CPU keuze voor een gaming + streaming systeem; i7 of R7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertL
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2018
Goedemiddag,

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik een i7 of R7 zal kopen.
Ik heb nu al een jaar of 10 een intel core2duo E8500, maar de moderne games draaien er niet meer op (of inderdaad slideshow).
Ik wil graag een pc waar ik tegelijkertijd mee kan gamen en streamen.
a.d.h.v. Reviews begrijp ik dat de Ryzen beter is geschikt voor multi threading (meerdere programma's tegelijk draaien) en dat de i7 beter geschikt is voor alleen 1 zwaar programma (een game).
Ik zit derhalve te denken aan een R7 1700(x) met een gtx 1070 of 1080.
Hier is mijn wishlist: gallery: WilbertL
De 1800x vind ik wat aan de prijzige kant (+/-€500), daarom een 1700(x) (+/-€350-300).
Echter zie ik veel streamers met een i7. Dit kan natuurlijk zijn omdat ze hun systeem al een tijdje hebben en Ryzen toen nog niet uit was.
Nu lees ik hier dat de Ryzen meer future proof zou zijn en dat spreekt mij wel aan.
Graag zou ik wat meer advies inwinnen voordat ik bijna €2000,= uit ga geven voor een nieuwe pc.
En alsjeblieft geen verhalen over "wacht nog even", want dat doe ik al minstens 5 jaar... En iedere 2-3 maanden komt er wel wat nieuws om de hoek kijken en kan ik blijven wachten tot ik een ons weeg en nog steeds geen nieuwe pc heb.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:43
R7, meer cores is veel beter voor streaming dan 4 cores met 8 threads van de i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertL
Boudewijnb schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:05:
R7, meer cores is veel beter voor streaming dan 4 cores met 8 threads van de i7
Hoi Boudewijn,

Ik heb nog wat meer benchmarks en reviews gezien en daar komt de i7 toch beter uit de gaming capaciteiten. Waar een R7 meer voor workstations is. Ook wordt mutlithreading in games nog maar weinig toegepast en dat gaat de komende jaren ook niet echt veel veranderen heb ik de indruk.
En het gamen heeft de prioriteit.

Ik heb derhalve mijn lijstje aangepast:
wenslijst: Nieuwe PC Intel

Ik zit nog te denken aan een wat goedkoper moederbord, maar ik wil ook niet een "paleis" bouwen op een "kartonnen ondergrond" zeg maar.

Graag jullie input.
Alvast bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:59
Wat voor benchmarks heb je gezien waarin de i7 beter was in games runnen en streamen tegelijk? Die zou ik wel eens willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:02
Ik zou ook voor een R7 gaan, 1600(x) is al goed genoeg.

Ik zou ook je voeding aanpassen naar een rm550x. 850 watt is achterlijk overdreven voor je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

Thomg

Aww yiss

Als je serieus nog op een E8500 zit heb je veel baat bij (praktische) levenduur van de componenten, AMD's meer cores blinken hier heftig in uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:59
No brainer ryzen.
Er zijn zelfs mensen die alleen maar gamen die voor een ryzen 1700 gaan omdat het simpel futureproof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 21:22
WilbertL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:42:
[...]

Hoi Boudewijn,

Ik heb nog wat meer benchmarks en reviews gezien en daar komt de i7 toch beter uit de gaming capaciteiten. Waar een R7 meer voor workstations is. Ook wordt mutlithreading in games nog maar weinig toegepast en dat gaat de komende jaren ook niet echt veel veranderen heb ik de indruk.
En het gamen heeft de prioriteit.

Ik heb derhalve mijn lijstje aangepast:
wenslijst: Nieuwe PC Intel

Ik zit nog te denken aan een wat goedkoper moederbord, maar ik wil ook niet een "paleis" bouwen op een "kartonnen ondergrond" zeg maar.

Graag jullie input.
Alvast bedankt weer.
Ruwe vergelijkingen idd, ze hebben een hogere core clock. Maar dat is tegenwoordig niet meer de grootste factor. De 1700 en 7700k zijn gelijk bij het gamen, daar buiten doet de 1700 bijna alles beter door zijn extra cores en threads. Ook krijg je nog een goede boxed cooler bij de 1700, dus dat scheelt weer wat in de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Ter informatie: Streamen doe je vanaf de GPU (of iGP) en dat geeft nauwelijks een aanslag op de cpu.

Verder hoef je zeker niet te wachten en het hoeft ook geen dure upgrade te worden. Heb hier ook nog en oude E8400 staan welke tegenwoordig inderdaad te traag is (ondanks 4 + Ghz). Echter de budget G4560 trekt vrijwel elke game prima. Denk aan een minimum fps van 60 in Rainbow Six Siege (Battlefield One is natuurlijk een ander verhaal).. Met andere woorden; je gaat er hoe dan ook op vooruit.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 15-06-2017 13:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

sdk1985 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:44:
Ter informatie: Streamen doe je vanaf de GPU (of iGP) en dat geeft nauwelijks een aanslag op de cpu.
Streamen waar de TS op doelt (het live opnemen en transcoden van wat er op het beeld gebeurt) word door de meesten nog altijd gedaan op de CPU (x264) omdat de kwaliteit hiervan nog steeds boven hardwareoplossingen gaat. (QuickSync, Shadowplay, HVEC/AVC)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertL
Flamesz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:46:
Wat voor benchmarks heb je gezien waarin de i7 beter was in games runnen en streamen tegelijk? Die zou ik wel eens willen zien.
Dat zei ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 15:55
Met andere woorden vraag je een advies om Intel aan te raden?! 8)7

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
je zegt zelf dat je graag wilt streamen en gamen tegelijk, maar kijkt naar benchmarks voor puur gamen. Is daar een reden voor?

Zoals al eerder gezegd is Ryzen veel beter geschikt voor hetgeen jij je computer wilt gebruiken dan Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 20:50

Praetextatus

the dutch_paki

bluebear schreef op maandag 27 mei 2019 @ 03:34:
[...]

je zegt zelf dat je graag wilt streamen en gamen tegelijk, maar kijkt naar benchmarks voor puur gamen. Is daar een reden voor?

Zoals al eerder gezegd is Ryzen veel beter geschikt voor hetgeen jij je computer wilt gebruiken dan Intel.
Rev-anche schreef op maandag 27 mei 2019 @ 02:33:
Met andere woorden vraag je een advies om Intel aan te raden?! 8)7
Jullie weten dat deze draad een kleine 2 jaar oud is? Ik denk dat de ts in die 3 jaar al wel een upgrade gedaan zal hebben...

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Praetextatus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:47:
[...]

[...]

Jullie weten dat deze draad een kleine 2 jaar oud is? Ik denk dat de ts in die 3 jaar al wel een upgrade gedaan zal hebben...
Het is duidelijk dat @Rev-anche een nickchange aan moet vragen naar Rev-ive :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 15:55
TommyboyNL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Het is duidelijk dat @Rev-anche een nickchange aan moet vragen naar Rev-ive :P
LOL :o

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Pagina: 1