Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 933427

Topicstarter
Voor op kantoor zijn we op zoek naar een oplossing om op meerdere PCs 3 schermen aan te sluiten.

Nu weet ik dat dit sowieso via een displayport kan, maar een videokaart met zo'n aansluiting kost al gauw €70 en dan met nog een splitter er bij en 3 kabels kom je al snel aan de €200 (ex. BTW hè :) )

Terwijl je een videokaart met 3 andere aansluitingen kan krijgen vanaf een euro of €40/50. Alleen is het mij onduidelijk op welke kaarten met 3 aansluitingen je ook daadwerkelijk alle 3 de aansluitingen tegelijk kan gebruiken (uiteraard in span modus, geen mirror). Ik heb begrepen dat dit niet altijd kan. Of is dat inmiddels achterhaald?

We gebruiken alleen redelijk standaard kantoorapplicaties en geen zwaar grafische programma's.

Beste antwoord (via Anoniem: 933427 op 03-07-2017 09:39)

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
Je kan ook kijken naar USB-> VGA/DVI/HDMI Converters..
Via displaylink software heb je on the fly een extra aansluiting erbij..

Zeker voor standaard kantoor werk is dat snel genoeg.. Niet geschikt voor een beetje gamen

[ Voor 3% gewijzigd door MarchelHoek op 14-06-2017 13:48 ]

Bla Bla Bla

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechTip227
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2017
Bij de meeste nieuwe generatie kaarten met 3 aansluitingen is dit geen probleem meer. Soms is het zelfs zo dat bij sommige mainboards je combined video kan gebruiken. Of te wel the onboard en de videokaart tegelijk gebruiken. ( niet handig voor span modus )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
@Anoniem: 933427 Deze heeft 3x HDMI 2.0b, 1x DisplayPort 1.4 en 1x DVI-D

Edit: Als je heel graag alleen maar DisplayPort wilt, de Quadro P400 biedt 3x Mini-DP 1.4 en de P600 4x Mini-DP 1.4 (beide worden adapters naar full-size DisplayPort meegeleverd).

[ Voor 51% gewijzigd door Balance op 14-06-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Balance Displayport is geen vereiste. Het mogen ook 3 andere aansluitingen zijn.

Zoals gezegd is het alleen voor kantoorapplicaties, dus hoeft het geen hele zware kaart te zijn.

Deze: https://tweakers.net/pric...force-gt-710-2gd3-lp.html heeft bijvoorbeeld ook 3 aansluitingen, maar als ik dan op de website van MSI kijk staat er dat er 2 monitoren aangesloten kunnen worden. Misschien wel een heel erg goedkope kaart, maar veel bijzonderder (?) hoeft het niet te zijn, zolang er maar 3 schermen aan kunnen (en er 3x 1920x1080 uit geduwd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Anoniem: 933427 Dan moet je je monitoren via drie verschillende aansluitingen gaan aansluiten, lijkt me ook niet handig. Ik zou iets meer uitgeven, het gemak van moderne en dezelfde aansluitingen hebben betaald zichzelf terug. Bovendien kan je nog eens een keer naar 4k-monitoren upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterathome
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Volgens mij lees ik hier support voor 3 monitoren: http://www.geforce.com/ha...rce-gt-710/specifications

En die van Palit is een paar euro duurder maar daar staat op de site netjes support vermeld:
http://www.palit.biz/enew...t-GTX710_series-en_01.php

Edit: Het probleem is inderdaad dat spanning over drie monitoren niet supported is. Nvidia noemt dit 'NVIDIA (2d) Surround' en daarvoor is een GTX 750 of hoger nodig. Spanning wordt enkel ondersteund voor digitale uitgangen, de GT710 heeft enkel twee digitale uitgangen. Hier kun je op de Nvidia site een 3-monitor setup configureren.

[ Voor 45% gewijzigd door masterathome op 14-06-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemd, op de site van MSI staat 2 monitoren: https://www.msi.com/Graph...P.html#hero-specification

Kan het zijn dat MSI dit blokkeert op zijn kaart?

@Balance Thanks, ik zal het zeker alsnog in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Hoe zien de systemen er uit? Er zijn genoeg moederbord/cpu/igpu combinaties die probleemloos 3 schermen aan kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42
Dit probleem heb ik in het verleden ook wel is gehad (lees 8 - 10 jaar terug), toen kon je dit oplossen door gewoon meerdere grafische kaarten in een PC te stoppen. Gezien 1 kaart in 99/100 gevallen wel dual screen ondersteund maar geen tripple screen, kan je gewoon een 2e kaart erbij in prikken en daar de rest van de schermen op aansluiten.

Let wel! Dit werkte voor een redelijk wat jaren terug, ik weet niet of het nog steeds werkt. Maar dit zou je snel kunnen testen door gewoon een kaart van zeg 4 tientjes te bestellen, in een werkstation te stoppen en kijken of het werkt.

Gezien het puur voor kantoor doeleinden is ben je geen SLI/Crossfire hiervoor nodig en worden de kaarten gewoon gezien als aparte adapters.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Anoniem: 660294 Het zijn HP Pro 3120's. Hier zit een IPIEL-LA3 moederbord in. Deze heeft DVI en VGA. Ik denk (maar dat baseer ik alleen op de leeftijd van deze PCs) dat die DVI niet gesplit kan worden i.c.m. een 3e scherm op de VGA. Als het systeem het überhaupt al aan zou kunnen. Maar misschien is dat een onterechte conclusie, het is al lang geleden dat ik me actief bezig heb gehouden met de diverse hardware :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
Je kan ook kijken naar USB-> VGA/DVI/HDMI Converters..
Via displaylink software heb je on the fly een extra aansluiting erbij..

Zeker voor standaard kantoor werk is dat snel genoeg.. Niet geschikt voor een beetje gamen

[ Voor 3% gewijzigd door MarchelHoek op 14-06-2017 13:48 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@MarchelHoek Dus dan zou ik een scherm aan de VGA kunnen doen, 1 aan de DVI en dan nog 1 via de USB-poort? En dat dan in span modus uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
Correct, ervan uitgaande dat de huidige PC al 2 beeldschermen kan aantsturen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik zou gewoon zo'n Quadro P400 pakken. Past in elke PC en stuurt 3 schermen probleemloos aan, ook als je nog een keer wilt upgraden.
Pagina: 1