Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BMW 320 Cd met 361k km aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:01
Hi allemaal!

Ik wil voor het laatste half jaar (daarna private lease) een diesel gaan halen ivm 4-5k kilometers die ik per maand moet gaan afleggen. Met een benzine auto die 1 op 10 rijdt is dat voor mij niet te doen.

Nu wil ik mijn benzine auto dus inruilen voor een BMW 320cD uit 2004 met 361.xxx op de teller.

Moet ik meer naar het onderhoudsboekje kijken of is bijna 4 ton een no-go?

Heb een second opinion bij wat vrienden gevraagd en die zeggen het volgende:

- 4 ton is al teveel. Je ben vaker in de garage dan op de weg.

- 4 ton kan makkelijk als het onderhoudsboekje correct is

Wat zijn jullie meningen hierover?

P.S. Vanavond maak ik een testrit dus als er nog dingen zijn waar ik naar moet kijken dan graag! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knamix op 13-06-2017 08:45 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij komt is dit altijd een gok, ongeacht onderhoudsboekje of wat dan ook. Kijk even naar de geschiedenis van de auto; als hij de laatste twee jaar veel van eigenaar is gewisseld dan is er waarschijnlijk iets goed mis en zou ik hem lekker laten staan. Zie je niets vreemds dan kun je er misschien nog wel 30.000 km bij zetten zonder al te veel problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bigs op 13-06-2017 08:46 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53
Auto is uit 2004 met 361K op teller. Dat is dus een kleine 28K kilometers per jaar. Niet spannend voor een Diesel. Als het onderhoudsboekje correct is dan zou ik het het wel aan durven.

• Knamix
Bigs schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:45:
Volgens mij komt is dit altijd een gok, ongeacht onderhoudsboekje of wat dan ook. Kijk even naar de geschiedenis van de auto; als hij de laatste twee jaar veel van eigenaar is gewisseld dan is er waarschijnlijk iets goed mis en zou ik hem lekker laten staan. Zie je niets vreemds dan kun je er misschien nog wel 30.000 km bij zetten zonder al te veel problemen.
Is dit ergens uit te halen? Ik weet alleen dat je via RDW aantal eigenaren kan zien, maar niet in een bepaald tijdsbestek

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18

ThunderNet

Flits!

:) Gewoon checken of de grote onderhoudsdingen gedaan zijn, met zo'n km-stand, dempers, veren, rubbers in de ophanging, draagarmen, koppeling/vliegwiel, distributieriem, injectoren, etc.

Als die onderdelen recentelijk vervangen zijn zou je er met verder goed onderhoud nog prima paar jaar in kunnen rijden :)

Olieverbruik is ook wel goede indicator vaak.

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 13-06-2017 09:06 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
Vraag of hij bij de proefrit koud kan starten en doe een uitgebreide proefrit met wat scherpe bochten, goed optrekken en goed remmen. Als je geen rare piepjes/kraakjes/geluidjes hoort en de boekjes lijken te kloppen, kan je er een goede auto aan hebben.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ThunderNet schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:06:
:) Gewoon checken of de grote onderhoudsdingen gedaan zijn, met zo'n km-stand, dempers, veren, rubbers in de ophanging, draagarmen, koppeling/vliegwiel, distributieriem, injectoren, etc.

Als die onderdelen recentelijk vervangen zijn zou je er met verder goed onderhoud nog prima paar jaar in kunnen rijden :)

Olieverbruik is ook wel goede indicator vaak.
Olieverbruik kom je alleen niet achter tijdens een proefrit :P
Verder, een typisch E46 kwaaltje: subframe achter wat gaat scheuren. Let daar op.

Ohja, het is een gok. Ik zou zoiets alleen durven als er een goed gedocumenteerde onderhoudsgeschiedenis bij zit.

Vaak bu'j te bang!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Knamix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:50:
[...]

Is dit ergens uit te halen? Ik weet alleen dat je via RDW aantal eigenaren kan zien, maar niet in een bepaald tijdsbestek
Ik ben via een occasionsite een keer een site tegengekomen die dat openbaar toonde (mogelijk alleen als je via die site binnen kwam). Zo te zien had ik die moeten bewaren want ik kan het nu alleen maar tegen betaling vinden.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

-tom-562 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Verder, een typisch E46 kwaaltje: subframe achter wat gaat scheuren. Let daar op.

Ohja, het is een gok. Ik zou zoiets alleen durven als er een goed gedocumenteerde onderhoudsgeschiedenis bij zit.
naja of de prijs er na is natuurlijk :) Ik heb mijn auto ook gekocht met 230dkm erop, achteraf veel onderhoud aan gehad maar hij kan nu wel weer dik 200dkm mee zonder dat diezelfde punten weer voorbij komen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:05
418O2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:09:
Vraag of hij bij de proefrit koud kan starten en doe een uitgebreide proefrit met wat scherpe bochten, goed optrekken en goed remmen. Als je geen rare piepjes/kraakjes/geluidjes hoort en de boekjes lijken te kloppen, kan je er een goede auto aan hebben.
Dat idd, als ze hem alvast hebben opgewarmd zie de je mogelijke rookpluim van een koude start niet. En ouderwets de schokbrekers testen. het stuur 'vaag' in de rechtuitstand is ook een indicatie. 4 ton is tegenwoordig motorisch geen probleem voor een auto, maar een goede controle qua ophanging wegligging etc is nodig. kijk ook naar de dikte van de remschijven.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
ThunderNet schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:12:
[...]

naja of de prijs er na is natuurlijk :) Ik heb mijn auto ook gekocht met 230dkm erop, achteraf veel onderhoud aan gehad maar hij kan nu wel weer dik 200dkm mee zonder dat diezelfde punten weer voorbij komen.
Zelfde verhaal hier.

Is er niets anders te krijgen voor rond die prijs? Niet dat een lagere kmstand per se beter is, maar dit is vrij hoog. En het feit dat het een coupe is stemt mij ook al wantrouwend

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bigs schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Ik ben via een occasionsite een keer een site tegengekomen die dat openbaar toonde (mogelijk alleen als je via die site binnen kwam). Zo te zien had ik die moeten bewaren want ik kan het nu alleen maar tegen betaling vinden.
Op Zomoto.nl kan je vrij uitgebreid de geschiedenis van een auto terug zien!
418O2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Zelfde verhaal hier.

Is er niets anders te krijgen voor rond die prijs? Niet dat een lagere kmstand per se beter is, maar dit is vrij hoog. En het feit dat het een coupe is stemt mij ook al wantrouwend
Idd, zo'n auto trekt wel een bepaald publiek aan :> Zo'n BMW zou ik dan alleen kopen als het ding ook maar 2 of 3 eigenaren gehad heeft. Met dat soort auto's zie je vaak dat ze gekocht worden, en dat de eigenaar er achter komt dat het ding toch wel duur is in de wegenbelasting, en het onderhoud toch wat meer is dan z'n vorige Golf 4 1.4 ofzo, en het ding weer doorgeschoven wordt.

Als het maar voor een half jaartje is, waarom niet voor een Volvo S60 D5 o.i.d., zo'n ding behoudt zijn waarde beter en zijn ook erg betrouwbaar, en die auto trekt ook een ander soort publiek aan.

Vaak bu'j te bang!

• Knamix
-tom-562 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:31:
[...]

Op Zomoto.nl kan je vrij uitgebreid de geschiedenis van een auto terug zien!

[...]

Idd, zo'n auto trekt wel een bepaald publiek aan :> Zo'n BMW zou ik dan alleen kopen als het ding ook maar 2 of 3 eigenaren gehad heeft. Met dat soort auto's zie je vaak dat ze gekocht worden, en dat de eigenaar er achter komt dat het ding toch wel duur is in de wegenbelasting, en het onderhoud toch wat meer is dan z'n vorige Golf 4 1.4 ofzo, en het ding weer doorgeschoven wordt.

Als het maar voor een half jaartje is, waarom niet voor een Volvo S60 D5 o.i.d., zo'n ding behoudt zijn waarde beter en zijn ook erg betrouwbaar, en die auto trekt ook een ander soort publiek aan.
Ik zou eerst voor een cabrio gaan kijken, maar die had roest bij de wielkasten (zelfde bedrijf). Waardoor ik er toch vanaf zag. Nu bied meneer een 320 cD aan voor ruil.

Auto die ik nu heb trek ook een bepaald soort publiek aan met zijn turbo en dumpvalve :) (was niet mijn intentie om zo een auto toen aan te schaffen maar ach)

Ik weet niet of ik een link mag plaatsen, maar hieronder de advertentie:

http://www.flitscars.nl/o...-bmw-3-serie-coupe-320cd/

Lijkt nu wel op een hotwheels auto met die velgen... :/

Gelijk maar even naar de historie gekeken (eigenaren). 10 eigenaren en 9 handelaren. Moet ik me zorgen maken? :)

https://www.dropbox.com/s...6hxpF7ObSLJ-MHEjZCea?dl=0

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 13-06-2017 10:07 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou hem lekker laten staan :P Vind 'm ook nog aardig aan de prijs

Vaak bu'j te bang!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

10 eigenaren, zo'n type auto, die prijs én dan die kilometerstand, daar zou ik lekker bij weg lopen :)

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:33
Hoe meer KM hoe eerder de auto op is.

Voor 4k echt enorm veel geld voor bj en km stand. Een vriend had een e91 voor 7k met 165xxxkm. Zoveel eigenaren. Zal ongetwijfeld rijden, alleen ik denk dat het premium stukje BMW er wel is uitgesleten.

• Knamix
Zie wel dat de ene laatste eigenaar hem 4 jaar heeft gehad en de laatste 10 maanden (vanwege apk)?.

Ik krijg een nieuwe APK bij aflevering, maar er komen inderdaad wel wat vraagtekens bij mij naar boven. Zal vanavond nog even langsrijden (zonder eigenaar).

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:33
Knamix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:20:
Zie wel dat de ene laatste eigenaar hem 4 jaar heeft gehad en de laatste 10 maanden (vanwege apk)?.

Ik krijg een nieuwe APK bij aflevering, maar er komen inderdaad wel wat vraagtekens bij mij naar boven. Zal vanavond nog even langsrijden (zonder eigenaar).
Apk zegt niet heel veel over de staat van de auto, het zegt dat de auto op dat moment voldoet aan de eisen van de RDW. Het is een momentopname. Wat je vaak ziet bij dat soort km standen is dat iedere rubber verlept is geraakt. Een BMW heeft een gecompliceerd ophangsysteem. De rubbers vervangen is een hoop werk, dat reed niet zo lekker meer.

Daarnaast gaat alles eerder stuk, tenzij er net een gereviseerde motor, bak en ophanging in de auto zit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

320D touring €3888,- vraagprijs bij BMW dealer. 224dkm.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:05
-tom-562 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Subframe probleem doet zich voor bij de pre-facelift modellen en dan meestal bij de de versies met veel vermogen (zoals een 330D).

edit:
Zie nu de advertentie pas, wat een sjonniebak! _/-\o_ :D
- Veel te grote velgen
- Led achterlichten
- Sieruitlaatstukje van de halfords
- carbon gewrapte interieurdelen

Dat in i.c.m. 10 eigenaren zou ik deze lekker laten staan.
Je kan beter zoeken op een 320D touring, die zijn niet zo in trek bij de 'petjes' als de coupe en sedan.

[ Voor 34% gewijzigd door Terrz op 13-06-2017 11:05 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Terrz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Subframe probleem doet zich voor bij de pre-facelift modellen en dan meestal bij de de versies met veel vermogen (zoals een 330D).
Ah ok. Ik ken iemand met 2 E46's, die had er last van. Maarja, dat was dan ook een M3, en een 330D :+

Vaak bu'j te bang!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
10 eigenaren.. dan is het einde discussie lijkt me.

• Knul
  • Laatst online: 17:01
Sowieso, voor 4750 euro haal je een heel degelijke andere diesel. Voor dat half jaartje zou ik gewoon lekker degelijk doen en een Golf TDI of een andere C-segmenter halen.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:47

GforceNL

Out of memory....

Bigs schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Ik gebruik deze altijd.

http://www.zomoto.nl/

<Zinloze tekst hier>

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:07

Typhone

Who Dares Wins

Dat hoeft geen probleem te zijn (300.000km op een 530D staan) maar aan de andere kant, als er kosten komen dan zijn deze relatief wel hoog. Wat voor benzineauto heb je staan met 1-10? Is dat stad/N/snelwegen verkeer?

Na zien auto: laten staan. Rommelbak.

Zoek een 1.9TDI Audi A3/VW Golf. Vrij probleemloze motoren en met minimaal onderhoud (en een lagere prijs) voor 6 maanden prima te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 13-06-2017 11:46 ]

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

IQM

Dit type 320d motoren (M47TU) hebben vaak voorkomende kwaaltjes als LMM en turbo. Bij een flink aantal collega's van mij is de turbo vervangen en bij eentje waren de schoepen het blok in gejaagd. Daar moest een nieuwe motor in. Het mototype hierna (N47) had tot 03-2009 bovengemiddelde uitval door een kapotte distributieketting. Hou hier dus rekening mee bij een BMW!

Verder zijn het erg goede diesels.Veel krachtiger dan een VAG 1.9TDI en nog zuiniger ook. Ik heb zelf een 320d Touring met 320k op de klok ingeruild. Liep nog als een zonnetje.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
als het een auto voor een half jaar is, dan zou ik er geen kopen waar je helemaal leeg op kan lopen door onderhoud.

dat betekend dus; koop geen "premium" merk.

Nukezone FTW

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 19:16
Als ik iets door schade en schande heb mogen leren: koop enkel bij dealers en bij BOVAG aangesloten bedrijven.

Je hebt meer zekerheden en ook je rechtsbijstand verzekering gaat dan wél aan de slag als je er niet uit komt...

Memento mori

• Knamix
Zie bij dezelfde dealer een 1.9 TDI golf 5. Ik denk dat dat een betere keus is :)

Link: http://www.flitscars.nl/o...golf-1-9-tdi-comfortline/

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Knamix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:50:
[...]

www.zomoto.nl , kenteken invoeren en dan het kopje "Historie". Daar zie je alle eigenaren (ook handelaren) en de aantal dagen per eigenaar ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
https://link.marktplaats.nl/m1172810412

Minder kilometers, NAP Logisch, Onderhoudsboekjes. Goedkoper!

Once again open up your bag of tricks!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:59
SwooX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:08:
https://link.marktplaats.nl/m1172810412

Minder kilometers, NAP Logisch, Onderhoudsboekjes. Goedkoper!
Geen pompverstuiver nemen! Kun je net zo goed op leeglopen.

Een 1.9 TDi zoeken in een Golf 5 is de slimste keuze. Echt!

Daarbij, BMW is wellicht goed, maar ook verschrikkelijk duur in onderhoud, ophanging en dergelijke, deze auto heeft gewoon zeer zeer groot onderhoud nodig. Dat de motor die stand aankan geloof ik. Maar de rest van de auto?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Nico_GTR schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Geen pompverstuiver nemen! Kun je net zo goed op leeglopen.

Een 1.9 TDi zoeken in een Golf 5 is de slimste keuze. Echt!
Een 1.9 TDi in een Golf 5 is ook gewoon een pompverstuiver... Echter wel stukken minder problemen dan de 2.0 TDi en flink zuiniger bovendien.

Interpolis, glashelder!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:59
TheIbex schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Een 1.9 TDi in een Golf 5 is ook gewoon een pompverstuiver... Echter wel stukken minder problemen dan de 2.0 TDi en flink zuiniger bovendien.
Daar ging het bij mij inderdaad om, gezien de grote getalen aan probleemblokken bij VW de afgelopen jaren houd ik dat op deze manier bij. 2.0 pompverstuiver is weglopen. Common-rail was alweer stukken beter maar nog niet op het niveau van de 1.9. Die is onverslaanbaar! Zo goed!

Wel wat rumoerig maar ja....diesel he. ;)

• kendo
  • Niet online
Motorisch hoeft het nog niet eens een probleem te zijn.
Bij de e46 zijn het bij deze leeftijd en km stand juist de wielophanging en aandrijflijn die geheid problemen gaan geven. Het zijn allemaal rubbers en kogels die ook nog eens erg lastig berijkbaar zijn. En zodoende zelden vervangen worden, want te duur.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb zelf een BMW 320d uit 1999 med 420.000km's op de klok.
Gekocht bij 180.000km (in 2008) en tot nu toe buiten de thermostaat geen reparaties gehad.
Enkel olie, filters en remblokken vervangen tot nu toe.

Het kan dus wel....
Maar volgens mij is mijn auto amper 1.000 euro waard, deze is wel wat nieuwer maar ook echt geen 4700eur waard. Eerder max 2.500 (naar mijn indruk)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Knamix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:02:
Zie bij dezelfde dealer een 1.9 TDI golf 5. Ik denk dat dat een betere keus is :)

Link: http://www.flitscars.nl/o...golf-1-9-tdi-comfortline/
Is een comfortline standaard niet heel kaal in de opties?

| live and give like no one else |

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Jeetje, voor 2600 euro heb ik mijn SAAB 93 2.2TiD gekocht met 198.000KM 2 jaar geleden.
er staat nu 280.000KM op en rijd nog steeds als een zonnetje.

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
MK1998NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:03:
[...]

www.zomoto.nl , kenteken invoeren en dan het kopje "Historie". Daar zie je alle eigenaren (ook handelaren) en de aantal dagen per eigenaar ;)
Zojuist mijn eigen auto nagetrokken, 9 eigenaren.
Grappig want via de RDW en de erkende dealer ben ik toch echt de 2de eigenaar.

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 15:50

Supercop

electronics is my game

- knip - niet goed gekeken, was al gemeld...

[ Voor 120% gewijzigd door Supercop op 14-06-2017 01:37 ]

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Zou voor een volvo kijken, denk ik.

[ Voor 86% gewijzigd door koektrommeltje op 14-06-2017 03:27 ]

• Franklinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:43
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je voor zo'n korte periode met weliswaar veel kilometers serieus overweegt om een andere auto aan te schaffen. Uitgaande van min of meer gelijkblijvende kosten voor verzekering, is het verschil in brandstoflasten en mrb zo'n €1400,-. Nu kan ik vanuit hier niet inschatten in hoeverre je huidige auto onderhoud nodig heeft in het komende halfjaar / 25k km, maar je loopt een risico met het aanschaffen van een auto met zoveel ervaring. Bovendien zal je nieuwe aanwinst fors afschrijven in de tussenliggende maanden, je blijft met een behoorlijk incourante auto zitten. Ook koop jij 'm bij de handelaar in voor zijn verkoopwaarde, als je er weer vanaf wilt zul je rekening moeten houden met de inkoopwaarde van de volgende handelaar of een verkoopwaarde als particulier die altijd lager ligt. Ik zou voor zo'n overzichtelijke periode niet het risico willen nemen om uiteindelijk een paar €100,- goedkoper uit te kunnen zijn, met het risico om een paar €1000,- duurder uit te komen.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Daar heb je wel een goed punt ja. Als het voor een gegeven vaste periode is, zou ik misschien eerder kijken voor een iets minder zuinige, maar bewezen minder risicovolle auto. Denk b.v. aan een Toyota Prius (2e generatie). Ja, ze zijn saai :P maar wel zuinig, en met zo'n auto weet je haast zeker dat je geen kat in de zak koopt, plus je kunt zo'n ding altijd voor een (relatief) goed bedrag snel kwijt.

Vaak bu'j te bang!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:26

Mimiix

Professioneel Prutser

Typhone schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:45:
Dat hoeft geen probleem te zijn (300.000km op een 530D staan) maar aan de andere kant, als er kosten komen dan zijn deze relatief wel hoog. Wat voor benzineauto heb je staan met 1-10? Is dat stad/N/snelwegen verkeer?

Na zien auto: laten staan. Rommelbak.

Zoek een 1.9TDI Audi A3/VW Golf. Vrij probleemloze motoren en met minimaal onderhoud (en een lagere prijs) voor 6 maanden prima te doen.
Vriend van mij heeft onlangs een Seat Leon 1.9TDI gekocht. Prima motor. Zit op 300k. Was kleine 2k kwijt. Enige minpunt was de lak gezien de blanke lak los liet. Echter geen roest.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Als je het geld niet hebt moet je geen BMW gaan rijden, dit is problemen opzoeken. Om nog maar niet te zwijgen over de dure reparaties die je voor je kiezen gaat krijgen.

Motorisch is 300k+ geen enkel probleem, echter heeft een auto meer onderdelen dan enkel een motor en een BMW is geen Mercedes ;)

Ga dan voor een Golf, in alle opzichten een betere auto dan een Audi A3. Verschillende klanten/vrienden gehad die niks dan drama en ellende hadden hiermee. Zwaar overgewaardeerde auto's en bovendien te duur voor aanschaf 2de hands.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Franklinn schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:20:
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je voor zo'n korte periode met weliswaar veel kilometers serieus overweegt om een andere auto aan te schaffen. Uitgaande van min of meer gelijkblijvende kosten voor verzekering, is het verschil in brandstoflasten en mrb zo'n €1400,-. Nu kan ik vanuit hier niet inschatten in hoeverre je huidige auto onderhoud nodig heeft in het komende halfjaar / 25k km, maar je loopt een risico met het aanschaffen van een auto met zoveel ervaring. Bovendien zal je nieuwe aanwinst fors afschrijven in de tussenliggende maanden, je blijft met een behoorlijk incourante auto zitten. Ook koop jij 'm bij de handelaar in voor zijn verkoopwaarde, als je er weer vanaf wilt zul je rekening moeten houden met de inkoopwaarde van de volgende handelaar of een verkoopwaarde als particulier die altijd lager ligt. Ik zou voor zo'n overzichtelijke periode niet het risico willen nemen om uiteindelijk een paar €100,- goedkoper uit te kunnen zijn, met het risico om een paar €1000,- duurder uit te komen.
Hier moest ik na het geven van mn reactie ook aan denken. Leuk, zo'n wagen met 360k erop voor een paar maandjes, maar na die paar maandjes staat er meer dan 400k op de teller. Wie gaat die bak dan van je overnemen? Naast dus idd het risico dat je loopt aan onderhoudskosten aan een auto die je niet kent. Dan schrijf je megaveel af, want je moet of enorm leuren met dat ding of je verkoopt m voor fors minder dan waar je m voor gekocht hebt want jij bent geen autobedrijf waar de koper evt op terug kan vallen dus de verkoopprijs ligt beduidend lager dan jij er nu voor betaalt..

Kun je beter net even wat meer uitgeven aan een zelfde wagen met 2 ton minder op de teller die stukken makkelijker verder te verkopen is na dat halve jaar en zn waarde wel redelijke behoudt.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dhrax schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:09:
Als je het geld niet hebt moet je geen BMW gaan rijden, dit is problemen opzoeken. Om nog maar niet te zwijgen over de dure reparaties die je voor je kiezen gaat krijgen.

Motorisch is 300k+ geen enkel probleem, echter heeft een auto meer onderdelen dan enkel een motor en een BMW is geen Mercedes ;)

Ga dan voor een Golf, in alle opzichten een betere auto dan een Audi A3. Verschillende klanten/vrienden gehad die niks dan drama en ellende hadden hiermee. Zwaar overgewaardeerde auto's en bovendien te duur voor aanschaf 2de hands.
Je weet dat een A3 een golf is met een ander uiterlijk en een opgewaardeerd interieur?

Bij beide krijg je de zelfde kwaliteit mits je de zelfde motor & versnellingsbak hebt. Nu is die kwaliteit vaak ook bedroevend, dat klopt. Als je toch voor z'n VAG unit wilt gaan. Neem dan alsjeblieft geen DSG en wel z'n 1.9tdi

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als het toch niet uitmaakt voor een half jaartje, neem een Seat Leon 1.9 TDI, kan je voorlopig nog door dieselen en doe je hem weg, wordt die geëxporteerd naar Afrika, dan blijft die auto nog wel 20 jaar door dieselen en anders wordt die motor als waterpomp nog gebruikt, dat wil nog wel wat zeggen over die 1.9 TDI. De oude Leon 110 pk is sneller dan de nieuwe Leon 105 pk (getest in de bergen naast elkaar op 2 rijbanen).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1