“The greatest teacher, failure is”
Het eerste kind is inmiddels in het water gevallen dus er staan nu extra dranghekken om te voorkomen dat er in de reling geklommen wordt......PKHS schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:15:
Dit grachtengordeldier houdt dit topic in de smiezen.
Ben benieuwd naar het nieuwe olifantenverblijf met zwembad.
Leuk initiatief!
This footer is intentionally left blank
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I’m not sure about the universe!" ~ Albert EinsteinVentieldopje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:30:
Zal er een keer een ongeluk gebeuren en thats it, dan let iedereen wel op.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Mochten mensen zich nog niet ingeschreven hebben, maar wel willen komen zijn jullie uiteraard van harte welkom he! We hebben slechts reeds de datum geprikt met zijn allen
I can't wait to shoot!
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Eens kijken of ik een Fuji 100-400 kan regelen voor 2 juli
[ Voor 40% gewijzigd door BlaTieBla op 21-06-2017 08:36 ]
Gratis parkeren op zondag bij de Oostelijke eilanden. Dat is in de buurt bij het scheepvaartmuseum. Zie deze kaart. Op de Wittenburgergracht en omgeving is het op zondag gratis. Via de kadijken loop je binnen 10 minuten naar Artis, via luchtfoto's kun je wel zien hoe je slalomend via de Overhaalsgang - Kadijken - P- Plaats Artis naar de ingang loopt. Een deel van de Mauritskade is ook gratis, dan moet je wel om Artis heen lopen naar de ingang, echter kun je bij het draaihek in de hoek achter het aquarium wel makkelijk de tuin verlaten en snel bij je auto zijn.
Voor OVers is (als je via CS komt) de metro het snelst. Willekeurige metro pakken op CS en de tweede halte uitstappen (eerste is Nieuwmarkt), dat is halte Waterloopplein. Vervolgens via de Hortus Botanicus kant bovengronds komen en je bent in 10 minuten lopen bij de ingang van Artis. Trams zetten je misschien dichter voor de deur af, maar zullen een langere reistijd hebben. Deze wandelroute.
Of ben ik nu een ouwe lul en pakt iedereen gewoon zijn smartfoon en kijkt ter plaatse wel naar het hoe en wat? Ik bereid me altiijd voor bij tripjes.
Of gewoon parkeren op de parkeerplaats van Artis zelf. Kost je €9.00 voor een hele dag bij het laten stempelen in Artis en bij vertoon van je toegangskaart of abbonnementen kaart (dan is het €7.00 overigens, dus doe er je voordeel mee als er iemand is die lid is van Artis; ze kijken niet naar de kaart, puur dat je een kaart hebt)ajhaverkamp schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:34:
Misschien nog wat handige tips voor mensen die naar Artis gaan komen.
Gratis parkeren op zondag bij de Oostelijke eilanden. Dat is in de buurt bij het scheepvaartmuseum. Zie deze kaart. Op de Wittenburgergracht en omgeving is het op zondag gratis. Via de kadijken loop je binnen 10 minuten naar Artis, via luchtfoto's kun je wel zien hoe je slalomend via de Overhaalsgang - Kadijken - P- Plaats Artis naar de ingang loopt. Een deel van de Mauritskade is ook gratis, dan moet je wel om Artis heen lopen naar de ingang, echter kun je bij het draaihek in de hoek achter het aquarium wel makkelijk de tuin verlaten en snel bij je auto zijn.
Voor OVers is (als je via CS komt) de metro het snelst. Willekeurige metro pakken op CS en de tweede halte uitstappen (eerste is Nieuwmarkt), dat is halte Waterloopplein. Vervolgens via de Hortus Botanicus kant bovengronds komen en je bent in 10 minuten lopen bij de ingang van Artis. Trams zetten je misschien dichter voor de deur af, maar zullen een langere reistijd hebben. Deze wandelroute.
Of ben ik nu een ouwe lul en pakt iedereen gewoon zijn smartfoon en kijkt ter plaatse wel naar het hoe en wat? Ik bereid me altiijd voor bij tripjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 21-06-2017 10:39 ]
Dacht hetzelfde over de Sony FE 100-400. Denk niet dat dat gaat lukken helaas.BlaTieBla schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:07:
Vooralsnog staat 2 juli ook bij mij in de agenda.
Eens kijken of ik een Fuji 100-400 kan regelen voor 2 juli
Leica MM + Sony A9
Precies en als je kan carpoolen en zo de kosten kan delen is dat al helemaal goed te doenNotna schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:36:
[...]
Of gewoon parkeren op de parkeerplaats van Artis zelf. Kost je €9.00 voor een hele dag bij het laten stempelen in Artis en bij vertoon van je toegangskaart of abbonnementen kaart (dan is het €7.00 overigens, dus doe er je voordeel mee als er iemand is die lid is van Artis; ze kijken niet naar de kaart, puur dat je een kaart hebt)
Speeking of which: * Orion84 komt uit Den Bosch en kan wel een paar passagiers oppikken onderweg. Brandstofkosten zijn voor de baas, parkeerkosten deel ik wel graag
[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2017 12:54 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 25-06-2017 23:52 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Zijn de dieren zo anders in 020 dan in 026?mennovanw schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:01:
Ik moet me helaas afmelden voor 2 juli in verband met een (onbedoelde) dubbele afspraak. Ik moet ook bekennen dat ik 020 niet echt ga missen. Hoop me bij een latere meet weer aan te kunnen sluiten!
Jammer in ieder geval, volgende keer beter! Mocht je je nog bedenken en je je afspraak vroegtijdig weten te dumpen (

www.maartendeboer.net

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Misschien dat @Nomad je van héle sterke koffie kan voorzienEgocentrix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:07:
Misschien sluit ik ook nog aan, dat zal een beetje van mijn energie 's ochtends afhangen. Moet zaterdagavond werken tot een bijzonder onchristelijk tijdstip
www.maartendeboer.net
Been there done thatVentieldopje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:38:
[...]
Misschien dat @Nomad je van héle sterke koffie kan voorzien
Gewoon in A'dam even een dubbele verse espresso halen en je kan dr tegenaan
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Ter info: de Albert Heijn heeft momenteel ook een Trein Dalkaart te koop voor €15,-. Voor één dag onbeperkt reizen (maandag t/m vrijdag voor 06:30 uur, tussen 09:00 uur - 16:00 uur en na 18:30 uur en op zaterdag en zondag de gehele dag).Ventieldopje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:15:
Voor de mensen die net als ik en mijn vriendin 1e klas willen reizen zonder een fortuin te betalen: http://www.treinreiziger....gkaart-vanaf-13-euro/amp/
Canon 5DII + 5DIII | Canon M50 | | 24mm f/1.4 art | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.4 art | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 85mm f/1.2 | 100mm f/2.8 Macro | 70-200 f/2.8 II IS | 3 Legged Thing "Jack"
*hap*Ventieldopje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:24:
[...]
Ik moet ook bekennen dat ik niet veel met 020 heb (stelletje toeristen)
Nou ja zeg!!
Leica MM + Sony A9
ora et labora
Beetje positief blijven hèmrc4nl schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:03:
Ik heb een treinkaartje gekocht bij de AH. Al is het nog niet zeker dat ik ook kom. Hangt beetje van het weer af. Of ik kom later op de dag.
Zijn er overigens nog meer X-mount gebruikers aanwezig zondag?
www.maartendeboer.net
Want ik kan prima beperkte set meenemen, maar het blijft hoe dan ook gesleep
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dan hoop ik maar voor je dat je incognito gaat want aanwezig zijn zonder ongemerkt hallo te zeggen kan natuurlijk niet hèChiron schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:38:
Ha ziet er naar uit dat ik zaterdag ook in Artis ben. Wordt alleen geen meet voor mij, heb de vrouw mee en de kleine en bevriend stel met kind. Voor de vorm wel de X100 en D700 mee met de kachelpijp (100-300/5.6).
Overigens zijn wij er zondag!
[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 01-07-2017 01:26 ]
www.maartendeboer.net
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het varieert, maar 90% is asfalt en dus vlak. Het overige is cobblestones, traanplaat of aardeNomad schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:16:
Hoe is de dierentuin daar qua ondergrond. Fijn met een trolley om overal heen te rijden of juist niet?
Want ik kan prima beperkte set meenemen, maar het blijft hoe dan ook gesleep. En een trolley rol ik gewoon lekker achter mij aan
En dan hoef ik niet te kiezen wat wel/niet mee te nemen
Ik heb de laatste tijd wat last van mijn rug, dus een cameratas slepen leek mij niet alles, misschien dat ik de trolley wel echt mee gaan nemen. Beetje oudelullen-stijl, maar wel in comfortNotna schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:58:
[...]
Het varieert, maar 90% is asfalt en dus vlak. Het overige is cobblestones, traanplaat of aarde
ora et labora
Je mist volgens mij nog even de dag verschil in de aanwezigheid.Chiron schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:23:
Oh ik doe uiteraard wel even hoi zeggen als ik jullie spot of zelf gespot word hoor, no worries
Online krijg je 1 euro korting.mrc4nl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:11:
Zou van te voren een kaartje kopen voor artis goedkoper zijn dan "aan de deur" ?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hoe bedoel je?Grozno schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:31:
[...]
Je mist volgens mij nog even de dag verschil in de aanwezigheid.
Of ik was niet wakker, of mn iphone spellingscheck maakte er zaterdag van. Maar ik bedoelde dus zondag, morgen op 2 juli.
Zal om een uur of half 10 gaan rijden, en rond half 11 in het park zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Chiron op 01-07-2017 14:06 ]
Chiron schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:38:
Ha ziet er naar uit dat ik zaterdag ook in Artis ben.
Zie ook de titel van het topic
Is er nog iemand uit de richting Driebergen/Zeist/Utrecht die een plekje vrij heeft in de auto (en uiteraard de benzine/parkeerkosten wil delen)?
* F.West98 is morgen ook van de partij
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Yep. Benzine kosten geen probleem. Bijdrage in parkeren altijd welkom. Weet nog niet of ik helemaal tot het einde van de dag blijf.citruspers schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:13:
* citruspers is toch van de partij!
Is er nog iemand uit de richting Driebergen/Zeist/Utrecht die een plekje vrij heeft in de auto (en uiteraard de benzine/parkeerkosten wil delen)?
Ben zo offline en morgen rond 08:00 weer online, dus laat maar ff weten of je mee wil rijden. Ik woon in Zeist.
ora et labora
Wij zijn herkenbaarder. Vind ons maarChiron schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:57:
Ik zit aan de koffie bij het kinderspeeltuintje achter de olifantenwaren er al om 9.30
Mijn verwachte aankomsttijd is 13:23
Zolang jullie niet ergens binnen zitten zal ik jullie wel snel hebben gevonden (of jullie mij)
ora et labora

En speciaal voor de Groningse ' Selective Coloring Club'

Gekke koe dit:

Ik ben btw wel benieuwd hoe helder of donker de foto's bij jullie zijn. Ik bewerk ze op een laptop met helderheid op 90%, maar weet niet of dat een beetje representatief is.
[ Voor 189% gewijzigd door Pixeltje op 02-07-2017 21:55 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
www.maartendeboer.net
* Opa gaat verder met foto's uitzoeken totdat hij met kwijl op het toetsenbord wakker wordt
[ Voor 5% gewijzigd door Grozno op 02-07-2017 23:34 ]
Wij zijn rond een uur of drie afgetaaid, kleine was er klaar mee. Helaas niemand van jullie gespot, en zo te zien heeft niemand mij gespot
Grootste tegenvaller vandaag: het planetarium, het grote gedeelte omgebouwd tot vreetschuur en de gang binnen om de projectieruimte heen was helemaal kaalgetrokken, was echt niets meer van over

Inderdaad. Hele vreemde Computer On Wheels.Pixeltje schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:50:
[...]
Gekke koe dit:
[afbeelding]0094 - Rare koe by Sjaak Gerritsen, on Flickr
[...]
Was dat ook een vereiste dan?
Lijkt gek, maar is het niet.Pixeltje schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:50:
Gekke koe dit:
[afbeelding]0094 - Rare koe by Sjaak Gerritsen, on Flickr
De aanduiding voor een vrouwelijke olifant, is koe.
Wikipedia: Benamingen voor dieren
Kip; hen en haan.
Rund; koe en stier.
Schaap; ooi en ram.
etc.
Ik was om 09:00 de eerste die door de poort naar binnen ging en heb de groep ook niet gespot. Heb van 09:00 tot 10:00 bij het gibboneiland gestaan omdat zaterdagmiddag laat daar een baby geboren is. Helaas niet veel soeps kunnen schieten omdat de kleine steeds naar de andere kant keek. Diverse keren teruggeweest. Zoals gewoonlijk heb ik de meeste tijd bij de gorillas doorgebracht. Om klokslag 15:00 liep de tuin weer uit naar huis toe. Enkel de Purmerendse terror oehoe poseerde eindelijk een keer goed. Die zit de afgelopen week voortdurend te roepen. Misschien omdat de sneeuwuil ernaast 4 kuikens heeft. Ik hoorde van een vriendin (die als vrijwilliger in het apen/vogelhuis stond) dat er eentje zo maf was geweest om daar in de vochtigheid lenzen te gaan staan wisselen.Chiron schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:56:
Wij zijn rond een uur of drie afgetaaid, kleine was er klaar mee. Helaas niemand van jullie gespot, en zo te zien heeft niemand mij gespothoe groot was de groep uiteindelijk?

(beetje contrastloos momentje helaas qua licht)

Bloempie

Bloempie

Gibbons en gorilla's hebben wij geloof ik compleet gemist, dus dat verklaart denk ik deels waarom we elkaar zijn misgelopen.ajhaverkamp schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:54:
[...]
Ik was om 09:00 de eerste die door de poort naar binnen ging en heb de groep ook niet gespot. Heb van 09:00 tot 10:00 bij het gibboneiland gestaan omdat zaterdagmiddag laat daar een baby geboren is. Helaas niet veel soeps kunnen schieten omdat de kleine steeds naar de andere kant keek. Diverse keren teruggeweest. Zoals gewoonlijk heb ik de meeste tijd bij de gorillas doorgebracht. Om klokslag 15:00 liep de tuin weer uit naar huis toe. Enkel de Purmerendse terror oehoe poseerde eindelijk een keer goed. Die zit de afgelopen week voortdurend te roepen. Misschien omdat de sneeuwuil ernaast 4 kuikens heeft.
Fraaie plaat van die oehoe, toen wij daar langskwamen zat ie nog ergens weggedoken achter in zijn kooi.
Ach, Artis adverteert tenslotte met "koop een kaartje, je leeft maar één keer"Ik hoorde van een vriendin (die als vrijwilliger in het apen/vogelhuis stond) dat er eentje zo maf was geweest om daar in de vochtigheid lenzen te gaan staan wisselen.
[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 03-07-2017 16:59 ]
Toch best leuke plaatjes geschoten, En die "freelensing" werkte beter dan verwacht! (#7,8,#11)
#1 Vogel

#2 Adam Jensen cosplay

#3 Zonnebril en hoofddeksel

#4 zonnebril close up

#5 Nog een zonnebril. (minolta 50f2 is scheeeeerp

#6 gevleugelte

#7 rode panda

#8 verstekeling in de groep

#9 Bijzondere vis gespot in het aquarium

#10 Moet je die gekke mensen nou zien, Kraaah.

#11 bloempje

#12 voedertijd

ora et labora

Dat was ik waarschijnlijk. Mijn 24-70 2.8 zuigt bij het zoomen ook gewoon lucht naar binnen, die gaat ook niet eerst door 3 zakjes silica vochtvreters voordat het bij de sensor terecht komt.Universal Creations schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:16:
Je kunt prima met vochtigheid je lenzen wisselen, of ben je in de gedachte dat je camera luchtdicht is?
Volgens mij was jij ook degene die me daarop wees, trouwens...
[ Voor 7% gewijzigd door citruspers op 03-07-2017 21:26 ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Tsja, meer is niet altijd beter :-DUniversal Creations schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:17:
@Citruspers: dus je bent van 4MP kleur naar 0,3MP zwartwit gegaan qua camera?
Het vocht dat dan in je body terecht komt is niet zo fijn. Ik heb wel eens gehad dat de condens van de sensor droop toen ik wisselde in een zeer vochtige en warme ruimte met een bijna bevroren camera. Met lang wachten komt het wel weer goed.citruspers schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:25:
[...]
Dat was ik waarschijnlijk. Mijn 24-70 2.8 zuigt bij het zoomen ook gewoon lucht naar binnen, die gaat ook niet eerst door 3 zakjes silica vochtvreters voordat het bij de sensor terecht komt.
In de dierentuin?Grozno schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:25:
Lekker relevant mannen, ik wil foto's van wilde beesten zien!
Leuke foto's weer!
* citruspers mompelt iets over diafragma's met de hand bedienenUniversal Creations schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:17:
@Citruspers: dus je bent van 4MP kleur naar 0,3MP zwartwit gegaan qua camera?
Ik heb trouwens maar weinig wilde beesten gezien afgezien van wat huismussen. Verder leken alle dieren me vrij rustig, depressief en misschien zelfs gedrogeerd....
[ Voor 22% gewijzigd door citruspers op 04-07-2017 10:56 ]
Sinds ze op het eiland zitten springt er eentje over de gracht en gaat dan de bakjes leegeten bij het naastgelegen kleine zoogdierenhuis. Dat heb ik diverse keren gezien. Blijkbaar was hij nu via de Hortus richting het Waterlooplein gegaan. In het verleden zijn ook diverse pelikanen ontsnapt. Oftwel niks aan de hand, gewoon doorlopen svpcitruspers schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:32:
http://www.nu.nl/amsterda...am-ontsnapping-artis.html
En de Vari half-apen blijkbaar ook
Zal vanavond ook even door de foto's heen gaan en wat posten

Aapje:

Hagedisjes gingen er even voor zitten:

Een van deze mormels was dus ontsnapt:

Aalscholver showoff:

Giraffe met dorst:

Vlindertuin:

Paradijsvogel in de vlindertuin:

Sanuk kreeg ook wat te drinken:

Alle foto's: klik
Gisteravond ook begonnen met foto's uitzoeken, deze wil ik jullie niet onthouden:
#1 "Iedereen die niet minstens één goede foto post, krijgt een permban"
--@Grozno, 2017.
Bij dezen

#2 Ik weet nog steeds niet waarom hij plat is

#3 "Al die vervelende mensen die zonodig foto's moeten maken"

#4 Een vogel met een snor

#5 Dezelfde panda als iedereen, met dank aan de geleende 70-300VR

#6 Prairiehond

De paradijsvogel van Chiron is een waaierduif / Victoria kroonduif, de grootste duivensoort.
Vanmiddag was de rode vari weer van z'n eiland ontsnapt. Met veel personeel en vrijwilligers lukte het om hem weer terug op het eiland te krijgen. Volgens mij gaat dit mannetje al jarenlang met enige regelmaat op stap. Heb hem in het verleden diverse keren zien lopen buiten in het eiland aan het einde van de dag. Dan ging hij even buurten bij het kleine zoogdierenhuis waar allerlei "lege" voederbakjes stonden. Die likte hij nog even uit.
[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 06-07-2017 18:07 ]
O man, ik heb ook zon hekel aan pompschuifdraaifocus lenzen., ik heb de mijne dan ook allemaal weggedaan of gesloopt.Chiron schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:02:
Alle foto's met de antieke kachelpijp geschoten (Nikkor 100-300/5.6 ai-s), dus lekker met de hand schuifpompzoomfocussen. Was soms een uitdaging..
Ik had gelukkig gewoon een prime mee, Al was het "freelensen" van mij wel behoorlijk vermoeiend met mijn 300mm f4. goed tegen de camera drukken en dan proberen manueel te focussen is wel zwaar
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 06-07-2017 22:54 ]
ora et labora
De mensjes:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. Vooral ook de opvolgende foto's bekijken

11.

12.

Paar beestjes:
13. I have a cunning plan

14. Ik hou je in de gaten makker

15. Je denkt toch zeker niet dat ik ga poseren voor een telefoon...

16. BiF (butterfly in flight)

17. "Macroshot" met de Sigma 135

18. Rode panda met de Sigma 135mm

19. Rode panda met de Sigma 100-400mm

20. Staring contest winner

Volledige set: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157683782287070
Eerlijk gezegd vind ik schuifzoomen nog niet eens zo irritant, het was meer het focussen van bewegende dingen, maar dat is altijd een biaatch met MF. Dan moet je veel meer anticiperen en prefocussen (en vereist een stukje observeren, soms kan je je voordeel halen uit dieren die voorspelbaar vaak dezelfde bewegingen maken).mrc4nl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:53:
[...]
O man, ik heb ook zon hekel aan pompschuifdraaifocus lenzen., ik heb de mijne dan ook allemaal weggedaan of gesloopt.
Ik had gelukkig gewoon een prime mee, Al was het "freelensen" van mij wel behoorlijk vermoeiend met mijn 300mm f4. goed tegen de camera drukken en dan proberen manueel te focussen is wel zwaar
Vanwaar het freelensen? Of was die 300/4 van het verkeerde merk?
Nu was ik bij het processen de helft vergeten zag ik, zaten onder andere nog wat aapjes tussen

#6 Bokbeest met gigantische horens

#7 observeren, prefocussen, en wachten, als je gaat 'tracken' werkt het echt niet

#8 Verstekeling

Ik heb lange tijd zowel een mft als een sony A7 gehad, en had per ongeluk een nog mft adapter op de lens zitten. dus dat klikte niet mooi vast op mijn sony.Chiron schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:48:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik schuifzoomen nog niet eens zo irritant, het was meer het focussen van bewegende dingen, maar dat is altijd een biaatch met MF. Dan moet je veel meer anticiperen en prefocussen (en vereist een stukje observeren, soms kan je je voordeel halen uit dieren die voorspelbaar vaak dezelfde bewegingen maken).
Vanwaar het freelensen? Of was die 300/4 van het verkeerde merk?
ora et labora

De tweakers staan er weer goed op, ik herken ze uit duizenden!Orion84 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:43:
Zo, eindelijk tijd om even door mijn foto's heen te gaan. Hieronder een kleine selectie, meer op Flickr.
[afbeelding]DSC_5463.jpg by Frank Vlamings, on Flickr
[afbeelding]DSC_5423.jpg by Frank Vlamings, on Flickr
[afbeelding]DSC_5474.jpg by Frank Vlamings, on Flickr
[afbeelding]DSC_5522.jpg by Frank Vlamings, on Flickr
[afbeelding]DSC_5642.jpg by Frank Vlamings, on Flickr
[afbeelding]DSC_5746.jpg by Frank Vlamings, on Flickr
www.maartendeboer.net
www.maartendeboer.net

1. 1/40s, f/5.0, 50mm, ISO 640 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM

2. 1/200s, f/5.6, 135mm, ISO 160 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM

3. 1/125s, f/5.6, 135mm, ISO 160 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
Weer hetzelfde beest, maar vond deze pose wel erg mooi. Beetje jammer van de achtergrond.

4. 1/200s, f/5.6, 202mm, ISO 100 op de 80D + Sigma 100-400mm Contemporary
Echt geweldig hoeveel detail die lens heeft

5. 1/200s, f/6.3, 302mm, ISO 100 op de 80D + Sigma 100-400mm Contemporary
Deze is een beetje fine-art-achtig wat mee geprobeerd, de kleur-versie is er ook: https://www.flickr.com/ph.../album-72157686338618066/

6. 1/800s, f/5.6, 135mm, ISO 400 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM

7. 1/40s, f/5.6, 135mm, ISO 100 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM

8. 1/640s, f/5.6, 135mm, ISO 100 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
Ik vind de witbalans wat grauw, het mag van mij wel iets zonniger/warmer.F.West98 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:11:
Zo.. Na een week weggeweest en een tweede week erg druk met andere dingen, eindelijk alle foto's weten af te ronden. Ik ben heel erg blij met mijn resultaten, en vooral met de Sigma lens die ik kon lenen, nog bedankt @Universal Creations! Het klopt dat e.e.a. wat (erg) bewerkt is, maar laat vooral weten als je het té vindt
[afbeelding]
1. 1/40s, f/5.0, 50mm, ISO 640 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
[afbeelding]
2. 1/200s, f/5.6, 135mm, ISO 160 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
[afbeelding]
3. 1/125s, f/5.6, 135mm, ISO 160 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
Weer hetzelfde beest, maar vond deze pose wel erg mooi. Beetje jammer van de achtergrond.
[afbeelding]
4. 1/200s, f/5.6, 202mm, ISO 100 op de 80D + Sigma 100-400mm Contemporary
Echt geweldig hoeveel detail die lens heeft
[afbeelding]
5. 1/200s, f/6.3, 302mm, ISO 100 op de 80D + Sigma 100-400mm Contemporary
Deze is een beetje fine-art-achtig wat mee geprobeerd, de kleur-versie is er ook: https://www.flickr.com/ph.../album-72157686338618066/
[afbeelding]
6. 1/800s, f/5.6, 135mm, ISO 400 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
[afbeelding]
7. 1/40s, f/5.6, 135mm, ISO 100 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
[afbeelding]
8. 1/640s, f/5.6, 135mm, ISO 100 op de 80D + EFS 18-135mm Nano USM
nummer 5 is verruit de beste als je het mij vraagt, gave plaat!
ora et labora
Onder het mom van 'Nieuwjaarsvoornemens' denk ik dat het na een half driekwart jaar toch wel tijd is om ook mijn foto's met de groep te delen

Ik heb het erg naar mijn zin gehad en jullie kunnen inderdaad best lief zijn Woutoud! Ik ben erg onder de indruk van de scherpte van die 50-100 1.8 ART, bedankt voor de mogelijkheid om daar kort even mee te mogen spelen.
Ik had volgens mij een leuker begeleidend verhaaltje bij de foto's ingedachte, maar die ben ik vergeten. Bij mijn eerste poging om foto's up te loaden op Tweakers werkte het iets anders dan gedacht. Ik wilde het natuurlijk wel goed doen, toen te moeilijk, daarna weer vergeten en er een andere keer voor te gaan zitten. Daarna weer vergeten. En dan nu toch wel eens de foto's delen

Hogere kwaliteit foto's en nog een aantal extra foto's zijn trouwens via onderstaande WeTransfer link te downloaden (heb geen Flickr meer):

1. Zal ik wel of zal ik niet gaan zwemmen vandaag.

2. Grote lenzen zijn altijd leuk om te zien! Of eigenlijk leuker om te voelen hoe dat is (zwaar).

3. In opperste concentratie om iets op de foto te zetten.

4. Universal Creations in opperste concentratie om niet op de foto gezet te worden.

5. Die Nomad mot ik niet met z'n foto's!

6. Gezellig met de groep, toch Nomad?

7. De 50-100 1.8 in gebruik tijdens de lunch.

8. Lekker backlight!

9. Zeg, kerels. 'T ziet er niet helemaal gezond uit daar beneden, vinden jullie ook niet?

10. Het blijven schatjes.

11. Volgens mij was bijna hetzelfde moment al door iemand in dit topic geplaatst. Hierbij mijn versie.

12. Hij doet niet zo veel. Misschien wel als ik intens staar?