Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4G abonnement en 4G router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 09:47
Omdat het op vakantie het wifi netwerk vaak ruk is en soms net geen bereik heeft binnen huis wil ik graag een 4G router aanschaffen met een 4G abonnement. Ik zag dat Tele2 nu al onbeperkt internet aanbied bij haar 4G abonnementen, maar dat je wel steeds met een sms je internet moet ophogen.

Ik ben geen grootgebruiker internet, meer van de krant en het nieuws lezen via internet. Heel zelden een video bekijken.

Ik heb momenteel de TP-LINK Archer C2, maar ik denk dat deze niet gaat werken met 4G.

Kunnen jullie mij advies geven over welk abonnement/router ik het beste kan gebruiken?

Alle reacties

• yes-n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 21:23
Ik heb sinds een tweetal jaren de TP-Link M7350.
Deze ondersteund 4G LTE.

Ben er zeer tevreden over en is makkelijk te configureren.
Gebruik hem overwegend zakelijk en is zeer stabiel.

Hem met met zowel Vodafone als T-Mobile gebruikt en allebei de providers werken er prima op.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:46
Als je geen grootverbruiker bent is 5 of 10GB wellicht genoeg, dan hoef je er ook geen onbeperkt bellen bij te nemen.

Met Roaming bij Tele2 is de databundel maximaal 6GB, dus het onbeperkt data abonnement is in buitenland niet onbeperkt.

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 09:47
VHware schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:04:
Als je geen grootverbruiker bent is 5 of 10GB wellicht genoeg, dan hoef je er ook geen onbeperkt bellen bij te nemen.

Met Roaming bij Tele2 is de databundel maximaal 6GB, dus het onbeperkt data abonnement is in buitenland niet onbeperkt.
Thx, ik zag ook dat bij Tele2 steeds om de 5GB een nieuwe sms gestuurd moet worden om het bundel op te hogen. Dit zou dan onbeperkt kunnen, maar wel reuze irritant als je een router hebt aangesloten en die stopt ermee na 5GB.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:46
zonderbloem schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:05:
[...]

Thx, ik zag ook dat bij Tele2 steeds om de 5GB een nieuwe sms gestuurd moet worden om het bundel op te hogen. Dit zou dan onbeperkt kunnen, maar wel reuze irritant als je een router hebt aangesloten en die stopt ermee na 5GB.
In Nederland is het 5GB per dag en dan dat je met sms moet ophogen als je die dag meer wil gebruiken. Op het moment dat je in buitenland zit is het 6GB voor de hele maand die dus niet opgehoogd kan worden.

Gezien je geen grootverbruiker bent, beetje nieuws/krant lezen, wat berichtjes versturen misschien, zou 5GB per maand meer dan genoeg moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door VHware op 13-06-2017 11:12 ]

Verwijderd

Dit is een goede:

http://www.pcadvisor.co.u...-fi-routers-2017-3656619/

Hier ook in het Nederlands:

http://nl.tp-link.com/products/details/M7350.html

LTE SIM erin, en er komt 2,4 als 5GHz WiFi uit (dat laatste moet je ZEKER gebruiken). Handig is het display (zie je ook hoeveel UP en DOWNload is gebruikt).

Heel veel mensen vergeten, dat bv. een limiet van 6 GB is dus upload EN download bij elkaar opgeteld. Ongeveer is upload 10% van de download, maar vergeet niet dat bij elkaar op te tellen. Deze TP-link laat ze beiden zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 19:42 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
In de voorwaarden van Tele2 staat dat je de abonnement niet mag gebruiken als vervanging van je WiFi. Grote kans dat ze geen contract met je aangaan.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hamza schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:48:
In de voorwaarden van Tele2 staat dat je de abonnement niet mag gebruiken als vervanging van je WiFi.
Maar hij vervangt zijn wifi toch niet? Hij gebruikt het alleen als uplink voor zijn wifi.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijzelf schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:08:
[...]

Maar hij vervangt zijn wifi toch niet? Hij gebruikt het alleen als uplink voor zijn wifi.
Hij wil toch echt via een router op 4G gebruik gaan maken van Tele2. Je hebt dus kans dat ze op basis van MAC adres en andere zaken zien, dat de SIM niet in een mobiele telefoon zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:33
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:13:
[...]

Hij wil toch echt via een router op 4G gebruik gaan maken van Tele2. Je hebt dus kans dat ze op basis van MAC adres en andere zaken zien, dat de SIM niet in een mobiele telefoon zit.
Maar ik kan mijn mobiele telefoon toch ook gebruiken als 4g modem. Als ik daarna dan een laptop heb draaien met pfsense, heb ik toch net hetzelfde als OP maar dan over 2 apparaten.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• MAX3400

MAX3400

Arator schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:12:
[...]

Maar ik kan mijn mobiele telefoon toch ook gebruiken als 4g modem. Als ik daarna dan een laptop heb draaien met pfsense, heb ik toch net hetzelfde als OP maar dan over 2 apparaten.
Ja inderdaad... Alhoewel het erg opvalt als Tele2 dan verkeer langs ziet komen van "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0" bijvoorbeeld of dat er TeamSpeak-verkeer tegelijkertijd met connecties naar BF1-servers wordt gedetecteerd. Of vind je dat allemaal wel passend voor het gebruik van 1 mobiele telefoon?

Ik vraag me altijd af waarom mensen op een zo sneaky mogelijke manier te algemene voorwaarden proberen te omzeilen/ontduiken en in sommige gevallen komen miepen (in een ander topic) dat ze afgesloten zijn. Of sterker nog; niemand die zich afvraagt waarom een prijsstijging voor alle mobiele abonnees van een telco wordt doorgevoerd?

Als je internet in het buitenland wil, dan neem je contact op met je telco en vraag je gewoon op de man af wat er wel en niet mag. En als je dat willens en wetens wil omzeilen, moet je dat vooral zelf uitzoeken; ik dacht niet dat GoT een helpdesk was voor semi- / illegale zaken.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tele2 ism maand contract is wel ideaal voor op de camping natuurlijk.. :-)
maar ja dan zit je idd met die 5GB limiet..

kwam wel dit tegen in mijn zoektocht: https://www.maxximum.nl/

nee geen aandelen etc etc etc

moet nog even uitvogelen op welk netwerk het zit en of er nog andere addertjes zijn.. maar 5 tientjes voor een "werkende" verbinding tov 3 tientjes die de camping vraag voor gebrekkig wifi (max 2mbit)

404 Signature not found

• MAX3400

MAX3400

SMSfreakie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:18:
kwam wel dit tegen in mijn zoektocht: https://www.maxximum.nl/

nee geen aandelen etc etc etc
Maar goed ook; de halve site heeft geen content en de algemene voorwaarden zijn niet na te zoeken anders dan dit niet-wettelijke stukje op https://www.maxximum.nl/algemene-voorwaarden/

En ook deze virtuele provider neemt in grote letters op de voorpagina al direct afstand van de snelheden; 30 tot 100Mbit op 4G. Dan moet je er vanuit gaan dat er 4G te ontvangen is. Is dat niet zo, dan zal 'ie misschien overschakelen op 3G en kan je maximaal 21.6Mbit halen met een theoretische ondergrens van 384Kbps.

En de volgende ondergrens is natuurlijk 0 als je te ver van een zendmast bent.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 13-06-2017 21:24 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11 15:21
Blijf je in NL of buitenland?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:24:
[...]

Maar goed ook; de halve site heeft geen content en de algemene voorwaarden zijn niet na te zoeken anders dan dit niet-wettelijke stukje op https://www.maxximum.nl/algemene-voorwaarden/

En ook deze virtuele provider neemt in grote letters op de voorpagina al direct afstand van de snelheden; 30 tot 100Mbit op 4G. Dan moet je er vanuit gaan dat er 4G te ontvangen is. Is dat niet zo, dan zal 'ie misschien overschakelen op 3G en kan je maximaal 21.6Mbit halen met een theoretische ondergrens van 384Kbps.

En de volgende ondergrens is natuurlijk 0 als je te ver van een zendmast bent.
dat maakt mij nou ook nog wat huiverig.. incomplete site + onbekend welk netwerk er gebruikt wordt..

404 Signature not found

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55
Hamza schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:48:
In de voorwaarden van Tele2 staat dat je de abonnement niet mag gebruiken als vervanging van je WiFi. Grote kans dat ze geen contract met je aangaan.
Tele2 geeft nu expliciet aan tethering toe te staan (en te stimuleren):
Wij moedigen onze klanten juist aan om zich onder te dompelen in data, inclusief tethering. [...] Totdat de voorwaarden zijn aangepast gelden de artikelen 6.1 sub a, b, c en d en de artikelen 6.2 sub f, g, h,i en j van de Fair Use Policy (versie 8 juni 2017) niet.
In de voorwaarden doorgehaalde artikelen:
6.1 Gebruik van de Dienst dat niet als redelijk gebruik wordt aangemerkt is in ieder geval, maar niet uitsluitend:
a. Gebruik in combinatie met aan ander apparaat dat niet
door Tele2 als geschikt is bevonden.
b. Gebruik met meerdere apparaten tegelijk via hetzelfde
mobiele netwerk. Door het gebruik van meerdere (rand)
apparaten kunnen netwerkproblemen ontstaan, waardoor
de kwaliteit voor andere gebruikers niet kan worden
gewaarborgd;
c. Continu of bijna continu gebruik, door langdurige openstaande
verbindingen, zoals gebruik als een babyfoonrouter
of als telefooncentrale.
d. Gebruik van een mobiele telefoon of “personal digital
assistant” (pda) in combinatie met een laptop of computer-tablet,
al dan niet via bluetooth (“tethering”);

[...]

6.2 Er is in ieder geval sprake van misbruik in het geval van:

[...]

f. Gebruik van één aansluiting door meerdere
eindgebruikers.
g. Gebruik van apparatuur of programmatuur waarbij
meerdere laptop- of pc-gebruikers gelijktijdig gebruik
kunnen maken van jouw simkaart voor de Dienst gebruikte
verbinding (mobiele routers).
h. Excessief gebruik te maken van streaming audio- en
videodiensten, VoIP, en bestanden te downloaden via een
zogenaamd peer-to-peer-netwerk;
i. Een mail-, web-, game-, chat-, file- of andere serverdienst
te draaien op jouw (rand)apparatuur;
j. Gebruik van apparatuur waarbij al dan niet gelijktijdig
meerdere mobiele internetverbindingen over hetzelfde
mobiele netwerk parallel kunnen worden geschakeld.
De exacte definitie van misbruik moet binnen de fair use policy opnieuw vastgesteld worden maar het zal dus nooit zo zwart-wit worden als hierboven beschreven. Dan gaat het denk ik meer over onwettige zaken of het veroorzaken van overlast, niet over het anders gebruiken van een dienst dan waar deze oorspronkelijk voor in de markt is gezet.
MAX3400 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:18:
[...]

Ja inderdaad... Alhoewel het erg opvalt als Tele2 dan verkeer langs ziet komen van "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0" bijvoorbeeld of dat er TeamSpeak-verkeer tegelijkertijd met connecties naar BF1-servers wordt gedetecteerd. Of vind je dat allemaal wel passend voor het gebruik van 1 mobiele telefoon?
Volgens mij komt dergelijke deep packet inspection met behoorlijk wat privacybezwaren en zou Tele2 zich wel twee keer bedenken voordat ze op basis van verkeersanalyse anders dan kwantitatief bandbreedtegebruik iemand zouden gaan afsluiten.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• MAX3400

MAX3400

nescafe schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:38:
[...]

Volgens mij komt dergelijke deep packet inspection met behoorlijk wat privacybezwaren en zou Tele2 zich wel twee keer bedenken voordat ze op basis van verkeersanalyse anders dan kwantitatief bandbreedtegebruik iemand zouden gaan afsluiten.
Top dat je de kleine letters aanhaalt; dat zou in ieder geval het verhaal van tetheren en dergelijke al een stuk makkelijker maken voor de topicstarter! d:)b

Mijn voorbeeld van protocollen is geen DPI en valt onder, waar nodig, maatregelen van ISP's om misbruik van het netwerk te voorkomen. Het zijn "open packets" met een source & destination en die mag gewoon geanalyseerd worden. De daadwerkelijke payload van een TCP packet mag niet zomaar onderschept/geanalyseerd worden.

De voorbeelden zijn echt niet anders dan als je naar www.watismijnip.nl gaat; dat is "openbaar" detecteren van bepaalde zaken om zo een beter beeld te krijgen hoe jij het beste je internet kan gebruiken. Tweakers doet ook zoiets met https://tweakers.net/devicedetect/

/edit: gedeeltelijk gecorrigeerd ivm DPI maar ISP's (en een telco is dat ook) kan op basis van TCP-packets bepaalde aannames doen wat jij met jouw 4G-abbo uitspookt. Op basis van die aannames is het 100% aannemelijk te maken dat jij geen verkeer genereert wat "puur mobiel" is en op basis daarvan kan een telco besluiten de 4G-overeenkomst te ontbinden.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 13-06-2017 22:27 ]

Pagina: 1