• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik sta voor een dilemma:

Ik wil graag een leuke digitale camera kopen en mijn keuze is al gevallen op het merk Canon.

Eisen: Scherpe Foto's, Goede optische ZOOM.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Digital Ixus-300 of de Powershot S20.

Op de IXUS zit een film-optie (die ik niet nodig heb) en die heeft maar 2.1 megapixels maar wel weer 3x Optische zoom.
Op de S20 zit 3.3 megapixels (waar ik wel veel waarde aan hecht) geen film-optie maar ook maar een 2x Optische zoom.

Wat moet ik nou doen ?

Ik heb foto's gezien van de S20, die waren errug goed.
Van de IXUS-300 was het wel wat minder vond ik.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Move 2 Gadgets :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hele goede ondertitel btw.... :)

Vraag heb ik me ook al eens gesteld. Ik weet in ieder geval dat pixels niet zoveel zeggen. Je zult daarnaast ook een hele goede printer nodig hebben die foto's met die resolutie te kunnen printen. Als je ze alleen op je HDD bewaard, kun je toch nooit meer zien dan de resolutie van je beelscherminstellingen.

Maar het lijkt me simpel, als een van de 2 scherpere foto's neemt, ga je voor die versie. Wat je natuurlijk altijd kunt doen, is een dealtje met een fotozaak afsluiten (foto Quelle heeft ze allebei geloof ik en is erg goedkoop) en probeer je eerst de ene een aantal dagen en dan de andere. Je mag een camera toch binnen 8 dagen terugbrengen.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Achteraf bekeken is me de optische zoom toch meer waard.
Ik heb zojuist de Canon Digital IXUS-300 besteld. :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 06 juli 2001 14:56 schreef Serum het volgende:
Achteraf bekeken is me de optische zoom toch meer waard.
Ik heb zojuist de Canon Digital IXUS-300 besteld. :P
Qua kleur denk ik dat je met de nieuwere Ixus-300 ook beter uit bent dan met de S20

Ik weet niet hoe het zit met kleurverschil tussen de A20 en de Ixus-300, maar als die vergelijkbaar is, dan zit het wel goed.... de A20 heeft mooie kleuren....