Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo mense,

ik heb een vraag we hebben 3 vlans en willen graag 2 werk plekken wisselen maar willen niet opnieuw kabels leggen is is mogelijk op een gemakkelijke manier

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat is makkelijk...

Ik heb werkelijk geeeeen idee wie je bent en wat je doet maar als jij VLAN's op kantoor of thuis hebt en werkplekken wil wisselen, ga je dat eerst maar eens normaal vragen bij de beheerder.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-11 16:27
Inderdaad Max. Wat is de situatie op je werkplek, hoe ziet de omgeving er uit etc.
Met meer informatie kunnen we je een stuk beter helpen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:29
Ja, dat kan. Pas de configuratie op de switch aan (laat het aanpassen)?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:28
Als je niet aan de switch config wilt/kunt sleutelen, kun je natuurlijk ook aan de switch kan ook de twee kabels omwisselen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anboni schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:58:
Als je niet aan de switch config wilt/kunt sleutelen, kun je natuurlijk ook aan de switch kan ook de twee kabels omwisselen...
maak je in ieder geval vrienden met de beheerder die alles netjes aan het bijhouden is

Iperf

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

eric.1 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:56:
Ja, dat kan. Pas de configuratie op de switch aan (laat het aanpassen)?
+
anboni schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:58:
Je gaat iemand aanraden met een dergelijke vraagstelling om in te loggen op de switch, port-configs aan te passen en/of hardwarematig zaken te veranderen? Strak plan! :z

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:29
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:00:
[...]

+

[...]

Je gaat iemand aanraden met een dergelijke vraagstelling om in te loggen op de switch, port-configs aan te passen en/of hardwarematig zaken te veranderen? Strak plan! :z
Ik geef alleen aan hoe het doel te behalen is. Daar staat toch in; "laat het aanpassen", dus door iemand (anders) die er verstand van heeft.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:28
Fish schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:59:
[...]

maak je in ieder geval vrienden met de beheerder die alles netjes aan het bijhouden is
Als de beheerder alles netjes aan het bijhouden is, heeft 'ie ook de toegang netjes geblokkeerd en kan TS het niet eens. En als TS zelf de rol van beheerder heeft, heeft het bedrijf grotere problemen dan een niet geadministreerde wijziging aan de bekabeling ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anboni schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Als de beheerder alles netjes aan het bijhouden is, heeft 'ie ook de toegang netjes geblokkeerd en kan TS het niet eens.
Ja als ...
en als de rest ook gewoon doet wat hij moet doen is dat niet nodig
En als TS zelf de rol van beheerder heeft, heeft het bedrijf grotere problemen dan een niet geadministreerde wijziging aan de bekabeling ;)
Yuuuup

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, even ingrijpen voordat we ontsporen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:50:
hallo mense,

ik heb een vraag we hebben 3 vlans en willen graag 2 werk plekken wisselen maar willen niet opnieuw kabels leggen is is mogelijk op een gemakkelijke manier
Beste Topicstarter: Als eerste welkom op GoT (Het forum van Tweakers). Natuurlijk zijn we blij dat je ons gevonden hebt. Maar helaas voldoet je topic niet aan de eisen die we stellen om de kwaliteit van het forum hoog te houden. We verwachten hier bijvoorbeeld een beetje inzet van een ieder die zijn probleem wil bespreken.

Zo is er ten eerste veel te weinig informatie gegeven om je te helpen.
Ten tweede heb je niet aangegeven wat je zelf al hebt geprobeerd om je eigen probleem op te lossen.

Wij zijn natuurlijk geen helpdesk die je kan misbruiken :)

Kan je duidelijker beschrijven wat je probleem is? Hoe is het e.e.a. nu ingericht? Waarom heb je gekozen voor VLAN's? Hoe zijn deze VLAN's geconfigureerd en waarop? Hoe zitten de Werkplekken nu aangesloten? Wat voor switch heb je (typenummer). Waarom wil je de werkplekken omruilen?

Allerlei vragen die we nu al hebben, en zonder jouw informatie (of een kristallen bol) gaan we daar niet achter komen :)

Probeer het eens in een berichtje aan mij te sturen. ALs het e.e.a. duidelijker en completer is, dan plakken we deze informatie in dit topic (of we starten een nieuw topic).

Tot die tijd gaat dit topic dicht. NIet zozeer om jou te pesten, maar om te zorgen dat dit topic verder niet ontspoort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.