Toon posts:

Geen signaal meer op monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik was enkele uren geleden aan het typen op Word toen ineens het volgende gebeurde:

Ineens stond op mijn monitor 'no signal', ik heb hierna verschillende hdmi kabels gebruikt, vga kabels en ik kreeg nergens een signaal, zowel niet toen ik het in mijn moederbord pluggde als in mijn videokaart. Ik heb deze build nu al een week en heb er nooit problemen mee gehad.

Wanneer ik mijn scherm aansluit op mijn laptop, krijg ik wel beeld dus aan de hdmi kabel en beeldscherm ligt het niet.

Het volgende is me wel opgevallen: Normaal wanneer ik de computer opstartte, beepte hij 1 keer, nu 2keer en direct na de laatste beep komt er no signal te staan. Als ik een kabel in en uit de videokaart steek, wordt het lampje op het scherm eventjes groen, maar daarna terug oranje dus hij krijgt wel 'iets' van signaal.

Help me alstublieft! Mijn build staat hieronder

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 223,95€ 223,95
1Asus Prime A320M-K€ 60,95€ 60,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 150,39€ 150,39
1Sharkoon S25-W€ 50,95€ 50,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 31,-€ 31,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 837,70

dankuwel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Maar als de build een week oud is, neem ik aan dat je ook eventueel al contact hebt gezocht met de verkoper voor hulp?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Moederbord handleiding erbij pakken en kijken wat de 2 piepjes betekenen.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:38

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe krijg ik een bios op een usb ? ik heb namelijk geen optical drive, kan ik die gewoon downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:34:
En hoe krijg ik een bios op een usb ? ik heb namelijk geen optical drive, kan ik die gewoon downloaden?
Serieus? Ooit gehoord van de prachtige website Google? Natuurlijk kan je de bios gewoon downloaden. Verder gewoon instructies volgen, als dat niet te lastig is.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legenware
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03 12:25
Als je een beetje verstand hebt van computer bouwen. Eerst monitor op een andere pc aansluiten om uit te sluiten dat de monitor stuk is. Daarna indien monitor niet stuk is:
-Eerst stroom eraf.
-Computer goed schoon maken, ik gebruik meestal een zachte verfkwast.
-Gebruik geen stofzuiger clasic mistake, daar kan je statische shock mee maken en de boel mee slopen.
-Batterij eruit van de bios.
-Videokaart eruit halen en de contacten gummen met een gum. Niet te hard doen gewoon voorzichtig. Daarna gumsel eraf kwasten. Contacten absoluut niet aanraken met je vingers en zorgen dat je niet statisch geladen bent.
-Check ook even of je uberhaupt stroom krijgt van de voeding is ook wel handig.
-Ook de ram gummen als bovenstaande niet werkt.

Check ook of het wel werkt zonder hard disk en andere apparaten zoals de videokaart.

[ Voor 9% gewijzigd door legenware op 13-06-2017 15:47 . Reden: Typo zoals altijd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meekoh
Snuffel even hier rond: https://www.asus.com/Moth...-A320M-K/HelpDesk_Manual/
Daar kun je de manual vinden met instructies voor bios updates en kun je ook bios versies downloaden.
Kijk ook in het FAQ deel, daar staan topics (en filmpjes) over bios updates.

edit:
@hierboven Denk niet dat stof een probleem zou zijn. Het ding is net een week oud ;)
Ik zou niet meteen beginnen met het gummen van dingen, want de bios beeps zijn vrij duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Meekoh op 13-06-2017 15:44 ]

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10 20:33
legenware schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:40:
Als je een beetje verstand hebt van computer bouwen. Eerst monitor op een andere pc aansluiten om uit te sluiten dat de monitor stuk is. Daarna indien monitor niet stuk is:
-Eerst stroom eraf.
-Computer goed schoon maken, ik gebruik meestal een zachte verfkwast.
-Gebruik geen stofzuiger clasic mistake, daar kan je statische shock mee maken en de boel mee slopen.
-Batterij eruit van de bios.
-Videokaart eruit halen en de contacten gummen met een gum. Niet te hard doen gewoon voorzichtig. Daarna gumsel eraf kwasten. Contacten absoluut niet aanraken met je vingers en zorgen dat je niet statisch geladen bent.
-Check ook even of je uberhaupt stroom krijgt van de voeding is ook wel handig.
Hoezo zou je in godsnaam je computer moeten schoonmaken en je contacten moeten gummen. Het ding is een week oud en werkte voorheen gewoon.

Daarnaast geeft OP ook aan dat hij nu een andere opstart cyclus heeft en hierbij 2x een piep hoort ipv 1x zoals hij dat voorheen gewend was.
Ergo het probleem lijk me duidelijk: Het moederbord geeft een foutmelding.
De oplossing: De foutmelding opzoeken in de handleiding van het moederbord en pas dan verder actie ondernemen.

Jij zou heel je computer uit elkaar gaan schroeven, met kwasten en gummen aan de slag op je videokaart terwijl je connector van je voeding gewoon niet goed ingeprikt zit (bij wijze van spreken). 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legenware
Ja ik zou een voor een alles schoonmaken. Zelfs al is een computer nieuw betekend niet dat hij altijd goed contact maakt. Ram en videokaart zijn vaak probleemveroorzakers als je geen beeld krijgt. Daarnaast hoe wil je een bios update doen als je geen beeld krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Dat is goed stom dan. .ik zou gewoon eerst de handleiding erbij pakken en kijken waarom het moederbord 2x piept. Maar dat zal wel te logisch zijn? Een pc van twee weken oud schoonmaken die gewoon gewerkt heeft lijkt mij compleet zonde van je tijd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 biepjes: "Bij gebruik van Crashfree om een BIOS te herstellen, Is de nieuwe BIOS versie met succes herkend."

Maar inderdaad, hoe kan ik een bios update doen als ik geen beeld heb? Stick inpluggen alleen genoeg? Ben nu nog niet thuis, dus kan het moeilijk testen op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
legenware schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:48:
Ja ik zou een voor een alles schoonmaken. Zelfs al is een computer nieuw betekend niet dat hij altijd goed contact maakt. Ram en videokaart zijn vaak probleemveroorzakers als je geen beeld krijgt. Daarnaast hoe wil je een bios update doen als je geen beeld krijgt?
Niemand zegt dat hij een bios update moet doen, dat heeft TS zelf bedacht.
Wat wel duidelijk is is dat 2 biepjes wijst op iets met de BIOS.
Voor hetzelfde geld werkt een BIOS reset ook goed genoeg.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:55:
2 biepjes: "Bij gebruik van Crashfree om een BIOS te herstellen, Is de nieuwe BIOS versie met succes herkend."

Maar inderdaad, hoe kan ik een bios update doen als ik geen beeld heb? Stick inpluggen alleen genoeg? Ben nu nog niet thuis, dus kan het moeilijk testen op dit moment.
The ASUS CrashFree BIOS 3 utility is an auto recovery tool that allows you to restore the BIOS file when it fails or gets corrupted during the updating process. You can restore a corrupted BIOS file using the motherboard support DVD or a USB flash drive that contains the BIOS file.

bron: https://www.asus.com/support/faq/1012219
Hieruit maak ik op dat je Bios door deze tool vanzelf 'terug is gezet' tijdens het opstarten. Een bios update lijkt me daarom niet op zijn plaats in dezen.

Je hebt zelf al uitgesloten dat het scherm of de kabel defect is (door deze in een ander systeem te prikken) dat is natuurlijk al top.

Kun je als vervolgstap je videokaart verwijderen uit het systeem en kijken wat er gebeurd als je de monitor direct in je moederbord video-output steekt (waarbij de after-market videokaart verwijderd is)
Lijkt me namelijk dat je dan sowieso beeld moet krijgen.
Krijg je dan alsnog geen beeld probeer dan zoveel componenten los te koppelen die 'overbodig' zijn. Zoals je geheugen, deze bestaat uit een set van 2 ram sticks. Probeer de pc eens op te starten met een enkele RAM stick (let wel dat je deze dan in het goede slot laat zitten, bekijk hiervoor je moederbord instructies)

Succes wederom, ben benieuwd naar de resultaten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFancyPantss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-11-2023
de optie voor scherm rechtstreeks aan het moederbord te hangen kan je aan/uit zetten in BIOS, mss ook best even aanzetten/checken om zeker te zijn dat het niet aan de gpu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
MrFancyPantss schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:02:
de optie voor scherm rechtstreeks aan het moederbord te hangen kan je aan/uit zetten in BIOS, mss ook best even aanzetten/checken om zeker te zijn dat het niet aan de gpu ligt.
Het is alleen wat lastig zoeken in het bios zonder monitor.. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFancyPantss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-11-2023
Owja juist :D niet erg helpvol dan, wou maar even laten weten dat ik daar wel al eens mee heb lopen sukkelen. Proberen scherm met vga op moederbord aan te sluiten, maar vergeten dat de optie uitstond in BIOS ^^ had toen toch even geduurd voor ik het doorhad 8)7 .

[ Voor 5% gewijzigd door MrFancyPantss op 14-06-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:06

DukeBox

loves wheat smoothies

legenware schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:40:
Heb je wel eens een ballon langs je haren gewreven ? Bedenk dan eens dat een gum van het zelfde materiaal gemaakt is |:(

Zoiets maak je schoon met een glasvezel kwastje evt. vergezeld met wat alcohol maar in 99% van de gevallen is re-seaten ook al voldoende.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 20:35
DonJunior schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:19:
[...]

[...]

Hieruit maak ik op dat je Bios door deze tool vanzelf 'terug is gezet' tijdens het opstarten. Een bios update lijkt me daarom niet op zijn plaats in dezen.

Je hebt zelf al uitgesloten dat het scherm of de kabel defect is (door deze in een ander systeem te prikken) dat is natuurlijk al top.

Kun je als vervolgstap je videokaart verwijderen uit het systeem en kijken wat er gebeurd als je de monitor direct in je moederbord video-output steekt (waarbij de after-market videokaart verwijderd is)
Lijkt me namelijk dat je dan sowieso beeld moet krijgen.
Krijg je dan alsnog geen beeld probeer dan zoveel componenten los te koppelen die 'overbodig' zijn. Zoals je geheugen, deze bestaat uit een set van 2 ram sticks. Probeer de pc eens op te starten met een enkele RAM stick (let wel dat je deze dan in het goede slot laat zitten, bekijk hiervoor je moederbord instructies)

Succes wederom, ben benieuwd naar de resultaten.
Ryzen heeft toch geen Integrated Graphics?

Heb je zelf iets veranderd in de bios? Heb je misschien nog een andere videokaart die je kan testen i.c.m. je monitor?

[ Voor 3% gewijzigd door cri0s op 14-06-2017 13:49 ]

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legenware
Ik weet het niet hoor maar ik gum al mijn hele leven en dat zal ik blijven doen. Nog niet esd van gehad. Balon heeft ook wel wat meer oppervlak hè.. Dat je er geen ervaring mee hebt betekend niet meteen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel ontschreeuwd en schopje naar VB.
Pagina: 1