Op zich zou het niet zo'n probleem moeten zijn als 2 kaarten een IRQ sharen.
Volgens de PCI Plug&Play standaard moeten kaarten dat gewoon ondersteunen.
Toch blijkt in de praktijk dat dit problemen kan geven. Bijvoorbeeld netwerkkaarten hebben liever een eigen irq. Of oude PCI-kaart kunnen ook niet allemaal IRQ-sharing
Het vervelende is dat een Shared-irq geen conflict is. Je systeem waarschuwd je dus nergens voor omdat er geen conflict is, maar toch werkt het soms gewoon niet.
Ik raad je aan om er in ieder geval voor te zorgen dat je videokaart geen irq deelt met een PCI kaart. Dit houd meestal in dat je geen kaarten moet prikken in PCI-slot1. (maar het verschilt per mainbord)
Om het irq van een kaart te veranderen moet je hem in een ander PCI-slot prikken.
Voor wat betreft die BIOS settings,
-AGP fast write
Is een snelheidsinstelling voor de AGP bus. Het beste is om deze op DISABLED te laten voor stabiliteit. AGP fastwrites levert bijna geen snelheidswinst op en kan je systeem instabiel maken.
-AGP read synchronisation
Weet niet precies wat dit is, maar ik zou hem op DISABLED zetten. Enabled zal vertragend werken denk ik.
-AGP master 1 W/S write
-AGP master 1 W/S read
Op Enabled zetten voor extra performance, disabled zetten voor stabiliteit. Standaard worden er volgensmij 2 W/S gehanteerd. Dat houd in 2 clocktikken wachten tussen lees en/of schrijfopdrachten. 1W/S is dus 1 clocktick, dus sneller, maar kan weer onstabieler zijn.