Mensen met veel verstand van microfoons om hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 16:19
Beste medetweakers,

Ik heb de afgelopen tijd heel veel rondgekeken op het internet naar microfoons, ik heb alles gezien en bekeken maar ik heb simpelweg niet genoeg ervaring en/of verstand van microfoons.

Het gebruik gaat om het streamen van games af en toe, veel skypen en teamspeaken en voiceovers voor compilatievideo's die ik maak.

Mijn vraag hierin is: welke microfoon is hiervoor het beste in de prijscategorie 120-150 euro (inclusief microfoon arm en eventuele popfilter die broodnodig zijn in mijn geval). Nu weet ik dat er dynamische en condenser microfoons zijn, xlr en usb microfoons etc etc. mijn doel is hier om de beste audiokwaliteit te krijgen voor 120/150 euro. Mijn kamer heeft geen last van achtergrondgeluiden naast de minimale zoem van mijn ventilator in de pc, die overigens behoorlijk stil is. Ik heb geen last van echo. Ik ben niet bang om met mixamps te werken mits dit in mijn budget past.

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Je kan sampletjes luisteren op deze webwinkel:

https://m.thomann.de/nl/index.html

Gewoon een selectie maken van zaken die in je budget passen en lekker gaan luisteren. Als richtlijn, je hebt mijn inziens twee keuzes, ofwel je gaat voor een dynamische microfoon die je (afhankelijk van de kwaliteit van de microfooningang) direct op je pc aansluit, ofwel je gaat voor een grootmembraan condensator microfoon met USB versterker die de benodigde 48v fantoomspanning kan leveren. In het eerste geval ben je gebonden aan een kabel met jackplug, in het tweede geval zal je met xlr moeten werken.

Het is echter maar zeer de vraag of je optie 2, die kwalitatief zonder twijfel het beste zal zijn, alles inclusief in je budget gepast krijgt. Goede microfonie is nou eenmaal een dure hobby.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:45

IJsrace

null

Ik weet vanuit podcasts en dergelijke dat veel mensen in die scène beginnen met een Bluetooth Yeti USB microfoon. Zijn te koop voor ongeveer 135. Popfilter hoeft niet zo duur te zijn. Een bijbehorende arm ga je dan niet meer redden binnen jouw budget, maar deze microfoon heeft een wel een voet waar hij op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep dat kan ik ook bevestigen. Ik was net een linkje aan het zoeken naar die blue yeti. Die klinkt gewoon heel goed.

https://www.amazon.de/Blu...ofon-Silber/dp/B002VA464S

Luister naar deze podcast als je wilt weten hoe het klinkt, http://www.hellointernet.fm/podcast/24

Sowieso briljante podcast :P

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 14-06-2017 08:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:19:
Beste medetweakers,

Ik heb de afgelopen tijd heel veel rondgekeken op het internet naar microfoons, ik heb alles gezien en bekeken maar ik heb simpelweg niet genoeg ervaring en/of verstand van microfoons.

Het gebruik gaat om het streamen van games af en toe, veel skypen en teamspeaken en voiceovers voor compilatievideo's die ik maak.

Mijn vraag hierin is: welke microfoon is hiervoor het beste in de prijscategorie 120-150 euro (inclusief microfoon arm en eventuele popfilter die broodnodig zijn in mijn geval). Nu weet ik dat er dynamische en condenser microfoons zijn, xlr en usb microfoons etc etc. mijn doel is hier om de beste audiokwaliteit te krijgen voor 120/150 euro. Mijn kamer heeft geen last van achtergrondgeluiden naast de minimale zoem van mijn ventilator in de pc, die overigens behoorlijk stil is. Ik heb geen last van echo. Ik ben niet bang om met mixamps te werken mits dit in mijn budget past.

Alvast hartelijk bedankt!
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic gaat dus die kant op.