Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:21
Mijn vraag
Kan ik een video kaart in een server board doen zolang deze PCI-E X16 heeft?
En natuurlijk een voeding met genoeg wattage en aansluitingen.
Het is niet de vraag of dit past want dat doet het natuurlijk sowieso niet. De vraag is of je het qua OS etc kan. Zal het server board de gpu herkennen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Server:
HP DL 160 G6
2x E5520
64gb ECC ram (config: 4x8gb, 8x4gb)
2x samsung SSD
2x 1TB WD HDD

Wat in de server moet:
Geforce GTX 970 4G (van MSI)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet relevant. Nog niets geprobeerd.

Nog een vraagje:
Is het mogelijk om windows 10 PRO 64bit te draaien op deze server? Ik heb al gekeken bij de drivers Windows 10 PRO 64bit staat niet officieel aangegeven.

Linkje HP drivers:
http://h20564.www2.hpe.co...adIndex?sp4ts.oid=3884345

PS:
Ik ben van plan de server te herbouwen in een nieuwe case (3U)

[ Voor 37% gewijzigd door Torac op 13-06-2017 10:51 ]

Beste antwoord (via Torac op 13-06-2017 11:00)

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 08:00

JointFillah

Techno Addict

Een 3U of 4U kan waarschijnlijk wel. Ik gebruik zelf ook een 4U rack met dual xeon + gaming videokaart als mijn PC.

Belangrijkste om te checken:
- de breedte van de kaart niet over een ander slot heen gaat wat je nodig hebt (in mijn geval gaat hij over een ander X16 slot heen, waardoor ik X8 moet gebruiken voor RAID).
- de lengte van de kaart niet tegen één of ander ding aan komt (goedkope 3U/4U kasten zijn vaak kort).
- uiteraard moet je een OK voeding er in zetten (maar die 1U voeding kon je toch al niet gebruiken).

Ik vond het zelf uiteindelijk makkelijker om alles zelf samen te stellen. Dus losse 4U kast kopen (die diep genoeg is!), losse voeding, moederbord, geheugen, etc. etc.

P.S. Let op: een HP server maakt standaard een mega herrie.

[ Voor 4% gewijzigd door JointFillah op 13-06-2017 10:52 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-07 21:50
Dat gaat niet passen in een 1U server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

We praten hier over een 1U rack model server?
Dan gaat dat qua ruimte niet passen. Die GTX is veel te groot (en lang misschien)?

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 08:40

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

BlazeMuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:42:
Dat gaat niet passen in een 1U server.
Wat @BlazeMuis zegt, en bovendien, wat wil je bereiken met een videokaart in een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@BlazeMuis @JointFillah Ik ben van plan de server te herbouwen in een nieuwe case van 3U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie niet in waarom dat niet zal werken. Afhankelijk van je OS wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@Lawwie Het wordt gewoon een game pc maar dan met de specs van een server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-07 21:50
Torac schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:44:
@BlazeMuis @JointFillah Ik ben van plan de server te herbouwen in een nieuwe case van 3U.
Kan je beter in een tower gaan builden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Torac schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:45:
@Lawwie Het wordt gewoon een game pc maar dan met de specs van een server.
Nee hoor, het wordt een game-PC met enterprise hardware... "Servers" bestaan niet maar dat is een andere discussie.

Had je al de exacte specs van het betreffende mainboard bekeken en de PSU bekeken; grote kans dat je extra prik nodig hebt voor je GPU.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@BlazeMuis Ben ik ook van plan, word een (soort) workstation dual cpu gaming rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@MAX3400 Mainboard poeh geen idee... Enig idee waar ik dat kan vinden?

PSU heeft een maximale wattage van 850.. Daarnet even een WATT meter tussen gezet op max load verbruikt hij rond de 570.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Een 3U of 4U kan waarschijnlijk wel. Ik gebruik zelf ook een 4U rack met dual xeon + gaming videokaart als mijn PC.

Belangrijkste om te checken:
- de breedte van de kaart niet over een ander slot heen gaat wat je nodig hebt (in mijn geval gaat hij over een ander X16 slot heen, waardoor ik X8 moet gebruiken voor RAID).
- de lengte van de kaart niet tegen één of ander ding aan komt (goedkope 3U/4U kasten zijn vaak kort).
- uiteraard moet je een OK voeding er in zetten (maar die 1U voeding kon je toch al niet gebruiken).

Ik vond het zelf uiteindelijk makkelijker om alles zelf samen te stellen. Dus losse 4U kast kopen (die diep genoeg is!), losse voeding, moederbord, geheugen, etc. etc.

P.S. Let op: een HP server maakt standaard een mega herrie.

[ Voor 4% gewijzigd door JointFillah op 13-06-2017 10:52 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Torac schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:49:
@MAX3400 Mainboard poeh geen idee... Enig idee waar ik dat kan vinden?
Dat spul ligt toch al op je bureau? Dan zoek je het HP part-nr, trek je na bij HP (op de website of via de telefoon bij ze) en dan kan je de specs van de sloten opvragen. Waarom heb je uberhaupt dat spul liggen als je geen idee hebt hoe je de specs opzoekt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@MAX3400 Ik heb de specs wel alleen het mainboard weet ik zo even niet. Zal het nu even natrekken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@MAX3400 Het main board is de HP 511805-001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
@JointFillah En welk OS gebruik jij?
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten :o

Heb je iets toe te voegen aan een eerdere post voordat iemand anders erop gereageerd heeft? Gebruik dan de "Wijzig"-knop. Je kunt ook prima meerdere mensen citeren binnen een enkele post.

[ Voor 76% gewijzigd door dion_b op 14-06-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

@Torac Windows 10 Pro gewoon (geen gedoe met drivers en games enzo). Met een dual xeon is er power genoeg voor meerdere VMs voor alle andere non-Windows machines/taken.

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:10
Torac schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:48:
@BlazeMuis Ben ik ook van plan, word een (soort) workstation dual cpu gaming rig.
Houd er wel rekening mee dat de CPU's per stuk ~15% trager zijn dan een 1e generatie core i7, die dingen draaien max 2.4 GHz op alle cores en 2,53 GHz op 1 core. En aangezien games nog steeds beduidend meer hebben aan hoge mhz versus veel cores, zullen je cpu's vaak een bottleneck vormen.

Een dual xeon heeft een passmark van 7455 en dat is gelijk aan een i5 7400, een moderne cpu. En dat is in een zeer multithreated benchmark. Het is met al zijn treats dus al geen powerhouse, laat staan single core:
Xeon 5520: 1024
i5 7400: 1952 (bijna 2x zo snel dus).

Gaaf door de dual-cpu, leuk voor VM's, maar minder geschikt voor gaming dus.
Bovendien is het niet de meest zuinige generatie Core-i om het zo maar te zeggen.., ondanks de 80 watt TDP per processor.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 14-06-2017 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
Een server psu heeft vaak geen pci-e stroom aansluiting. Verder weet ik niet of het moederbord zomaar in een andere kast past. Soms wil dit wel als het model met verschillende kasten geleverd is. Dan past het vaak in de kasten van die serie. Gewoon een nieuwe kast kopen lukt dus vaak niet. Je dit trouwens ook met de koeling mocht je een andere kast kopen. Er zit een check in of de ventilatoren aan zijn gesloten en zo niet dan gaat de koeling voluit blazen als fail safe. Voeding is ook een speciale aansluiting en niet makkelijk te vervangen door bijvoorbeeld een atx voeding.
Pagina: 1