Toon posts:

Shipping from USA

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het internet gezocht naar taxes wanneer je je spullen laat verschepen vanuit america naar nl. Dit gaat dan met name over mijn pc parts. Heeft iemand kennis van dit soort dingen? Ik ben namelijk zeer benieuw of je dan goedkoper uitkomt. Dit aangezien je op Pcpartspicker (pc bouw hulplijst) Goedkoper uitkomt, zonder tax dan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 15:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet je ook niet dat voor veel gekochte onderdelen, de garantie niet geldt in NL? Dat je dus voor een RMA, vaak, op eigen kosten, de spullen moet verschepen naar Amerika?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Rmg

http://www.invoercalculator.nl/ dit is een goeie indicatie*

*daadwerkelijke tarieven hangen vaak af hoe goed de verzender de zending voorbereid/aanmeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:42:
http://www.invoercalculator.nl/ dit is een goeie indicatie*

*daadwerkelijke tarieven hangen vaak af hoe goed de verzender de zending voorbereid/aanmeld
Interresant, volgens de overheid hoef je geen belasting te betalen, via deze calculator wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Interresant, volgens de overheid hoef je geen belasting te betalen, via deze calculator wel...
Dan lees je bij de Belastingdienst wel heel selectief. 1x doorklikken en je komt op https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Dan lees je bij de Belastingdienst wel heel selectief. 1x doorklikken en je komt op https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
Hmm, ik maakte gebruik van dit ding. Kut ding van de overheid werkt zoals gewoonlijk dan weer niet... 8)7

http://help31.creativevir...ast/bot.htm?isJSEnabled=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:51:
[...]

Hmm, ik maakte gebruik van dit ding. Kut ding van de overheid werkt zoals gewoonlijk dan weer niet... 8)7

http://help31.creativevir...ast/bot.htm?isJSEnabled=1
Valt toch wel mee? Als ik daar doorheen loop krijg ik dit:
Douane zegt: De btw is 21% en u betaalt geen invoerrechten.

U berekent de btw over:

de prijs van de goederen
kosten voor het post- en koeriersbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Valt toch wel mee? Als ik daar doorheen loop krijg ik dit:

[...]
Ja maar daar staat dat ik GEEN invoerrechten betaal. Volgens de andere pagina die gelinkt was, wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebruik anders de search even. Je bent namelijk echt niet de eerste die dit bedacht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PilatuS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:01:
Gebruik anders de search even. Je bent namelijk echt niet de eerste die dit bedacht heeft.
Zoiets? ;)

Neemt niet weg dat
a) de regels per jaar kunnen veranderen
b) de Belastingtelefoon hier ook bij kan helpen
c) voor bepaalde goederen de douane (haven of luchthaven) ingeschakeld kan worden
d) veel prijzen in Amerika sowieso al zonder BTW vermeld staan en onze 21%BTW erg hoog is

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 13-06-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Ja maar daar staat dat ik GEEN invoerrechten betaal. Volgens de andere pagina die gelinkt was, wel.
Naast die (default) invoerrechten staat een zoek link. Daar kan je in de taric database gaan zoeken wat jouw goederen aan invoerrechten hebben.

er staat ook midden op de pagina
Invoerrechten
Standaard staat het invoerrechten percentage van de calculator ingesteld op 4,2%, het tarief voor optische/astronomische instrumenten (hobby van de auteur). Het percentage kan aangepast worden naar een waarde die van toepassing is op de goederen die u wilt invoeren. De actuele TARIC (Integrated Tariff of the European Communities) invoerrechten kunt u vinden op http://gebruikstarief.douane.nl.

Let op: de invoerrechten kunnen voor bepaalde producten hoog uitvallen. Wees er zeker van dat het invoerrechtenpercentage klopt voordat u een aankoop doet!

[ Voor 45% gewijzigd door Rmg op 13-06-2017 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Laatst een kabeltje van €55 incl. verzendkosten uit de VS besteld. Mocht even €17 aftikken aan de deur :) En een collega van me heeft laatst een ergonomisch toetsenbord uit de VS over laten komen van ongeveer €340, waarbij hij ook nog iets van €60 aan de deur mocht betalen. Voor alle hardware geldt gewoon het 21% BTW tarief.

Je kan natuurlijk net geluk hebben, want lang niet iedereen betaald invoerrechten (al is dat wel de bedoeling). Maar reken er maar op dat je gewoon aan de deur betalen mag.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:00:
[...]
Mogelijk zijn 'andere heffingen bij invoer, zoals antidumpheffing, landbouwheffing, enzovoorts' niet van toepassing op computerapparatuur? Ik weet het niet.
Wat je nu iig wel weet is dat je aan de internetprijs de btw, de extra verzendkosten en de inklaringskosten kan toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Zoiets? ;)

Neemt niet weg dat
a) de regels per jaar kunnen veranderen
b) de Belastingtelefoon hier ook bij kan helpen
c) voor bepaalde goederen de douane (haven of luchthaven) ingeschakeld kan worden
d) veel prijzen in Amerika sowieso al zonder BTW vermeld staan en onze 21%BTW erg hoog is
Ik heb deze vraag zeker al 10x eerder gezien. Mensen zien de prijzen op Amazon of wat dan ook en denken dat het lekker goedkoop is. Nadat alle kosten erbij komen is de totaalprijs ongeveer wat het hier in NL ook is en dan zit je ook nog met garantie. Dus nee, het is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Ik heb deze vraag zeker al 10x eerder gezien. Mensen zien de prijzen op Amazon of wat dan ook en denken dat het lekker goedkoop is. Nadat alle kosten erbij komen is de totaalprijs ongeveer wat het hier in NL ook is en dan zit je ook nog met garantie. Dus nee, het is het niet waard.
Ik heb wel een tante in america wonen, zou dat uitmaken als zij ze naar mij verstuurt? bijv als cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:15:
[...]
Ik heb wel een tante in america wonen, zou dat uitmaken als zij ze naar mij verstuurt? bijv als cadeau?
Kijk hier eens: https://www.belastingdien...angen_uit_het_buitenland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Heb je nou echt niet gelezen?

Op de site van de Belastingdienst mag je alleen goederen van "familie" ontvangen als
- De goederen worden verzonden door de afzender, zonder dat daar enige betaling tegenover staat.

Einde verhaal dus; tenzij je geld gaat brengen naar je tante, is je IBAN/SEPA gewoon te tracken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Dat noemen ze fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:12
Wat wel kan is op vakantie gaan naar de VS en het meenemen op de terugreis. Ik dacht iets van €400 per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Als ik alles goed begrijp dan zat de situatie voor import als volgt:
- Aankopen <€21: Geen BTW en geen invoertaks
- Aankopen tussen €21 en €150: 21% BTW maar geen invoertaks
- Aankopen >€150: 21% BTW + invoertaks (Afhankelijk van wat je aan het invoeren bent. Ik gok iets van 5%)
(alle bedragen zijn incl. verzendkosten)

In sommige gevallen kan dus lonen om je bestellingen op te splitsen zodat je minder (of geen) belastingen moet betalen. Geen idee of hierrond ook regels zijn. (IANAL en heb ook geen ervaring met boekhouden oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze vraag hoort natuurlijk thuis in Shopping Forum en is daar al vele malen gesteld. Waarom dat dan nog een keer zou moeten is mij onduidelijk. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.