Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

desktop pc voor gemiddeld gebruik

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Ik ben bezig met het uitzoeken van een fatsoenlijke hedendaagse pc voor mijn ouders. De voorkeur gaat uit voor een desktop, aangezien er met het budget(~€450,00) amper iets fatsoenlijks in de laptopmarkt(met HD-scherm, SSD, grote HDD) te vinden is.

1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal worden gebruikt voor mail, internet, muziek, bekijken van HD en 4K video, fotobewerking, videochat, Office, bestandsopslag, downloads en evt. enkele lichte browser based spellen of retrogames. Wellicht incidenteel ook grafische programma's of low end games vanwege ouder worden van mijn eigen notebook. Veel multitasking!

2. Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het budget heeft 'zacht' limiet van €450, met uitloper naar max. €550.

3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
In principe geen, behalve universeel scherm, keyboard en muis.

4. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb momenteel de volgende 2 systemen op het oog waarvan ik denk dat ze voldoende zijn voor de komende jaren:
Systeem 1: €450,00
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 52,01€ 52,01
1Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI€ 97,53€ 97,53
1Toshiba MQ Series, 1TB€ 53,88€ 53,88
1Kingston KVR16N11S8/4€ 29,60€ 29,60
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,02

Systeem 2: €515,00
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 178,90€ 178,90
1ASRock H110M-ITX€ 65,75€ 65,75
1Toshiba MQ Series, 1TB€ 53,88€ 53,88
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,20€ 59,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,73

Beide systemen worden van te voren in elkaar gezet en getest door de dealer. Behuizing van beide systemen is klein formaat.

5. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst geen klant-en-klaar spul, dat is meestal duurder en lastiger qua uitbreidingen/upgrades.. Indien kant-en-klaar, geen HP vanwege zeer slechte support en koelingsproblemen / losse of missende fans met alle HP systemen in het verleden.

6. Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Geluidsniveau is niet zo belangrijk, zolang je elkaar kunt verstaan als je er beide naast zit. :P Wel de koeling, aangezien er daarmee in het verleden problemen zijn geweest. Ook moeten er voldoende USB poorten(liefst minimaal 2 USB 3.0, 4 totaal incl USB 2.0) aanwezig zijn, o.a. voor aansluiten van SD kaart lezer en camera. interne kaartlezer is leuk. Componenten moeten compatible zijn met zowel Win7 Als Win 8.1, 10. Minimaal 8GB RAM en gigabit netwerkaansluiting. Liefst zo klein mogelijk behuizing, zonder al te veel in te leveren op koeling. Er moet, naast de HDD voor opslag, een SSD komen voor OS en applicaties.

Het is belangrijk dat het systeem binnen enkele seconden opstart en er een aantal (zware) programma's tegelijk kunnen draaien(zoals IM, mail, meerdere tabbladen in browser, downloads en muziek) zonder dat Windows laggy wordt.

De pc moet sowieso enkele jaren mee kan gaan. Qua levensduur van de hardware en de samenwerking tussen 'hardware-software'(oftwel: de software moet niet na een jaar te zwaar zijn voor het systeem). Daarnaast moet het binnen het budget blijven.

7. Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, maar wie weet wat de toekomst brengt... :P

8.Wat verwacht je van ons?
Als het kan commentaar over de door mij gevonden systemen.
Suggesties van andere desktop/laptop systemen binnen het budget.
Ik sta ook open voor andere systemen en andere ideeën.

[ Voor 87% gewijzigd door timmie1 op 13-06-2017 21:03 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Ik zou DAA beleid lezen en m'n post aanpassen.

En ik zou checken of ik wel eerlijk vergelijk, want bij een laptop zit natuurlijk een scherm en toetsenbord inbegrepen, en bij een los systeem is dat niet altijd het geval.

[ Voor 56% gewijzigd door Jesse op 13-06-2017 15:17 ]

• timmie1
Jesse schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:13:
Ik zou DAA beleid lezen en m'n post aanpassen.

En ik zou checken of ik wel eerlijk vergelijk, want bij een laptop zit natuurlijk een scherm en toetsenbord inbegrepen, en bij een los systeem is dat niet altijd het geval.
Bedoel je dat ik deze vraag beter bij CAA had kunnen stellen vanwege de verschillende componenten? Of dat ik meer eigen inzet moet tonen? Ik heb mijn eigen bevindingen er in ieder geval bijgezet, maar dat eerste kan ik nu moeilijk veranderen. ;)

Wat betreft eerlijk vergelijken heb je wellicht gelijk. Bij een laptop heb je ook scherm, toetsenbord, touchpad, accu. Echter, uitgangspunt voor dit nieuw systeem is levensduur en prestatie. Aangezien scherm, toetsenbord, muis al in bezit zijn en dus hergebruikt kunnen worden, kan je meer geld steken in levensduur en prestatie. Mobiliteit is in principe niet nodig. Leuk voor erbij, zullen we maar zeggen.

Maar mocht je in plaats van een desktop met deze specs een laptop weten met vergelijkbare prestaties binnen het budget, be my guest. :)

• Jesse
timmie1 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Bedoel je dat ik deze vraag beter bij CAA had kunnen stellen vanwege de verschillende componenten? Of dat ik meer eigen inzet moet tonen? Ik heb mijn eigen bevindingen er in ieder geval bijgezet, maar dat eerste kan ik nu moeilijk veranderen. ;)
Ik bedoel datgene wat er staat onder 'Aan welke eisen moet mijn topic voldoen?'

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou ze eigenlijk geen van beide aanbevelen. De AMD variant niet omdat deze cpu vooral gericht is op grafische kwaliteit en volgens mij heb je dat niet nodig. De i5 ook niet want overkill. Voor HTK gebruik lijkt me een pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed meer dan goed genoeg.

Daarnaast zou ik een ssd van minimaal 256GB erin doen; niet alleen prijstechnisch interessanter, maar 128GB zit eerder vol dan je denkt.

... en gaat over tot de orde van de dag

• timmie1
P_Tingen schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:50:
Ik zou ze eigenlijk geen van beide aanbevelen. De AMD variant niet omdat deze cpu vooral gericht is op grafische kwaliteit en volgens mij heb je dat niet nodig. De i5 ook niet want overkill. Voor HTK gebruik lijkt me een pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed meer dan goed genoeg.

Daarnaast zou ik een ssd van minimaal 256GB erin doen; niet alleen prijstechnisch interessanter, maar 128GB zit eerder vol dan je denkt.
Bedankt voor je bericht! Weet je zeker dan een Pentium dualcore goed genoeg is met het oog op de toekomst? Zeker gezien er toch wel eens wat foto's worden bewerkt/aangepast en vanwege de multitasking? En wat betreft de SSD, het is vooral de bedoeling dat alleen het OS met applicaties(Office, Skype e.d.) op de SSD komt. De SSD moet zorgen dat het systeem en apps snel opstarten. Media zoals documenten, foto's, video zou ik hen liever op de HDD willen laten opslaan en de huidige applicaties nemen maar ~20GB aan ruimte in beslag.
Jesse schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Ik bedoel datgene wat er staat onder 'Aan welke eisen moet mijn topic voldoen?'
Ik zal het aanpassen, bedankt voor de hint.

Edit: @Jesse aangepast, zo beter?

• Jesse
Check punt 4 nog even.

• timmie1
@Jesse Aangepast.

Opmerking over de 2 bovenstaande systemen: Wenslijsten zijn zonder behuizing en precieze modelnummers van RAM en HDD weet ik niet.

Iemand nog een andere tip/idee/suggestie voor een ander systeem of opmerking over 2 bovenstaande systemen?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Het eerste systeem is 3 jaar verouderd en destijds ook al niet veel soeps. Het tweede systeem werkt niet, DDR3 ram past niet in DDR4 slots. Verder vraag ik me af wat je met deze HDD wilt, en waarom hij uberhaupt in de pricewatch staat. Deze is toch wel heel erg verouderd.

In principe kun je reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 zonder GPU pakken. Een uATX behuizing lijkt me wel gewenst en opslagoplossingen kun je ook wel zelf verzinnen, denk ik.

Verwijderd

Systeem 1 is een no go. Oude hardware met relatief hoog stroomverbruik. De eerder genoemde Pentium, (dual core met HT overigens wat door software, net als een quadcore, als 4 threads wordt gezien) is veel sneller, zuiniger en moderner. Bovendien ontbreekt een voeding en behuizing.

Systeem 2 is al wat beter maar zal in deze configuratie niet werken. Het geheugen is niet compatibel en ook hier mist een voeding en behuizing.

Voor 4K 60 Hz output heb je DP of HDMI 2.0 nodig.

Als volgt hoe een goed gebalanceerd compleet compact systeem eruit kan zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 61,44€ 61,44
1Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI€ 112,-€ 112,-
1Seagate Barracuda Compute 2,5", 1TB€ 53,-€ 53,-
1In Win Chopin Zwart€ 89,-€ 89,-
1Crucial CT2K4G4DFS824A€ 67,60€ 67,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,04

• timmie1
lactaxative schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:51:
Het eerste systeem is 3 jaar verouderd en destijds ook al niet veel soeps. Het tweede systeem werkt niet, DDR3 ram past niet in DDR4 slots. Verder vraag ik me af wat je met deze HDD wilt, en waarom hij uberhaupt in de pricewatch staat. Deze is toch wel heel erg verouderd.

In principe kun je reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 zonder GPU pakken. Een uATX behuizing lijkt me wel gewenst en opslagoplossingen kun je ook wel zelf verzinnen, denk ik.
Bedankt voor je reactie @lactaxative . Die gedachte over het eerste systeem had ik eerlijk gezegd ook. Het tweede systeem zoals het er nu staat klopt niet helemaal, aangezien de dealer op z'n website niet precieze merk en modelnummer aangeeft voor de HDD en RAM. Er staat letterlijk op hun website "8GB DDR4 RAM", "Intel HD 630 Grafische kaart" en "500GB SATA600 8MB harde schijf". Maar afgezien van die punten, is het volgens jou goed genoeg voor de komende jaren voor 'gemiddeld' gebruik en af en toe wat kleine grafische- /coderings toepassingen?
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:06:
Systeem 1 is een no go. Oude hardware met relatief hoog stroomverbruik. De eerder genoemde Pentium, (dual core met HT overigens wat door software, net als een quadcore, als 4 threads wordt gezien) is veel sneller, zuiniger en moderner. Bovendien ontbreekt een voeding en behuizing.

Systeem 2 is al wat beter maar zal in deze configuratie niet werken. Het geheugen is niet compatibel en ook hier mist een voeding en behuizing.

Voor 4K 60 Hz output heb je DP of HDMI 2.0 nodig.

Als volgt hoe een goed gebalanceerd compleet compact systeem eruit kan zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 61,44€ 61,44
1Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI€ 112,-€ 112,-
1Seagate Barracuda Compute 2,5", 1TB€ 53,-€ 53,-
1Crucial CT2K4G4DFS824A€ 67,60€ 67,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,04
Bedankt voor je reactie @Verwijderd. Stroomverbruik heb ik niet eens naar gekeken, bedankt voor de tip. Voor systeem 1: voeding is volgens de website van de dealer een externe 75watt voedingsadapter. Behuizing ben ik vergeten te vermelden, dat is een Chieftec Flyer Series FI-01B-U3.

Wat betreft systeem 2 is er van toepassing wat ik hierboven heb gezegd:
Het tweede systeem zoals het er nu staat klopt niet helemaal, aangezien de dealer op z'n website niet precieze merk en modelnummer aangeeft voor de HDD en RAM. Er staat letterlijk op hun website "8GB DDR4 RAM", "Intel HD 630 Grafische kaart" en "500GB SATA600 8MB harde schijf".
Ook dit systeem heeft een 75 watt externe voeding. Behuizing van dit systeem is LC-Power ITX Mini 1350MI.
Als ik het goed begrijp is deze dus niet geschikt voor 4K 60hz, aangezien deze geen HDMI 2 heeft. In de specs staat letterlijk :
Supports HDMI with max. resolution up to 4K x 2K (4096x2160) @ 24Hz / (3840x2160) @ 30Hz
Systeem 1 en systeem 2 zijn overigens hier online te vinden.

Het probleem met de lijsten met componenten die jullie aandragen, is dat dit niet als één systeem bij een dealer te koop is. Mocht ik het op deze manier doen, dan zal ik alle onderdelen los moeten kopen en zelf in elkaar moeten zetten. Dit heeft als nadeel dat ik bij elk probleem in principe alles zelf moet gaan troubleshooten en er werk aan heb, terwijl ik ze een ander kant-en-klaar systeem naar de dealer kan laten brengen en dat zij het dan uitzoeken. Tevens, wat betreft het in elkaar zetten, het zal de eerste keer zijn dat ik een systeem volledig in elkaar zet, dus ben ik nogal huiverig om dit al gelijk "voor het echie" te doen. :P

Wat denken jullie van deze (zelf samengestelde) setup? Misschien beetje overkill voor normaal gebruik maar
dan kan ik er evt. tussendoor gebruik van maken voor wat zwaardere toepassingen. Mijn eigen laptop wordt al een dagje ouder... :P
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 178,90€ 178,90
1Gigabyte GA-B250N Phoenix-WIFI€ 111,01€ 111,01
1Seagate Barracuda, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Crucial CT8G4DFS8213€ 59,95€ 59,95
1Corsair Force LS V2 120GB€ 71,95€ 71,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,81

[ Voor 17% gewijzigd door timmie1 op 15-06-2017 20:24 ]

Verwijderd

De hdd gaat niet in de behuizing passen. Er is geen plaats voor een 3,5", alleen 2,5".

• timmie1
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:33:
De hdd gaat niet in de behuizing passen. Er is geen plaats voor een 3,5", alleen 2,5".
En als ik de HDD in de lijst vervang voor Seagate Barracuda Compute 2,5" 1TB? Deze is qua performance vergelijkbaar met de 3.5'' Barracuda toch?

Zal ik bij dit systeem nog andere dingen bij moeten bestellen? Zoals SATA kabeltjes, fans voor de koeling of bevestigingsbeugels/schroefjes om componenten in de kast vast te schroeven? Of wordt dit er allemaal bijgeleverd?

Ik lees dat er in de behuizing een voeding ingebouwd is. Is deze van goede kwaliteit, of is het beter om behuizing en een goede kwaliteitsvoeding(Be quiet, Coolermaster) apart te nemen?

Kan ik evt. nog wat besparen door een soortgelijk moederbord te nemen, alleen zonder WiFi?

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 15-06-2017 21:28 ]

Verwijderd

timmie1 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:27:
[...]

En als ik de HDD in de lijst vervang voor Seagate Barracuda Compute 2,5" 1TB? Deze is qua performance vergelijkbaar met de 3.5'' Barracuda toch?
2,5" is wat trager omdat het toerental lager is. 5400 rpm ipv 7200. Voor massaopslag maakt het weinig uit en het is in het voordeel van het geluidsniveau.
Zal ik bij dit systeem nog andere dingen bij moeten bestellen? Zoals SATA kabeltjes, fans voor de koeling of bevestigingsbeugels/schroefjes om componenten in de kast vast te schroeven? Of wordt dit er allemaal bijgeleverd?
Sata kabels komen met het moederbord. CPU fan zit bij de cpu en voldoet. Schroeven worden meegeleverd met de behuizing.
Ik lees dat er in de behuizing een voeding ingebouwd is. Is deze van goede kwaliteit, of is het beter om behuizing en een goede kwaliteitsvoeding(Be quiet, Coolermaster) apart te nemen?
De meegeleverde voeding is van goede kwaliteit en zal zo'n 7 jaar mee moeten kunnen.
Kan ik evt. nog wat besparen door een soortgelijk moederbord te nemen, alleen zonder WiFi?
Dit bord is ongeveer het goedkoopste Mini-ITX bord met een DP uitgang. Met goedkopere borden mis je 4K 60 Hz.

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 22:44
Is dit misschien een optie? Quadcore met SMT en een aparte videokaart voor de videoutput:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 167,10€ 167,10
1ASRock A320M-DGS€ 55,05€ 55,05
1Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 102,50€ 102,50
1Spire SUPREME 1410€ 17,73€ 17,73
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 61,-€ 61,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,33

• timmie1
Simmity schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 07:57:
Is dit misschien een optie? Quadcore met SMT en een aparte videokaart voor de videoutput:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 167,10€ 167,10
1ASRock A320M-DGS€ 55,05€ 55,05
1Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 102,50€ 102,50
1Spire SUPREME 1410€ 17,73€ 17,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,33
Bedankt voor je suggestie, altijd fijn!

Ziet er goed uit, zeker die processor! Deze heeft ook DP dus is er ook 4k 60hz mogelijk, maar er is nog geen HDD meegenomen in het overzicht. Ook ziet de behuizing er vrij fors uit, klopt dat? Volgens mij heeft deze wel minder grote gaten dan de In Win Chopin, het lijkt me dat je dan minder (snel) stof binnen in je kast krijgt.
Ik zal nog even navragen of de kastgrootte wat groter kan, want dan heb ik ook meer ruimte om erin te knutselen. :+
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:57:
[...]

2,5" is wat trager omdat het toerental lager is. 5400 rpm ipv 7200. Voor massaopslag maakt het weinig uit en het is in het voordeel van het geluidsniveau.
Hmm, dat kan een probleem vormen. Het moet niet zo zijn dat de harddisk een bottleneck gaat vormen bij het bladeren door media op de HDD...
[...]

Sata kabels komen met het moederbord. CPU fan zit bij de cpu en voldoet. Schroeven worden meegeleverd met de behuizing.
Fijn, dan hoef ik daar dus niet meer aan te denken...
[...]

De meegeleverde voeding is van goede kwaliteit en zal zo'n 7 jaar mee moeten kunnen.
d:)b
[...]

Dit bord is ongeveer het goedkoopste Mini-ITX bord met een DP uitgang. Met goedkopere borden mis je 4K 60 Hz.
En mocht ik evt. wel voor een "normaal formaat" gaan, welk bord zou je dan aanraden als waardig alternatief?

• Simmity
timmie1 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je suggestie, altijd fijn!

Ziet er goed uit, zeker die processor! Deze heeft ook DP dus is er ook 4k 60hz mogelijk, maar er is nog geen HDD meegenomen in het overzicht. Ook ziet de behuizing er vrij fors uit, klopt dat? Volgens mij heeft deze wel minder grote gaten dan de In Win Chopin, het lijkt me dat je dan minder (snel) stof binnen in je kast krijgt.
Ik zal nog even navragen of de kastgrootte wat groter kan, want dan heb ik ook meer ruimte om erin te knutselen. :+
Er is inderdaad geen HDD meegenomen in deze build, enkel een SSD. De build is nu iets duurder dan het zachte limiet maar is in vergelijking met de core i5 build wel meer kosteneffectief (en ook goedkoper). Daarnaast heb je nu een dedicated videokaart voor 4k content. het toevoegen van een extra HDD zal wel over je max prijs gaan. Een alternatief is het gebruik van enkel een HDD (of SSHD zoals Seagate Firecuda Compute 1 TB) maar dan lever je wel in op snelheid en responsiviteit van het systeem. De behuizing is in het lijstje inderdaad aan de grote kant. In principe is een µ-ATX kast voldoende. De keuze hiervoor is persoonlijk en ook het bedrag wat je eraan kwijt wilt. Je kan eens denken aan de volgende kasten, allen een stuk kleiner en ook prima kwaliteit (wel duurder):

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 342€ 29,91€ 29,91
1Fractal Design Core 1100€ 34,49€ 34,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,40

• timmie1
Simmity schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Er is inderdaad geen HDD meegenomen in deze build, enkel een SSD. De build is nu iets duurder dan het zachte limiet maar is in vergelijking met de core i5 build wel meer kosteneffectief (en ook goedkoper). Daarnaast heb je nu een dedicated videokaart voor 4k content. het toevoegen van een extra HDD zal wel over je max prijs gaan. Een alternatief is het gebruik van enkel een HDD (of SSHD zoals Seagate Firecuda Compute 1 TB) maar dan lever je wel in op snelheid en responsiviteit van het systeem. De behuizing is in het lijstje inderdaad aan de grote kant. In principe is een µ-ATX kast voldoende. De keuze hiervoor is persoonlijk en ook het bedrag wat je eraan kwijt wilt. Je kan eens denken aan de volgende kasten, allen een stuk kleiner en ook prima kwaliteit (wel duurder):

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1100€ 34,49€ 34,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,40
Ik vrees dat dit het niet gaat worden. Er moeten echt SSD en HDD in voor resp. snel systeem en mediaopslag en deze systemen gaan allemaal te ver boven het budget. Ik zal waarschijnlijk af moeten zien van 4K 60hz, tenzij het rond de 500~520 kan blijven. :-( Desnoods zie ik daar voorlopig even van af, en voeg ik later evt. een dedicated kaart toe, mits het mobo het toelaat.
Ik zou evt. in plaats van 1TB HDD voor 500GB kunnen gaan en de SSD van 120GB naar 60GB voor wat besparing, maar ik verwacht dat er dan na verloop van tijd te weinig schijfruimte overblijft. Bovendien is dat prijsverschil ook niet zo groot dat het veel uitmaakt, denk ik.

• Simmity
Dan heb ik misschien de volgende optie voor je. Hierbij is voldoende opslag, zowel SSD en HDD. Processor is snel genoeg voor dagelijkse taken en heeft hardware decoding van verschillende media formaten en heeft natuurlijk een ingebouwde videochip. Upgraden naar een quadcore i5 is een optie maar kost 110 euro extra, afhankelijk van hoe zwaar er gemultitasked of zwaar computer werk gedaan wordt misschien handig. Of natuurlijk een videokaart voor als de spellen wat zwaarder worden :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 86,-€ 86,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,81

• timmie1
Simmity schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:37:
Dan heb ik misschien de volgende optie voor je. Hierbij is voldoende opslag, zowel SSD en HDD. Processor is snel genoeg voor dagelijkse taken en heeft hardware decoding van verschillende media formaten en heeft natuurlijk een ingebouwde videochip. Upgraden naar een quadcore i5 is een optie maar kost 110 euro extra, afhankelijk van hoe zwaar er gemultitasked of zwaar computer werk gedaan wordt misschien handig. Of natuurlijk een videokaart voor als de spellen wat zwaarder worden :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 86,-€ 86,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,81
Ik denk dat het deze dan maar zal worden. Ik kan dit moederbord later uitbreiden met de AMD Ryzon 4 of i5 7400 en een flinke videokaart, mocht het nodig blijken. En zo te zien is de videochip op het moederbord goed genoeg voor 1080p en misschien 4K met minder hertz.

Ik denk dat 1TB HDD voorlopig genoeg is, wellicht kan ik het prijsverschil gebruiken om een SSHD te nemen ipv gewone HDD...

Pagina: 1