Lenovo heeft twee nieuwe Motorola-toestellen in zijn budgetsegment aangekondigd. Het gaat om de Moto E4 en E4 Plus. De E4 beschikt over een accu met een capaciteit van 2800mAh, bij de E4 Plus is de capaciteit een stuk groter. Die komt neer op 5000mAh. De kleinere en goedkopere E4 heeft een 5"-ips-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels. Het toestel is voorzien van Android 7.1.1, dat draait op een quadcore-Mediatek MT6737-soc met een kloksnelheid van maximaal 1,3GHz. Het werkgeheugen bedraagt 2GB en de opslag is 16GB. Verder is het toestel uitgerust met een vingerafdrukscanner en een achtmegapixelexemplaar met autofocus aan de achterkant. Aan de voorkant is een vijfmegapixelexemplaar te vinden. De accu is snel op te laden met een 5W-snellader, zo claimt Lenovo. Beide toestellen ondersteunen 4g, hebben een 'metalen design' en komen in de zomer beschikbaar. Lenovo noemt geen exacte datum. De prijs van de E4 komt neer op 149 euro; de grotere E4 Plus heeft een prijs van 179 euro. De beschikbare foto's wijzen op drie beschikbare kleuren: grijs, goud en blauw.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Heb even met het toestel (en de E4 Plus) kunnen "spelen" en hierbij een heel korte indruk.
Toestel ligt fijn in de hand en scherm is duidelijk genoeg. Ondank de "iets mindere" Mediatek
soc tegenover de Snap Dragon 420 in de US versie heb ik weinig lag kunnen ontdekken.
Nadeel van Mediatek soc is dat er nooit een custom kernel gaat komen. Er zijn nooit complete source codes
door Mediatek openbaar gemaakt.
Positief:
- fijn in de hand, afgeronde glazen voorkant
- automatische achtergrondverlichting
- vinger afdruk scanner snel en als navigatie key te gebruiken
- zag een notificatie led (niet getest)
- losse speaker achter op (niet getest)
- snelheid en scherm voldoende
- bijna standaard Nougat
- losse batterij en sdkaart
Negatief:
- slechte camera, niet scherpe foto's (Moto E4 Plus camera was beter)
- maar 10 GB over
Overall:
leuk toestel, wil je betere foto's moet je toch naar zijn grotere broer de E4 Plus. Wil je een custom
kernel zal je een US versie met de Snap Dragon 420 soc zien te krijgen.
Laat de echte reviews van de eerste eigenaren maar komen.
Toestel ligt fijn in de hand en scherm is duidelijk genoeg. Ondank de "iets mindere" Mediatek
soc tegenover de Snap Dragon 420 in de US versie heb ik weinig lag kunnen ontdekken.
Nadeel van Mediatek soc is dat er nooit een custom kernel gaat komen. Er zijn nooit complete source codes
door Mediatek openbaar gemaakt.
Positief:
- fijn in de hand, afgeronde glazen voorkant
- automatische achtergrondverlichting
- vinger afdruk scanner snel en als navigatie key te gebruiken
- zag een notificatie led (niet getest)
- losse speaker achter op (niet getest)
- snelheid en scherm voldoende
- bijna standaard Nougat
- losse batterij en sdkaart
Negatief:
- slechte camera, niet scherpe foto's (Moto E4 Plus camera was beter)
- maar 10 GB over
Overall:
leuk toestel, wil je betere foto's moet je toch naar zijn grotere broer de E4 Plus. Wil je een custom
kernel zal je een US versie met de Snap Dragon 420 soc zien te krijgen.
Laat de echte reviews van de eerste eigenaren maar komen.
Qua specs ligt de Moto E4 dicht bij de Nokia 3. Vraag me af welke in de praktijk de betere van de 2 is.
Daarnaast geldt hetzelfde voor de Moto C Plus met 2GB RAM. Vreemd dat een zelfde fabrikant 2 toestellen uitbrengt die zo gelijkaardig zijn.
Daarnaast geldt hetzelfde voor de Moto C Plus met 2GB RAM. Vreemd dat een zelfde fabrikant 2 toestellen uitbrengt die zo gelijkaardig zijn.
Deze Moto E4 inmiddels 2 weken in gebruik. Mooie en fijne telefoon. Goede kwaliteit voor een lage prijs.
Één ding een beetje probleem, de GPS.
Snelle fix, lijkt dus oké, echter bij Endomondo en/of Runtastic wordt de gelopen of gefietste route slecht gevolgd. GPS lijkt dus soms uit te vallen. Ga nu met een app proberen de GPS constant aan te houden, maar vreemd is het wel. Mijn andere telefoon, de Wileyfox Swift heeft dit zeker niet. Iemand inmiddels hier ook ervaring mee?
Één ding een beetje probleem, de GPS.
Snelle fix, lijkt dus oké, echter bij Endomondo en/of Runtastic wordt de gelopen of gefietste route slecht gevolgd. GPS lijkt dus soms uit te vallen. Ga nu met een app proberen de GPS constant aan te houden, maar vreemd is het wel. Mijn andere telefoon, de Wileyfox Swift heeft dit zeker niet. Iemand inmiddels hier ook ervaring mee?
Ik had tijdelijk een goedkopere telefoon nodig en had gekozen voor de Nokia 3. Echter ga ik deze vandaag ruilen voor de E4. De Nokia 3 heeft echt matige software en heeft veel lag bij alles wat je doet, de E4 is een stuk soepeler wat dat betreft. Wel heeft de E4 een processor die zwakker gaat worden naar een jaar intensief gebruik. Dat laatste is voor mij geen probleem aangezien ik dan alweer een andere heb.SpeedOfShadows schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:31:
Qua specs ligt de Moto E4 dicht bij de Nokia 3. Vraag me af welke in de praktijk de betere van de 2 is.
Voor de tijd dat ik de telefoon ga gebruiken heb ik geen zin om custom roms te proberen op de Nokia 3, wellicht dat je dat probleem nog zou kunnen verhelpen,
Zijn er mensen die problemen ondervinden met het WiFi? Die van mijn vader kan heel moeilijk verbinding maken met diverse routers. Soms valt deze geheel uit, soms wordt deze heel langzaam. Al veel oplossingen geprobeerd ook al onder garantie terug gestuurd geweest.
Pagina: 1