerd toen u de aankoop deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Powrskin schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Als je niet weet hoe de wet werkt, doe dan niet zulke uitspraken aub. Mensen vinden het al lastig genoeg - ook zonder het opgeheven vingertje der moraliteit.

Fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen; puntje bij paaltje zou je niets hoeven hebben betalen. Er waren geen transportkosten vermeld, dus is er ook geen helft van transportkosten om te dekken of ineens te verzinnen als 'retourkosten'.

En als dat wel zo was, dan mogen ze alsnog alleen stellen dat retourkosten voor jezelf zijn als ze je correct hebben geïnformeerd over dat soort kosten en de wet koop op afstand in het algemeen. En dat doen ze sowieso niet - het stukje dat TS heeft geplakt rept over 7 dagen, en dat is sinds 2014 uitgebreid naar 14. Komt bij de zaken zoals retourformulier etc etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-06-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Anoniem: 27535 Ik kan het zo 123 niet vinden maar is dat Europees geregeld ?

Zo nee, geld dat ook wanneer je vanuit belgïe iets koop van een NL webshop (en omgekeerd) ?
(en/)Of zijn de voorwaarden van NL dan geldig voor een Belg (en omgekeerd) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ja, sowieso betreft het een NL webshop die te voldoen heeft aan NL recht.

Daar komt bij dat vrijwel alle zaken ten aanzien van consumentenrecht Europees geregeld zijn. Her en der kan je afwijkingen hebben (zolang lokale wet verder gaat, zie NL wet rond garantie), maar in grote lijnen is het hetzelfde.

http://europa.eu/youreuro...tees-returns/index_nl.htm

http://eur-lex.europa.eu/...=CELEX:32011L0083&from=NL
Artikel 40: 14 dagen
Artikel 44: Verplicht modelformulier

Enzovoort; deze wet is zoals je kan lezen niet direct 'de wet'. Het is een uitleg hoe de lidstaten zaken in hun wetgeving op moeten nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-06-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Anoniem: 27535 Tnx voor de verduidelijking, dat kan dus straks met UK (na brexit) wel anders zijn ?

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 14-06-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Als je niet weet hoe de wet werkt, doe dan niet zulke uitspraken aub. Mensen vinden het al lastig genoeg - ook zonder het opgeheven vingertje der moraliteit.

Fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen; puntje bij paaltje zou je niets hoeven hebben betalen. Er waren geen transportkosten vermeld
De transportkosten had ik niet gezien. Dat maakt het verhaal nogal anders.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16
Ik vraag me af, hoe zwart-wit is die wet koop op afstand?

Nu weet ik niet precies hoe de levering bij dit soort producten werkt, maar het is niet zo dat je online een aantal standaard maat isolatieplaten besteld. Er wordt een persoonlijke offerte gemaakt wat waarschijnlijk betekent dat er gestreefd wordt naar zo min mogelijk afval, wat mogelijk betekent dat enkele platen "op maat" gemaakt worden. In dit geval zou het toch vreemd zijn als een webshop dergelijke niet-verkoopbare resten niet (deels) in rekening mag brengen? Een beter voorbeeld is eigenlijk kozijnen en ramen die online besteld kunnen worden. Dat is altijd maatwerk, maar wel kopen op afstand.

De TS citeert enkele algemene voorwaarden, maar wel vrij selectief.
Er staat ook:

Artikel 3.3 Offertes en Aanbiedingen
De in de offerte genoemde prijzen en aanbiedingen gelden
uitsluitend voor de daarin genoemde zaken/goederen. Prijzen zijn
exclusief BTW, tenzij anders is aangegeven. Indien buiten hetgeen in
de offerte is omschreven nog andere zaken/goederen wordt/worden
geleverd, dan worden deze afzonderlijk in rekening gebracht. Ook kan
dit leiden tot hogere aanvullende kosten, zoals – maar niet uitsluitend
– verzendkosten.

Artikel 8.8 Opschorting, ontbinding en (tussentijdse) opzegging
Indien Opdrachtgever een geplaatste opdracht/order geheel of
gedeeltelijk annuleert, dan zullen de reeds verrichte werkzaamheden
en de reeds gereserveerde arbeidstijd, alsook de reeds gemaakte
kosten, integraal aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Als de wet koop op afstand inderdaad zo zwart-wit is, dan mag deze webshop zijn voorwaarden wel eens toetsen. Er staat o.a. ook;
Artikel 8.9 Opschorting, ontbinding en (tussentijdse) opzegging
Onverminderd het bepaalde in de voorgaande leden, worden –
indien zich één of meer van de in voorgaande leden bedoelde
gevallen zich voordoet – de door Opdrachtgever aan Budgetisolatie.nl
betaalde aanbetalingen/voorschotten niet geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LA-384 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:25:
Ik vraag me af, hoe zwart-wit is die wet koop op afstand?

Nu weet ik niet precies hoe de levering bij dit soort producten werkt, maar het is niet zo dat je online een aantal standaard maat isolatieplaten besteld. Er wordt een persoonlijke offerte gemaakt wat waarschijnlijk betekent dat er gestreefd wordt naar zo min mogelijk afval, wat mogelijk betekent dat enkele platen "op maat" gemaakt worden. In dit geval zou het toch vreemd zijn als een webshop dergelijke niet-verkoopbare resten niet (deels) in rekening mag brengen? Een beter voorbeeld is eigenlijk kozijnen en ramen die online besteld kunnen worden. Dat is altijd maatwerk, maar wel kopen op afstand.

De TS citeert enkele algemene voorwaarden, maar wel vrij selectief.
Er staat ook:

Artikel 3.3 Offertes en Aanbiedingen
De in de offerte genoemde prijzen en aanbiedingen gelden
uitsluitend voor de daarin genoemde zaken/goederen. Prijzen zijn
exclusief BTW, tenzij anders is aangegeven. Indien buiten hetgeen in
de offerte is omschreven nog andere zaken/goederen wordt/worden
geleverd, dan worden deze afzonderlijk in rekening gebracht. Ook kan
dit leiden tot hogere aanvullende kosten, zoals – maar niet uitsluitend
– verzendkosten.

Artikel 8.8 Opschorting, ontbinding en (tussentijdse) opzegging
Indien Opdrachtgever een geplaatste opdracht/order geheel of
gedeeltelijk annuleert, dan zullen de reeds verrichte werkzaamheden
en de reeds gereserveerde arbeidstijd, alsook de reeds gemaakte
kosten, integraal aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Als de wet koop op afstand inderdaad zo zwart-wit is, dan mag deze webshop zijn voorwaarden wel eens toetsen. Er staat o.a. ook;
Artikel 8.9 Opschorting, ontbinding en (tussentijdse) opzegging
Onverminderd het bepaalde in de voorgaande leden, worden –
indien zich één of meer van de in voorgaande leden bedoelde
gevallen zich voordoet – de door Opdrachtgever aan Budgetisolatie.nl
betaalde aanbetalingen/voorschotten niet geretourneerd.
De WkoA is behoorlijk strikt, en inderdaad hebben ze dat deel niet op orde. Maar let erop dat ze zich duidelijk richten op de zakelijke markt. Er staat ook specifiek bij dat deel dat het alleen voor consumenten geldt. De voorwaarden waar jij uit quote zijn gericht op B2B, en dan mogen ze dat soort voorwaarden hanteren.

Overigens is maatwerk inderdaad niet te retourneren, zoals op maat gezaagde platen. Staat ook netjes in de wet. Maar dan ook alleen die, en niet het deel wat standaard onbewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16
Daar was ik me niet van bewust. Dan is de ts dus eigenlijk spreekwoordelijk genaaid met de 50/50 deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 00:21
LA-384 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:02:
Daar was ik me niet van bewust. Dan is de ts dus eigenlijk spreekwoordelijk genaaid met de 50/50 deal.
Genaaid zou ik zeker niet willen zeggen. Het bedrijf heeft toch ook al kosten gemaakt door eea in te pakken, in te laden, wellicht al in het eerste deel van het transport te zetten onderweg naar de TS?
Technisch gezien hadden ze dat misschien in de voorwaarden moeten zetten, daar leren ze vast van nu, maar reeel gezien hebben ze gewoon tijd en moeite besteed aan het leveren. Ja, dat is ondernemersrisico, maar als mensen onder elkaar kan je ook zeggen ok, dan dan hebben we allebei kosten gemaakt door de combinatie van snelle levering en annulering
Pagina: 1