Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:20
Welk OS kan ik allemaal gebruiken op een HP DL160 G6?

Windows 10?
Windows 2012 R2 (werkt!)
Windows 7 ultimate?
Windows 8.1?

Ik heb al eventjes bij de drivers gekeken maar daar staat Windows 10 niet officieel aangegeven...

Drivers: http://h20564.www2.hpe.co...adIndex?sp4ts.oid=3884345

Mainboard: HP Server board 511805-001
Cpu´s: Xeon 5520
Ram: 64gb (config: 8x4gb 4x8gb)

[ Voor 11% gewijzigd door Torac op 13-06-2017 11:08 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Voor servers zul je bij de fabrikant niet snel Desktop OS drivers vinden, ook zullen ze dit in de regel officieel niet supporten. Je kan altijd proberen of het werkt, maar als je een supported omgeving moet opbouwen dan altijd een server OS of Hypervisor installeren uit de lijst die de fabrikant ondersteund.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Inderdaad. Je kunt het best kijken naar de Server variant van Windows 10, dat is dan Windows Server 2016. De vraag is of dit voor een HP G6 nog ondersteund wordt. HP support pagina's kunnen je die info wel geven.

Let wel, dat het niet supported is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt. Je zult mogelijk zelf op zoek moeten naar de specifieke drivers voor devices om het een en ander aan de praat te krijgen.

-EDIT-
Overigens zie ik hier dat het met 2016 Hyper-V server wel zou moeten lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door ElCondor op 13-06-2017 11:58 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zo'n DL160G6 is een reguliere huis-tuin-en-keuken Intel server.
Ik zou d'r niet snel een desktop OS als Windows 10 op zetten maar een server OS zal het in de regel prima doen.

Nog een specifieke reden waarom je voor Windows varianten kiest? Zo'n machine zou ik zeker gebruiken om een hypervisor als Proxmox VE, ESXi, Hyper-V of iets anders op te draaien en de uiteindelijke functies die je gaat gebruiken in vm's op die machine. Pas dan kom zo'n machine echt tot zijn recht.

Die G6en zijn overigens prima beestjes. Ik draai een complete stichting op zijn broertje, de DL180G6. (Ok, officieel is het een HP P4500 LeftHand G2 maar dat _is_ een DL180G6.)

Wat wel fijn kan zijn is, als je er aan kunt komen, een recente Support Pack for Proliant Servers er overheen te gooien zodat je ILO en alle firmwares fijn up2date zijn. Kan even lastig zijn om aan te komen en ik weet niet hoe strict HP is in zijn policy dat je 't alleen op hardware met _actief_ servicecontract mag installeren. (Downloaden kan sowieso alleen als je een actief support contract hebt voor tenminste 1 server maar ik weet dus niet hoe het formeel zit over het installeren op hardware zonder actief contract.)

Wat wil je precies met de machine gaan doen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.