Toon posts:

HDD staat niet in 'deze pc'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik heb vandaag mijn hdd in mijn pc ingebouwd en aangesloten, echter komt de schijf niet meteen in 'mijn pc' te staan. ik ben vervolgens naar ctrl+r > schijfbeheer gegaan en daar staat de schijf 'schijf 1 partitie 1'.
en de hdd is 500gb en in schijfbeheer staat 2048gb? wat kan ik doen?
dit is hoe het er nu staat in schijfbeheer: http://prntscr.com/fja02l[img]
en rechtermuisknop op de schijf: http://prntscr.com/fja1pa[img] (ik kan geen prscr maken daarvan, want dan sluit het 'rechtermuisknop venster zich')

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja een nieuwe schijf moet je nog even formateren.

edit.
Hint:
rechtermuisknop op de schijf, niet waar jij hem hebt, maar op dat gedeelte aan de onderkant met die grote blauwe balk.

[ Voor 57% gewijzigd door Reepje op 13-06-2017 17:09 ]

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:05
Wat ik meestal doe is formatteren naar NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:05:
Tja een nieuwe schijf moet je nog even formateren.
edit.
Hint:
rechtermuisknop op de schijf, niet waar jij hem hebt, maar op dat gedeelte aan de onderkant met die grote blauwe balk.
dat ie geformatteerd moet worden dacht ik ook al, maar de rechtermuisknop opties werken niet: http://prntscr.com/fje5uf
ik heb er ook nog een usb kabel bij (de schijf was/is eigenlijk een externe hdd) deze heb ik aangesloten en de schijf werd wel herkent, ik heb deze in schijfbeheer geformatteerd maar 'schijf 1 partitie 1' kan dus niet geformatteerd worden en heeft een onjuiste gb grootte... kan deze schijf misschien niet intern gebruikt worden of?

• Reepje
  • Niet online
open cmd
typ diskpart
typ list disk
typ select disk 1
typ clean
exit

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:02:
open cmd
typ diskpart
typ listdisk
typ select disk 1
typ clean
exit
Oké bedankt, powershell is ook goed neem ik aan? En kan ik geen verkeerde disk formatteren?

Misschien dat iemand dit ook weet: mijn pc kwam laatst met de melding; wilt u uw oude Windows installatie verwijderen? Dit heb ik gedaan in instellingen en er kwam weer een aantal gb vrij :) alleen is sinds dien cmd verandert naar powershell... is dat normaal dat dat gebeurt naar die handeling?

• Reepje
  • Niet online
Dat heeft hetzelfde effect. na het invoeren van diskpart in powershell gebeurd hetzelfde, nl diskpart word geopend.
Als je de verkeerde disk ingeeft, ja, dan is die leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:34:
Dat heeft hetzelfde effect. na het invoeren van diskpart in powershell gebeurd hetzelfde, nl diskpart word geopend.
Als je de verkeerde disk ingeeft, ja, dan is die leeg.
Maar het is dus disk 1, als je kijkt naar de foto?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34
Je trekt je de haren uit de kop als je de verkeerde kiest .....
De zekerste manier: het bovenbeschreven scherm openen met de harddisk aangesloten en nogmaals met de Power-stekker van de harddisk niet aangesloten. Het item wat komt/verdwijnt moet je formatteren.

• Hairy23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:23:
[...]

Oké bedankt, powershell is ook goed neem ik aan? En kan ik geen verkeerde disk formatteren?

Misschien dat iemand dit ook weet: mijn pc kwam laatst met de melding; wilt u uw oude Windows installatie verwijderen? Dit heb ik gedaan in instellingen en er kwam weer een aantal gb vrij :) alleen is sinds dien cmd verandert naar powershell... is dat normaal dat dat gebeurt naar die handeling?
Heb je windows 10?
Dan zou het dit kunnen zijn : http://m.windowsitpro.com...powershell-windows-x-menu

Dat het gebeurde bij je oude windows installatie weggooien is vreemd.
Bij mij gebeurde het na het updaten naar de creators update

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36
Je bent op zoek naar een 500GB disk en ziet een disk van 2048GB als disk 1.
Wat is disk 2 dan in je screenshots, die is toch 500GB of is dat weer een andere disk?

Verwijderd

Topicstarter
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:05:
Je bent op zoek naar een 500GB disk en ziet een disk van 2048GB als disk 1.
Wat is disk 2 dan in je screenshots, die is toch 500GB of is dat weer een andere disk?
Die van 2048gb is die (nieuwe) van 500gb. En die andere van 500gb is een externe HDD.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:23:
Met list disk zie je een overzicht van je HDD's, zolang je daarna maar het nummer van die van 2TB (2048GB) gebruikt gaat dat goed.

Verwijderd

Topicstarter
@DukeBox heb je ook nog enig idee wrm die 2TB aangeeft ipv 500GB?

laat maar xd
in powershell staat wel 465GB

wat nu?? http://prntscr.com/fjo8br

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 15:17 ]

• DukeBox
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:13:
heb je ook nog enig idee wrm die 2TB aangeeft ipv 500GB?
Is het een nieuwe ? Of komt ie uit een array ?

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Is het een nieuwe ? Of komt ie uit een array ?
het is al gelukt, bedankt voor de info. het is er een van marktplaats, wat is array?

• DukeBox
Google het eens...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Er stond een GPT tabel op, windows kan er nog steeds niet altijd goed mee omgaan, en als het ding corrupt is geeft ie ook gewoon verkeerde data. MBR formatteren of met een nieuwe GPT werken lost het probleem op. Afhankelijk van wat diskpart tegenwoordig doet met clean heb je nu dus een schone MBR of GPT waardoor de schijf van partities voorzien kan worden en die partities geformatteerd kunnen worden met een bestandssysteem waarna je hem nu dus kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
nu start ik mijn PC op en krijg ik de volgende melding: https://imgur.com/gallery/qRPu9 (alle sata data en power kabels zitten vast)

bvd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2017 07:23 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:31:
nu start ik mijn PC op en krijg ik de volgende melding: http://prntscr.com/fk83dz (alle sata data en power kabels zitten vast)

bvd :)
Wat is er veranderd tussen dat het werkte en dat het niet meer werkt?

PS: Ook hier het verzoek: Wil je a.u.b. je plaatjes embedden? Als dat niet kan, pak dan een dienst als imgur.com, of zo. Daar plak je rechtstreeks met Ctrl+V je screenshot en je hebt hem online staan. Makkelijker kan niet en eenvoudig te embedden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:32:
[...]

Wat is er veranderd tussen dat het werkte en dat het niet meer werkt?

PS: Ook hier het verzoek: Wil je a.u.b. je plaatjes embedden? Als dat niet kan, pak dan een dienst als imgur.com, of zo. Daar plak je rechtstreeks met Ctrl+V je screenshot en je hebt hem online staan. Makkelijker kan niet en eenvoudig te embedden.
Ik heb niets gedaan met de SSD, alleen een HDD ingebouwd. Toen de HDD geformatteerd in cmd. De PC gebruikt en daarna afgesloten. En toen ik m gisteravond opstartte kreeg ik die error

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb je in het andere topic een link gegeven met verschillende oorzaken en oplossingen. Heb je deze al doorgenomen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!
Ik heb een recovery usb gemaakt via microsoft.nl met een (wel werkende) win10 laptop. Deze usb in mijn (niet werkende) pc gestoken en voor systeemherstel gekozen. Binnen 10 sec. was alles klaar en al mijn bestanden staan op de SSD!
Ik had eerst wel een win10 usb stick met bijbehorende product key, maar deze gaf een foutmelding, toch het bedrijf van die stick maar eens bellen ;)

Heeft hier iemand wel enig idee wat de oorzaak is? Heeft het iets te maken met de inbouw van mijn HDD, of is dit gwn stom toeval?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 22:38 ]

Pagina: 1