Playstation 4 (Slim) audio met monitor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Wat is de beste manier om audio te krijgen van een Playstation 4 Slim i.c.m. een monitor voor gebruik met een goede kwaliteit koptelefoon?

Ik heb de Slim versie besteld tijdens de days of play actie maar ik twijfel of ik niet beter voor de Pro versie had moeten gaan omdat deze een optical audio output heeft. Als koptelefoon heb ik een Shure SRH-84- (~44 ohm) en ik denk erover om een Beyerdynamic headset erbij te doen maar alleen als ik merk dat ik voice chat wil gebruiken.

Ik ben op diverse oplossingen gekomen met elk een verschillend prijskaartje maar wat kan ik nu het beste doen om goede audio te krijgen zonder over de 150 euro te gaan? Dit heb ik gevonden:
- DAC+versterker ineen: Bijvoorbeeld een AudioEngine D1 (werkt alleen op optisch, dus niet voor de Slim versie). Dit soort apparaten zijn er volgens mij niet die HDMI als input hebben (voor ARC). Klopt dat?
- Externe geluidskaart: Creative Sound Blaster G5 of een Astro MixAmp (heeft Dolby decoder + mixer voor game audio/voicechat). Bijkomend voordeel is dat je deze ook op een laptop kan gebruiken. Het blijven van die "game"apparaten, waar ik nogal sceptisch over ben qua (geluids)kwaliteit.
- Audio receiver: Iets zoals een Denon AVR-X520BT: ergens gezien voor €200, maar is groot en speakers ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. Voor de Slim misschien wel prima omdat ik vermoed dat dit model HDMI ARC ondersteunt. Vraag is alleen of monitors dit ondersteunen. Voor zover ik weet alleen sommige TV's. Heeft iemand hier praktijkervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 13:29
pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart

Is dat geen makkelijke oplossing? Is nu in de aanbieding.

Heeft perfect geluid
draadloos
en een microfoon ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:15
Een HDMI Audio Extractor lijkt mij de goedkoopste oplossing. Kost ongeveer $13 op eBay. Dan heb je alsnog een optische aansluiting die je kan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinW op 14-06-2017 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27

NoTimeRemains

I know

en gewoon inprikken in de controller? of heeft die niet genoeg output naar je koptelefoon?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb die Sony Gold Wireles Headset ook en hij werkt perfect. Super mooi geluid (zeker voor de prijs) en geen irritant microfoontje voor je mond.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het volume moet trouwens wel makkelijk en snel te regelen zijn. Ik ben dit vergeten te melden. Via het instellingenmenu vind ik te traag.

Een HDMI extractor heeft nog steeds een versterker nodig voor een goede koptelefoon en dan mis ik alsnog de mogelijkheid om het volume makkelijk en snel te kunnen regelen. Ditzelfde geld voor het inprikken in de controller en ik zou daar zeker geen 'zware' koptelefoon inprikken omdat dit snel de batterij leeg zal slurpen en het vermogen van het audio signaal zal alsnog versterkt moeten worden om een degelijk geluid te krijgen op een goede koptelefoon.

Die Sony Gold Wireles Headset ziet er wel ok uit maar kost ongeveer de helft van een externe geluidskaart. Met een mixamp verwacht ik aanmerkelijk beter geluid te krijgen en meer gebruikersgemak. Daarnaast zou ik ook de mogelijkheid hebben om makkelijk en snel van koptelefoon te wisselen voor andere eigenschappen (licht gewicht, mooi geluid, open/closed, etc).
Een headset heb ik dan nog niet maar nu ik erover nadenk kan ik een losse microfoon aanschaffen voor een tientje en die in de mixamp prikken en op mijn bureau zetten of alsnog voor een headset gaan.

Ik ben niet echt op zoek naar low budget, maar meer zoveel mogelijk bang voor buck voor wat mijn budget toelaat. Ik zou het zonde vinden als ik mijn Shure-SRH 840 moet inruilen voor een Sony headset van 50 euro alleen omdat er geen standaard aansluitmogelijkheid voor is. Het schijnt een prima ding te zijn, maar waarom voor minder gaan als mijn budget het toelaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Nu ga jij ervan uit dat goedkoper ook gelijk slechter is...

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46
Leuke 2de hands Surround Receiver met HDMI ingangen. En leuke speakers erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Psyonara schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:08:
Leuke 2de hands Surround Receiver met HDMI ingangen. En leuke speakers erbij zoeken.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat computermonitoren ARC ondersteunen. Tweedehands kan ik ook niet terugsturen als het niet blijkt te werken maar als ik zeker weet dat het werkt is het zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

handigste is gewoon een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46
Anoniem: 248568 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat computermonitoren ARC ondersteunen. Tweedehands kan ik ook niet terugsturen als het niet blijkt te werken maar als ik zeker weet dat het werkt is het zeker een optie.
Biedt het aan als een mogelijke optie, en sommige mensen zijn best wel zuinig op hun electronica (Anderen natuurlijk ook niet)

En een goeie receiver gaat best nog lang mee, sommige vervangen vrij snel hun apparatuur voor het echt gestrest/gebruikt is. Beetje geduld geluk kun je leuk spul vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Psyonara schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:00:
[...]

Biedt het aan als een mogelijke optie, en sommige mensen zijn best wel zuinig op hun electronica (Anderen natuurlijk ook niet)

En een goeie receiver gaat best nog lang mee, sommige vervangen vrij snel hun apparatuur voor het echt gestrest/gebruikt is. Beetje geduld geluk kun je leuk spul vinden.
Ik bedoelde eigenlijk als ARC niet blijkt te werken :). Dan zou ik niets aan het apparaat hebben want de PS4 heeft maar 1 HDMI uitgang. Tenzij ik een HDMI extractor erbij zou kopen (herinner ik me nu) maar dit voert de kosten weer (ietsjes) op. Op marktplaats zijn ze nogal gretig, zelfs met oudere receivers. Maar speakers ga ik toch niet gebruiken, want ik daar nu geen behoefte aan en twee dat valt buiten mijn budget.

Ik twijfel nu eigenlijk tussen de mixamp van Astro en het verkopen van mijn (nog gesealde) PS4 Slim en dat ik dan een PS4 Pro koop. Daarbij een 4K monitor aanschaffen en dan kan ik gelijk op 4K gamen. Heb ik ook gelijk die optische port erbij.
Pagina: 1