Toon posts:

Monitor voor productie en tv kijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Voor een nieuwe pc zoek ik een goede monitor voor muziekproductie en om af en toe tv op te kijken.
Ik zit meestal minder dan een meter van het scherm.
Gaming is voor mij onderschikt.

Mijn vraag is: Welke monitor eigenschappen moet ik op letten bij de aanschaf voor mijn doeleinden?
Ik heb hiervoor een budget van rond de 200 euro. (kwaliteit maar voor een lage prijs is gewenst).

Welk formaat? (Niet groter dan 23,5inch)
IPS of TN? (Ik ken de verschillen, maar is IPS noodzakelijk voor wat ik er mee wil?)
Welke reactiesnelheid, refreshrate 75 of 60hrz? (is er een groot verschil tussen deze twee?)

Dit zijn de modellen die ik zelf al heb gevonden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Hanns.G HS221HPB Zwart€ 115,49€ 115,49
1Iiyama ProLite E2283HS-B1 Zwart€ 117,-€ 117,-
1Lenovo T22i (61A9MAT1EU) Zwart€ 172,24€ 172,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 404,73

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:14

FeaR

In GoT we trust

Monitoren voor bij de PC vallen niet onder Televisies & Beamers in Consumentenelektronica, maar onder Harde waren.

Schopje naar Videokaarten & Beeldschermen

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we schoppen.

Oke dan kan deze weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:14:
Gaan we schoppen.

Oke dan kan deze weg.
Lol?

Refreshrate maakt volgens mij niet heel veel uit, dit heeft meer invloed op gamen ( dacht ik ). In jouw geval zou ik sowieso voor IPS gaan. Betere kleurweergave en veel betere kijkhoeken. Oftewel, beter voor het kijken van video's ;) Het is dus niet noodzakelijk, maar ik zou het wel aanraden.

Ik weet ook niet of je een apart speakersysteem hebt, maar indien je dit niet hebt ( en ook niet gaat aanschaffen ) is het misschien handig om een monitor te kopen met ( uitstekende :+ ) ingebouwde speakers.

[ Voor 18% gewijzigd door Toxic_Dreams op 13-06-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Lol?

Refreshrate maakt volgens mij niet heel veel uit, dit heeft meer invloed op gamen ( dacht ik ). In jouw geval zou ik sowieso voor IPS gaan. Betere kleurweergave en veel betere kijkhoeken. Oftewel, beter voor het kijken van video's ;) Het is dus niet noodzakelijk, maar ik zou het wel aanraden.

Ik weet ook niet of je een apart speakersysteem hebt, maar indien je dit niet hebt ( en ook niet gaat aanschaffen ) is het misschien handig om een monitor te kopen met ( uitstekende :+ ) ingebouwde speakers.
Oke bedankt Toxicdreams. IPS dus. Zit er veel verschil tussen 91 pixel per inch of 102 bij 1080 x 1980
Ik heb speakers dus dat is geen vereiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:47:
Oke bedankt Toxicdreams. IPS dus. Zit er veel verschil tussen 91 pixel per inch of 102 bij 1080 x 1980
Ik heb speakers dus dat is geen vereiste.
Dichtheid van de pixels.. 11 is geen extreem verschil natuurlijk, ik neem aan dat je verschillende schermformaten bekijkt? Als in 21 en 23,8 o.i.d.?

Zelf zou ik zoiets nemen met jouw budget en wensen:

pricewatch: Asus BE239QLB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2x HDMI is wel belangrijk aangezien ik wil kunnen switchen van PC naar ziggo kastje via HDMI.

pricewatch: Lenovo P24q-10 Zwart

Ik zit aan deze te denken, maar iets goedkopers is natuurlijk fijn.
Er is nog een zelfde variant met USB C. Dat zie ik mezelf nog niet zo snel gebruiken.. Meeste apparaten is dat nog niet nodig naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:57:
2x HDMI is wel belangrijk aangezien ik wil kunnen switchen van PC naar ziggo kastje via HDMI.

pricewatch: Lenovo P24q-10 Zwart

Ik zit aan deze te denken, maar iets goedkopers is natuurlijk fijn.
Er is nog een zelfde variant met USB C. Dat zie ik mezelf nog niet zo snel gebruiken.. Meeste apparaten is dat nog niet nodig naar mijn idee.
Dat is wel boven je budget, maar natuurlijk ook een beter scherm. Mij lijkt het het wel waard, aangezien je er natuurlijk altijd naar kijkt wanneer je de computer gebruikt. Als je hier teveel op bezuinigd krijg je spijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:15
Voor films/TV wil je misschien betere zwartwaardes/contrast, ik zou dan eerder kijken naar een (AM)VA scherm.
Goed(koop) voorbeeld: pricewatch: BenQ GW2470H Zwart

Die Lenovo heeft wel een hogere resolutie wat wellicht lekkerder werkt met muziek maken (mits je niet te ver zit, anders kun je niks lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toxic_Dreams schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Dat is wel boven je budget, maar natuurlijk ook een beter scherm. Mij lijkt het het wel waard, aangezien je er natuurlijk altijd naar kijkt wanneer je de computer gebruikt. Als je hier teveel op bezuinigd krijg je spijt.
He toxic bedankt. Dat wilde ik horen. Je hebt gelijk de monitor is toch wat je computer afmaakt.
Indd zonde om daar op te beknibbelen als ik zoveel uitgeef aan een PC met nieuw spul. Ryzen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:36:
Voor films/TV wil je misschien betere zwartwaardes/contrast, ik zou dan eerder kijken naar een (AM)VA scherm.
Goed(koop) voorbeeld: pricewatch: BenQ GW2470H Zwart

Die Lenovo heeft wel een hogere resolutie wat wellicht lekkerder werkt met muziek maken (mits je niet te ver zit, anders kun je niks lezen).
Mitsumark bedankt voor je reactie. Ik ga dan toch liever voor de Lenovo die heeft meer dpi en hogere resolutie mogelijkheid. Indd belangrijk voor het precisiewerk.

Zouden jullie dan die 40 euro meer betalen voor dat model met USB C?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Mitsumark bedankt voor je reactie. Ik ga dan toch liever voor de Lenovo die heeft meer dpi en hogere resolutie mogelijkheid. Indd belangrijk voor het precisiewerk.

Zouden jullie dan die 40 euro meer betalen voor dat model met USB C?
Lijkt mij nogal logisch, wat is het voordeel van een USB type C connector op jouw monitor? Tenzij je een USB C koptelefoon of iets anders hebt wat je dringend aan je monitor moet koppelen, zou ik die 40 euro lekker in m'n zak houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat dat die dingen in de vakantiedagen nog gaan kelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:26:
Denk je dat dat die dingen in de vakantiedagen nog gaan kelderen?
Wat bedoel je precies? Of de prijzen gaan zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit gaat over aankoopadvies, dergelijke vragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toxic_Dreams schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Wat bedoel je precies? Of de prijzen gaan zakken?
Ja of dat vaak voorkomt dat die prijzen zakken in vakantiemaanden?

Ik ben hier gewoon in geïnteresseerd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:49:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit gaat over aankoopadvies, dergelijke vragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA
Akkoord bedankt om mij daar op te wijzen. Dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer.
Is het al verplaatst of moet ik het topic sluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Ja of dat vaak voorkomt dat die prijzen zakken in vakantiemaanden?

Ik ben hier gewoon in geïnteresseerd ;) .
Onderaan elk product bij het kopje "prijzen" staat een grafiek. Daar kun je de prijsontwikkeling zien. Ik zie alleen geen reden waarom prijzen van monitoren zouden zakken in de vakantiemaanden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:58:
[...]

Akkoord bedankt om mij daar op te wijzen. Dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer.
Is het al verplaatst of moet ik het topic sluiten?
Kijk waar het topic nu staat: ik heb het verplaatst. Bovendien: jij kunt het helemaal niet sluiten, dat is voorbehouden aan moderatoren.

Verzoekje trouwens: hou je topic schoon, aub geen commentaar op moderatie in het topic. Heb je vragen over acties van moderatoren? Richt ze aan de moderatoren zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1