Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp met een 'huis'PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil het gaan gebruiken voor normale taken (huispc) dus zeg maar de algemene dingen, maar eventueel ook op kunnen gamen dus er moet genoeg vermogen in zitten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het liefst niet meer dan €600.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Een muis en toetsenbord van Dell neem ik mee en een interne harde schijf van 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

1 Videokaart, Behuizing, Koeling, Processor, Voeding, Moederbord, SSD 120/128Gb niet meer of minder, Beeldscherm Full HD is een must en rond de 20/21 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Voor de processor denk ik toch aan een AMD, aangezien het niet een optimaal gaming systeem hoeft te worden, en AMD over het algemeen naar mijn kennis goedkoper is dan Intel maar je een betere processor krijgt. (Dit is wat ik op internet zag, correct me if I am wrong)
Het liefst zou ik een Nvidea MSI er in willen, alleen ik denk dat een AMD videokaart beter zou zijn als er een AMD processor in zit?
Voor de behuizing zou ik wel graag blijven bij de Cooler Master MasterBox Lite 3, aangezien deze 7 slots heeft dus genoeg eventuele uitbreidings mogelijkheden, verder ziet die er simpel uit en dat is prima voor mij. Als deze behuizing niet goed is dan sta ik natuurlijk open voor een andere.
Beeldscherm merk maakt mij niet zo veel uit, als de prijs maar rond de €100 zit en rond de 20 inch.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Een goede processor zou fijn zijn, eventueel 4 cores als dit haalbaar is.
Graag ook een degelijke videokaart maar niet te duur, rond de €100

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop voor rond de €600 een goede degelijke PC te kunnen krijgen inclusief een beeldscherm.
Het hoeft geen high end gaming PC te worden maar hij mag zeker wel wat kracht hebben zodat ik er eventueel fatsoenlijk op zou kunnen gamen als dit mogelijk is, Full HD beeldscherm is een must als dit mogelijk is. Ook moet het systeem niet te traag zijn, maar zoals ik al zei het hoeft geen super high end systeem te worden. Als het systeem rond de €500 zou kunnen kosten en het beeldscherm rond de €100 zou ik zelf het mooiste vinden, natuurlijk is een prijs als €610 of €630 ook geen probleem, als dit echt wat zou toevoegen aan het systeem (Dus dat het echt een goede keuze is om meer neer te leggen voor bepaalde onderdelen en dit ook goed terug zie in de prestaties van de PC.)

Voorbeeld van spellen die ik veel speel (Wel op een systeem met i7 en MSI GTX 1070):

ArmA 3,
Men of War: Assault Squad 2,
Total War reeks,
Star Citizen,
Red Orchestra 2/ Rising Storm
Rising Storm 2,
Fallout 3, NV, 4
Angels Fallen First,
Verdun

Natuurlijk zijn een aantal games in dit rijtje bedoeld voor High End builds, zijn er ook een aantal games die verouderd zijn en niet zo veel meer eisen. Ik hoop dan ook een systeem te krijgen waarop ik in ieder geval een aantal van deze games met fatsoenlijke settings kan spelen, dus rond de medium/high.
Hier onder heb ik onderdelen staan die mij wel aantrekkelijk leken, ik hoop dan ook dat jullie hier commentaar op kunnen geven en kijken of alle onderdelen samen gaan of eventueel vervangen kunnen worden door een betere.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 61,44€ 61,44
1MSI H110M ECO€ 49,50€ 49,50
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 172,95€ 172,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1BenQ GW2270H Zwart€ 99,-€ 99,-
1Logitech Z150 Zwart€ 19,90€ 19,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 59,90€ 59,90
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Kingston SSDNow M.2 SATA G2 120GB€ 59,63€ 59,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,82

Dit is mijn voorlopige build, als de SSD zo in orde is dan denk ik dat dit 'm word.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 20:00 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:32:
Hoop dat dit template zo goed is, is dit niet het geval geef aub aan hoe ik het moet aanpassen ipv boze reacties zonder aanwijzing hoe ik het goed kan doen, thanks.
Kijk nog even naar punt 4: DAA beleid

Verwijderd

Topicstarter
Oké, zo goed?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik zou hier reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 beginnen. De FX-6300 was toen die uit kwam al geen goede processor.

De RX470/RX570 is momenteel onleverbaar, waardoor je bij een 1050 Ti uitkomt. Hiervan kun je in principe de goedkoopste pakken. Een RX550 vind ik niet zo interessant.

Verder kun je de behuizing, moederbord (deze heeft 'slechts' 4 SATA sloten) en opslag naar wens aanpassen.

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:25
Persoonlijk zou ik naar een gebruikte set gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:36:
Ik zou hier reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 beginnen. De FX-6300 was toen die uit kwam al geen goede processor.

De RX470/RX570 is momenteel onleverbaar, waardoor je bij een 1050 Ti uitkomt. Hiervan kun je in principe de goedkoopste pakken. Een RX550 vind ik niet zo interessant.

Verder kun je de behuizing, moederbord (deze heeft 'slechts' 4 SATA sloten) en opslag naar wens aanpassen.
Erg bedankt voor je feedback, ik heb even gekeken naar de onderdelen op de link alleen is een Intel Pentium wel krachtig genoeg om bijvoorbeeld op te gamen of intensieve programma's te draaien? En als ik wel een Pentium Intel processor zou nemen, moet ik dan een MSI GTX 1050 erbij nemen, aangezien ik dan al bijna €100 over prijs heen kom.
Is het daarom een optie om wel een AMD build aan te houden maar andere componenten te kiezen, en zo ja welke zou je dan aanraden om toch nog een PC met degelijke prestaties te krijgen. Met AMD ben je wel goedkoper uit over het algemeen volgens mij?

(Daarom dat ik aan een RX550 dacht aangezien de focus van deze PC niet expliciet op het gamen ligt.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 17:49 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Kan je je i7 +1070 systeem niet portable maken ofzo?

Lijkt me zowiezo beter om naar een 2de hands systeem te kijken met dit budget & eisen. Een 5jaar oude CPU is nu niet echt een goede investering.

Verwijderd

Topicstarter
Dashlane schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:40:
Persoonlijk zou ik naar een gebruikte set gaan kijken.
Bedankt voor de reactie,
wat houd een gebruikte set in, en waar kan ik deze vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:49:
Kan je je i7 +1070 systeem niet portable maken ofzo?

Lijkt me zowiezo beter om naar een 2de hands systeem te kijken met dit budget & eisen. Een 5jaar oude CPU is nu niet echt een goede investering.
2e hands is geen optie voor mij, het hoeft ook geen high end systeem te worden. Welke CPU zou ik kunnen gebruiken om deze te vervangen?

• Inrage
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:52:
[...]

2e hands is geen optie voor mij, het hoeft ook geen high end systeem te worden. Welke CPU zou ik kunnen gebruiken om deze te vervangen?
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

Verwijderd

Topicstarter

Beiden erg bedankt voor de links, deze kunnen zeker van pas komen. Denken jullie dat het een mogelijkheid is om van beide builds componenten te gebruiken voor een PC? Want dan ga ik dat even proberen en zou ik daar graag feedback op krijgen.

• lactaxative
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:47:
Erg bedankt voor je feedback, ik heb even gekeken naar de onderdelen op de link alleen is een Intel Pentium wel krachtig genoeg om bijvoorbeeld op te gamen of intensieve programma's te draaien? En als ik wel een Pentium Intel processor zou nemen, moet ik dan een MSI GTX 1050 erbij nemen, aangezien ik dan al bijna €100 over prijs heen kom.
Is het daarom een optie om wel een AMD build aan te houden maar andere componenten te kiezen, en zo ja welke zou je dan aanraden om toch nog een PC met degelijke prestaties te krijgen. Met AMD ben je wel goedkoper uit over het algemeen volgens mij?

(Daarom dat ik aan een RX550 dacht aangezien de focus van deze PC niet expliciet op het gamen ligt.)
Voor gamen is een G4560 voldoende, de best buy guide is tenslotte een budget game pc. Het verschil tussen pentium en i3 is sinds deze generatie praktisch niet bestaand, dus maak je daar niet al te druk over. Intensieve programma's zie ik niet staan in je openingspost. Ik ga er dus vanuit dat het hier om excel, browsen en video's kijken gaat, hiervoor is praktisch elke CPU van de laatste vijf jaar voldoende. Ansys Fluent of een ander zwaar programma is natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb niet het idee dat jij dat gaat gebruiken.

Een 1050 Ti is bijna twee keer zo snel als een RX550 voor zo'n 45% meer geld. Het kan natuurlijk wel, je kunt ermee gamen. Ik adviseerde de 1050 Ti omdat ik dan op zo'n 510 euro uitkom, ik snap even niet waar je de 100 euro boven budget vandaan haalt.

Goedkope AMD processors van kwaliteit zie ik op het moment niet. Ook de verwachte R3 serie zal naar vermoeden niet opkunnen tegen de G4560 qua bang for buck.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:10:
[...]

Voor gamen is een G4560 voldoende, de best buy guide is tenslotte een budget game pc. Het verschil tussen pentium en i3 is sinds deze generatie praktisch niet bestaand, dus maak je daar niet al te druk over. Intensieve programma's zie ik niet staan in je openingspost. Ik ga er dus vanuit dat het hier om excel, browsen en video's kijken gaat, hiervoor is praktisch elke CPU van de laatste vijf jaar voldoende. Ansys Fluent of een ander zwaar programma is natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb niet het idee dat jij dat gaat gebruiken.

Een 1050 Ti is bijna twee keer zo snel als een RX550 voor zo'n 45% meer geld. Het kan natuurlijk wel, je kunt ermee gamen. Ik adviseerde de 1050 Ti omdat ik dan op zo'n 510 euro uitkom, ik snap even niet waar je de 100 euro boven budget vandaan haalt.

Goedkope AMD processors van kwaliteit zie ik op het moment niet. Ook de verwachte R3 serie zal naar vermoeden niet opkunnen tegen de G4560 qua bang for buck.
Oké helemaal top, ja ik had verkeerd gerekend want ik rekende die videokaart bij m'n eigen build in. Maar ik zie nu inderdaad dat die build rond de €510 zit, dus dat betekend dat ik voor zo'n €630 klaar ben inclusief beeldscherm en speakers dat is een mooie budget PC waar ik het wel mee aan durf.
Ja met programma's bedoelde ik vooral video's kijken, office programma's, muziek programma's maar dat moet hier zeker wel mee lukken. En met zo'n videokaart moet er vast ook wel fatsoenlijk mee kunnen gegamed worden.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:10:
[...]

Kan ik eventueel bij die build een 120/128g SSD gebruiken ipv die 275g? want dat vind ik te veel aangezien er alleen de OS op komt en bestanden van werk ect. misschien 1 of 2 games.
Zo ja, welke SSD word aan geraden.
Heb ik bij deze build ook nog een extra processor koeling nodig, of zit dat er al bij in begrepen?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 19:03 ]

• Inrage
Gebruik ook eens Google want je stelt echt wel erg basic vragen...

120GB is voor mij persoonlijk erg krap omdat ik liever wat meer games VA op de SSD draai en nog wat andere software... Je kan ook eens kijken hoeveel opslag je nu gebruikt voor die dingen...

Als er in de BBG niet gekozen wordt voor een 3rd party koeler dan zit die gewoonlijk al bij de CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:30:
Gebruik ook eens Google want je stelt echt wel erg basic vragen...

120GB is voor mij persoonlijk erg krap omdat ik liever wat meer games VA op de SSD draai en nog wat andere software... Je kan ook eens kijken hoeveel opslag je nu gebruikt voor die dingen...

Als er in de BBG niet gekozen wordt voor een 3rd party koeler dan zit die gewoonlijk al bij de CPU.
Oké bedankt voor het antwoord, ja het is de eerste keer dat ik een SSD ga gebruiken daarom dat ik me er nog niet helemaal in verdiept heb maar een 120/128g gaat wel lukken, heb je nog een advies wat een goede SSD met die omvang? Zat bijvoorbeeld te denken aan een Kingston, bijv deze: Kingston SSDNow M.2 SATA G2 120GB zijn deze het waard?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 19:54 ]

• Inrage
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Deze is prijs/kwaliteit top.

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, ik heb uiteindelijk deze PC besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 65,-€ 65,-
1MSI H110M ECO€ 51,50€ 51,50
1Gigabyte GeForce GTX 1050 OC 2G€ 125,01€ 125,01
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1BenQ GW2270H Zwart€ 99,-€ 99,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 61,-€ 61,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Kingston SSDNow M.2 SATA G2 120GB€ 59,63€ 59,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 546,64

En na vandaag alles binnen gekregen te hebben en klaar met het in elkaar zetten werkt het niet helemaal. Zodra ik het systeem wil booten zegt het monitor "no signal" en branden er rodje lampjes op het moederbord naast de PSU connector, deze lampjes branden een tijd en gaan daarna weer uit. Het gaat om de lampjes "bram" en "vga". Voor dat ik dit hier heb gepost heb ik de afgelopen uren naar oplossingen gezocht op internet en uit geprobeerd maar tot nu toe heeft niks geholpen. Alle connectoren zitten goed vast, heb de dubbele RAM kaarten (4gb ps) op alle mogelijke combinaties geprobeerd in het moederbord. Hele checklist afgelopen: http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems
Heeft niet geholpen, alles al opnieuw aangesloten, bij de CPU niks gebogen alles eigenlijk al geprobeerd. Op het moment bezig met CMOS reset, alleen heeft dit moederbord geen shorters dus zelf geimproviseerd door met 2 ijzerdraatjes de JBAT 1 te shorten hopenlijk is dat gelukt heb nu de batterij van het moederbord eruit en dat is eigenlijk m'n laatste hoop. Anders moet ik gaan breadboarden en heb ik waarschijnlijk een defect component denk ik? Gelukkig kan ik het nog wel terug sturen indien mogelijk maar ja het liefst heb ik zsm een werkend systeem. Heb deze systeem build trouwens van tweakers:

Alleen dus ipv de AMD RX 470 heb ik een Gigabyte GTX 1050, wat net zoals de guide zegt geen verschil zou moeten maken daarom snap ik niet wat er mis zou kunnen zijn. Alles zou moeten werken samen dus het engiste waar ik aan denk is een defect component. Weet iemand nog een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Ps. Sorry als dit in de verkeerde sectie is, maar aangezien ik mijn systeem ook via dit topic heb gekozen dacht ik dat ik hier eerst maar om raad zou vragen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/hvqrs0.jpg

Naast "DEBUG LED" zijn de lampjes "VGA" en "BRAM" te zien, zo weet ik nu wel dat VGA te maken heeft met de GPU en de BRAM met het ram, alleen hoe kan hier een probleem mee zijn? Dan denk ik dus gelijk aan een defect component. Zodra ik het systeem wil booten gaan trouwens wel alle ventilatoren aan en ik zie zo geen onderdeel dat niet werkt, GPU vantilator draait niet maar dat is normaal als deze niet zware taken heeft las ik al op internet. Verder klopt het dat de Gigabyte GTX 1050 2gb geen connector voor voeding kabel heeft en dus z'n stroom via de moederbord aansluiting krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2017 23:19 ]

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
Is de bios van het moederbord geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijnb schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:17:
Is de bios van het moederbord geupdate?
Ja ik kan mijn PC niet booten dus niks updaten denk ik? Want kan niet in het BIOS scherm komen, mijn laatste hoop nu is dat de CMOS reset z'n vruchten afwerpt.

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
h110 moederborden ondersteunen de g4560 normaal niet. De bios moet geupdare worden, dat kan de leverancier doen of je kunt het zelf doen(met een skylake cpu).

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijnb schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:24:
h110 moederborden ondersteunen de g4560 normaal niet. De bios moet geupdare worden, dat kan de leverancier doen of je kunt het zelf doen(met een skylake cpu).
Oke erg bedankt, dat zou het probleem kunnen verhelpen? Erg vreemd dat een website als tweakers deze build aanraad als build van de maand maar dus in 'volle natura' niet compatible is. Omdat ik de build hier van had sloot ik zo iets juist uit, alleen nog gekeken naar de RAM maar die is gewoon goed.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Meestal staat de bios versie ook wel op een sticker op het moederbord. Dan weet je het zeker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan mijn BIOS ligt aangezien er op de doos staat, "100% compatbility with all intel 1151 socket CPUs are supported" daar onder valt ook mijn g4560? Die heeftbook 1151 socket.
Als dit wel het probleem is hoe kan ik deze BIOS upgraden zonder dat het me wat gaat kosten, of is dat niet mogelijk?

Dit staat er op de sticker van mijn moederbord, word er niet veel wijzer van:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2060pbk.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2017 23:48 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Tja, als die sticker er op is geplakt voor de nieuwere generatie CPUs op de markt kwam (en H110 bordjes zijn merendeels oude voorraad inmiddels dus dat kan wel) klopte dat toen ook.
Als de BIOS versie op de doos (of stickertje ergens op het moederbord, dat komt ook regelmatig voor) lager is dan 2.7 gaat deze niet met een Kaby Lake CPU werken - allicht niet zonder BIOS update.

Verwijderd

Topicstarter
CMOS mocht ook niet baten, nog steeds 'no signal' op de monitor en rode lampjes, eerst een snelle die knipperd bij BRAM daarna 1 die wat langer aanblijft bij VGA niet dat ik er wijzer van word maar het zijn de engiste 2 aanwijzingen die ik kan vinden dat er wat mis is?

Verwijderd

Topicstarter
iceheart schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:53:
Tja, als die sticker er op is geplakt voor de nieuwere generatie CPUs op de markt kwam (en H110 bordjes zijn merendeels oude voorraad inmiddels dus dat kan wel) klopte dat toen ook.
Als de BIOS versie op de doos (of stickertje ergens op het moederbord, dat komt ook regelmatig voor) lager is dan 2.7 gaat deze niet met een Kaby Lake CPU werken - allicht niet zonder BIOS update.
Deze sticker? En hoe kan ik mijn BIOS updaten aangezien ik de pc dus niet kan booten..
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/6gmqwgamf/IMG_20170615_235656.jpg

• iceheart
Helaas, nee. Geen van die twee stickers noemen de BIOS-versie.

Updaten zal moeten gebeuren met een Skylake CPU.
zie dit topic, misschien helpt het je: Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU
Andere optie is de winkel waar je het bordje gekocht hebt om hulp vragen.

Verwijderd

Om een biosupdate uit te kunnen voeren heb je een Skylake cpu nodig. Zie Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Verwijderd

Topicstarter
iceheart schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 00:11:
Helaas, nee. Geen van die twee stickers noemen de BIOS-versie.

Updaten zal moeten gebeuren met een Skylake CPU.
zie dit topic, misschien helpt het je: Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU
Andere optie is de winkel waar je het bordje gekocht hebt om hulp vragen.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 00:12:
Om een biosupdate uit te kunnen voeren heb je een Skylake cpu nodig. Zie Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU
Oké ik ga er even naar kijken, laat sowieso morgen iemand met verstand van computers er even naar kijken. Ja heb alle onderdelen gekocht van megekko online en hebben alleen email adres, dus ik verwacht daar niet te veel van. Waar zou ik eventueel nog de BIOS versie kunnen vinden zodat ik zeker weet dat dit het probleem is?

• iceheart
Zoals gezegd, óf een sticker op de doos, óf een sticker op het moederbord (vroegâh zat dat op de EEPROM van de BIOS maar dat is echt verleden tijd - de kleine SPI/I2C flash ic'tjes tegenwoordig zijn stomweg ook te klein om dat op te plakken, en niet meer socketed ook).

De foto's van stickers die je hebt geplaatst bevatten in ieder geval geen duidelijke indicatie van een BIOS/UEFI versie. Als dat de enige stickers op bord en doos zijn kunnen we helaas niet meer doen dan van aannames uitgaan.

De enige andere manier om de BIOS versie met zekerheid vast te stellen is namelijk een oudere 1151 CPU er in stoppen zodat 'ie wel boot, maar ja, dan ben je er natuurlijk eigenlijk al :+

Sorry, veel meer dan dit kunnen wij van afstand waarschijnlijk niet voor je doen.

edit uit een nieuwsbericht (min of meer kopie van MSI persbericht) haal ik overigens dit:
No need to worry about compatibility. While others exclude support for high TDP processors to save power, MSI ECO Series motherboards support all Intel 6th generation Core, Pentium and Celeron processors. Because of its power saving nature MSI ECO Series motherboards are optimized for Intel S & T series power efficient processors. High speed DDR4 memory is also supported in both single and dual channel mode.
Dat is dus waar "100% compatbility with all intel 1151 socket CPUs are supported" op slaat.
Ga er dus maar veilig van uit dat het een BIOS update nodig hebben gaat :)

[ Voor 30% gewijzigd door iceheart op 16-06-2017 01:21 ]

• lactaxative
Het serial nummer suggereert dat het bord van 16/11 (november 2016) is, wat kort na de Kaby Lake BIOS update is. Mogelijk heb je dus net de laatste lading met een te oude BIOS.

In ieder geval excuses dat ik het er niet meer bij gezegd heb. Ik heb zelf blijkbaar al een aantal keer geluk gehad. Acht maanden vertraging is toch eigenlijk van de zotte.

Verwijderd

Topicstarter
iceheart schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:16:
Zoals gezegd, óf een sticker op de doos, óf een sticker op het moederbord (vroegâh zat dat op de EEPROM van de BIOS maar dat is echt verleden tijd - de kleine SPI/I2C flash ic'tjes tegenwoordig zijn stomweg ook te klein om dat op te plakken, en niet meer socketed ook).

De foto's van stickers die je hebt geplaatst bevatten in ieder geval geen duidelijke indicatie van een BIOS/UEFI versie. Als dat de enige stickers op bord en doos zijn kunnen we helaas niet meer doen dan van aannames uitgaan.

De enige andere manier om de BIOS versie met zekerheid vast te stellen is namelijk een oudere 1151 CPU er in stoppen zodat 'ie wel boot, maar ja, dan ben je er natuurlijk eigenlijk al :+

Sorry, veel meer dan dit kunnen wij van afstand waarschijnlijk niet voor je doen.

edit uit een nieuwsbericht (min of meer kopie van MSI persbericht) haal ik overigens dit:
[...]
Dat is dus waar "100% compatbility with all intel 1151 socket CPUs are supported" op slaat.
Ga er dus maar veilig van uit dat het een BIOS update nodig hebben gaat :)
Ja daar ga ik nu ook wel van uit, na gister de CMOS te hebben gereset, batterij uur eruit ect. Heb ik het systeem nog 1x opnieuw in elkaar gezet gekeken of alles klopte en dat was ook zo. Een defect component lijkt me erg sterk aangezien alles 1 dag oud is uit de verpakking en ik speciale handschoenen heb gebruikt zodat er geen statische schaden zou komen.
Bedankt voor verwijzen naar dat topic, erg handig bespaard me toch weer een nieuwe CPU die daarna gelijk op zolder kan.
lactaxative schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:25:
Het serial nummer suggereert dat het bord van 16/11 (november 2016) is, wat kort na de Kaby Lake BIOS update is. Mogelijk heb je dus net de laatste lading met een te oude BIOS.

In ieder geval excuses dat ik het er niet meer bij gezegd heb. Ik heb zelf blijkbaar al een aantal keer geluk gehad. Acht maanden vertraging is toch eigenlijk van de zotte.
Geen probleem, bedankt dat je het toch even aanduid, dat kunnen de vermoedens zo goed als bevestigen dat ik een BIOS update nodig heb, erg vreemd inderdaad dat de aanbieder hier zelf niet aan denkt, maar ja misschien had ik voor dat tientje meer via Azerty wel een nieuwe gehad. Ook bedankt voor de link naar sharing topic. Kan zeer van pas komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik even gekeken in mijn oude Dell PC, zo'n kant en klare. Zit er toevallig nog een intel i3 in, nou dat systeem is ongeveer zo'n 5/6 jaar geleden aangeschaft dus zou ik die chip ook kunnen gebruiken om de BIOS te upgraden? En kan ik dan de heatsink+ventilator van mijn G4560 gebruiken of moet ik die van de i3 gebruiken?

• iceheart
Nee, skylake is ~1,5 jaar oud, alles van daarvoor is een oudere socket. ~5-6 jaar oud doet mij vermoeden socket 1155, maar het zou 1156 kunnen zijn (iets ouder). Hoe dan ook, past niet, werkt niet, gaat allemaal stuque als je het toch probeert :+

Verwijderd

Topicstarter
iceheart schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:03:
Nee, skylake is ~1,5 jaar oud, alles van daarvoor is een oudere socket. ~5-6 jaar oud doet mij vermoeden socket 1155, maar het zou 1156 kunnen zijn (iets ouder). Hoe dan ook, past niet, werkt niet, gaat allemaal stuque als je het toch probeert :+
Oke dat is duidelijk, jammer. Dan wachten dus op een Skylake in ieder geval erg bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Skylake cpu erin heeft niet mogen baten, denk dat ik een defect onderdeel heb opgestuurd gekregen? Ga denk ik alles maar terug sturen naar de winkel.
Pagina: 1