Webshop die productprijs kan uitrekenen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 20:05
Mijn vraag
Ik produceer een product, zowel standaard als op maat, dat ik in een webshop wil onderbrengen zodat ik voor het grootste deel van de variaties geen offertes hoef te maken.

Met name de op maat gemaakte producten worden aanmerkelijk voordeliger naarmate er meer van worden besteld.
Maar ik ben nog geen webshopsysteem tegengekomen die op basis van het opgegeven aantal de eindprijs kan uitrekenen.

Weet een van jullie of zo'n systeem bestaat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb op dit moment een shop voor een ander product (met vaste prijzen) in ubercart/drupal.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De meeste informatie die ik tegenkom gaat over producten met een vaste prijs waar dan vaak nog een soort korting overheen kan.
Maar die korting loopt eigenlijk nooit in pas met de werkelijke kosten die ik voor een serie moet rekenen, naast de kosten per stuk.
Ik ben aan het experimenteren in OS commerce (ook drupal) maar daar heb ik nog niet kunnen doorgronden of en hoe het kan.
Wat in OS commerce wel fijn is is dat je prijzen van een product als variatie in kan voeren en kan laten weergeven zonder dat de bezoeker er voor naar een andere pagina hoeft te klikken.

Wat ik zoek is een shop die per product of optie de volgende berekening kan doen, uitgaande van de kosten voor de hele serie (meestal niet meer dan 10 stuks), en elk gemaakt exemplaar.

Seriekosten:
Drukwerk inkopen
Machine instellen

Productkosten:
Materiaal
tijd in de machine
tijd in handen

Prijs per stuk is seriekosten/aantal+productkosten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je Drupal 7 of Drupal 8?

Voor Drupal 7 heb je:
Maatwerk producten:
https://www.drupal.org/project/commerce_custom_product
Staffel prijzen
https://www.drupal.org/project/commerce_price_table

Geen ervaring met beide modules, maar als ik de omschrijving lees lijkt dit te voldoen aan je eisen.

Als je Drupal 8 gebruikt, dan heb je diepgaande kennis nodig om modules te programmeren.

Maatwerk producten en staffel prijzen heb ik op maat gebouwt voor een Drupal 8 commere site en daar komt nogal wat configuratie bij kijken + code om te zorgen dat het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Thanks!

Ik draai idd een drupal 7 versie.

Die modules die je noemt had ik ook even moeten noemen, ik had ze aan het begin van de speurtocht gezien maar niet geprobeerd omdat de laatste updates zo lang geleden zijn.

En dat raakt ook een punt wat ik bij drupal commerce niet goed kan duiden.
Waar bij de meeste modules duidelijk is waar ze staan qua ontwikkeling is dat bij commerce erg onduidelijk.

De twee aangehaalde modules lijken al 2 jaar niet meer geupdate en ook op veel andere punten vind ik de documentatie en/of vindbaarheid erg rommelig.

Bij ubercart heb ik me aardig kunnen redden door ook te kijken of de modules goed bijgehouden worden, maar hier is dat eigenlijk niet goed op orde.
Alleen commerce kickstart is afgelopen zondag geupdate.

Omdat ik het van de modules moet hebben die beschikbaar zijn (ik kan geen spat programmeren) ben ik toch een beetje huiverig. Met drupal zelf weet ik me aardig te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
SvenHe schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:12:
Thanks!

Ik draai idd een drupal 7 versie.

Die modules die je noemt had ik ook even moeten noemen, ik had ze aan het begin van de speurtocht gezien maar niet geprobeerd omdat de laatste updates zo lang geleden zijn.

En dat raakt ook een punt wat ik bij drupal commerce niet goed kan duiden.
Waar bij de meeste modules duidelijk is waar ze staan qua ontwikkeling is dat bij commerce erg onduidelijk.

De twee aangehaalde modules lijken al 2 jaar niet meer geupdate en ook op veel andere punten vind ik de documentatie en/of vindbaarheid erg rommelig.

Bij ubercart heb ik me aardig kunnen redden door ook te kijken of de modules goed bijgehouden worden, maar hier is dat eigenlijk niet goed op orde.
Alleen commerce kickstart is afgelopen zondag geupdate.

Omdat ik het van de modules moet hebben die beschikbaar zijn (ik kan geen spat programmeren) ben ik toch een beetje huiverig. Met drupal zelf weet ik me aardig te redden.
Wanneer een plugin lang niet bijgewerkt is, hoeft het niet te betekenen dat het een slechte plugin is.
Sommige plugins bevatten hele simpele logica, waar bijna niet meer naar omgekeken hoeft te worden.

In een ver verleden heb ik een soortgelijke plugin geschreven voor WooCommerce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat Drupal 7 modules minder worden bijgewerkt mag weinig verbazen: als modules nog niet zijn geport naar D8, dan zal daar het zwaartpunt van de ontwikkeling liggen. En als modules wel al zijn geport, waarom zou men dan nog de oude versies bijwerken (veiligheidsupdates daargelaten).

Ubercart heeft een vrij uitgebreid prijsschema. Elke productoptie (of combinatie van opties) kan leiden tot een nieuw artikelnummer en bijbehorende prijs. Maar volgens mij zoek jij een oplossing waarbij je aan elk product bijvoorbeeld een veld meegeeft "Machinetijd" en "Handmatig werk", en dat de som van die velden van alle producten in de winkelwagen de uiteindelijke prijs van de individuele producten bepaalt. De inhoud van je mandje bepaalt dan de prijs van elk van de producten, in plaats van het gebruikelijke spiegelbeeld. Ik ben vrij bekend met Ubercart, maar zo'n module ken ik niet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder programmeer kennis kan ik niet adviseren om Drupal Commerce te gebruiken en zou ik overstappen naar iets als WooCommerce met betaalde plugins, waar je ook support bij krijgt.

Ik werk zelf al een aantal jaar met Drupal 6/7/8. Nog nooit met Wordpress gewerkt, althans geen plugins geschreven o.i.d. Maar als mijn vader het kan, DTP/Webdesigner (niet technisch), om een nette webshop op te leveren in WooCommerce met uitgebreide features. Dan is het misschien beter om daar naar te kijken. Ook al ben ik een Drupal 'fan' en wordt ik blij van Commerce, zonder programmeer kennis kan ik uberhaupt Drupal niet adviseren boven Wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Dank voor alle reacties mannen!

De commerce guys praten heel veel over hoe goed het allemaal gaat in drupal 8 maar daar is dan heel weinig over terug te vinden.

Voor mensen die hun brood maken van het laten renderen van hun toevoeging aan open source toepassingen maken ze het instappen van mensen die misschien klant willen worden volgens mij erg moeilijk.

Ik heb even geprobeerd om D8 te installeren in mijn testsite maar D8 bleek te groot. (misschien blijkt hier wat een prutser ik ben ;) Misschien toch even doorzetten.

Er lijkt al best veel commerce in 8 te werken maar ik ben nog niet zo ver.
Overigens, the guys hebben met commerce kickstart wel een heel fijn installerend systeem neergezet.
Maar als ze het zo veel over 8 hebben dan zouden ze eigenlijk ook al een 8 kickstart moeten hebben, zeker als sommige van hun modules voor 7 al 2 jaar niet meer geupdate zijn.

Maar idd, niet updaten hoeft niet te betekenen dat ze slecht zijn.
Ik moet ze toch maar even testen.
Pagina: 1