Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nickxofficial
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-11 17:35

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recent een nieuwe editing workstation gebouwd.

Het gaat om de volgende specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6850K Boxed€ 514,05€ 514,05
1MSI X99A SLI Plus€ 201,63€ 201,63
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 448,-€ 448,-
2WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 127,95€ 255,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 94,95€ 94,95
2LG 32MP58HQ-P Zwart€ 229,-€ 458,-
1Cooler Master Nepton 240M€ 98,49€ 98,49
2Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 233,90
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
2Samsung 850 EVO 500GB€ 163,95€ 327,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 202,35€ 202,35
1Raidsonic Icy Box IB-868€ 28,50€ 28,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.973,57

Toen het bouwen klaar was, heb ik windows 10 Pro geïnstalleerd. Al snel bleek dat de voeding niet goed was, deze had veel bijgeluiden en de pc kon niet stabiel een stresstest voltooien.

Nu heb ik een nieuwe voeding en is de pc stabiel :)

Ik heb een aantal 4K beelden op de computer gezet, om met het editten te testen.
Deze beelden staan op de Samsung 950 SSD, die als scratchdisk in premiere pro is aangegeven.
De 850's staan in raid 0 als 1 snel volume waar windows op is geïnstalleerd.(momenteel om te testen).

Als ik deze beelden bekijk in de timeline, dan haperen de beelden enorm! Ik ben alle settings bijlangs geweest en weet geen raad meer. Alle drivers zijn geïnstalleerd van het moederbord tot videokaart.
Ook als ik de beelden vanaf de twee 850's inlaad, is het probleem aanwezig.

Weet iemand van jullie raad?

Alvast bedankt,

Nick :)

Nick

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk eens in je task manager en performance monitor wat je bottleneck is. Wellicht staat hardware accelleration uit, waardoor de boel single-threaded door je CPU gedecodeerd moet worden?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Raid 0 zal langzamer reageren, dan 1 ssd, of je hier last van heb zul je moeten testen.
En 1 ssd is al zeer snel, haal je ook 2x de snelheid tav 1 ssd, of belast je je systeem compleet met 2 ssd's.

Met en zonder scratdisk proberen.

ssd's op andere poorten testen, of over verschillende poorten(controllers) verdelen.

In bios AHCI aanstaan?

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
TommyboyNL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:47:
Kijk eens in je task manager en performance monitor wat je bottleneck is. Wellicht staat hardware accelleration uit, waardoor de boel single-threaded door je CPU gedecodeerd moet worden?
In taakbeheer zie ik dat onder alle cores de load even verdeeld wordt. De processor wordt tijdens het afspelen van 4K content max 50-60% belast. Ik heb nog niet in prestatiemeter gekeken, dat doe ik zo nog even. Waar moet ik hier naar kijken?

Ook de schijven worden amber gebruikt. Ik heb nu windows ook even op de Nvme ssd geïnstalleerd.

Het probleem is nog steeds aanwezig :(

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
jan99999 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:54:
Raid 0 zal langzamer reageren, dan 1 ssd, of je hier last van heb zul je moeten testen.
En 1 ssd is al zeer snel, haal je ook 2x de snelheid tav 1 ssd, of belast je je systeem compleet met 2 ssd's.

Met en zonder scratdisk proberen.

ssd's op andere poorten testen, of over verschillende poorten(controllers) verdelen.

In bios AHCI aanstaan?
Ah okee! Ik heb nu windows op de nvme ssd geïnstalleerd.

Ik heb met en zonder scratchdisk geprobeerd, geen verandering..
Met crystaldiskmark haal ik wel gewoon de snelheden die ik moet halen.

In bios staat de controller op AHCI

Nick

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hoezo staat er in de titel dat je workstation defect is?

Ik denk eerder dat je het bij Premiere Pro moet zoeken aangezien je hardware niet echt de bottleneck lijkt te zijn. Blijft altijd lastig om het probleem te vinden. Welk bronmateriaal (codec, bitrate) gebruik je? GPU acceleration (CUDA) staat aan? Welke playback resolution heb je aanstaan?

Mocht dat allemaal niks uithalen wellicht eens een downgraden proberen in CC, je kan met een abonnement op CC probleemloos een oudere versie proberen.

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Fuwor schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:44:
Hoezo staat er in de titel dat je workstation defect is?

Ik denk eerder dat je het bij Premiere Pro moet zoeken aangezien je hardware niet echt de bottleneck lijkt te zijn. Blijft altijd lastig om het probleem te vinden. Welk bronmateriaal (codec, bitrate) gebruik je? GPU acceleration (CUDA) staat aan? Welke playback resolution heb je aanstaan?

Mocht dat allemaal niks uithalen wellicht eens een downgraden proberen in CC, je kan met een abonnement op CC probleemloos een oudere versie proberen.
Dat dacht ik eerst omdat een aantal stresstests crashten, maar dat was met een setting in de bios verholpen.

Ik gebruik materiaal met een res van 3840x2160 met codec h.264 en een bitrate van 60mbps

Ik ga zo even kijken welke settings ik heb staan en proberen of ik kan downgraden :)

Thanks.

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Ik heb inmiddels het probleem opgelost met een aantal settings in het programma :) Trial and error..

Ik ben er nog niet helemaal over uit, hoe ik de schijven ga indelen.

Ik had eerst deze opstelling:
2x Samsung 850 500gb in raid 0 als boot en progs
1x Samsung 950 500gb als scratchdisk en media disk
2x WD blue 4TB in raid 1 als opslag en backup.

Ik zit er nu aan te denken om de 950 als boot te nemen en de 2 850's in raid 1 als scratch en media disk en dan de hdd's in dezelfde opstelling. Of nog 2 ssd's erbij aanschaffen voor redundency?

Wat denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door nickxofficial op 13-06-2017 13:52 ]

Nick

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
nickxofficial schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:50:
Ik heb inmiddels het probleem opgelost met een aantal settings in het programma :) Trial and error..

Ik ben er nog niet helemaal over uit, hoe ik de schijven ga indelen.

Ik had eerst deze opstelling:
2x Samsung 850 500gb in raid 0 als boot en progs
1x Samsung 950 500gb als scratchdisk en media disk
2x WD blue 4TB in raid 1 als opslag en backup.

Ik zit er nu aan te denken om de 950 als boot te nemen en de 2 850's in raid 1 als scratch en media disk en dan de hdd's in dezelfde opstelling. Of nog 2 ssd's erbij aanschaffen voor redundency?

Wat denken jullie?
Nog beter is de boot, media en scratch disk apart. Scratch hoef je geen redundency voor te hebben dus die zou ik gewoon lekker op een losse snelle SSD zetten.

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Fuwor schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Nog beter is de boot, media en scratch disk apart. Scratch hoef je geen redundency voor te hebben dus die zou ik gewoon lekker op een losse snelle SSD zetten.
Welke zou je dan als boot pakken, de 850's in raid 1 of de 950?

Nick

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nvme altijd als boot nemen lijkt me.

En met zulk compressed materiaal zijn je datarates van de opslag niet heel hoog, vaak maakt het dan ook meteen niet zo leip veel uit waar je wat zet. 60mbps is nog onder de 10mb per sec ofzo? Maar ligt natuurlijhk ook aan wat je verder doet..

wat heb je eigenlijk in premiere veranderd dat het probleem weg is?

specs

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:07:
nvme altijd als boot nemen lijkt me.

En met zulk compressed materiaal zijn je datarates van de opslag niet heel hoog, vaak maakt het dan ook meteen niet zo leip veel uit waar je wat zet. 60mbps is nog onder de 10mb per sec ofzo? Maar ligt natuurlijhk ook aan wat je verder doet..

wat heb je eigenlijk in premiere veranderd dat het probleem weg is?
Oh okee! Thanks voor de tip.

Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, gewoon alle settings aanassen en kijken of het helpt.
Het probleem is inmiddels wel terug. Volgensmij is er toch meer aan de hand, want zelf in windows mediaplayer kan in de beelden niet eens vloeiend zonder haperingen afspelen...

Nick

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@nickxofficial windows media player zou ik niet echt als baseline gebruiken. Afspelen in media player classic hc en bijv vlc enzo gaat wel goed?

al je drivers in orde, geen gekke dingen?

het is materiaal uit een systeem cam oid? welke?

en de footage in premiere pro, met alleen 1 clip zonder verdere bewerkingen en effecten op de timeline en afspelen hapert het dus al? Of gaat dat goed en gaat scrubben te traag?

preview droppen naar 1/2 of 1/4 doet wat?

en wat voor sequence settings hebben we het dan over? (res, fps etc, res & codec previews; zit je op source resolutie & fps en standaard full HD mpg previews?)

Probeer ook ff max bit depth en max render quality als test

preferences>media>enable intel accelerated h.264 decoding uitgezet? (las laatst wat over bugz daarmee)

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 13-06-2017 20:58 ]

specs

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:25:
@nickxofficial windows media player zou ik niet echt als baseline gebruiken. Afspelen in media player classic hc en bijv vlc enzo gaat wel goed?

al je drivers in orde, geen gekke dingen?

het is materiaal uit een systeem cam oid? welke?

en de footage in premiere pro, met alleen 1 clip zonder verdere bewerkingen en effecten op de timeline en afspelen hapert het dus al? Of gaat dat goed en gaat scrubben te traag?

preview droppen naar 1/2 of 1/4 doet wat?

en wat voor sequence settings hebben we het dan over? (res, fps etc, res & codec previews; zit je op source resolutie & fps en standaard full HD mpg previews?)

Probeer ook ff max bit depth en max render quality als test

preferences>media>enable intel accelerated h.264 decoding uitgezet? (las laatst wat over bugz daarmee)
Even de settings terzijde, zelfs als ik alleen een MP3 inlaad in de timeline gaat hij haPeren...

Ik ben alle drivers bijlangs geweest, die lijken allemaal goed.

Nick

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee?

Nick

Pagina: 1