Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn Ryzen Build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hey allen,
Hierbij het uiteindelijk geworden lijstje,

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 320,95€ 320,95
1Asus Prime X370-Pro€ 161,50€ 161,50
1Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING€ 586,50€ 586,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass Wit/Zwart€ 79,90€ 79,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,50€ 141,50
1Corsair RM550x€ 90,50€ 90,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.582,31

Nou vraag ik me af of ik nog een andere cpu koeler moet nemen (scythe 5) als ik ga overklokken, ben dit namelijk niet in extreme van plan, en dacht dat een beetje normale overklok wel te doen was met de bijgeleverde koeler ?

Trouwens vraag ik me ook af of er een tweaker is die in de regio Zwolle/Kampen woont en mij eventueel wil helpen met de build ( maar vooral het overklokken van de boel) dit is natuurlijk tegen vergoeding te bespreken.

Ik zou het graag horen als er nog iets niet klopt aan mijn build of als er mensen in de regio zijn die mij als "leek" wil helpen.

Cheers

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De Wraith Spire volstaat prima voor een lichte overklok. Een B350 moederbord doet dat ook, maar ik denk dat je dit moederbord voor het uiterlijk hebt gekozen.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Je kan natuurlijk altijd een pricewatch: ASRock AB350 Pro4 nemen als je echt een wit-zwart build wilt maken. Iets goedkoper en een B350 is nog steeds prima om mee te overklokken.

Een lichte overklok kan prima met de Wraith Spire maar als je richting de 4.0 Ghz wilt overklokken dan is een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition geen slechte keus.

Mocht je geen zin hebben om je PC te bouwen er zijn webwinkels (zoals Azerty) die (tegen een vergoeding) je PC meteen in elkaar zetten voor ze het naar je versturen. Maar als je zelf wilt leren hoe je een PC in elkaar moet zetten dan is natuurlijk hulp van een mede Tweaker handig.

Verwijderd

Topicstarter
Tim2010 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:48:
Je kan natuurlijk altijd een pricewatch: ASRock AB350 Pro4 nemen als je echt een wit-zwart build wilt maken. Iets goedkoper en een B350 is nog steeds prima om mee te overklokken.

Een lichte overklok kan prima met de Wraith Spire maar als je richting de 4.0 Ghz wilt overklokken dan is een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition geen slechte keus.

Mocht je geen zin hebben om je PC te bouwen er zijn webwinkels (zoals Azerty) die (tegen een vergoeding) je PC meteen in elkaar zetten voor ze het naar je versturen. Maar als je zelf wilt leren hoe je een PC in elkaar moet zetten dan is natuurlijk hulp van een mede Tweaker handig.
qua moederbord zit ik wel goed geloof ik, heel kort door de bocht is dit gewoon een prima totaal bedrag voor me (zou eventueel nog een Scythe bij kunnen of iets grotere HDD opslag) en dan is het allemaal top, ging me vooral om het feit dat alles past in de kast, of dat ik iets niet over het hoofd zie qua bijvoorbeeld compatibiliteit of iets dergelijke omtrend de internals.

De build zelf zie ik wel zitten (stelt niet zo heel veel voor geloof ik) gewoon de tijd nemen en als je er niet uitkomt ff de bijbehorende manuals erbij. Gaat me meer om het feit om hem over te klokken en eventuele boot issues / windows instalatie probleempjes ofzo. Doe het namelijk liever in 1 keer goed als dat ik eerst zelf ga lopen prutsen aan de hand van youtube video's etc.

En wat ook mooi mee genomen is het feit dat ik dan "live" gewoon wat vragen kan stellen en zo ook nog eens wat meer bij leer.

In ieder geval bedankt voor het mee denken alvast :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Vergeet het overclocken en kies voor het mobo dat Tim2010 voorstelt. Je zal niks missen aan performance en je hebt trouwens ook niks aan een X370 bord (wat geschikt is voor SLI/Crossfire, iets dat je 99% zeker toch niet gebruikt...) ook daar kan je dus iets besparen.

Stop je geld in iets nuttig, leuke randapparatuur, een game, ...

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:08:
Vergeet het overclocken en kies voor het mobo dat Tim2010 voorstelt. Je zal niks missen aan performance en je hebt trouwens ook niks aan een X370 bord (wat geschikt is voor SLI/Crossfire, iets dat je 99% zeker toch niet gebruikt...) ook daar kan je dus iets besparen.

Stop je geld in iets nuttig, leuke randapparatuur, een game, ...
Om nou gelijk het overklokken te vergeten is me ook iets te gek,
aangezien je er prima "veilig" nog wat extra vermogen uit kan halen,
doe dit alleen liever even met iemand die er ervaring mee heeft, een aangezien ik wel geloof dat er tweakers moeten zijn in de regio die dat wel zien zitten.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Tegen dat je echt iets gaat hebben aan dat kleine beetje extra vermogen is je PC eigenlijk al aan vervanging toe. Ik denk dat je verwaxhtingen te hoog liggen. Het beetje extra performance dat je ziet in synthetische benchmarks is meestal verwaarloosbaar in gemiddelde FPS bij games... Tis meer iets voor liefhebbers imo. Statement over dat mobo blijft, zowiezo nutteloos duur.

• G1lly
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-06-2017
Mensen halen prima 3.7/3.8 op de stock cooler en 4ghz halen is al zowieso lastig dus gewoon doen wat Inrage zegt.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Ik kan en wil je eventueel wel helpen met de bouw van je build. Ik woon ongeveer 20/30 minuten van Zwolle af.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36

Thomg

Aww yiss

Ik zou persoonlijk toch wel de extra euries neerleggen (vergeleken met de mobo die tim aanraad) voor een arctic als je zwart-wit wilt, ziet er even wat netter uit en komt met true 4 phase + grotere koelblokken.

categorie: Moederborden

[ Voor 34% gewijzigd door Thomg op 14-06-2017 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
McFastFood schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:46:
Ik kan en wil je eventueel wel helpen met de bouw van je build. Ik woon ongeveer 20/30 minuten van Zwolle af.
Ik zal je in Mn pauze zometeen even een privebericht sturen, alvast bedankt voor de reactie !!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:17
Neem de S versie van die kast, heeft net wat betere geluidsdemping, verwijderbare topcovers en een fancontroller voor een tientje meer :)

https://tweakers.net/pric...ered-glass-zwart-wit.html

Verwijderd

Topicstarter
Grifoendor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:44:
Neem de S versie van die kast, heeft net wat betere geluidsdemping, verwijderbare topcovers en een fancontroller voor een tientje meer :)

https://tweakers.net/pric...ered-glass-zwart-wit.html
Kijk dat is een goeie, dacht namelijk dat ik de s versie ook zelf had geselecteerd, gewoon ff dom 2x gecheckt zonder het op te merken... ook Goeiemorgen :+
Pagina: 1