Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Mijn vraag

Hallo

Ik heb hier een Headset Beats MIXR gekregen van iemand.
https://www.bol.com/nl/p/...n-zwart/9000000012174703/
Om deze Headset gaat het.
Nu is het zo dat de Headset 2 3,5mm jack ingangen heeft. Als ik de 3,5 mm jack kabel in de linker aansluiting doe hoor ik geluid uit de linkerkant van de Headset en de rechterkant niet. En als ik de 3,5 mm jack kabel in de rechter aansluiting stop dan hoor ik rechts geluid en links niks. Het geluid wat er uit komt is prima alleen hoor steeds maar 1 kant dus de Headset is niet kapot

Enig idee wat ik verkeerd doe en waarom er 2 3,55 jack aansluitingen opzitten

Groeten Robbert

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44
Waarschijnlijk zodat je per output kanaal van je mengpaneel een driver in je koptelefoon kan aansturen. Handig voor tijdens het mixxen van je muziek.
Volgens mij is dit 'probleem' prima op te lossen met een stereo verloopstuk.
Zoiets: https://www.kabelstore.nl...ine-vliegtuigadapter.html

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat ik begrijp uit de begeleidende tekst op Bol.com is de 2e aansluiting ervoor bedoeld dat je de koptelefoon kan doorlussen naar een 2e koptelefoon:
Deze prachtige koptelefoon heeft twee audiopluggen. Hiermee kun je een andere koptelefoon aan de Mixr koppelen zodat iedereen van de muziek kan meegenieten.
Gebruik je toevallig een mono kabel? Te herkennen aan maar één zwarte ring.

Verder kan het ook zijn dat je huidige kabel een kabelbreuk heeft, waardoor er maar één kanaal doorkomt. Heb je al een andere kabel geprobeerd?

offtopic:
Ik heb even je titel wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 13-06-2017 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44
Hiermee kun je een andere koptelefoon aan de Mixr koppelen zodat iedereen van de muziek kan meegenieten.
Compleet offtopic
Is het dan niet makkelijker om gewoon je koptelefoon UIT de receiver te halen en de muziek over de speakers te spelen. Lekker een probleem opgelost welke niet bestaat hahaha 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DonJunior schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:06:
Compleet offtopic
Is het dan niet makkelijker om gewoon je koptelefoon UIT de receiver te halen en de muziek over de speakers te spelen. Lekker een probleem opgelost welke niet bestaat hahaha 8)7
offtopic:
Waarschijnlijk is het bedoeld voor als mensen mee willen luisteren met jou muziek, met hun eigen koptelefoon / oortjes. Bijvoorbeeld in de bus of trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
Bedankt voor jullie reacties het mixen van muziek daar doe ik niet aan.
Wilden hem meer gebruiken om muziek te luisteren via mijn IPhone 6 S plus. Maarja als ik maar uit 1 kant geluid krijg dan schiet dat ook niet op.
Het is niet zo dat hij alleen geschikt is voor een mengpaneel?

Originele kabels zitten erbij.

1 rode kabel met microfoon
1 rode kabel zonder microfoon.
En een verloopje van 3,5 mm jack to Mono

Heb hem met allebij de 3,5mm Jack kabels aangesloten op allebij de aansluitingen op de Headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
Als ik een Jack spliter gebruik en 2 kabels aansluit dan werkt het wel en hoor ik uit allebij kanten geluid
Pagina: 1