Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Update oude htpc

Pagina: 1
Acties:

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Update htpc.

Jaar of 4 geleden via jullie een htpc samengesteld.
Nu begin ik te merken dat mij sd schijf van 120gb snel volloopt.
En begin te merken dat het toch allemaal wat trager aan het worden is.
Zeker met wat photoshoppen.
Dus word tijd voor een upgrade.
De kast en 2e harde schijf wil ik graag houden de ssd schijf gaat natuurlijk stuk groter worden.

Maar wat raden jullie aan qua moederbord en proccessor en geheugen.
Ben echt een leek op dit gebied en weet niet waar ik qua moederbord op moet letten ivm de maten.
Huidige config past perfect.

Config

[ Voor 10% gewijzigd door demies op 13-06-2017 23:33 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Zou je onderstaande vragen even willen invullen. Het is mij in ieder geval volstrekt onduidelijk wat je wilt. Een HTPC met photoshop?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Verder staat hier Handleiding Pricewatch in stap 4 uitgelegd hoe je een tabelletje met je componenten post.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat je precies doet maar als je 120GB SSD vol zit, doe je iets niet goed of je hebt teveel "zooi" erop staan. Ervanuitgaande dat je Windows draait, kan je met 40GB en relatief rustig management, rustig 3 jaar vooruit qua diskspace. Houdt dus in dat je 80GB aan data hebt die "eigenlijk" niet direct bij het OS hoort en mogelijk zelfs meer %userdata% dan wat anders is. Ik zie/lees geen reden dat dat op die SSD moet staan.

Dat gezegd hebbende; je wil een grotere SSD maar die zie ik vooralsnog niet in het (amateuristische) lijstje staan. Is dat lijstje wat je nu hebt? Of wat je wil kopen? En waarom is reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 niet voldoende voor je, eventueel aangepast met wat extra/nieuwere componenten van de laatste 5 maanden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
lactaxative schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:38:
Zou je onderstaande vragen even willen invullen. Het is mij in ieder geval volstrekt onduidelijk wat je wilt. Een HTPC met photoshop?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Exact wat ik nu doe films draaien internetten en photoshop soms

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het gaat enkel om moederbord processor en geugen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De gehele bovenstaande config heb ik, kast en alles houd ik enkel moederbord geheugen en nieuwe prossesor dus moederbord moet in die kast passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Moeederbord proccesor gehuegen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Is niet van toepassing

Verder staat hier Handleiding Pricewatch in stap 4 uitgelegd hoe je een tabelletje met je componenten post.