Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen HP Instant inkt dienst?

Pagina: 1
Acties:

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe all-in-one voor thuisgebruik,en in het zoeken en vergelijken zijn de prijzen van consumables een grote factor. Zo kwam ik voor HP inkjets op een nieuwe dienst, genaamd Instant Inkt. Dat lijkt een abonnement à 3 euro/maand voor 50 printjes, en als de inktjet-inkt opraakt, sturen ze je een nieuw setje cartridges.

Ik vind het intrigerend, wij draaien weinig printvolume, dus dat goedkoopste abonnement zou plenty zijn. We printen eigenlijk te weinig om een laser echt rendabel te laten zijn, en ook te weinig om een inktjet vaak genoeg te laten printen om de koppen schoon te houden. Nu gaat 3/4e van de inkt op aan schoonmaakcycli. :'( Op afroep nieuwe cartridges lijkt me dan ook wel wat, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er (al) mensen zijn met ervaringen met deze dienst?

[ Voor 10% gewijzigd door uncle_sjohie op 13-06-2017 15:05 . Reden: URL naar product toegevoegd. ]

uncle_sjohie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees niet omdat er geen URL is maar je vertelt ons dat pas wat wordt opgestuurd al de inkjet op raakt. Hier zijn vooralsnog geen vervanging gemeld als de koppen vies zijn (maar de cartridges nog wel vol).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• uncle_sjohie
Thanks voor de feedback, heb er even een linkje naartoe bijgezet.

uncle_sjohie

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Over welke printer hebben we het? want een normale printer hoeft z;n koppen niet met regelmaat te reinigen met zulke volume's.

3 euro voor 50 printjes met welke dekkingsgraad?

39

• uncle_sjohie
Ik zag het bij een printer uit de envy serie (Envy 5640), dus de simpeler intkjetmodellen voor thuis en kleinzakelijk gebruik schat ik zo in, Het type printjes maakt volgens de site van HP niet uit, 50 fullpage foto's kan dus net zo goed als 50 pagina's tekst, het gaat zo te zien om het aantal fysieke geprinte pagina's. Dubbelzijdige pagina's tellen dan weer wel voor 2.

uncle_sjohie

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

uncle_sjohie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:20:
Ik zag het bij een printer uit de envy serie (Envy 5640), dus de simpeler intkjetmodellen voor thuis en kleinzakelijk gebruik schat ik zo in, Het type printjes maakt volgens de site van HP niet uit, 50 fullpage foto's kan dus net zo goed als 50 pagina's tekst, het gaat zo te zien om het aantal fysieke geprinte pagina's. Dubbelzijdige pagina's tellen dan weer wel voor 2.
Je hebt een printer die ontzettend duur is in gebruik. Niet zo raar dat je dan klaagt over de kosten.
De cartridges die erin gaan bevatten namelijk zowel (heel weinig) inkt en een printkop. Nieuwe cartridge = nieuwe printkop. Daarom is het raar dat je zegt dat je de printer zovaak moet reinigen. Staat de printer op een zonnige/warme of (extreem) stoffige plek? Laat je de printer wel in standby staan of zet je deze iedere keer volledig uit?

Mijn advies, koop een printer waar goede* cartridges in gaan. Met goed bedoel ik: vaste printkop, aparte kleuren cartridges. Bijvoorbeeld (even een willekeurig model, want er zijn meer natuurlijk) een Canon MG5750. Die heb je voor 60 euro, geeft goede afdrukken, verbruikskosten liggen laag.

39

• uncle_sjohie
We hebben nu een HP 6500 Officejet uit 2010, die heeft al aparte koppen zo uit mijn hoofd. Deze willen vervangen, en waarmee, is nog niet beslist. Op mijn zoektocht naar een nieuwe AIO printer kwam ik deze dienst tegen, en ik was wel benieuwd naar de ervaringen, voor zover er al mensen zijn die die hebben met deze volgens mij relatief nieuwe dienst. De Envy 5640 noemde ik alleen als voorbeeld van een printer waar zo'n abonnement bij mogelijk is, die heb ik dus zelf niet.

uncle_sjohie

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn fout inderdaad, ik had je bericht gelezen dat je nu de Envy 5640 had, vandaar de verwarring. Wat voor euvel heb je met de 6500? streept de printer of lopen de kleuren doorelkaar?

Heb de dienst nog niet eerder gezien, maar als het 3 euro voor 50 pagina's is geeft dat geen besparing, zelfs duurder dan de patronen in de winkel te kopen.

39

• uncle_sjohie
De printer heeft niet echt een euvel, maar de inkt raakt op, dus ik dacht, ik ga eens kijken wat de mogelijkheden nu zijn, voordat ik simpelweg weer een rondje inkt bestel. En aangezien ze de all-in-ones bijna weggeven is de drempel om een nieuwe te kopen, niet zo'n grote. ;) Voor de prijs van 2 setjes 3rd party inktcartridges voor de huidige printer, heb ik ook een nieuwe all-in-one. Maar dan wel met van die driekwart lege transportcartridges, dus een rondje inkt kan je wel bij de aanschafprijs optellen tegenwoordig.

Nou had ik de oude inktprijzen nog in het hoofd, sinds de laatste bestelling zijn ze wat goedkoper geworden, grofweg even duur als een jaartje dit abonnement, en met ons verbruik verwacht ik niet dat HP meer dan 1x per jaar een setje cartridges op moet sturen.

Ik denk, na eea wat genuanceerder te hebben bekeken, dat een rondje 3rd party inkt kopen voor de huidige printer, de meest voordelige oplossing is.

uncle_sjohie

Pagina: 1