Wat is een betere processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

• Shirleycgg
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09-2022
Wat is nou beter? Ik zoek een nieuwe laptop en twijfel tussen de type processor welke beter is.
i7-6500 (sky lake) of i5-7xxx (kaby lake)?

Heb begrepen dat i7 sneller is, maar dat sky lake oud is en daarom minder goed dan kaby lake ook al is het een i5.

Welke processor kan ik beter kiezen als ik een goed systeem wil halen en een zo lang mogelijke levensduur.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Best raar dat je in Beste prijs/kwaliteit laptop (koopje) wel minimaal een i5 wil hebben in een laptop (als eis) en nu hier komt vragen waarom een i5 of i7 beter is.

Er zijn trouwens nog horden mensen die zonder problemen moderne games spelen met bijvoorbeeld een Kentsfield Q6600 uit 2009. Als die mensen nog kunnen gamen, waarom moet jij dan een Sky of Kaby hebben zonder enige motivatie wat je ermee gaat doen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
NEE!

Ten eerste link je hier naar een verkeerde processor. De i5-760 is een eerste generatie Core i5 van 2010.

Ten tweede is cpuboss (en gpuboss) geen goede vergelijker. Sterker nog, ik zou het een zeer slechte willen noemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28
oud is ook maar een relatief begrip met cpu's. was een maand geleden nog erg tevreden
met een cpu van pak hem beet 6 jaar oud (i7 2600). i7 worden vaak als de werkpaarden gezien en
i5 meer voor snel algemeen gebruik..

waarvoor ga je de laptop gebruiken en wat wil je er voor uitgeven. als ze allebei hetzelfde kosten zou
ik persoonlijk voor de i7 gaan tenzij de andere laptop nog leuke features heeft. niet echt verstandig om je laptop alleen op cpu te selecteren er zijn nog zoveel meer dingen dat een laptop kan maken of breken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) Beste prijs/kwaliteit laptop (koopje)

Crossposten is nergens op GoT de bedoeling. Als je denkt dat je topic verkeerd staat, neem dan (bijv met topicreport) contact op met een mod om het te laten verplaatsen. Dubbel geplaatste topics gaan per definitie dicht. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.