Misleidende reclame Vodafone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-03-2024
Hoi,

Ik heb mijn Vodafone abonnement laten verlengen in de winkel. Ik heb toen gekozen voor de smart platinum 7, omdat er werd gezegd dat deze nougat zou krijgen zie: https://www.vodafone.nl/vodafone/smart-platinum-7/. Dat was een belangrijke reden om deze telefoon te kiezen.
Nu heb ik op het Vodafone forum de vraag gesteld wanneer dit zou gebeuren. Na bijna 2 maanden wachten kreeg ik het antwoord dat dat niet zou gebeuren.

Waarschijnlijk niet, maar kan ik hier iets mee? Ik bedoel, de reden dat ik deze telefoon heb gekozen is onder andere de beloofde upgrade naar Android 7.
Graag jullie ervaringen/ mening.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is meer iets juridisch, dus ik geef het topic even een schopje van TPL naar SF.

Zou je nog even de link willen delen van het bericht op het forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:13
Is dit gezegd of daadwerkelijk vastgelegd in het nieuwe contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dat dat niet zou gebeuren.
Wat gaat niet gebeuren?

In je contract staat toch gewoon welk toestel je krijgt? Als het enkel een toezegging is van die knakker achter de kassa, daar kan je niets mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als ik de link open, wat van toepassing is bij het toestel, lijk mij ook dat Nougat 7.0 er op staat of beschikbaar komt.

edit: ik heb bij mijn weten nog nooit een contract ontvangen waar updates van een besturingssysteem op staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 14-06-2017 09:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
"
Android Nougat 7.0
Vodafone maakt gebruik van het populaire Android-besturingssysteem. Deze software van Google stuurt na het opstarten van je telefoon direct alles aan: van apps tot aan je camera-instellingen. Android 7.0 Nougat heeft een aantal nieuwe updates. Er is bijvoorbeeld een splitscreenmodus waarbij je twee apps tegelijk kunt openen. Scheelt weer heen-en-weer geklik!

Met de picture-in-picture modus opent je telefoon video’s in een hoekje van het scherm. Zo kun je tegelijkertijd een filmpje kijken én appen bijvoorbeeld. De Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan geüpdate worden naar Android 7.0.
"

Dit staat letterlijk op die pagina? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
@rens-br Welke link bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je hebt het over:
Nu heb ik op het Vodafone forum de vraag gesteld wanneer dit zou gebeuren. Na bijna 2 maanden wachten kreeg ik het antwoord dat dat niet zou gebeuren.
De link naar dit bericht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
@Dutchy88 dit is gezegd en te lezen als je de link volgt in op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
joghannes schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:59:
@Dutchy88 dit is gezegd en te lezen als je de link volgt in op
Die link in de OP gaat niet naar het forum, hij vraagt de link naar het forum waar vodafone zegt dat 7.0 niet komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joghannes
Duidelijk. Hierbij alsnog de link naar hey bericht op Vodafone forum: https://forum.vodafone.nl...ndroid-7/m-p/281976#M2641

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54

paQ

Lijkt me een vrij essentiële eigenschap van het product :?
Als ze niet kunnen nakomen, dan ontbinden?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
@Toxic_Dreams Idd. En als je dan van die Knakker achter de kassa ook nog eens een bevestiging krijg, mag je er toch van uit gaan dat dat zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hackus schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:55:
edit: ik heb bij mijn weten nog nooit een contract ontvangen waar updates van een besturingssysteem op staan.
Snap nu de TS, het gaat dus om een Android 6 toestel dat toegezegd is Android 7 te krijgen, maar blijkbaar toch niet de update gaat krijgen. Ik dacht dat het ging om het toestel zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
joghannes schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:12:
@Toxic_Dreams Idd. En als je dan van die Knakker achter de kassa ook nog eens een bevestiging krijg, mag je er toch van uit gaan dat dat zo is...
Heb je al gecontroleerd op updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32
Non-conform product -> koopovereenkomst ontbinden?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ze geven het inderdaad duidelijk aan op hun site dat hij naar android 7 gaat. Ik zie meer op het forum van Vodafone staan wat betreft deze kwestie. Je zou ze hierop kunnen wijzen.

Misschien een tip voor de toekomst: verwacht niet dat custom android telefoons ooit een update krijgen ook al word het overal vertelt.

Hoe dan ook super lullig hopelijk komen ze met een passende oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:25
NO_Excuses schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:17:
Ze geven het inderdaad duidelijk aan op hun site dat hij naar android 7 gaat.
De Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan geüpdate worden naar Android 7.0.

KAN, daar draait het om. Dus ik denk dat je helaas bot vangt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
@ozzynator Dat zal het zijn inderdaad. De nuance is zeer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
NO_Excuses schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:17:
Ze geven het inderdaad duidelijk aan op hun site dat hij naar android 7 gaat. Ik zie meer op het forum van Vodafone staan wat betreft deze kwestie. Je zou ze hierop kunnen wijzen.

Misschien een tip voor de toekomst: verwacht niet dat custom android telefoons ooit een update krijgen ook al word het overal vertelt.

Hoe dan ook super lullig hopelijk komen ze met een passende oplossing.
Misschien een tip voor de rest van de mensen en gezamenlijk een rechtszaak beginnen zodat bedrijven zich aan hun word houden. Zeker nu ze er nog steeds mee adverteren. Maar weten dat hij er nooit komt.

@ozzynator en daar kan een rechter mooi uitspraak in doen. Hoe vangt de gemiddelde consument KAN op?
Ik denk gezien het heleverhaal op de site dat 90% het zal zien als op een later tijdstip komt de Update naar 7.0.

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 14-06-2017 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ozzynator schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:01:
[...]

De Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan geüpdate worden naar Android 7.0.

Kan: vervoegd van het werkwoord kunnen.
Kunnen: in staat zijn

Dus zeker bevestigend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

[...]

Dat 'kan' is voor meerdere uitleggen vatbaar. In dit geval dat de mogelijkheid er is en je het kunt doen, mocht je het willen. Het staat namelijk onder een grote kop met Nougat 7.0. Als je bedoelt dat het toestel dat technisch kan, maar er nog niets zeker is, dan zou je dat anders moeten aangeven. Dit is best wel misleidend.

edit: linkje toegevoegd om zelf te bekijken hoe het gebracht wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ex Nunc op 14-06-2017 13:12 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:16

D4NG3R

kiwi

:)

Kan impliceert in deze regel toch echt dat de telefoon nu 6.0 draait en dat je hem [via een reeds bestaande update] direct kan updaten naar 7.0.

Op die manier kan je alles wel gaan verkopen onder het mom dat het in de toekomst misschien x functionaliteit krijgt.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2017 13:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NO_Excuses
Wat een gigantisch drama eigenlijk dat zelfs zo'n grote provider moet gissen of er wel of niet en update komt 8)7 . Wanneer neemt google nou eens zelf de touwtjes in handen wat betreft updates... Dit is namelijk zeker niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

De juridische weg lijkt me inderdaad je beroepen op non-corformiteit als je kan stellen dat je hem kocht met de update naar Android 7 in het achterhoofd, maar dit dus niet gaat gebeuren.

Zou dan zo snel mogelijk die pagina opslaan en ook de pagina's opslaan waarin ze stellen dat dit niet gaat gebeuren.

Bereid je wel voor op een enorm juridisch gebeuren, Vodafone gaat zeer waarschijnlijk niet zonder slag of stoot akkoord en zullen wellicht iets zeggen als "je kan nu toch ook gewoon alles met je telefoon?"

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik de kwestie naar hen doorschuiven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
NO_Excuses schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:11:
Wat een gigantisch drama eigenlijk dat zelfs zo'n grote provider moet gissen of er wel of niet en update komt 8)7 . Wanneer neemt google nou eens zelf de touwtjes in handen wat betreft updates... Dit is namelijk zeker niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.
Maar ze kiezen er toch zelf voor om A te adverteren met Updates.(doe geen toezeggingen als je ze niet waar kan maken). En B geen extra "bende" er op gooien. Zodat als er een update komt voor je SoC die ook gewoon makkelijk kan omturnen. Maar de big boys willen allemaal uniek zijn. Maar niet de lasten er van dragen...

En inderdaad Vodafone zal niet snel toegeven. En bereid je voor op een trip naar de rechter.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 14-06-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Luit schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Kan: vervoegd van het werkwoord kunnen.
Kunnen: in staat zijn

Dus zeker bevestigend.
Het bevestigd inderdaad dat het toestel geen beperkingen heeft om op 7 te draaien. Niet dat het er komt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ozzynator schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:48:
[...]

Het bevestigd inderdaad dat het toestel geen beperkingen heeft om op 7 te draaien. Niet dat het er komt.
Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan geüpdate worden naar Android 7.0.
Ok. Als ik jou nou die telefoon geef, kan jij die telefoon dan updaten naar Android 7.0? Nee, dat kan jij echt niet. Vodafone kan dat ook niet, anders hadden ze t wel gedaan. Waarschijnlijk zal je die telefoon nergens kunnen laten updaten. Het kan echt niet.

Even een ander voorbeeld: Kan een baby autorijden? (Volgens jouw logica wel.) Waarom rijdt die baby dan niet weg als je m achter t stuur zet en vraagt of ie naar de McDonalds kan rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
[...]

Dat zal in deze niet al te veel uitmaken denk ik, door met een grote kop op een product pagina te adverteren met "Andriod Nougat 7.0" schep je een bepaalde verwachting bij de consument. Dit is belangrijk voor conformiteit, omdat dit uitgaat van de zaken die de koper mag verwachten van een product tijdens de levensduur van datzelfde product en daar horen dit soort uitingen op websites ook bij.

Voor zover ik kan beoordelen dit toestel op basis van de nu ingerichte product pagina niet conform de verwachtingen die een consument zou mogen hebben na het zien van deze pagina. De optie om de koop te ontbinden na Vodafone in de gelegenheid gesteld te hebben het toestel conform te maken zie ik dan ook als redelijk kansrijk in dit geval.

Het lijkt mij echter niet in de lijn der verwachtingen liggen dat Vodafone hier snel in meegaat, en dan kom je op het punt van gelijk hebben is wat anders dan krijgen. Het lijkt mij niet uitgesloten dat mocht TS door willen zetten een gang naar de rechter niet uitgesloten zal zijn. Al kan het zijn dat Vodafone na het krijgen van een dagvaarding zal inbinden omdat ze geen jurisprudentie willen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gelukkig heeft de wetgever regels opgesteld waardoor de wijze waarop jij het interpreteert niet door de rechter geslikt zal worden. Als ondernemer zal je je ervan bewust moeten zijn dat alles wat verkeerd geïnterpreteerd kan worden, dat ook zal worden. Al het geadverteerde draagt bij aan wat conformiteit bepaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
Heb je screenshots van deze pagina gemaakt? Wellicht handig voor de toekomst :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 17:10
rikpro schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:57:
[...]

[...]

Ok. Als ik jou nou die telefoon geef, kan jij die telefoon dan updaten naar Android 7.0? Nee, dat kan jij echt niet. Vodafone kan dat ook niet, anders hadden ze t wel gedaan. Waarschijnlijk zal je die telefoon nergens kunnen laten updaten. Het kan echt niet.
Ik heb de telefoon zelf niet, dus geen idee of het daadwerkelijk werkt, maar er zijn zat instructies op internet te vinden die uitleggen hoe je het zelf kan doen...
Kan me voorstellen dat een bedrijf met wat advocaten het dan in ieder geval erg moeilijk voor je gaat maken om de koop te ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

[...]

Even een ander voorbeeld: Kan een baby autorijden? (Volgens jouw logica wel.) Waarom rijdt die baby dan niet weg als je m achter t stuur zet en vraagt of ie naar de McDonalds kan rijden?
Nee, want een baby is te beperkt om auto te rijden. En McDonalds is niet goed voor de darmpjes, maar das een ander verhaal.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Coocoocachoo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb de telefoon zelf niet, dus geen idee of het daadwerkelijk werkt, maar er zijn zat instructies op internet te vinden die uitleggen hoe je het zelf kan doen...
Kan me voorstellen dat een bedrijf met wat advocaten het dan in ieder geval erg moeilijk voor je gaat maken om de koop te ontbinden.
Mag ik je voorstellen om eerst die tutorial even door te lezen, dan zie je namelijk dat de instructies er wel staan, maar dat er verder geen handleiding is om aan de genoemde bestanden te komen.

Nou ja, misschien kan TS de Android 7 launcher gebruiken dan zodat het er wel op lijkt... :P
ozzynator schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Nee, want een baby is te beperkt om auto te rijden. En McDonalds is niet goed voor de darmpjes, maar das een ander verhaal.
Toevallig is die telefoon ook te beperkt om Android 7 te kunnen installeren, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
Richh schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
Heb je screenshots van deze pagina gemaakt? Wellicht handig voor de toekomst :)
Yep, je bent niet de eerste die dat advies geeft.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
@rikpro Daar had ik allang gekeken en idd is dat een doodlopende straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
[...]
ozzynator schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Laatste is niet helemaal waar. Babies kunnen prima een Happy Meal verteren zonder dat ze gezondheidsproblemen ondervinden (zolang het niet te vaak gebeurt).
De echte reden dat een baby niet naar de McDonals rijdt, is omdat hij de weg niet weet en nog geen letters en cijfers kent welke je moet kennen om je navigatie in te stellen.

@TS, hoe zeker is het nu dat de update niet gaat komen? Is dit enkel door een medewerker beweerd of is het al officieel bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joghannes
Ok, dus even alles op een rijtje;

De meerderheid hier denkt dat ik een punt heb, maar ik moet me voorbereiden op een rechtzaak.
Moet ik gelijk de rechtsbijstand inschakelen? Of eerst naar die Knakker van de winkel en die aan z'n oren trekken? Of met die kerel van het forum in conclaaf gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joghannes
@Gadgeteer dat die update niet komt is te lezen in de link naar het Vodafone forum. Ik heb daar de vraag gesteld, en die heeft het intern door gevraagd. Dat was zijn antwoord.
https://forum.vodafone.nl...ndroid-7/m-p/281976#M2641

[ Voor 22% gewijzigd door joghannes op 15-06-2017 14:46 . Reden: Link toegevoegd naar betreffend forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Het antwoord lijkt inderdaad best officieel zo. Ik zou eerst Vodafone in gebreke stellen als ik jou was, en daarbij alle links en verwijzingen naar de beloofde upgrade vermelden. Gaan ze niet akkoord dan denk ik dat je toch even je rechtsbijstand moet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Je kan je rechtsbijstand bellen voor wat advies. Dan weet je ook een beetje hoe hun er tegen aan kijken.(de meeste kunnen verzekeringen hebt je "oneindig" telefonisch advies. Alleen daadwerkelijk een case maken zal je punten kosten. Maar je kan het eerst Zelf proberen. Een mail sturen en ze daarin officieel in gebreken stelen door het missen van de beloofde update. En ze daarin bv 14 dagen geven het product conform maken(een update naar 7.0 in 14 dagen gaan ze toch nooit redden). Na die 14 dagen zal er een dagvaarding komen waarbij je alle gemaakte kosten op hun zal verhalen. Dagvaarding en de rest zou ik lekker doe je verzekering laten doen. Die doen het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Ik verwacht trouwens niet eens dat een RBV hier een zaak van zal maken. Nu weet ik niet hoe duur dit toestel exact is, maar ik acht de kans groot dat dit binnen de range is waar de RBV gewoon zal afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Dennism schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:42:
Ik verwacht trouwens niet eens dat een RBV hier een zaak van zal maken. Nu weet ik niet hoe duur dit toestel exact is, maar ik acht de kans groot dat dit binnen de range is waar de RBV gewoon zal afkopen.
Ik denk inderdaad dat de RBV zal zeggen dat TS eerst met de verkoper moet proberen eruit te komen en dat ze dan als het niet lukt zelf gaan betalen omdat dat de goedkoopste oplossing is.
Toch best jammer op zich, de verkoper kan hierdoor gewoon bezig blijven met het verstrekken van onjuiste informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ik denk dat Vodafone de kopers van dit toestel beloofd heeft dat er Android 7 op zou komen. Dat blijkt later niet te kunnen. Dat heet "niet nakomen." Kopers moeten Vodafone zsm in gebreke stellen en kunnen daarbij of daarna, nadat Vodafone echt niet meer adequaat reageert, misschien het beste een eis voor compensatie indienen (bv ander toestel met wel A 7) of ontbinding eisen (toestel terug, alle betaalde geld terug.) Zie bv http://www.wetrecht.nl/koopovereenkomst/

Wat ook handig is, is een alvast een kopie van je contacten met Vodafone toe sturen aan de ACM met verzoek om advies. Schrijf in je brieven aan Vodafone bij je handtekening "cc ACM."

[ Voor 16% gewijzigd door vw23a op 18-06-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
vw23a schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:11:

Wat ook handig is, is een alvast een kopie van je contacten met Vodafone toe sturen aan de ACM met verzoek om advies. Schrijf in je brieven aan Vodafone bij je handtekening "cc ACM."
De ACM Stuurt me door naar de consuwijzer. Bedoel je dat ik de huidige communicatie tussen mij en Vodafone moet opsturen naar hun? En in de volgende mailwisselingen/ gesprekken met vodafone moet melden dat het bij ACM/Consuwijzer ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Ja - want de ACM is de toezichthouder; zeker op niet nakomen en niet volgens de wet reageren is de ACM wel fel, schat ik. En de ACM is de instantie waar je uiteindelijk je klacht in dient.

Daarom is het nuttig de ACM zo vroeg mogelijk op de hoogte te houden. En dat moet je ook aan Vodafone laten weten: dat is wel zo sportief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 19:48
Eens met @MsG voor wat betreft het zo snel mogelijk vastleggen van je 'bewijs'. Dus maak screenshots van de pagina waarop staat dat dit toestel wel een upgrademogelijkheid zou krijgen naar Nougat (incl URL, druk desnoods ook separaat de pagina af als PDF), en doe dit ook voor je topic op het Vodafone forum waarop ze zeggen dat dat niet meer gaat gebeuren.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf toezeggingen die zwart-op-wit zijn, achteraf gaat weghalen zodat gedupeerden zich hier niet meer op kunnen beroepen.

EDIT: Oh, ik zie nu dat dit topic al 2 pagina's had :P Mijn advies is al een paar keer geopperd, dus laat maar :+

[ Voor 9% gewijzigd door Daffie op 22-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@joghannes : Ik vroeg me af of er nog ontwikkelingen zijn wat betreft het probleem dat je hebt bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joghannes
Daffie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:38:
@joghannes : Ik vroeg me af of er nog ontwikkelingen zijn wat betreft het probleem dat je hebt bij Vodafone?
Ja en nee, ik heb zowel de ACM als de RBV aan geschreven, en wacht van beide op bericht. Ik heb het gevoel dat de RBV niet staat te springen om hun medewerking te verlenen. Ik had nl eerst gebeld, en kreeg toen 2 keer te horen of ik het wel heel zeker wist dat ik dat wilde. Want het was wel Vodafone... Vervolgens moest ik alles uitprinten en op papier zetten en naar hun sturen...

Dus daar zijn we nu.

Hoezo? Heb je dezelfde telefoon? ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
Nee, dat niet, maar ik had dit topic wel gevolgd en was benieuwd of er al resultaten zijn. Ik vind het namelijk zelf best kwalijk als ze zoiets toezeggen (wat voor sommige consumenten toch niet heel onbelangrijk is), en vervolgens doodleuk zeggen 'haha grapje doen we toch niet'. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 20:40
joghannes schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 03:41:
[...]

Ja en nee, ik heb zowel de ACM als de RBV aan geschreven, en wacht van beide op bericht. Ik heb het gevoel dat de RBV niet staat te springen om hun medewerking te verlenen. Ik had nl eerst gebeld, en kreeg toen 2 keer te horen of ik het wel heel zeker wist dat ik dat wilde. Want het was wel Vodafone... Vervolgens moest ik alles uitprinten en op papier zetten en naar hun sturen...

Dus daar zijn we nu.

Hoezo? Heb je dezelfde telefoon? ;-)
Zijn ze bang voor Vodafone ja? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vw23a schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:39:
Ja - want de ACM is de toezichthouder; zeker op niet nakomen en niet volgens de wet reageren is de ACM wel fel, schat ik. En de ACM is de instantie waar je uiteindelijk je klacht in dient.

Daarom is het nuttig de ACM zo vroeg mogelijk op de hoogte te houden. En dat moet je ook aan Vodafone laten weten: dat is wel zo sportief...
Je maakt een melding bij consuwijzer, die het eerst oppakt en al dan niet doorzet naar de acm. Als consument kun je niet met acm direct contact opnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2017 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is er nog niet aan Vodafone voorgelegd om de koop te ontbinden, met non-conformiteit als reden? Ik lees niet in de posts van TS dat hij bij Vodafone zelf heeft aangegeven de telefoon terug te willen geven omdat deze niet beantwoordt aan het geadverteerde.

Pas als Vodafone zegt dat je helaas pech hebt, dan zou ik pas beginnen met de de ACM/Consuwijzer/Rechtsbijstand en alle andere middelen die je tot je beschikking hebt, maar in principe moet je die middelen pas aanwenden als je bot vangt bij de leverancier. Misschien zeggen ze wel 'sorry, dat hadden we inderdaad niet mogen vermelden, hebben we toch gedaan en daarmee is dit een non-conform product. Wil je een andere uitzoeken?' Dan moet je dat overigens wel in de winkel regelen met iemand die ook verstand heeft van consumentenrecht, en niet met de eerste de beste junior verkoper. Ze zullen dat niet zo snel op hun eigen forum of social media toe willen geven, want dan komt iedere eigenaar van dat toestel natuurlijk zijn apparaat omruilen. (Wat overigens terecht zou zijn, maar dat wil Vodafone natuurlijk voorkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 13:33

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Idd. Maar je kan hiervoor nog steeds beroep doen op het consumentenrecht met een aanzienlijke kans om je gelijk te halen want het is nog steeds misleiding van de consument.

Als ik een hybride auto koop omdat die "kan" elektrisch rijden maar na aankoop blijkt er geen elektromotor in te zitten, dan zal er niet geredeneerd worden dat "kan" een nuance is waarmee ik rekening had moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vw23a
.... De Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan NIET geüpdate worden naar Android 7.0....

(En als ik nu naar de specs van deze telefoon op Vodafone.nl kijk dan zie ik er niets meer staan over Android 6.0 of Android 7.0 - dus ze durven hun belofte aan TS niet meer te herhalen!)

[ Voor 43% gewijzigd door vw23a op 28-06-2017 10:44 . Reden: (aanvulling) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
vw23a schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:37:
.... De Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan NIET geüpdate worden naar Android 7.0....
Lees je dat ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:47
Dat is precies waar dit hele draadje overgaat. Het kan namelijk niet volgens het Vodafoneforum. Om je de moeite van het lezen te besparen: https://forum.vodafone.nl...ndroid-7/m-p/281976#M2641

Mocht jij info hebben dat het wel kan, dan denk ik dat de TS hier heel blij mee zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 20:12
Pat911 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Dat is precies waar dit hele draadje overgaat. Het kan namelijk niet volgens het Vodafoneforum. Om je de moeite van het lezen te besparen: https://forum.vodafone.nl...ndroid-7/m-p/281976#M2641

Mocht jij info hebben dat het wel kan, dan denk ik dat de TS hier heel blij mee zou zijn.
Ik denk dat hij bedoeld dat ze de aanbieding/reclame hebben aangepast... :/ .. en waar hij dat dan kan vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door Robin8821 op 28-06-2017 11:42 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Pat911 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Het gaat erom dat VF zelf heeft aangegeven dat het wel kan. Dat het forum aangeeft dat het niet kan was al bekend, dat is waar het over gaat. De reden dat ik je vroeg, is omdat ik dacht dat VF mogelijk hun eigen site met info had aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:47
Gadgeteer schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Het gaat erom dat VF zelf heeft aangegeven dat het wel kan. Dat het forum aangeeft dat het niet kan was al bekend, dat is waar het over gaat. De reden dat ik je vroeg, is omdat ik dacht dat VF mogelijk hun eigen site met info had aangepast.
Volgens @vw23a vermeldt VF nu niets meer op hun site hierover. Hij zelf geeft enkel aan op reacties boven hem dat er eerder stond 'Kan' maar dat het juist 'Kan NIET' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:33:
[...]

Zijn ze bang voor Vodafone ja? :P
Ik denk dat ze vooral zijn voor een kostenpost omdat TS niet blij is met z'n telefoon en klantenservice bij de RBV ook niet snapt waarom je in hemelsnaam een ander toestel wilt als je geen nougat krijgt.

Het belachelijke is dat de website van VF gewoon nog zegt dat het te updaten is. Ik vind de zin meer dan misleidend. Er staat letterlijk:
Vodafone Smart Platinum 7 wordt geleverd met Android 6.0 Marshmallow en kan geüpdate worden naar Android 7.0.
Dit geeft mij het gevoel dat de update gewoon pas is uitgebracht nadat de telefoons al naar het magazijn waren geshipped en ik zodra ik de winkel uitloop kan updaten. Als je dit soort dingen ziet wil je toch ter plekke je aanmelden voor een rechtenopleiding om dit soort bedrijven aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Pat911 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Volgens @vw23a vermeldt VF nu niets meer op hun site hierover. Hij zelf geeft enkel aan op reacties boven hem dat er eerder stond 'Kan' maar dat het juist 'Kan NIET' is.
Zoals hierboven al gemeld door Spectaculous, wordt nog steeds aangegeven dat het wel kan.
Volgens mij betekent dat ook dat TS best een goede kans kan maken om zijn aankoop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@ TS, heb je contact gehad met de klantenservice? (of contract beheer)
Nu is het al heeeel lang geleden dat ik contact heb gehad met VF, maar ik denk dat ze je wel verder kunnen helpen als je vriendelijk en vasthoudend blijft.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat ze vooral zijn voor een kostenpost omdat TS niet blij is met z'n telefoon en klantenservice bij de RBV ook niet snapt waarom je in hemelsnaam een ander toestel wilt als je geen nougat krijgt.
Dan blijft het alsnog raar. Hun kunnen dit toch door een "rechten-gestudeerde-bril" bekijken en dan de afweging maken? Telefoon wordt geleverd met 6 en is te updaten naar 7 wordt gezegd. Maar naar 7 kan uiteindelijk niet. Dat is dan voor hun een zelfde zaak als: Je besteld een zwarte telefoon, maar krijgt een witte.
Allebei non-conformiteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dehardstyler schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Dan blijft het alsnog raar. Hun kunnen dit toch door een "rechten-gestudeerde-bril" bekijken en dan de afweging maken? Telefoon wordt geleverd met 6 en is te updaten naar 7 wordt gezegd. Maar naar 7 kan uiteindelijk niet. Dat is dan voor hun een zelfde zaak als: Je besteld een zwarte telefoon, maar krijgt een witte.
Allebei non-conformiteit. :)
Klopt, maar de eis moet wel redelijk zijn. Als de specificaties zeggen dat de homeknop 9.6mm breed is, en deze 9.7mm is in het echt kan je je niet gaan beroepen op non-conformiteit om je geld terug te krijgen. Nu is dat hier niet het geval, dit is wel degelijk een beperking naar mijn mening, maar het gaat allebei om een 7 ipv 6 en het is de vraag of de klantenservice daar dat snapt. Goed ze nemen de zaak er blijkbaar wel om aan (gelukkig maar, want dat is hun werk :P), maar als je pech hebt kan je de stagair die naar de zaak gaat kijken bij de RBV het helemaal uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:16

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:25:
[Als de specificaties zeggen dat de homeknop 9.6mm breed is, en deze 9.7mm is in het echt kan je je niet gaan beroepen op non-conformiteit om je geld terug te krijgen.
Mwhah specificaties (feiten) zijn toch echt wel iets waar je van uit mag gaan dat ze correct zijn.

Als dat iets is waar jij als consument nauwlettend op hebt gelet (ofwel alle beschikbare bronnen bent afgegaan) gaat dat voor een rechter echt geen stand houden.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 28-06-2017 20:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
vw23a schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:37:
En als ik nu naar de specs van deze telefoon op Vodafone.nl kijk dan zie ik er niets meer staan over Android 6.0 of Android 7.0 - dus ze durven hun belofte aan TS niet meer te herhalen!
Vergissing mijnerzijds. Op https://www.vodafone.nl/vodafone/smart-platinum-7/ staat nog steeds dat er geupdated kan worden, maar als je via https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/pakket/ naar de Vodafone Smart platinum 7 en de specificaties gaat kijken zie je niets meer over updaten naar A 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:35:
[...]

Mwhah specificaties (feiten) zijn toch echt wel iets waar je van uit mag gaan dat ze correct zijn.

Als dat iets is waar jij als consument nauwlettend op hebt gelet (ofwel alle beschikbare bronnen bent afgegaan) gaat dat voor een rechter echt geen stand houden.
Klopt, maar om even artikel 17, lid 2 van BW7 te quoten:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Als het verschil het te verwachten gebruik niet in de weg staat dan kan je dus niet altijd non-conformiteit claimen. Ik kan je niet vertellen wat exact wel en wat exact niet, dat is wat de rechters mogen bepalen in dit land 8)

Goed, TS heeft echt wel een punt, want met alle RTL4 uitzendingen over risico's van telefoons die niet geüpdatet worden wil je gewoon graag een update en staat het niet krijgen van updates je normale gebruik in de weg.
Pagina: 1